Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Miertje: voor het eerst naar de VS

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Miertje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Reis Miertje: voor het eerst naar de VS

Bericht door Miertje »

Wij willen voor het eerst naar de vs met zijn vijven ik, mijn man en 3 kinderen van dan 11, 8 en 4 jaar, route is al uitgestippeld, we willen 16 dagen waar we wat langer zullen blijven zijn we nog niet helemaal uit.

Dag 1 en 2 Denver
3. trail ridge road door de rocky mountains overnachting in cheyene
4. Mount rushmore overnachting in deathwood
5. door naar yellowstone overnachting ws in het park maar nog niet zeker
6. door naar de grand canyon (moet ws nog een nacht ergens tussendoor anders is het denk ik te ver rijden
7. door naar Las Vegas, daar wellicht paar dagen bljven
8. Naar San Fransisco, ook dit is een grote reis dus ws een tussen stop met 1 of 2 overnachtingen
9. En dan naar LA waar we in ieder geval 2 dagen willen blijven
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 29
Contacteer:

Re: Miertje voor het eerst naar de VS

Bericht door lyan »

Schrijf eerst je route eens uit in van-naar met afstanden en rijtijden.

1 dag Yellowstone is erg weinig, Yellowstone is erg groot en er is erg veel te zien, maar je moet wel steeds de auto uit en een stukje lopen om iets te zien. De wegen door het park zijn erg druk en de kans dat je in de file staat is ook erg groot (bizons op de weg, rondlopende beren, enz) Het minimum zou toch wel 2 volle dagen in het park zijn.

Dan in 1 dag van Yellowstone naar de GC: eigenlijk onmogelijk! Het is 700 mijl rijden in 11 uur (korstte route) Je laat dan heel veel moois liggen.

Ook van Las Vegas naar SF in 1 dag: 562 mijl in 8,5 uur over de minst mooie weg, geen tijd om ook maar iets te zien.

In mijn achterhoofd heb ik dan ook nog dat je 3 kinderen op de achterbank hebt die zich behoorlijk gaan vervelen met zulke lange rijtijden.

Advies: ga eens reisverslagen lezen en bedenk wat je wilt zien en wat mogelijk is in 16 dagen. Zoals de reis er nu staat is het niet te doen, je zult alleen maar in de auto zitten en niet veel zien. Ik zou de reis inkorten en meer gaan zien/doen.
laguna62
Amerikafan
Partner van: Lyan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door laguna62 »

Hoi,
Ten eerste welkom op dit forum,ja en dan nu de reis.Heb je al vliegtickets?,zo niet gelukkig want deze reis is niet te doen in 16 dagen of je wilt onderweg niets zien en alleen maar in de auto zitten.Als je uit Denver wilt vertrekken doe dan alleen Rocky mountains,Mount Rushmore,Yellostone,Grand Teton en dan richting Moab en via de mooie staat Colorado terug naar het vliegveld in Denver.Het jaar daarop kun je langs de kust en vegas aandoen en de rest GC,Monument valley,Zion,Bryce.
Albert.
Miertje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Miertje »

Bedankt voor jullie reacties, het is erg moeilijk als je voor het eerst zoiets gaat doen alles precies te bepalen, dus jullie hulp is erg welkom :thumbup:
Miertje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Miertje »

@laguna62 Hoe lang raad je aan overal te verblijven, moeten we de reis dan ook inkorten of echt 16 dagen aanhouden?
lyan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door lyan »

Hou er ook nog even rekening mee dat als je direct vanuit Denver naar de Rocky Mountains Noorden gaat, je op een behoorlijke hoogte kan komen, wat hoogteziekte kan veroorzaken. Je kan beter eerst even acclimatiseren in een wat lager deel.
Miertje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Miertje »

Ok dus echt 2 of 3 dagen in Denver blijven en daarna de reis oppakken?
lyan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door lyan »

Je zou dit reisverslag kunnen lezen, er zitten stukjes in die jullie ook zouden kunnen gaan doen: http://sijbring.waarbenjij.nu/reisversl ... erika-2012
laguna62
Amerikafan
Partner van: Lyan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door laguna62 »

Als ik maar 16 dagen heb,zou ik persoonlijk alleen in Colorado blijven.Alleen in deze staat is al zoveel te zien.Colorado Springs,Airforce academy,Valley of the gods,Callan Painted mines,Manitou springs,Pike's peak en dan door naar de Sand dunes,Mesa Verde ,Million dollar highway,Colorado national monument,Black canyon of the gunnisson,the silver trhead higway,overnachten in Lake City en dan de Alpine loop rijden met een gids,Aspen,Rocky mountains.
Albert.
Laatst gewijzigd door laguna62 op 15 nov 2013, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
lyan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door lyan »

Hoogteziekte: (ik heb er altijd last van tijdens onze bezoeken aan hoog gelegen gebieden, maar dan de milde vorm met hoofdpijn) Het is geen bangmakerij, maar wel handig als je deze dingen weet, vooral omdat je hier helemaal niet aan denkt als je een reis plant.
Hoogteziekte komt voor op hoogtes boven 2500 m. Vooral bij snelle stijging (meer dan 300 m per dag) kun je er last van krijgen.
Er zijn drie vormen van hoogteziekte: de lichte vorm, waarbij je hoofdpijn kunt krijgen, en ernstiger vormen met vocht (dit heet oedeem, spreek uit uideem) in de longen of hersenen, waar je aan kunt overlijden.
Sommige mensen hebben snel last van hoogteziekte, anderen veel minder. Ook als je een goede conditie hebt, kun je er last van krijgen.
De symptomen van de lichte vorm van hoogteziekte lijken op die van een kater. Je kunt last krijgen van hoofdpijn, moeheid, verlies van eetlust, misselijkheid en soms van braken. De symptomen beginnen meestal zes tot 12 uur na aankomst op grotere hoogte, maar soms pas na 24 uur. De klachten duren gemiddeld 15 uur. Hoofdpijn die niet verbetert met paracetamol wordt waarschijnlijk veroorzaakt door hoogteziekte als je op grote hoogte bent.
De ergere vorm met hersenoedeem lijkt op dronkenschap, je krijgt last van sufheid, verwardheid en ongecoördineerde bewegingen. Als je deze ongecoördineerde bewegingen hebt kun je binnen zes tot 24 uur overlijden.
Bij longoedeem kun je last krijgen van toenemende kortademigheid bij inspanning, en uiteindelijk kortademigheid in rust. Als je kortademig bent bij inspanning en dit verbetert niet als je een tijdje gaat zitten, heb je waarschijnlijk longoedeem. Als dit het geval is moet je snel afdalen. Longoedeem kan nog sneller ernstig verlopen dan hersenoedeem.
Tips om hoogteziekte te voorkomen:
- Je kunt beter niet in één keer reizen naar hoogtes boven de 2500 meter. De eerste nacht kun je beter op een hoogte doorbrengen tussen de 1500 en 2500 meter. Als je wel rechtstreeks naar grote hoogte reist, kun je het beste een paar dagen acclimatiseren en het rustig aan doen.
- Boven de 2500 meter kun je beter niet sneller stijgen dan 300 meter per dag. Je kunt wel meer stijgen per dag, maar daal dan af om te gaan slapen. Neem een paar dagen de tijd om te acclimatiseren op de nieuwe hoogte.
- Gebruik geen alcohol of slaappillen.
- Drink veel (liters per dag)
Tips als je hoogteziekte hebt:
- Het belangrijkste is om te beseffen dat hoogteziekte bestaat, dat het ernstig kan verlopen en dat je er rekening mee houdt. Als je last krijgt van de vroege symptomen, stijg dan niet verder.
- Als je symptomen hebt, slaap dan niet op grotere hoogte dan je op dat moment bent, ook niet als je weinig last hebt.
- Als de symptomen niet verbeteren door rust moet je afdalen.
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Dat is zeker 5.000 kilometer rijden in twee weken tijd, ofwel zeker 300 km per dag. Als je op sommige plekken een paar dagen wil blijven, zul je op de andere dagen dus consequent 600-800 km moeten doen. Onze net-vijfjarige is een geoefend reizigster die zo nu en dan best een keer 9 of 10 uur achter elkaar in de auto kan zitten, maar jullie route zou ik haar (en onszelf) niet aandoen geloof ik. Zeker niet met nog een 8- en 11-jarige broer/zus die óók op de iPad willen :lol:

Ik zou Mt Rushmore en Yellowstone voor nu laten zitten en lekker een traditioneel, zij het nog steeds redelijk gehaast, rondje ZW doen. Met San Francisco, Yosemite, Mono Lake, Death Valley, Las Vegas, Zion, Grand Canyon, Joshua Tree NP en een paar dagen strand bij Los Angeles heb je een fijne afwisseling tussen natuurparken en steden, terwijl je niet helemaal doodop bent van reizen + jetlag + nieuwe indrukken. Dat is dan zonder omwegen "maar" 2.500 kilometer: iets realistischer voor twee weken reizen met kinderen denk ik.

Hier is een beginnetje in Google Maps: dat kun je makkelijk aanpassen: http://goo.gl/maps/fULQ8

Veel plezier met plannen!
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Ik krijg het idee dat je bij het maken van je plannen geen rekening hebt gehouden met de grootte van Amerika.
Om e.e.a. in Europees perspectief te plaatsen heb ik de afstanden die je wil gaan rijden uitgezet in Europa.

3. trail ridge road door de rocky mountains overnachting in cheyene
4. Mount rushmore overnachting in deathwood
5. door naar yellowstone overnachting ws in het park maar nog niet zeker. -------> De afstand Deadwood - Yellowstone komt overeen met de afstand Utrecht - Basel
6. door naar de grand canyon ------> Dit komt overeen met de afstand Utrecht - Barcelona
7. door naar Las Vegas, daar wellicht paar dagen bljven. Dit is goed te doen, slechts 430 km
8. Naar San Fransisco. ----> Las Vegas - San Francisco is ongeveer 1000 km, oftewel de afstand Utrecht - Milaan
9. En dan naar LA waar we in ieder geval 2 dagen willen blijven. -----> Ook SF - LA is 700 km en dat is net zo veel als de eerder genoemde afstand Utrecht - Basel

Dan de nationale parken die je wil gaan bezoeken. Ook die parken kunnen aardig groot zijn. Neem bv Yellowstone. Alleen al de parkroad die door het park loopt is 250 km lang.
Niet iets om in een paar uurtjes te doen, want aan deze parkroad liggen alle belangrijke bezienswaardigheden en daarvoor moet je regelmatig uit je auto.
Ga je eens inlezen. Onderstaande sites zijn een onschatbare bron van informatie over wat er in de parken te zien en te doen is.
Voor de grote nat. parken kijk je hier: http://www.ontdek-amerika.nl/nationaleparken.html
Voor de kleinere parken en andere bezienswaardigheden hier: http://www.ontdek-amerika.nl/bezienswaardigheden.html
Gebruik Google Maps om te berekenen hoe lang je er over doet om van plaats A naar plaats B te rijden
Miertje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Miertje »

Ja we hebben idd niet echt rekening gehouden met de km :oops:

Als het zo lees over luchtziekte weet ik niet of we die parken wel moeten doen, durf gewoon gelijk niet meer :)
De routes moet zeker te doen zijn voor de kinderen, niet al te lang reizen want ik heb er 2 bij die al zeuren als we naar Utrecht gaan haha.
Pfff had niet verwacht dat het zo moeilijk was, in een half uur ziet alles er ineens heel anders uit voor ons
Miertje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Miertje »

P.s. Compleet andere mooie routes te doen met kinderen zijn welkom nu alles er zo anders uitziet 16 dagen niet langer :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt eens kijken naar onze reisverslagen om wat ideeën op te doen. Vanaf 2002 gingen de kinderen mee, in 2002 waren ze 7 en 9. In 2008 hebben we voor het laatst een rondreis met z'n vieren gemaakt.
Als je niet meer hebt dan 16 dagen kun je het beste Yellowstone schrappen; het ligt te ver van de andere bezienswaardigheden af waardoor je te veel en te lange reisdagen hebt. DAt is jammer van je beperkte tijd.
Kijk eens wat je aanspreekt qua parken en steden. In jouw opsomming mis ik parken als Bryce, Zion en Yosemite. Kijk daar eens naar, via de al genoemde sites, en kijk ook eens op de AA-site voor deze parken. Zie hier en dan even naar beneden scrollen voor de nationale parken.

Willen jullie met de auto of met een camper? In het laatste geval moet je rekening houden met extra tijd voor het ophalen en wegbrengen.

Een paar voorbeelden van wat er in het zuidwesten mogelijk is in 16 dagen:

1 naar Phoenix
2 Phoenix - Grand Canyon
3 Grand Canyon
4 Grand Canyon - Monument Valley
5 Monument Valley - Page
6 Page - Bryce
7 Bryce - Zion
8 Zion
9 Zion - Las vegas
10 Las vegas
11 Las vegas - Lone Pine
12 Lone Pine - Yosemite
13 Yosemite
14 Yosemite - San Francisco
15 San Francisco
16 San Francisco

1 San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco - Yosemite
4 Yosemite
5 Yosemite - Lone Pine
6 Lone Pine - Las vegas
7 Las vegas
8 Las vegas - Zion
9 Zion - Bryce
10 Bryce - Page
11 Page - Grand Canyon
12 Grand Canyon - Kingman
13 Kingman - Los Angeles
14 Los Angeles
15 Los Angeles
16 Los Angeles

Je kunt ook eens kijken naar mijn 2011-reis, toen had ik 12 dagen. Hier zou je een aantal dagen LA aan kunnen toevoegen, en een extra dag Las Vegas of Monument Valley.
Dan krijg je zoiets (kan natuurlijk ook andersom):

1 naar Los Angeles
2 Los Angeles
3 Los Angeles
4 Los Angeles - Death Valley
5 Death Valley - Las Vegas
6 Las Vegas
7 Las Vegas - Zion
8 Zion
9 Zion - Bryce
10 Bryce - Page
11 Page
12 PAge - Grand Canyon
13 Grand Canyon
14 Grand Canyon - Sedona
15 Sedona - Phoenix
16 Phoenix

Een nog wat rustiger route zou zoiets kunnen zijn, je hebt dan voldoende tijd voor alles:

1 naar San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco
4 San Francisco - Yosemite
5 Yosemite
6 Yosemite
7 Yosemite - Lee Vining
8 Lee Vining - Deaht Valley
9 Deaht Valley - Las Vegas
10 Las Vegas
11 Las Vegas - Grand Canyon
12 Grand Canyon - Kingman
13 Kingman - Los Angeles
14 Los Angeles
15 Los Angeles
16 Los Angeles

Succes met de planning!

Marianne
Miertje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Miertje »

Dank je wel Marianne, ik moet eerlijk zeggen dat de 3e mij wel heel erg aanspreekt, heb even gegoogled op die parken en naar je linkje gekeken en het is echt wat voor ons, ik ga even je reisverslag lezen :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer