Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis RobertoBOZ: Zuidwesten USA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
RobertoBOZ
Amerika-ontdekker

Reis RobertoBOZ: Zuidwesten USA

Bericht door RobertoBOZ »

Mede-forummers,

Volgend jaar weer een nieuwe trip door de USA. Na het oosten nu de beurt aan de westkust.
Zie hier ons reisschema. Staat open voor verbeteringen, dus als jullie nog tips hebben staan we hier voor open.

17-5-2014 Heenvlucht
18-5-2014 Las Vegas
19-5-2014 Rit naar Grand Canyon (5 uur)
20-5-2014 Ochtend Grand Canyon, in middag richting Lake Powell/Page (rit 3 uur)
21-5-2014 Rit via Monument Valley, hele dag voor nemen. (3 uur richting hotel)
22-5-2014 Rit richting Moab 2,5 uur
23-5-2014 Dag voor Arches Park
24-5-2014 Rit richting Torrey, Capitol reef (3 uur)
25-5-2014 Rit richting Bryce Canyon (3 uur)
26-5-2014 Bryce Canyon bezoeken
27-5-2014 Rit van Bryce naar Zion National Park (2 uur)
28-5-2014 Rit van Zion naar Death Valley (5 uur)
29-5-2014 Rit van Death Valley naar Yosemite (hele dag) Eventueel via Tioga Pas, duurt dan 9 uur
30-5-2014 Yosemite Park
31-5-2014 Rit naar San Francisco (4 uur)
1-6-2014 San Francisco
2-6-2014 Rit naar San Simeon (5 uur, langs kustweg, niet de HW)
3-6-2014 Rit naar Santa Barbara (3 uur)
4-6-2014 Santa Barbara - Six Flags - LA
5-6-2014 Los Angeles
6-6-2014 Disneyland
7-6-2014 Disney California Adventure
8-6-2014 Terugvlucht
aronneke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis RobertoBOZ: Zuidwesten USA

Bericht door aronneke »

Hoi!

Dat lijkt me een mooie reis voor de boeg... Je route is zo alleen lastig te lezen. Probeer het eens zo uit te schrijven;

LV-Grand Canyon
Grand Canyon-Page
Page-MV

Met de kustroute ben ik niet bekend dus daar weet ik niets over te zeggen. Persoonlijk (hoe erg ook tegen het zere been van alle medeforummers) zou ik Moab/Arches uit je route laten. Voor de beperkte tijd en grote afstanden die je wilt rijden vind ik dit uit de route liggen.
Ik zou de hoeveelheid tijd in Bryce en Zion met elkaar omwisselen. Bryce heb je in 1 dag wel gezien. Zion daarentegen is zo ontzettend mooi dat je daar wel die extra dag voor moet uittrekken :D Ook zou ik iets schuiven/schrappen en een extra dag SF toevoegen
Willen jullie echt alle attractieparken bezoeken of is er ruimte om er eentje te schrappen?

Groetjes Kim!
Zuid-Westen september 2012
Mid-Westen september 2014
Zuid-Westen september 2016
Rondje Mid-Westen September 2022
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Eens met Aronneke: Bryce en Zion omdraaien. Zeker met die lange rijdag van Zion naar DV is een extra nacht voor Zion echt nodig. Waarom heb je een volle dag Bryce gepland? Het is het kleinste park in de route maar je trekt er de meeste tijd voor uit.
Je zou ook de eerste dag meteen naar de GC kunnen rijden en dan Las Vegas doen tussen Zion en DV. Dat is een mooie onderbreking en geeft je wat meer ruimte voor de parken.
Ik zou ook Moab serieus heroverwegen; je hebt er weinig tijd nu en het maakt de hele route wat gehaast.
Waarom "eventueel" de Tioga Pas? Als de pas open is neem je natuurlijk die route. En dat is geen 9 uur vanuit DV, hoewel een tussenstop wel mooi zou zijn als je ook onderweg nog iets wilt zien (DV, Alabama Hills, Bristlecone Pines Forest, Mono Lake, Bodie, Tuolumne Meadows, Tenaya Lake, May Lake).
Waarom zou je ene hele nemen nemen voor Monument valley? Page heeft voldoende te bieden voor meerdere dagen dus ga pas aan het eind van de dag naar MV.
Denk er aan dat het weekend van Memorial day erg druk is dus boek je accommodaties zo snel mogelijk. Ook Yosemite zo snel mogelijk boeken. Kijk of er niet een extra nacht in zit, het park is prachtig in mei/juni.

Misschien heb je iets aan ons 2013-verslag, toen waren wij er ook in die periode. En zie voor de route van Las Vegas naar Yosemite ons 2004- en 2006-verslag.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wat bedoel je met rit via Monument Valley? Monument Valley is onderweg van Page naar Moab. Dus als je MV overdag wil zien (sunset en sunrise zijn de mooiste momenten in MV) kan je van Page naar Moab die dag en heb je een extra dag in Moab. Tussen Page en MV verlies je een uur en tussen Zion en Death Valley win je dat uur terug.
Santa Barbara is een mooie stad maar je kan ook gaan lunchen daar en doorrijden naar LA diezelfde dag komende vanaf San Simeon (ik zou liever in Cambria of Pismo Beach willen logeren) 5 uur tussen SF en San Simeon is zonder stoppen en dat is niet aanbevolen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat als je onderweg een aantal keer stopt de rit Death Valley - Yosemite best wel eens de hele dag in beslag kan nemen, dus die 9u vind ik met bv een stop in Lone Pine, Mono Lake, een paar x langs de tioga pass zo gek nog niet. Het sowieso al een uur of 6 zonder stops toch?

Zijn jullie wandelaars? Behalve dat ook ik, als het niet op vrijdag/zaterdag valt, Las Vegas tussen Zion en Death Valley zou plaatsen, zou misschien ook die volle dag GC al veel kunnen zijn. Je zou bv kunnen zorgen dat je rond zonsondergang van de volle dag GC die je nu gepland hebt in Monument Valley bent, dan de volgende morgen ook nog daar en dan naar Page of Moab.

Als je de kustweg in 2 dagen doet en dus de dag San Simeon - Santa Barbara eruit haalt zou ik Moab wel meepakken. Doe je de kustroute in 3 dagen dan zou ik Moab niet meepakken en een dag meer Yosemite of Las Vegas doen waar de voorkeur ligt.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

momenteel zijn we aan het rondtouren in een winters Zuidwesten, dus sorry, maar niet echt veel tijd om tips te geven.
Kijk misschien alvast eens op onze blogs, daar staat heet wat in van de route die jullie willen rijden.
Eens we terug thuis zijn pik ik graag dit topic terug op.
RobertoBOZ
Amerika-ontdekker

Bedankt voor alle tips.
We hebben nog één en ander geschoven ivm Zion inderdaad, ziet er schitterend uit.
De attractieparken laten we staan. Deze hebben inderdaad grote impact op de tijd die we elders hebben, maar hier zijn we ons terdege van bewust.

In een reis als deze moet je gewoon keuzes maken en alles zien lukt nooit, maar we kunnen in ieder geval álles zien wat we willen zien en hier en daar nog een beetje meer.
We gaan het snel laten vastleggen en dan kan de voorpret beginnen!
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Misschien heb je iets aan deze tips:

17-5-2014 Heenvlucht
18-5-2014 Las Vegas
19-5-2014 LV - Grand Canyon (bij Kingman via Route 66 en Hackberry naar Seligman) (overnachten in het park zelf bv Bright Angel of Maswik Lodge ofwel in Tusayan)
20-5-2014 Grand Canyon - Page (Horseshoe Bend bezoeken)
21-5-2014 Page - Monument Valley ('s ochtends Antelope Canyon en dan naar MV, daar heb je ongeveer 2 à 3 u nodig) (overnachten in Gouldings Lodge of the View)
22-5-2014 MV - Moab (namiddag bezoek Arches)
23-5-2014 Moab (Canyonlands en Dead Horse Point)
24-5-2014 Moab - Torrey, Capitol reef (onderweg Goblin Valley)
25-5-2014 Torrey - Bryce Canyon (via Ut 12) (je kan dan tegen 13-14 u in Bryce zijn, dan heb je nog tijd voor de viewpoints en een kleine wandeling)
26-5-2014 Bryce - Zion (overnachten in Springdale)
27-5-2014 Zion
28-5-2014 Zion - Death Valley, Panamint Springs (dit ligt beter gezien je rit van de volgende dag)
*29-5-2014 Panamint Springs - Yosemite (via Mono Lake en Tioga Pass) (overnachten in de vallei of in El Portal) (*indien Tioga Pass open)
** 29-5-2014 Panamint Springs - Yosemite (via Bakersfield - Fresno - Oakhurst) (** indien Tioga Pass gesloten is)
30-5-2014 Yosemite Park
31-5-2014 Yosemite - San Francisco (via Glacier Point en Mariposa Grove)
1-6-2014 San Francisco
2-6-2014 SF - Morro Bay of Pismo Beach (101 tot Monterey en daar highway 1 langs de kust)
3-6-2014 Morro Bay - Santa Barbara - Malibu - Sherman Oaks (101 tot Camarillo, highway 1 tot Malibu, N1 naar 101) (vanuit Sherman Oaks ben je op 30 min in Six Flags)
4-6-2014 Sherman Oaks - Six Flags - Sherman Oaks (je kan in Six Flags blijven tot het sluit want de 405 kan je ook in het donker rijden)
5-6-2014 Sherman Oaks - Los Angeles (is ook maar 30 min rijden naar bv Hollywood)
6-6-2014 Disneyland
7-6-2014 Disney California Adventure
8-6-2014 Terugvlucht

Waarom Disney en niet Universal Studios?
(Disney is er kleiner dan Disneyland Paris, dus als je daar al geweest bent, ga je misschien wat teleurgesteld zijn)

Memorial Day is op 26.05.2014. Voor Moab, Torrey, Bryce en Zion zou ik zo snel mogelijk een hotel zoeken.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
RobertoBOZ
Amerika-ontdekker

Wow bedankt voor die lijst. Daar kunnen we zeker wat mee.

Inmiddels onze reservering definitief gemaakt en we laten onze hotels boeken door Tioga, is vorige keer ook goed bevallen. Na wat op en neer gemail een mooi overzicht gemaakt.

Als liefhebbers van de Disney-parken bewust gekozen voor twee dagen Disney. We gaan deze parken fanatiek af. Universal lijkt teveel overeenkomsten te hebben met de versie in Florida, met als verschil uiteraard de bekende tramtour. Maar wij hebben zelf het gevoel dit wel over te slaan en staan te springen het originele Disney te bezoeken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik ben wel benieuwd welke hotels tioga heeft. Waarom wil je niet zelf boeken?

Marianne
RobertoBOZ
Amerika-ontdekker

Het gemak en vorige keer is het erg goed bevallen. De hotels waren allemaal prima en waren allemaal op perfecte locatie vanwaar we wilden zijn. Tevens is de prijs ook erg netjes dus de vraag is: waarom niet?

In de overeenkomst worden de hotels genoemd en hier kunnen wij zelf invloed op uitoefenen. Vorige keer ook een paar nachten open gelaten en die hotels zelf geregeld, allemaal geen probleem.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is misschien wel gemakkelijk - hoewel dat toch niet veel meer zal uitmaken als je alles al zelf uitgezocht hebt. Mijn grootste bezwaar tegen het door een reisorganisatie laten boeken is dat je niet meer kosteloos kunt wijzigen. En vaak is de locatie niet geweldig, maar goed, als je daar op let valt dat misschien wel mee.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer