Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Pivo: per camper van Las Vegas naar San Francisco (en verder)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Pivo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Pivo: per camper van Las Vegas naar San Francisco (en verder)

Bericht door Pivo »

@Brandjes: wat was de reden dat je pas om 10.00 bij het CA station was en dat je daar 6 uur gezeten hebt?? Ik mag hopen dat we gewoon voor 12:00 onderweg zijn voor die 250 euro extra die je betaald :shock:

@M&M: Beatty gekozen als willekeurig punt in de buurt op Google Maps :mrgreen: Voor een betere overnachtingsplek in de buurt hou ik me aanbevolen :) Page in 1 dag is ook wel een idee!
toetjero
Amerikakenner

Bericht door toetjero »

Ik lees dat je een early-bird doorgaans rond 12.00 uur weg kunt rijden.
Maar ja, dan moet je nog uitgebreid boodschappen doen en is het zo een uur of drie, vier uur.
Wij kiezen ervoor om eerst nog met camper een nacht in Las Vegas te staan, full-hook-up zodat je gelijk kunt testen of alles werkt, want als je eenmaal op pad bent ga je niet meer zo snel terug vanwege de mankementen.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Brandjes schreef:Hoi,

Ik wilde alleen even meegeven dat wij afgelopen zomer ook een early bird geboekt hadden bij CA in Las vegas. Wij waren uiteindelijk om 10u bij CA en gingen inderdaad pas om 16u weg. En met een C27 ipv een C30. Financieel allemaal keurig geregeld, maar toch. Wij hadden wel een nieuw model C27, met een bol dak boven de cap-over. Erg prettig. Houd er dus rekening mee dat je wellicht niet op pad kunt die eerste dag.

Veel plezier.
Jeetje dan heb je bijna geen early bird meer. Reed je om 16 van het terrein bij CA? Of had je toen al boodschappen gedaan? Soms kun je enorm lang moeten wachten, maar leuk is anders. Zou het ook te maken kunnen hebben met de periode en of er veel early bird boekingen zijn? In 2010 reden we in LA bij Moturis rond 12 weg en moesten toen boodschappen halen, we waren wel al om 7:30 opgehaald bij hotel. Er gaat dus soms heel veel tijd in zitten.

Even terug naar de route.
Zoals Marianne opmerkt is beatty wel erg ver. Ik zou eens kijken waar nog campgrounds zijn. Er zijn nogal wat websites over campgrounds in USA, heb ze helaas nu niet bij de hand. Kijk niet alleen op koa maar ok anderen. Voor 1 nacht is stroom voor de airco in die hoek en water aanvullen genoeg.

Even voor Angels Landing, heb je geen mensen met hoogte vrees? Wij hebben een deel ervan met onze toen nog jonge pubers gedaan maar helemaal was een brug te ver. Misschien is Observation Point een alternatief. Waarmee ik niet wil zeggen dat je AL niet moet doen want het hangt van de kids af. Kijk wat filmpjes van de wandeling op Youtube om idee te krijgen. Als je gaat, ga dan vroeg want later is het erg heet en in de middag soms onweerskansen en het wordt ook steeds drukekr. De Riverwalk en stuk van the narrows is ook een aanrader met kinderen! Misschien iets voor de middag dat je aankomt! In 2010 hevbben wij te weinig tijd in Zion gehad met 2x een halve dag, met twee halve en een volle dag kom je prima uit.

Een klein iets.... Het is Canyonlands np in 1 woord. :) Erg mooi, en een ritje langs Dead horse Point SP vonden wij ook heel mooi. (Zie verslag 2012)
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Pivo
Amerika-ontdekker

Bericht door Pivo »

Bedankt voor de tips! We zijn trouwens twee koppels, allemaal onder de 30, geen kinderen :P Neemt niet weg dat de dames wellicht anders denken over de AL wandelroute idd.. :mrgreen:

In ander nieuws: de one-ways vanaf Las Vegas zijn 'uitverkocht'! :shock:

Hoogstwaarschijnlijk gaan mijn vriendin en ik dan gewoon door met de camper vanaf SFO terug naar LV. Als ik het snel uitreken blijkt dat misschien toch goedkoper te zijn dan een auto huren + hotels. Even afwachten.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Raar he uitverkocht... Ik hoor dat wel vaker... lijkt wel of ze liever geen one ways willen.
Pivo
Amerika-ontdekker

Bericht door Pivo »

Hoi! Wassik weer :mrgreen: Camper is inmiddels écht geboekt. Nadat de one-way LV-SF niet mogelijk bleek, is het toch een rondje geworden met de camper. Met z'n 4en vanaf LV naar SF, en m'n vriendin en ik rijden dan van SF via de kust terug naar LV. Hier de complete route, met jullie suggesties hier en daar al verwerkt.

1 Vlucht Dusseldorf - Las Vegas (Vdara)
2 Las Vegas (Vdara)
3 Las Vegas - camper ophalen (early bird) - boodschappen doen - Valley of Fire
4 Valley of Fire - Zion
5 Zion (Angel's Landing wandelroute)
6 Zion
7 Zion - Bryce
8 Bryce - Capitol Reef
9 Capitol Reef - Arches
10 Arches
11 Arches - Monument Valley
12 Monument Valley - Page
13 Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend)
14 Page - Grand Canyon
15 Grand Canyon
16 Grand Canyon - Pahrump
17 Pahrump - Death Valley - Bishop
18 Bishop - Mono Lake - Tioga Pass - Yosemite
19 Yosemite
20 Yosemite
21 Yosemite - San Francisco
22 San Francisco
23 San Francisco - vrienden afzetten vliegveld - Point Lobos State reserve
24 Point Lobos - Pismo Beach
25 Pismo Beach - Los Angeles
26 Los Angeles - Kingman
27 Kingman - Las Vegas - camper inleveren voor 15.00
28 Las Vegas
29 Vlucht Las Vegas - Amsterdam

Nog dingen die beter anders kunnen? Ik zat zelf met het laatste stuk vanaf LA terug naar LV. Om de camper voor 15.00 terug te kunnen brengen moet je niet te ver van LV afzitten, maar ik zit ook liever niet te vroeg op een camping in LV.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Kingman ligt niet echt op de route naar Las Vegas? Ik zou die dag gewoon in LA blijven of al iets buiten de stad en de ochtend erna via de snelweg naar Las Vegas rijden. Je hebt anders wel erg weinig tijd voor Los Angeles.

En ik mis een dag voor Canyonlands bij Moab? Waar is die gebleven? Dat moet je echt niet skippen hoor.....
Pivo
Amerika-ontdekker

Bericht door Pivo »

Canyonlands heb ik er uit gehaald om meer tijd te hebben voor Zion en de Grand Canyon. Daarbij las ik dat Canyonlands voor campers niet heel praktisch toegankelijk is (veel dirtroads).

Ik vraag me wel af of Los Angeles - Las Vegas, op de dag van inleveren van de camper, goed te doen is. Het is dik 400 kilometer rijden geloof ik, camper moet voor 15.00 terug zijn..
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Dat risico zou ik inderdaad niet nemen. Misschien kun je een laatste camping plannen bij Lake Mead?
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Als je bij Canyonlands gewoon de viewpoints doet is dat prima toegankelijk met de camper. Het zou echt jammer zijn als je die kilometers naar Moab maakt en niet naar Canyonlands en Dead horse state park gaat.
Persoonlijk vonden wij Canyonlands veel mooier dan Arches. Arches zijn wij vanwege drukte en weinig parkeer gelegenheid al twee keer uitgevlucht met de camper.
Brandjes
Amerikafan

Bericht door Brandjes »

Ben een tijd niet op het forum geweest, maar wilde toch nog even reageren op onze early-bird ervaring.

Wij kwamen 's avonds rond 9 uur na onze vlucht in ons hotel aan. Ondanks dat we 'smorgens redelijk op tijd wakker waren, hadden we besloten om ons niet meteen om 830u op te laten halen, maar eerst te gaan ontbijten in Paris. We waren met een groep van 11 personen en de 3 taxi's kwamen ons om 930u halen. Het is al gauw een 30 minuten rijden naar CA, vandaar de aankomst om 10u. Er zaten toen al 2 gezinnen te wachten op 2C30's en wij wilden er ook 2. Op de een of andere manier waren die er niet, en diegenen die kwamen, daar was iets mee. Gevolg:zeer lang wachten en uiteindelijk vertrokken met een C27 en een hele oude C30. Wij reden die C27 naar Sf, waar ze dus een C27 ipv een C30 kregen. Je vraagt je af hoe ze dat dan weer gaan regelen.

Wij vonden cruise America er in SF er trouwens veel beter uitzien dan in LV, voor wat het waard is. Verder is alles keurig financieel geregeld, maar we hadden op die dag alleen nog maar tijd en puf om boodschappen te doen. Hadden gelukkig gepland om nog een nacht in LV te blijven, dus dat was achteraf maar goed.

Ik hoop dat het bij jullie wat beter gaat. Verder is het reizen met een camper ons heel erg goed bevallen.
Groetjes,
Annette

Living the life in Raleigh, NC
Pivo
Amerika-ontdekker

Bericht door Pivo »

Wij zijn op het moment van ophalen al 2 dagen in Vegas, dus kunnen wel zo vroeg mogelijk naar CA toe, misschien dat dat wat scheelt. Het zal uiteindelijk een kwestie van geluk of pech zijn ben ik bang. Zolang ik die 247 euro maar terugkrijg als ik niet voor 12:00 op weg ben!

Andere vraag; is het nodig om campings te boeken in de parken naast Yosemite? (VoF, Zion, Bryce, Arches etc.) Ik heb liever de vrijheid van niet vooraf reserveren, maar als de kans heel erg groot is dat je dan gewoon niet op de leuke campings kunt staan, dan toch maar reserveren..
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Contacteer:

Bericht door Rob »

Zion zeker als je er in het weekend staat reserveren als je tenminste een hookupsite op Wathman wil op South is meestal wel ruimte maar heb je geen hookup.
Arches (Devils campground) zeker reserveren deze campground is zeer gelieft dus vlug vol.
VoF is dacht ik alleen maar first come, first served
Bryce heb je keus genoeg zowel in het park als er buiten.
Pivo
Amerika-ontdekker

Bericht door Pivo »

Hoi! Was ik weer :) We willen toch vast campings in Zion en Arches reserveren, dus zijn aan de slag gegaan met het definitieve reisschema, het gaat nu even alleen om het gedeelte Las Vegas - San Francisco.

1 Vlucht Dusseldorf - Las Vegas (Vdara)
2 Las Vegas (Vdara)
3 Las Vegas - camper ophalen (early bird) - boodschappen doen - Valley of Fire
4 Valley of Fire - Zion (Watchman, reserveren)
5 Zion (Angel's Landing wandelroute)
6 Zion - Bryce
7 Bryce, of door naar Capitol Reef
8 Bryce - Capitol Reef (of tweede dag CR)
9 Capitol Reef - Arches
10 Arches
11 Arches - Canyonlands - Moab
12 Moab - Monument Valley
13 Monument Valley - Page (Antelope Canyon)
14 Page (Horseshoe Bend) - Grand Canyon
15 Grand Canyon
16 Grand Canyon - Pahrump
17 Pahrump - Death Valley - Bishop
18 Bishop - Mono Lake - Tioga Pass - Yosemite
19 Yosemite
20 Yosemite
21 Yosemite - San Francisco

De eerste reisdag van Las Vegas naar Valley of Fire zullen we waarschijnlijk niet heel vroeg aankomenin VoF, het is maar de vraag of er dan nog plek is, zeker gezien het op een zaterdag is. Anders zullen we in Overton wel een plekje moeten kunnen vinden lijkt me??

We willen nu campings in Zion en Arches reserveren, ik zag dat North Campground in Bryce al helemaal vol zit (misschien ivm renovatie van Sunset Campground in de zomer..?). In Bryce gaan we dus maar kijken of er een first-come-first-served plek beschikbaar is. Daar willen we dan ook kijken of we een extra dag Bryce doen, of die dag besteden in Capitol Reef.

Volgens mij is het zo wel een redelijk uitgebalanceerd reisschema, met hopelijk voldoende rust. Ziet iemand nog iets waarvan je zegt: dat moet echt anders?
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik zou alle campings in NP wel reserveren, het is er vaak vol en anderen zijn gewoon klein. Yosemite is bijna een must omdat je grote kansehebt zonder reservering minstens een uur buiten de valley moet staan en dus ver van alles af. Er zijn topic s over en ik heb er in 2010 een handleiding, meer handreiking over geschreven. Bij reserveren kun je ook nog kijken naar mooie ligging of andere zaken.

Onze redenering is als volgt: als je niet reserveert moet je al vroeg ergens zijn om kans op plek te hebben. Evt heb je geen plek en dan moet je de rijdag haasten met kans dat je geen plek hebt, stress in je vakantie.
Als je reserveert heb je de dag aan jezelf om in te delen de plek is er gewoon tot 18-19-20 uur. Als het niet lukt kun je annuleren of je bent $20 kwijt. Je route staat toch min of meer vast omdat je op zekere dag weer moet inleveren en je wilt sommige zaken gewoon bezoeken... Dus onderweg wel wat vastgelegd, je dag zelf indelen en rust of misschien een idee van vrijheid, opschieten en stress of je plekje hebt erbij.Aan jou de keus, ik weet het wel... :D
Succes en geniet van al het moois.
Pivo
Amerika-ontdekker

Bericht door Pivo »

Yosemite gaan we natuurlijk sowieso voor zitten 15 maart :) Probleem is dat de camping in Valley of Fire first-come-first-served is, je kunt niet reserveren. Datzelfde geld voor North Campground in Bryce en Fruita Campground in Capitol Reef. Dan blijven nog de campings in Moab, Monument Valley, Page, Grand Canyon, Pahrump en Bishop/Mono Lake over.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik dacht dat er een loop in North Cg in Bryce wel te reserveren was? Maar misschien is dat veranderd. Een voordeel er zijn twee cg en het is niet zooo ver rijden uit Zion. Capitol Reef hebben wij gegokt en ging prima, er zijn alternatieven in de buurt.

Moab, ga je op Devils Garden cg staan in Arches? Ik vind dat zo mooi, stil en heerlijk als je 's morgens de wandeling wiltmaken. In Moab zijn steeds meer campings. Zowel in als buiten t dorp.
Verder kun je putten uit ons 2010 en 2012 verslag.
Ik heb ook nog fotos en filmpjes gemaakt. Linkjes op beide blogs.
Pivo
Amerika-ontdekker

Bericht door Pivo »

Misschien dat North Campground nu ook first-come-first-serverd is, omdat Sunset Campground deze zomer gedeeltelijk dicht is i.v.m. renovaties.

We hebben inmiddels Watchman Campground, Devils Garden Campground en Mather Campground gereserveerd. Over 2 weken Yosemite, en dan ook de campings in Page en Monument Valley reserveren denk ik.

Heb je toevallig nog een tip voor het stuk Grand Canyon - Yosemite? Ik heb nu gepland Grand Canyon - Pahrump in een dag, de volgende dag Pahrump - Death Valley - June Lake en de dag daarna via de Tioga pass naar Yosemite. Is dat het meest handig?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Contacteer:

Bericht door Rob »

Een paar flinke ritten maar wel te doen alleen jammer dat je dan weinig tijd hebt om nog een stukje van R-66 mee te pakken, zou in ieder geval proberen om Seligman mee te nemen kan vanaf I-40 zonder dat je R-66 zelf rijdt maar geeft wel een kleine/korte idee van "the mother road" reken op een uur voor Seligman.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Grand Canyon - yosemite is voor 2 dg een stevige rit. Wij reden van Yos naar LV in 2 dg en vonden dat al redelijk. In 2010 verslag vind je ervaring hiervan.

Monument Valley, Gouldings, kun je vast nu al regelen en dat geldt ook voor Page. Er is een camping nabij de stad en een in het Glenn Canyon NRA aan Lake Powell. Wij stonden bij de laatste en zwommen in het meer.

Kijk voor de 15e eerst een keer op de reserveringssite voor Yosemite want het is een gekkenhuis op de dag en die tijd! Zorg dat je op tijd alles klaar hebt staan. Een keer oefenen al is het net niet is handig. Dan weet je de weg.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer