Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Netsrik: definitieve route Zuid-West USA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Netsrik Millew
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Netsrik: definitieve route Zuid-West USA

Bericht door Netsrik Millew »

Beste Amerika-vrienden

Ik ben van plan om eind augustus 2014 op huwelijksreis te gaan naar Zuid West Amerika. Op dit moment ziet onze route er als volgt uit (21 dagen)

Aankomst LAX Crown Plaza slapen
LA
San Diego LA - San Diego 121 mijl 1.51 uur
San Diego slapen in San Diego
Phoenix San Diego - Phoenix 345 mijl 5 uur
Grand Canyon Phoenix - Grand Canyon 233 mijl 2.5 uur
Grand Canyon Grand Canyon
Lake Powel Grand Canyon - Lake Powel 139 mijl 3 uur
Bryce Canyon Lake Powel - Bryce Canyon 148 mijl 2u35
Las Vegas Bryce Canyon - Las Vegas 267 mijl 4u4 minuten
Las Vegas Las Vegas
Death Valley Vegas - Death Valley 210 mijl 4 uur
Yosemite Death Valley - Yosemite 308 mijl 5 uur
Yosemite Yosemite
San Francisco Yosemite - San Francisco 207 mijl 3u40 minuten
San Francisco San Fran
San Francisco San Fran/Alcatraz
San Francisco San Fran
Pismo Beach San Fran - Pismo 243 mijl 3u41 minuten
LA Universal Studios Pismo - LA 180 mijl 3 uur

Lijkt dit wat haalbaar volgens jullie? Of zijn die afstanden echt wel te groot om te doen? Ik vind de te overbruggen afstanden in tijd nogal groot (volgens google maps) maar aan de andere kant zit er weinig anders op denk ik?

Alle hulp van de kenners is welkom! Alvast bedankt! :)
Laatst gewijzigd door PSVwally op 24 jul 2014, 17:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerpen over je reis samengevoegd in originele topic
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Netsrik: Zuid-West USA

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!

Je hebt inderdaad behoorlijk lange ritten in de route zitten. En waarom zou daar niets anders opzitten? Je kunt iets schrappen, bijvoorbeeld door een one way SF-LA te nemen, of een one way Phoenix-LA. Ook een dag minder San Francisco geeft je al wat ruimte, net als het skippen van San Diego. Leuke stad, maar met een rondreis in het zuidwesten en beperkte tijd zou ik de voorkeur geven aan tijd voor Zion, en meer ruimte tussen Las Vegas en Yosemite. Voor een goed advies is het wel handig als je aangeeft waar jullie voorkeur naar uitgaat. Willen jullie uitgebreid de parken bezoeken, wandelen en andere activiteiten ondernemen, of meer tijd voor de steden uittrekken? Hebben jullie la eens wat reisverslagen gelezen of je anderszins verdiept in de mogelijkheden? IS die 21 dagen het maximum? Misschien kan er nog een dag bij door goed gebruik te maken van de weekenden?

Een voorbeeld van een route met startpunt SF en eindpunt LA zou zoiets kunnen zijn:

1 za Amsterdam - San Francisco
2 zo San Francisco
3 ma San Francisco
4 di San Francisco - Yosemite
5 wo Yosemite
6 do Yosemite - Lee Vining
7 vr Lee Vining - Death valley
8 za Death valley - Las Vegas
9 zo Las Vegas
10 ma Las Vegas - Zion
11 di Zion
12 wo Zion - Bryce
13 do Bryce - Page
14 vr Page - Grand Canyon
15 za Grand Canyon
16 zo Grand Canyon - ?
17 ma ? - San Diego
18 di San Diego
19 wo San Diego - Los Angeles
20 do Los Angeles
21 vr Los Angeles
22 za Los Angeles - Amsterdam

Ik heb Phoenix weggelaten, er zijn mooiere routes. Maar Phoenix kan ook als snellere route. Eerst naar LA en eindigen in San Diego is ook een optie natuurlijk.

Marianne
aronneke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door aronneke »

Hey,

Inderdaad wat lange stukken! Persoonlijk zou ik ook van voor een multicity vlucht. Heen op SF en terug van LA. Beginnen in LA is qua verkeersdrukte echt een ellende om daar te beginnen. Verder zou ik Zion toevoegen.
Ik zou het zo voorstellen:

Vertrek-SF
SF
SF
SF-Yosemite
Yosemite
Yosemite-Death Valley-Las Vegas (overnachting Lone Pine/Bishop, via de Tioga Pass)
Las Vegas
Las Vegas-Bryce
Bryce
Bryce-Zion
Zion
Zion-Page
Page-Grand Canyon
Grand Canyon
Grand Canyon-Phoenix
Phoenix-San Diego
San Diego
San Diego-LA
LA
La-Vertrek
Zuid-Westen september 2012
Mid-Westen september 2014
Zuid-Westen september 2016
Rondje Mid-Westen September 2022
Netsrik Millew
Amerika-newbie

Bedankt voor jullie snelle reactie!

Ik had dit voorstel aan het reisbureau gevraagd met als insteek: Vooral steden en de must-see nationale parken.

Ik had ook gevraagd om een stukje highway one te doen, vandaar het stuk tussen San Francisco en Los Angeles....

San Diego wil ik er absoluut bij omdat ik naar Sea World wil, maar dat is in feite ook de enige reden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je de kust wilt doen is het ook een optie om in Phoenix te beginnen. Dan zou je zoiets krijgen:

1 Amsterdam - Phoenix
2 Phoenix - Grand Canyon
3 Grand Canyon
4 Grand Canyon - Page
5 Page - Bryce
6 Bryce - Zion
7 Zion
8 Zion - Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas - Lone Pine
11 Lone Pine - Yosemite
12 Yosemite
13 Yosemite - San Francisco
14 San Francisco
15 San Francisco
16 San Francisco - Pismo Beach
17 Pismo Beach - Los Angeles
18 Los Angeles
19 Los Angeles - San Diego
20 San Diego
21 San Diego - Amsterdam

Je zou nog een dag Zion minder kunnen doen als jullie geen trails willen lopen (maar dat is juist wel erg leuk om te doen in Zion). Een dag minder Grand Canyon kan ook. Het is niet ruim, maar het kan wel zo.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Willen jullie grote wandelingen doen of niet? Het is lastig raad geven als we dat niet weten.

In de route van Marianne met vertrek vanuit Phoenix:

Indien jullie geen lange hikes gaan doen dan volstaat 1 overnachting bij GC en 1 bij Zion.
Een van deze dagen zou ik dan gebruiken om naar Monument Valley te rijden. Het is toch echt iets wat bij het beeld van het zuidwesten hoort en als je er dan toch 'in de buurt' bent ... :wink:
(GC-Monument Valley en Mon Valley-Page)
De andere dag zou ik bij LA voegen. Je hebt daar nu eigenlijk niet zoveel tijd.

Ik las het woord "reisbureau" en verslikte me een beetje.
Kijk hier wel mee uit want dikwijls geven zij voorstellen voor overnachtingsplaatsen die serieus uit de buurt van de bezienswaardigheden liggen.
Persoonlijk zou ik gewoon alles zelf boeken, dan heb je ook het voordeel dat je de overnachtingsplaatsen meestal tot een dag van tevoren gratis kan annuleren.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Netsrik Millew
Amerika-newbie

Definitief Schema: Alle hulp welkom

Beste iedereen

Ik heb hier ondertussen al enkele keren hele goeie tips gehad, dat ik niet wou nalaten mijn definitieve schema even aan jullie voor te leggen! Vooral in het stuk tussen San Diego en Vegas ben ik niet zeker wat ik best doe.

We slapen 2 nachten in SD, 1 in Phoenix, 2 in de Grand Canyon, 1 in Page en 1 in Bryce.

Ik had nu gedacht om vrijdag SD stad te doen, 's avonds naar Phoenix te rijden. Dan slapen en de zaterdag via sedona (kort bezoek) naar Grand Canyon te rijden voor helivlucht zaterdagmiddag. Zondag dan dagje Grand Canyon en maandagochtend naar Monument Valley en slapen in Lake Powell. Dinsdag dan in de voormiddag Antelop en namiddag Bryce. Ter info volledige schema hieronder, hotels liggen al vast dus het gaat echt om dagindeling mijn vraag.

Belangrijk om te weten dat we geen trekkers of grote natuurliefhebbers zijn. We willen de belangrijkste dingen wel zien, maar hebben geen nood aan lange wandelingen... Is 's ochtends van Grand Canyon vertrekken naar Monument Valley en slapen in Lake Powell te doen? En dan dag erop antelope in een halve dag en door rijden naar bryce?

Volledig schema hieronder! BEdankt voor de hulp!

maandag 20.30 uur Aankomst LAX C
dinsdag LA
woensdag San Diego LA Bezoeken en 's avonds rond 17 uur naar San Diego om daar te eten (Gaslamp district)
donderdag San Dieg Sea World + slapen in San Diego
vrijdag Phoenix San Diego Stad Pacific Beach/Mission Beach/ + 's avond naar Phoenix rond 15u
zaterdag Grand Canyon YVertrek naar Sedona, kort bezoek doorrijden naar Grand Canyon+ helicoptervlucht om 16 uur
zondag Grand Canyon Grand Canyon
maandag Page Monument Valley en 's avonds naar lake powell
dinsdag Bryce Canyon Vroeg opstaan Antelope Canyon en Bryce Canyon
woensdag Las Vegas rijden door Zion (1.30 uur) en nadien door naar Las Vegas (2u40)
donderdag Las Vegas Las Vegas
vrijdag Death Valley Vegas en Death Valley
zaterdag Yosemite Rijden naar Yosemite en Yosemite
zondag Yosemite
maandag San Francisco Rijden naar San Fran
dinsdag San Francisco San Fran/alcatraz
woensdag San Francisco San Fran/
donderdag Pismo Beach Monterey Whale Watching
vrijdag LA
zaterdag LA
zondag Terugkeer LA - Washington
Laatst gewijzigd door PSVwally op 24 jul 2014, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topics samengevoegd, probeer specifieke route in één topic te houden aub.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Definitief Schema: Alle hulp welkom

Jammer dat je niet meer gereageerd hebt op de vragen en opmerkingen in je eerste topic. Er wordt wel energie in gestoken door forumleden en er werden nuttige tips gegeven waar je nu niets mee gedaan hebt. Dat hoeft natuurlijk ook niet, maar een reactie is wel fijn.
Ligt nu alles vast? Waarom rij je via Phoenix? Die volle dag GC kan ik gezien je wensen niet zo goed plaatsen. Waarom doe je daar niet 1 nacht en de volgende overnachting in Monument Valley? Wat wil je een volle dag in het park doen als je niet in natuur of wandelingen bent geïnteresseerd?

Lees eens wat reisverslagen om te zien hoeveel tijd alles in de praktijk kost. Zie bijvoorbeeld mijn 2011-verslag voor de GC, Bryce en Page in september.

Marianne
Hockey
Amerika-expert

Re: Reis Netsrik: definitieve route Zuid-West USA

Bericht door Hockey »

Sorry, maar ik vind jullie schema heel onduidelijk. Eerder al is een duidelijkere manier aangegeven door de mensen die advies gaven.

Als ik het goed begrijp rijden jullie de laatste woensdag van San Francisco naar Pismo Beach EN ga je die dag ook nog whale watchen in Monterey. Dat red je never nooit niet. Rij hooguit tot San Simeon of Cambria en zelfs dan red je whale watchen misschien niet.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Als je om 17 uur naar San Diego vertrekt dan zal je er wel een tijdje over doen. Dat kan tot een uur of 4 oplopen, je vertrekt immers op het hoogtepunt van de spits.

Je weet toch dat San Diego - Phoenix meer dan 5 uur rijden is.

Je mist Monument Valley op het mooiste tijdstip (avond en ochtend)

Rijden door Zion: afhankelijk van de tijd van het jaar mag dit zelfs niet, voor de rest is het vrij zinloos dit te doen. Voor Zion heb je een volle dag nodig.

Vanuit Death Valley naar Yosemite is eigenlijk te ver voor één dag om rustig de tijd te hebben.

Als je vanuit San Francisco vertrekt, Whale watching wil doen en dan nog naar Pismo beach rijden is eigenlijk niet te doen.

Waarom terug naar Washington ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Netsrik Millew
Amerika-newbie

Martin & Marianne schreef:Jammer dat je niet meer gereageerd hebt op de vragen en opmerkingen in je eerste topic. Er wordt wel energie in gestoken door forumleden en er werden nuttige tips gegeven waar je nu niets mee gedaan hebt. Dat hoeft natuurlijk ook niet, maar een reactie is wel fijn.
Ligt nu alles vast? Waarom rij je via Phoenix? Die volle dag GC kan ik gezien je wensen niet zo goed plaatsen. Waarom doe je daar niet 1 nacht en de volgende overnachting in Monument Valley? Wat wil je een volle dag in het park doen als je niet in natuur of wandelingen bent geïnteresseerd?

Lees eens wat reisverslagen om te zien hoeveel tijd alles in de praktijk kost. Zie bijvoorbeeld mijn 2011-verslag voor de GC, Bryce en Page in september.

Marianne
Hoi Marianne, sorry, was niet de bedoeling om onbeleefd over te komen :). Zoals al gezegd boek ik met een reisbureau en dat was beetje hun schema... De hotels liggen vast en ik zoek gewoon de beste manier om alles te laten verlopen.

Grand Canyon: Misschien heb je wel gelijk, ik informeer even of ik nog een dag kan skippen en slapen in Monument Valley!
Netsrik Millew
Amerika-newbie

Marcopstal schreef:Als je om 17 uur naar San Diego vertrekt dan zal je er wel een tijdje over doen. Dat kan tot een uur of 4 oplopen, je vertrekt immers op het hoogtepunt van de spits.

Je weet toch dat San Diego - Phoenix meer dan 5 uur rijden is.

Je mist Monument Valley op het mooiste tijdstip (avond en ochtend)

Rijden door Zion: afhankelijk van de tijd van het jaar mag dit zelfs niet, voor de rest is het vrij zinloos dit te doen. Voor Zion heb je een volle dag nodig.

Vanuit Death Valley naar Yosemite is eigenlijk te ver voor één dag om rustig de tijd te hebben.

Als je vanuit San Francisco vertrekt, Whale watching wil doen en dan nog naar Pismo beach rijden is eigenlijk niet te doen.

Waarom terug naar Washington ?
San Francisco - Moss Landing is 3 uur. Dus als ik om 12 u daar ben, om 14uur whale watching tot 17u30 en dan om 18u nog 3 uur door naar Pismo is toch perfect te doen? Of vergis ik me?

Washington is tussenlanding terug naar België :)
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Jij vergist je.
1) De weg die gaat rijden is volledig onverlicht. (Carmel naar Pismo Beach)
2) Het is een bochtige bergweg.
3) Dit is het mooiste stuk kust (Carmel naar San Simeon). Als je dit in het donker gaat rijden kan je het net zo goed overslaan en dan de 101 pakken.
4) De rijtijd van 3 uur is fout, reken op 4 tot 5 uur rijden minimaal.

PS: je hoeft een volledig voorgaand bericht niet te quoten, je kaan gewoon aangeven op wie je reageert.
Laatst gewijzigd door Hockey op 25 jul 2014, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Netsrik Millew schreef: Zoals al gezegd boek ik met een reisbureau en dat was beetje hun schema... De hotels liggen vast en ik zoek gewoon de beste manier om alles te laten verlopen.
Jammer dat je voor een reisbureau hebt gekozen, en dat je je door het reisbureau laat leiden waar je naar toe gaat. Er was hier al gezegd dat je beter zelf kunt boeken, nu zal het heel lastig worden om iets aan te passen en bovendien zitten er dingen in de route die niet zo handig zijn. Als je zelf boekt kun je altijd nog iets aanpassen, nu ben je afhankelijk van het reisbureau.

Een overnachting bij Monument Valley is erg mooi. Ik zou dan voor het View Hotel kiezen of voor Gouldings Lodge en niet voor iets in Kayenta.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

De PCH tussen Monterey en Pismo Beach is een van de meest gekende scenic roads ter wereld. Je kan over deze route met stops zonder probleem een volle dag doen. Op 3 uur kan je dit evenwel niet afhaspelen en in het donker wil je deze route niet doen. Als je dan toch nog zo laat wil vertrekken neem dan maar de snelweg, dat is dan veiliger.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Netsrik Millew
Amerika-newbie

Korte update: 1 overnachting in GC geannuleerd en één in Monument Valley bijgeboekt. Dat geeft me een zonsondergang in MV en wat meer rust.

Er waren geen hotels meer vrij in Monument Valley zelf dus we logeren in BUFF. 40 minuten rijden van MV. Kunnen we die 40 minuten nog na zonsondergang rijden? In donkere omstandigheden?

Voor San Francisco - Moss Landing geeft google maps 1.45 uur. Dus als ik om 10u whale watching boek dan zijn we om 12.35 terug aan wal en heb ik een hele middag om via de scenic route naar pismo te rijden... beter? :)
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Hoi, beter dan je vorige plan is het zeker. Maar ideaal is het naar mijn mening niet. Als je via de kustweg naar Pismo Beach rijdt kan het natuurlijk wel in een halve middag. Je zult alleen keuzes moeten maken in wat je wil gaan zien en doen.

Als je het op deze manier doet kun je misschien beter in San Simeon of Cambria overnachten ipv Pismo Beach. Op die manier win je weer bijna een uur die je goed zult kunnen gebruiken.
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer