Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis LindaUSA: LV-LV met Yellowstone NP

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
LindaUSA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Reis LindaUSA: LV-LV met Yellowstone NP

Bericht door LindaUSA »

Hallo! Ik ben bezig een route uit stippelen voor onze reis in September 2014!
Ik heb al verschillende routes op papier staan maar kom er niet helemaal uit, daarom hier een bericht om advies in te winnen van mensen die al in deze omgeving geweest zijn!

We willen starten en eindigen in Las Vegas, hier al 2 keer eerder geweest en vind het fantastisch, ook in verband met autohuur. ( geen drop off kosten )
Ook willen we dit keer naar Yellowstone, nog niet eerder geweest en Moab!

Hier mijn route tot nu toe:
1: LV -AMS
2: Las Vegas
3: Las Vegas - Hurricane : Zion NP
4: Hurricane - Zion NP
5: Hurricane - Torrey : Capital Reef NP
6: Torrey - CRNP
7: Torrey - Logan
8: Logan - Jackson
9: Grand Teton NP
10: Grand Teton NP
11: Yellowstone NP
12: Yellowstone NP
13: Yellowstone NP
14: Yellowstone NP
15: Yellowstone NP - Cody
16: Cody - Casper
17: Casper - Wellington?
18: Wellingston - Estes Park
19: Estes Park
20: Estes Park - Salida ( Black Canyon of the Gunnison NP )
21: Salida - Fruita
22: Fruita - Moab ( Colorado National Monument )
23: Moab ( Arches National Park )
24: Moab ( Canyonlands NP )
25: Moab - Kayenta ( Natural Bridges National Monument en Goosenecks State Park, Monument Valley )
25: Kayenta ( Monument Valley NP )
26: Kayenta - Williams ( grand canyon? )
27: Williams - LV
28: Las Vegas
29: Las Vegas - AMS

OF

1
2 AMS Las Vegas
3 Las Vegas - Las Vegas
4 Las Vegas - Hurricane
5 Hurricane ( Zion NP )
6 Hurricane - Torrey
7 Torrey ( Capital Reef NP )
8 Torrey - Logan
9 Logan - Jackson
10 Jackson - Grand Teton NP
11 Grand Teton NP Yellowstone NP
12 Yellowstone NP Yellowstone NP
13 Yellowstone NP Yellowstone NP
14 Yellowstone NP Yellowstone NP
15 Yellowstone NP - Cody
16 Cody - Rapid City
17 Rapid City - Badlands NP
18 Rapid City - Custer ( Mt Rushmore National Memorial en Crazy Horse Memorial )
19 Custer - Custer ( Custer State Park )
20 Custer - Cheyenne
21 Cheyenne - Estes Park
22 Estes Park - Frisco
23 Frisco - Fruita ( Colorado NM )
24 Fruita - Moab
25 Moab ( Arches NP )
26 Moab ( Canyonlands NP )
27 Moab - Kayenta /Tuba City
28 Kayenta - Flagstaff
29 Flagstaff - Las Vegas
30 Las Vegas Las Vegas
Las Vegas AMS

We willen vooral veel tijd doorbrengen in Yellowstone en niet vele uren hoeven rijden dit keer.
Ook willen we gaan hiken, hierdoor veel tijd in de parken doorbrengen.
Zion zijn er een keer kort geweest, daarom staat deze er weer tussen, de rest is 'nieuw' voor ons.

door de afstanden wel of geen south dakota meepakken?

Verder zit ik met het stuk tussen Estes park en moab? en moab - LV.
Leuke tips, verbeteringen in de route zijn welkom!
Laatst gewijzigd door LindaUSA op 28 okt 2013, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
reis 2009 LA-LA
reis 2011 Las Vegas - Miami
reis 2013 Florida
reis 2014 Las Vegas - Las Vegas
http://www.janenlinda.reismee.nl USA 2009/2011
http://janenlindaopreis.blogspot.nl USA 2014
John&Sylvia
Amerikafan

Re: Reis LindaUSA: LV-LV met Yellowstone NP

Bericht door John&Sylvia »

Ik ben bezig om eenzelfde soort reis te plannen..!! Dus ik hou je topic even in de gaten :)
Voor ons de 2e keer naar USA, vorige keer LA-LV-SF-LA, en dit keer dus LV-LV met Yellowstone.. (juni/juli 2014 waarschijnlijk)
Wij mét Camper overigens.. als ik jou bericht goed begrijp gaan jullie met de auto..?

Ik vind je planning er goed uitzien, vooral omdat je aangeeft dat jullie focus vooral ligt op Yellowstone en Moab (persoonlijk vind ik het een dagje te lang in Yellowstone, die zou ik besteden in een ander park om te wandelen --> Grand Canyon!..)
Nu ga je op weg van A naar B een hike doen in een park en dan doorrijden? (BV, Black Canyon of the Gunnisson, bij Colorado NM en bij GC?) Ik zelf vind dat te gehaast.. Dan zou ik liever een dagje in een park blijven ipv doorrijden.
Maar is natuurlijk heel persoonlijk! Misschien ook anders als je met een camper gaat, omdat je dan makkelijker in de parken verblijft?

ps :P Ik had het over je eerste route.. En wat betreft Estes Park en Moab zat ik met hetzelfde probleem.. Ik kwam ook uit bij Salida.. Dat betekent wel een echte rijdag.. En op je route staat dat je dan onderweg ook nog BCotG wilt bezoeken.. dat is naar mijn mening niet haalbaar. (is een route van meer dan 4 uur, 200 mijl.. en onderweg zie je misschien ook nog iets waar je wilt stoppen.. Nederland bijvoorbeeld :) ) Sla dan BCotG over, of plan er een extra dag.
http://johnensylviausa.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
LindaUSA
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door LindaUSA »

Black Canyon of the Gunnisson moet opweg van salida naar fruita idd misschien wel een idee daar een extra dag te plannen en bij yellowstone weg te halen! :thumbup:

Ja wij gaan met de auto, is ons de vorige keren super goed bevallen.

GC zijn we al eerder geweest dat hoeft voor mij niet zo, zou leuk zijn als we tijd overhebben haha

En is het raadzaam misschien 2 dagen arches np te doen? Of is 1 dag genoeg?
reis 2009 LA-LA
reis 2013 Florida
guido09
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door guido09 »

Ha leuk om te zien dat er meerdere mensen plannen hebben om sep. 2014 naar Yellowstone, Moab etc aan te doen.
Ook wij willen volgend jaar in sept. een rondje Denver of van Denver naar Phoenix via yellowstone, moab te gaan doen. Laatste heeft onze voorkeur zodat we Sedona nog eens goed kunnen bekijken.
Zijn we dit jaar alleen maar doorheen gereden en zag er zeer aantrekkelijk uit.
Dus ook wij gaan dit draadje volgen.

Onze (voorkeur) route ziet er nu zo uit: (aanvullingen + opmerkingen? :thumbup: )
Dag 1 vliegen naar Denver
Dag 2 Denver - Estes park (via nederland)
Dag 3 Estes park RMNP
Dag 4 Estes park - Hot springs
Dag 5 Custer + mt rushmore
Dag 6 Custer + mt rushmore
Dag 7 Hot springs - Cody
Dag 8 Cody - Gardiner (via beartooth highway)
Dag 9 Yellowstone
Dag 10 Yellowstone
Dag 11 Gardiner - Old Faithfull (via lake yellowstone)
Dag 12 old faithfull
Dag 13 Old faithfull - Salt Lake City
Dag 14 Salt Lake City
Dag 15 Salt Lake City - Bryce canyon
Dag 16 Bryce canyon - Torrey (via UT 12)
Dag 17 Torrey - Moab (goblin SP)
Dag 18 Moab
Dag 19 Moab
Dag 20 Moab - Mexican Hat
Dag 21 mexican hat - Gallup (via MV + Canyon de chelly)
Dag 22 Gallup - Sedona(via Petrified forest, crater of the moon etc (flagstaff))
Dag 23 Sedona
Dag 24 Sedona - Phoenix
Dag 25 Phoenix - naar huis
2000 & 2018: 2 wkn & 19dgn florida
2013 & 2017: 3 wkn zw Usa
2014: 24 dgn Den-Phx
2015: 24 dgn Denver - Denver
2016: 21 dgn z&w UK
2019: 21 dgn Nw USA&CAN
Afbeelding
LindaUSA
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door LindaUSA »

Leuk! Ik zie dat jullie South Dakota doen
Ik zit daar nog over te twijfelen daarom 2 routes erop bij mij.

Idd tips zijn welkom! :D
reis 2009 LA-LA
reis 2013 Florida
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Als je ook wilt wandelen zou ik die dagen in Yellowstone zeker gebruiken. Grand Teton is ook een heel mooi park met wildlife en mooie wandelingen. Dat zou ik zeker niet overslaan.
Arches vond ik ook mooi; ik was er in nov 2012 en de temperaturen waren ook heel fijn. Ik had daarvoor 1,5 dag nodig om alles te zien en wat kleine trails te lopen zoals bv de trail naar Delicate Arch, Broken Arch en Landscape Arch. Met Fiery Furnace zou ik 2 volle dagen Arches doen.
Canyonlands ( alleen het Isle in the Sky deel ) had ik ook een volledige dag voor nodig. Mooi en ruig. Sommige delen hadden wat Grand Canyon achtigs, andere delen leken een (klein) beetje Monument Valley achtig.
LindaUSA
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door LindaUSA »

Bedankt Frans! Ja in Arches NP wil ik zeker wat trails gaan doen, dus goed om te weten dat dit toch wat tijd kost, ik denk dat ik hier dan ook 2 dagen van ga maken!
Canyonlands hou ik dan op 1 dag.

Hoeveel dagen Yellowstone zouden jullie zeker aanraden? Nog 1 dag eraf van de eerste route?

South Dakota dan maar weglaten gezien te tijd?
Er is zoveel moois te zien dus keuzes maken hè :D
reis 2009 LA-LA
reis 2013 Florida
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik heb 3 nachten Yellowstone gedaan, omdat ik door de Grand Teton gereden ben heb ik zeg maar 2,5e dag in Yellowstone doorgebracht. Omdat veel nog niet open was midden Mei heb ik niet eens echte lange wandelingen gedaan en nog flink wat niet kunnen zien. Ik zou die dagen daar best door kunnen brengen. Een dag minder Yellowstone zou makkelijk kunnen, maar ik zou persoonlijk een dag rond Denver inplannen. Daar is ook veel leuks te doen.

Overigens zou ik vroeg proberen te boeken voor een plekje in Springdale ipv Hurricane voor Zion. Slaan jullie overigens Bryce Canyon expres over?

Beide routes hebben wel iets, maar bv Cody - Rapid City is echt een hele lange rit.

Ik vond Canyonlands echt fantastisch mooi (islands in the sky), arches vond ik een dag wel genoeg, maar ook heel mooi park. Canyonlands haalde ik in een dag niet om helemaal te bekijken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou niet een dag Yellowstone inleveren voor BCotG; voor dat laatste hoef je echt niet zo heel erg veel tijd uit te trekken. Drie volle dagen Yellowstone is echt niet te veel, dus dat zou ik zo houden. Hoeveel dagen heb je nu in de eerste route voor Yellowstone uitgetrokken? Wanneer rij je van GT naar Yellowstone?
Arches kost veel tijd als je er wilt wandelen. wij hadden er dit jaar een avond, een volle dag en een deel van de ochtend, en toen hebben we heel veel niet gedaan omdat we dat al in 2008 hadden gedaan (zoals de Fiery Furnace). Kijk eens in ons 2013-verslag. voor Island in the Sky hebben we niet veel tijd uitgetrokken, maar het hangt er helemaal van af wat je wilt doen daar, of je bijvoorbeeld ook een jeep wilt huren.
Kijk ook eens naar je overnachtingen: in plaats van Kayenta zou ik iets bij MV proberen, zoals Gouldings. Of kijk eens in Mexican Hat. Ik denk dat 1 overnachting voldoende is. Of doe nog een overnachting tussen Moab en MV, bijvoorbeeld in Monticello of Bluff. Je zou ook nog het Needles-deel van Canyonlands kunnen bekijken.
Je zou eventueel een dag kunnen winnen door in 1 dag van Torrey naar Jackson te rijden.

@guido09: je kunt het beste een eigen topic starten voor jouw vragen.

Marianne
LindaUSA
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door LindaUSA »

Ik hou denk ik de eerste route aan, dan heb ik ongeveer 4,5 dag in yellowstone.

Marianne ik dacht op dag 11 sochtends door te rijden naar yellowstone, dan hebben we 2 volle dagen in grand teton,
Of dag 10 sochtends GT en in de middag richting yellowstone?
Ik heb overwogen van Torrey direct naar Jackson te rijden dat is een flink stuk en misschien wl ik nog even door SLC of mis je daar niets aan? Ik ga even jullie verslagen doorlezen!

Wally Bryce hebben we in 2009 gedaan en trails gelopen, heel mooi maar ik wil liever nog iets meer van Zion zien, hier kan ik me alleen de busrit herinneren :wink: ik zou eens kijken in het plaatsje springdale zelf idd! Goede ervaringen voor hotels/motels?

Bedankt voor jullie adviezen!
reis 2009 LA-LA
reis 2013 Florida
John&Sylvia
Amerikafan

Ik zou als ik jou was sowieso Moab laten zoals het nu is!
Wij vonden dat zo'n fantastisch stadje, met zoveel te doen in de directe omgeving.

Arches: zeker één dag in besteden
Canyonlands: zeker één dag in besteden

Als je dan op weg naar Moab ook nog Colorado National Monument doet, krijg je een goed overall beeld.
Ben het wel eens met de anderen, dat Arches zo uitgebreid is, dat je er ook wel 3 dagen kunt besteden.
Wij hadden er vorig jaar ook maar één dag, en toch een erg mooie indruk gekregen van het park.
http://johnensylviausa.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Smellycat500
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Smellycat500 »

Als je het geen probleem vindt om wat vaker je spullen in en uit te pakken kun je overwegen om in Yellowstone voor verschillende overnachtingsplekken te kiezen. Zo kun je elke keer een ander gedeelte van het park ontdekken en ben je niet elke dag eerst hetzelfde stuk aan het rijden om ergens te komen (Niet dat dat een straf is hoor, er is zoveel moois te zien onderweg).

Wij hebben in 2008 een soortgelijk rondje gedaan als jullie route 2, met 1 overnachting in Grand Teton en 3 in Yellowstone. Dit was al wel de tweede keer dat we beide parken bezochten, de eerste keer vonden we dat we er te weinig tijd voor hadden. Ik zou dan ook zeker geen dagen van Yellowstone afhalen.
Reeds bezocht: CA, AZ, NV, UT, OR, WA, ID, MT, WY, SD, CO, FL, GA, SC, NC, NE, DC, VA, DE, NJ, PA, NY, CT, RI, MA en Canada
John&Sylvia
Amerikafan

@SmellyCaty500 > Heb je een blog bijgehouden toevallig? Altijd leuk om daar tips en ervaringen in te lezen!

Afbeelding
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Je hebt 2 mooie routes uitgedacht.

Route 1 is zeer goed.
Route 2 zou ik nog iets wijzigen.
Volgens mij kan er 1 dag minder in South Dakota en 1 dag meer voor Rocky Mountain NP

17 Rapid City - Badlands NP
18 Rapid City - Custer ( Mt Rushmore National Memorial en Crazy Horse Memorial ) + Custer State Park
19 Custer - Cheyenne
20 Cheyenne - Estes Park
21 Estes Park
22 Estes Park - Frisco

Wat betreft overnachtingsplaatsen:
voor Zion zou ik Springdale nemen
voor Monument Valley daar ter plaatse (zeker niet Kayenta) vb Gouldings Lodge of The View
voor Grand Canyon zou ik proberen in het park zelf te overnachten of in Tusayan

Wat betreft Yellowstone: hier heb je zeker wel 4 overnachtingen nodig (gezien jullie ook nog willen wandelen)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Smellycat500
Amerika-ontdekker

Bericht door Smellycat500 »

@John&Sylvia: nee, we hebben destijds alleen een verslagje voor onszelf bijgehouden en om onze familie op de hoogte te houden. Ik heb nog steeds het idee om onze reizen te bundelen op een site, maar tijd is hier de beperkende factor :wink:
Maar als je iets wilt weten, vraag gerust!
Reeds bezocht: CA, AZ, NV, UT, OR, WA, ID, MT, WY, SD, CO, FL, GA, SC, NC, NE, DC, VA, DE, NJ, PA, NY, CT, RI, MA en Canada
LindaUSA
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door LindaUSA »

Ja ik denk dat ik route 1 aanhou en idd zat ik eraan te denken om in Yellowstone op verschillende plekken te overnachten,misschien craters of the moon nm meepakken in route 1, wie heeft dit gezien? Is dat een aanrader?
reis 2009 LA-LA
reis 2013 Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zijn er in 2008 geweest, op weg naar Grand Teton, zie ons verslag (ook voor de accommodatie in Yellowstone). Het weer was vrij slecht toen, waardoor we er niet heel lang zijn gebleven.

Marianne
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Crater ot Moon is zeker een aanrader. We zijn er nu 3x geweest en iedere keer weer genoten we van het mooie landschap. Ga ook eens de tunnels in. Je kunt dit doen met een ranger maar ook zelf. Wel een zaklamp meenemen :D
Hier kun je onze ervaringen lezen: 2007, 2009 en 2012.

Elly
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Wij hebben een groot deel van deze route (in andere volgorde) in 2005 gedaan. Misschien heb je nog iets aan ons verslag.
Voor Yellowstone kan je niet genoeg dagen hebben :mrgreen: . We zijn er twee keer zo'n drie dagen geweest en sta te springen om weer terug te gaan...
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

LindaUSA schreef:Ja ik denk dat ik route 1 aanhou en idd zat ik eraan te denken om in Yellowstone op verschillende plekken te overnachten,misschien craters of the moon nm meepakken in route 1, wie heeft dit gezien? Is dat een aanrader?
Hierbij dan nog een link naar een reisverslag, klik hier voor reisverslag 2010.
Hierin staan onze belevenissen in het Yellowstone NP beschreven en op dag 15 bezoeken wij het Craters of the Moon NM, dat zeker een bezoek waard is.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer