Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Gedo: wie helpt ons?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gedo
Amerika-ontdekker

Re: Reis Gedo: wie helpt ons?

Bericht door Gedo »

Dank jullie wel voor deze nuttige aanvulling. Ik denk dat ik nu een aardig beeld heb hoe onze route er uit kan zien, wat we kunnen zien en waar we extra tijd moeten inplannen.
Zodra ik een(definitieve) route heb zal ik hem posten.

bedankt,
Geert
Afbeelding
Gedo
Amerika-ontdekker

Bericht door Gedo »

Beste forumleden,

ik heb, mede naar aanleiding van jullie opmerkingen, een route gemaakt. Willen jullie hier eens naar kijken en aangeven wat jullie er van vinden.

dag 1: vliegen Amsterdam - Las Vegas
dag 2: Las Vegas – Sedona 446 km - 5 uur(eerst camper ophalen)
dag 3: Sedona
dag 4: Sedona – Tucson 373 km – 4 uur
dag 5: Tucson
dag 6: Tucson – Tombstone 121 km - 1,5 uur
dag 7: Tombstone – Silver city 373 km – 4 uur (bezoek aan Chiricahua NP)
dag 8:Silver city - Las Cruces 124 km – 1,5 uur
dag 9:Las Cruses – Alamogordo 124 km – 1,5 uur (bezoek aam White Sands)
dag 10:Alamogordo –Carlsbad – Roswell 358 km – 4 uur
dag 11:Roswell - Albuquerque 318 km – 4 uur
dag 12:Albuquerque - Santa Fe (bezoek Kaha Katuwe Tent rocks) 148 km – 2 uur
dag 13:Santa Fe -
dag 14: Santa Fe – Toas - Pagosa Springs 340 km – 4 uur
dag 15: Pagosa Springs – Mesa Verde - Durango 211 km – 3 uur
dag 16:Durango – Black canyon of the Gunnison 191 km – 3 uur
dag 17:Black Canyon of the Gunnison – Great Sand Dunes 317 km – 5 uur
dag 18:Great Sand Dunes – Colorado Springs 272 km – 3 uur
dag 19:Colorado Springs – Granby(of Grand lake) 247 km – 3 uur
dag 20: Granby – Estes park 75 km – 2 uur
dag 21: Estes park – Denver 106 km – 2 uur
dag 22: Denver
dag 23: Denver - Amsterdam

Geert
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het zijn wel wat kronkels in Colorado. Is het iets om eerst Great Sand Dunes te doen en dan aar Mesa Verde?
Het valt me op dat je niet in de parken overnacht. Waarom Estes Park en niet in RMNP staan? En waarom Durango in plaats van in Mesa Verde overnachten? Dat is toch juist het aardige van een camper, dat je in de parken zelf kunt overnachten?

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Voor RMNP zou ik toch een backup plan achter de hand houden.
Het zou kunnen dat in mei de Trail Ridge Road nog niet open is. Dan zou ik niet naar Grand Lake gaan want om van daar in Estes Park te komen moet je dan helemaal omrijden.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Denk je dat dat gaat lukken op dag 2? Camper ophalen en dan nog 5 uur rijden? Ik heb geen ervaring met campers (wij kamperen altijd) maar wat ik lees is dat dat enkele uren duurt, je hebt hem pas ergens in de middag, moet dan nog boodschappen doen en dan nog 5 uur rijden?
Gedo
Amerika-ontdekker

Bericht door Gedo »

Martin & Marianne schreef:Is het iets om eerst Great Sand Dunes te doen en dan aar Mesa Verde?
Marianne,

van waaruit bedoel je en hoe zou de route er dan uit moeten zien?
Martin & Marianne schreef:Waarom Estes Park en niet in RMNP staan? En waarom Durango in plaats van in Mesa Verde overnachten? Dat is toch juist het aardige van een camper, dat je in de parken zelf kunt overnachten?
Marianne
Ik ben het helemaal met je eens. Je ziet waarschijnlijk dat we nog helemaal niet bekend zijn in dit gedeelte. Zou je ons een goed advies kunnen geven voor een betere route?
ingrid14 schreef:Voor RMNP zou ik toch een backup plan achter de hand houden.
Het zou kunnen dat in mei de Trail Ridge Road nog niet open is. Dan zou ik niet naar Grand Lake gaan want om van daar in Estes Park te komen moet je dan helemaal omrijden.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid,
Wat zou je ons adviseren als alternatief?

Geert
lyan schreef:Denk je dat dat gaat lukken op dag 2? Camper ophalen en dan nog 5 uur rijden? Ik heb geen ervaring met campers (wij kamperen altijd) maar wat ik lees is dat dat enkele uren duurt, je hebt hem pas ergens in de middag, moet dan nog boodschappen doen en dan nog 5 uur rijden?
Lyan,
Ik ben het op zich met je eens maar de vorige reizen hebben we het voor elkaar gekregen om al vroeg in de ochtend de camper op te halen. We hopen dat ook nu weer te kunnen regelen. Als dat lukt, gaan we het wel redden naar Sedona. We gaan in ieder geval zorgen voor een alternatief.

Geert
Afbeelding
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

dag 19: Colorado Springs – Estes Park (eventueel via Golden - bij Lookout Mountain prachtig zicht op Denver en Rocky Mountains en hier ligt Buffalo Bill begraven)
dag 20: Estes Park (bezoek RMNP - regio Bear Lake)

Groetjes,

Ingrid
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Silver City-Las Cruces. Niet veel te zien onderweg. Je kan gemakkelijk nog door naar White Sands en Alamogordo. Van White Sands naar Calsbad Caverns is 4 uur rijden en je wil toch de Caverns bezoeken? Dus Alamogordo-Carlbad-Roswell slaat nergens op....
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Na de (ietwat brute) opmerking van Yeehaw heb ik je route nog eens bekeken.

Je zou het ook zo kunnen doen:
dag 8: Silver City via Las Cruces naar Carlsbad Caverns (iets van 5 u rijden, dus dan kan je 's avonds de bats zien)
Bij Las Cruces in Mesilla is een leuk oud centrum. Er is een gift shop in het oude gerechtsgebouw, hier zat ooit Billy the kid gevangen.
dag 9: Carlsbad via Roswell (International UFO Museum, winkel Alien Zone) naar Alamogordo
dag 10: Alamogordo
buiten White Sands is er ook nog
NEW MEXICO MUSEUM OF SPACE HISTORY – http://www.nmspacemuseum.org
Three Rivers Petroglyph Site - http://www.blm.gov/nm/st/en/prog/recrea ... ivers.html
dag 11: Alamogordo - Albuquerque

Ook het rattlesnake museum in Albuquerque niet overslaan http://www.rattlesnakes.com

Groetjes,

Ingrid
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer