Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis rini81: routeplanning Denver - Los Angeles

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
rini81
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis rini81: routeplanning Denver - Los Angeles

Bericht door rini81 »

Hallo allemaal,

zou graag feedback op ons reisschema (mei/juni 2014) ontvangen.
We hebben nog wat ruimte in het schema....aanvullingen en/of opmerkingen zijn welkom.

dag 1 Vlucht A'dam -Denver
dag 2 Denver
dag 3 Denver - Gunnison
dag 4 Gunnison
dag 5 Gunnison - Durange
dag 6 Durange - Moab
dag 7 Moab
dag 8 Moab
dag 9 Moab - Monument valley - Page
dag 10 Page
dag 11 Page - Grand Canyon
dag 12 Grand Canyon (north rim)
dag 13 Grand Canyon
dag 14 Grand Canyon - Las Vegas
dag 15 Las vegas
dag 16 Las Vegas - Visiali
dag 17 Visiali - Yosemite National Park
dag 18 Yosemite National Park
dag 19 Yosemite National Park - San Fransico
dag 20 San Fransico
dag 21 San Fransico
dag 22 San Fransico - San luis Obispo
dag 23 San luis Obispo - Santa Barbara
dag 24 Santa Barbara - Los Angelos
dag 25 Los Angelos
dag 26 Los Angelos
dag 27
dag 28
dag 29 terugvlucht naar A'dam
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis rini81: routeplanning Denver - Los Angeles

Bericht door PSVwally »

Hi en welkom op het AA-forum.

Ik kan over het stuk Denver tot Moab niets zeggen, maar voor Moab neem je iig lekker de tijd.
Alleen snap ik je indeling voor de GC niet helemaal? Waar ga je de eerste en de laatste dag waar je GC hebt staan dan heen? Naar de south rim? Gaan jullie lange wandelingen maken daar? De noordrim opent pas op 15 Mei, ben je er na die datum.

Dan dag 16, dat is wel een erg lange rit. Maar eind Mei, begin Juni is death valley juist nog wel te doen...ik zou daar een extra dag inzetten. Rij bv naar Lone Pine en de dag erna als de Tioga pass nog gesloten is naar Oakhurst. Bij een open Tioga Pass zou je naar Mammoth Lakes of al naar Yosemite kunnen rijden. Ik zou zeker ook een dag extra voor Yosemite uittrekken. Dus 2 volle dagen in het park.

Wat is de bedoeling op dag 23? Met San Francisco - San Luis Obispo op één dag moet je grote kans al wat dingen skippen om dat te rijden. Maar het stuk SLO - Santa Barbara is juist niet zo ver. Je zou ook San Francisco - Monterey, Monterey - Santa Barbara, Santa Barbara - Los Angeles kunnen doen.

Paul
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Willen jullie door Death Valley rijden? Kijk eens goed naar de rijtijden in dat geval. Het kan zijn dat de Tioga Pass open is als jullie gaan, in dat geval is dat een mooiere route dan via Visalia.
Het is ook goed om even aan te geven wat jullie allemaal van plan zijn en waar jullie van houden. Ik vind bijvoorbeeld 2 nachten Gunnison wel veel. Ook de Grand Canyon is wat veel op deze manier. Terwijl jullie voor Yosemite weinig tijd uittrekken.
Denk er aan dat je de accommodaties in het Memorial Day weekend zo snel mogelijk vastlegt, en dat geldt sowieso voor Yosemite en ook voor de Grand Canyon.
Ik zou een overnachting in Monument Valley doen, en dan 1 in Page, in plaats van 2 nachten Page. MV is vooral bij een laagstaande zon prachtig.

Wij zijn afgelopen mei/juni ook van Denver naar LA gereden, misschien hebben jullie iets aan ons reisverslag.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik neem aan dat je 2 nachten Gunnison wil doen voor Black Canyon of the Gunnison NP. Dat is niet echt nodig. Je kan in bv 3 uur heel wat van dit park zien en dan nog doorrijden naar Durango. Wellicht 2 nachten in Durango voor of de treinrit of een bezoek aan Mesa Verde NP. Of als Durango te ver is misschien overnachten in het prachtige Ouray.
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Je zou ook van Gunnison de Silver Thread Scenic Byway kunnen doen en overnachten in Lake City of Creede en dan de volgende dag doorrijden naar Durango.

A 75-mile route that follows the Rio Grande, climbs over Spring Creek Pass and the Continental Divide. The Silver Thread Scenic Byway traverses a spectacular, off-the-beaten-track part of Colorado. The drive parallels the Rio Grande below cliffed palisades, passes through historic Creede, climbs over lofty Spring Creek and Slumgullion passes, crosses an active earthflow, and ends in Lake City in the heart of the rugged San Juan Mountains.

Het is echt een prachtige weg om eens te rijden! Ook kan je vanuit Lake City de Alpine Loop doen, echter niet met de huurauto ivm de toestand van de wegen.
rini81
Amerika-newbie

Bericht door rini81 »

Bedankt voor jullie snelle reacties!
hierbij de eerste revisie ;-)
Wij houden van de combinatie natuur en steden/leuke stadjes.
We hebben nog geen tickets geboekt. Wat is de beste tijd om te gaan? begin of eind mei?

dag 2 Denver
dag 3 Denver - Ouray
dag 4 Ouray
dag 5 Ouray - Grand junction Million dollar highway 550
dag 6 Grand junction - Moab Colorado NM, highway 128
dag 7 Moab
dag 8 Moab
dag 9 Moab - Page
dag 10 Page - Grand Canyon
dag 11 Grand Canyon (north rim)
dag 12 Grand Canyon - Las Vegas
dag 13 Las Vegas
dag 14 Las Vegas - Lone Pine
dag 15 Lone pine Kings Canyon/ Sequoia
dag 16 Lone Pine - YNP
dag 17 Yosemite National Park
dag 19 Yosemite National Park
dag 20 Yosemite National Park - San Fransico
dag 21 San Fransisco
dag 22 San Fransisco
dag 23 San Fransisco - Monterey
dag 24 Monterey - Santa Barbara
dag 25 Santa Barbara - Los Angelos
dag 26 Los Angeles
dag 27 Los Angeles
dag 28
Laatst gewijzigd door rini81 op 15 dec 2013, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Eind Mei, begin Mei is er zowieso nog veel gesloten. Neem wel wat truien mee zou ik zeggen

Het is me nog steeds onduidelijk wat je nou met de Grand Canyon wilt gaan doen op dag 10? En waarom de North Rim? Ik zou de south rim bezoeken. Let ook op dat de noordkant op het vroegst pas op 15 Mei opent. Verder zou ik de open dag op het einde inzetten voor Page, er is heel veel te doen en zien daar. En dan de dag dat je van Moab naar Page rijdt een aantal uren besteden aan Monument Valley. Eventueel via de Moki Dugway rijden en ook Goosenecks SP meepakken. En als je een mooi dirtroad wilt rijden via Valley of the gods, maar dan wordt het wel weer een zeer volle dag.

Dan dit:
dag 14 Las Vegas - Lone Pine
dag 15 Lone pine Kings Canyon/ Sequoia
dag 16 Lone Pine - YNP
Dit kan sowieso al niet. Je kunt niet vanuit Lone Pine Sequoia National Park binnen, dat kan alleen vanaf de westkant. Verder, als je dus omgereden bent vanaf Lone Pine, via Lake Isabella, Bakersfield en in Three Rivers aankomt zal een groot deel van de dag al voorbij zijn. Je hebt dus amper tijd voor Sequoia. Ik zou als je dit echt wilt bekijken hiervoor één dag van Yosemite opofferen. Je hebt daarvoor tijd genoeg.

Onthoud verder dat het San Francisco en Los Angeles is....

Maar je gaat echt een hele mooie trip maken en op de meeste plekken heb je lekker de tijd!! :thumbup:

Paul
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Sequoia lukt inderdaad niet op deze manier, Die 3 dagen Yosemite vind ik prachtig, en die krijg je gemakkelijk ingevuld. Wij hadden er dit jaar 2 volle dagen en dat was weer te weinig. Als je niet naar Sequoia gaat kun je in Yosemite naar de Mariposa Grove.
Qua periode: het zou mooi zijn als je Memorial Day kunt vermijden en voor Yosemite heb je in juni meer kans op een open Tioga Pass en Glacier Point road.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Het beroemde stuk van us550 (million $ hw) begint ten zuiden van Ouray naar Silverton/Durango dus dat stuk mis je nu als je via Colorado NM naar Moab wil rijden.
rini81
Amerika-newbie

Bericht door rini81 »

Paul, Marianne en Yeehaw bedankt voor jullie aanvullingen.
Ik heb weer een nieuwe versie ;-)

Periode van reizen wordt waarschijnlijk van 16-5-14 t/m 13-6-14.

dag 2 Denver
dag 3 Denver - Ouray
dag 4 Ouray
dag 5 Ouray - Moab
dag 6 Moab
dag 7 Moab
dag 8 Moab -Monument valley - Page
dag 9 Page
dag 10 Page - Grand Canyon
dag 11 Grand Canyon Village (south rim)
dag 12 Grand Canyon - Las Vegas
dag 13 Las Vegas
dag 14 Las Vegas - Death valley - Lone Pine
dag 15 Lone Pine - Yosemite National Park
dag 16 Yosemite National Park
dag 17 Yosemite National Park
dag 19 Yosemite National Park - San Fransisco
dag 20 San Fransisco
dag 21 San Fransisco
dag 22 San Fransisco - Monterey
dag 23 Monterey - Santa Barbara
dag 24 Santa Barbara - Los Angeles
dag 25 Los Angeles
dag 26 Los Angeles
dag 27
dag 28

Nu wel weer 2 dagen over in het schema ;-) nog tips om dit op te vullen?
We gaan de grand canyon nu via de south rim doen.
Idee is om nu wel door death valley te rijden, maar daar niet te overnachten.
De sequoia gaan we in Mariposa Grove bekijken.

Rinze
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je zou voor Colorado nog wel wat meer tijd kunnen uittrekken. Ik had al naar ons verslag verwezen voor een vergelijkbare route, wij vertrokken ook op 16 mei. Wij vonden het Great Sand Dunes NP erg mooi. Vooral in mei een aanrader omdat dan de rivier aan de voet van de duinen nog niet opgedroogd is. Wij hebben niet veel van de Million Dollar hwy gezien vanwege de sneeuw en mist. Je zou ter plekke kunnen kijken hoe het weer is en daar je route op aanpassen. Reserveren zal in die periode niet nodig zijn. Wel moet je voor het Memorial day weekend je overnachtingen zo snel mogelijk (=nu! annuleren kan altijd nog) vastleggen.
Met nog wat dagen over zou ik een overnachting in Monument Valley en Death Valley aanraden; je hebt dan de mooiste uren van de dag in die parken. Je kunt dan voor Yosemite nog een stop plannen (Lee Vining of Mammoth Lakes) zodat je tijd hebt voor Bodie. Vanuit Lone Pine naar Yosemite Village wordt het een drukke dag als je onderweg nog iets wilt doen.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

En het is San Francisco met een "c" ipv San Fransisco.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer