Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kalinikos: Rondreis mei/ 16 dagen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Kalinikos
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Kalinikos: Rondreis mei/ 16 dagen.

Bericht door Kalinikos »

Hey iedereen,

Sinds een paar weken is het weer serieus beginnen kriebelen om nog eens een reis te maken naar Amerika :)
Na vorig jaar een korte maar leuke reis naar NY & Las Vegas te hebben gedaan willen we (Een vriend en mezelf) een rondreis doen om vooral van de nationale parken te kunnen genieten.

Aangezien we 'maar' 16 dagen hebben heb ik vele reisschema's doorgenomen in deze sectie, en ben ik op een reisschema gebotst die qua duur en bezienswaardigheden zo goed als perfect in het plaatje past! Na enkele kleine wijzigingen heb ik dit voorlopige reisschema:

dag 1: Amsterdam - Phoenix
dag 2: Phoenix - Grand Canyon
dag 3: Grand Canyon - Page
dag 4: Page - Bryce Canyon
dag 5: Bryce Canyon - Zion
dag 6: Zion
dag 7: Zion - Valley Of Fire
dag 8: Valley Of Fire - Las Vegas
dag 9: Las Vegas - Death Valley
dag 10: Death Valley - Bishop
dag 11: Bishop - Yosemite
dag 12: Yosemite
dag 13: Yosemite
dag 14: Yosemite - San Francisco (Vroeg vertrek richting SF)
dag 15: San Francisco
Dag 16: San Francisco - Amsterdam

Alle bedenkingen, tips en dergelijke zijn welkom!
Te lang in een park, niet lang genoeg, dingen die ik over het hoofd heb gezien..

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Kalinikos op 13 okt 2013, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Kalinikos: Rondreis mei/ 16 dagen.

Bericht door Mrvanilla »

Ik heb net een soort gelijke reis gemaakt (wel iets langer en dus meer tijd) maar ik zou ik jou geval een dagje minder Death Valley doen en die ofwel in Page erbij plakken of in San Francisco. Maar dat hangt er ook vanaf wanneer jullie gaan..?
Groetjes,
Daniel
Kalinikos
Amerika-ontdekker

Bericht door Kalinikos »

Mrvanilla schreef:Ik heb net een soort gelijke reis gemaakt (wel iets langer en dus meer tijd) maar ik zou ik jou geval een dagje minder Death Valley doen en die ofwel in Page erbij plakken of in San Francisco. Maar dat hangt er ook vanaf wanneer jullie gaan..?
Ik wist dat ik iets vergeten was, we gaan begin mei..
Dus 1 dag Death Valley is eigenlijk voldoende?
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Ja ieder zal daar zijn eigen mening over hebben. Wij reden in de ochtend aan vanuit Bishop, reden tot aan Furnace Creek en bezochten tot aan daar alle bezienswaardigheden. Slapen in Furnace Creek en de dag erna richting Las Vegas. Dat stukje heeft meer te zien dan het eerste stuk (als je Furnace Creek als overnachtingsplek neemt).

Wij vonden Page echt te gek. Behalve dat er beste wat dingen te zien zijn (Glen Canyon Dam, Antelope Canyon, Horseshoe Bend etc) is Lake Powell ook heerlijk voor watersport en relaxen.

Tip: overnachtingen zijn prijzig in Page, dus probeer de Motel 6. Ligging fantastisch en we betaalden slecht 45 euro p.n.
Groetjes,
Daniel
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Overigens zal Yosemite wellicht lastig te bereiken zijn vanuit Bishop, vanwege het dichtzijn van de Tioga Pass. Wij hadden daar ook last van ivm de branden en via de Sonora Pass was een flink stuk om. Er zijn hier op het forum mensen die er veel meer verstand van hebben maar ik meen te weten dat de Tioga Pass meestal (afhankelijk van het weer natuurlijk) eind mei/half juni open gaat.
Groetjes,
Daniel
Kalinikos
Amerika-ontdekker

Bericht door Kalinikos »

Thanks voor de tip ivm overnachten in Page :)
Heeft verder iemand een oplossing voor het makkelijk bereiken van Yosemite? Eventueel ergens anders overnachten dan in Bishop?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor een korte reis zou je ook eens naar mijn 2011-reis kunnen kijken. Ik had toen 14 dagen en ben begonnen in LA en geëindigd in Phoenix. Geen Yosemite en SF maar meer tijd voor de parken en voor Page. Met de 16 dagen die jullie hebben kun je dan ook nog Monument Valley meenemen.

In plaats van 2 nachten Death Valley zou je 1 nacht DV en 1 nacht vlak voor Yosemite kunnen doen, bijvoorbeeld Lee Vining of Mammoth Lakes. Mocht de Tioga Pass gesloten zijn dan vervalt die laatst overnachting en zul je onderlangs (via Bakersfield) moeten rijden. Eventueel kan de Sonora Pass een optie zijn, die is meestal iets eerder open dan de Tioga Pass.
Wij reden dit jaar in mei van Las Vegas via DV en de Sonora Pass, misschien heb je ook iets aan dat verslag. De Tioga Pass was toen al wel open maar wij wilden nu iets anders doen. Voor de route van LA naar Yosemite via DV en Mammoth Lakes kun je eens in ons 2004- en 2006-verslag kijken.

Zie hier voor de openings- en sluitingsdata van de passen in de afgelopen jaren. Meestal is het in maart/april wel duidelijk of de Tioga Pass vroeg of laat open zal gaan, maar je hoeft de overnachting na DV niet vast te leggen.
Als alle wegen in Yosemite open zijn zal meer tijd daar ook wel prettig zijn.

Marianne
Kalinikos
Amerika-ontdekker

Bericht door Kalinikos »

Martin & Marianne schreef:Voor een korte reis zou je ook eens naar mijn 2011-reis kunnen kijken. Ik had toen 14 dagen en ben begonnen in LA en geëindigd in Phoenix. Geen Yosemite en SF maar meer tijd voor de parken en voor Page. Met de 16 dagen die jullie hebben kun je dan ook nog Monument Valley meenemen.

In plaats van 2 nachten Death Valley zou je 1 nacht DV en 1 nacht vlak voor Yosemite kunnen doen, bijvoorbeeld Lee Vining of Mammoth Lakes. Mocht de Tioga Pass gesloten zijn dan vervalt die laatst overnachting en zul je onderlangs (via Bakersfield) moeten rijden. Eventueel kan de Sonora Pass een optie zijn, die is meestal iets eerder open dan de Tioga Pass.
Wij reden dit jaar in mei van Las Vegas via DV en de Sonora Pass, misschien heb je ook iets aan dat verslag. De Tioga Pass was toen al wel open maar wij wilden nu iets anders doen. Voor de route van LA naar Yosemite via DV en Mammoth Lakes kun je eens in ons 2004- en 2006-verslag kijken.

Zie hier voor de openings- en sluitingsdata van de passen in de afgelopen jaren. Meestal is het in maart/april wel duidelijk of de Tioga Pass vroeg of laat open zal gaan, maar je hoeft de overnachting na DV niet vast te leggen.
Als alle wegen in Yosemite open zijn zal meer tijd daar ook wel prettig zijn.

Marianne
Death Valley heb ik veranderd naar 1 nacht en Bishop blijft hetzelfde, aangezien onze startdatum door omstandigheden 16 dagen is opgeschoven. De Tioga Pass zal tegen 27-28 mei normaal gezien wel open zijn, dus dat probleem is van de baan :).

Jullie reisverslag van 2011 is trouwens een heel goede bron van info! En handig dat jullie er de kosten er ook bijzetten, dat geeft ons ook al een beetje inzicht.

Alvast bedankt! :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is echt niet zeker dat de Tioga Pass eind mei open is. Het blijft elk jaar weer spannend wanneer hij open gaat.
Fijn dat je iets hebt aan mijn verslag. Kijk voor Yosemite in de andere reisverslagen. Denk er aan dat je op tijd moet reserveren als je in het park wilt overnachten.

Marianne
sabrinacom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door sabrinacom »

Wij hebben dit jaar begin mei de volgende route gemaakt

1. Ams-Phoenix
2. Phoenix-GC
3. GC-Page
4. Page-Bryce
5. Bryce-Zion
6. Zion
7. Zion-Las Vegas
8. LV-Death Valley
9. DV-Three Rivers
10. Three Rivers-El Portal
11. Yosemite
12. Yos-SF
13. SF
14. SF-Ams

Toen was de Tioga pas nog niet open. Ik vond de route bijna perfect voor de korte tijd die we hadden, ik zou nu alleen meteen van DV naar bv Oakhurst gaan, en daarna in het park of El Portal.
Wij zaten in Page in Lake Powell Motel, een appartement met 2 slaapkamers, woonkamer en keuken. Toen 79 dollar. Echt geweldig!
Mooie vooruitzichten voor jullie :thumbup:

Sabrina
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je kan nog gemakkelijk een extra dag ergens anders doorbrengen als je de overnachting bij Valley of Fire SP overslaat. Het is maar 3 uur rijden tussen Zion en Las Vegas dus je kan VoF gemakkelijk onderweg bezoeken en je wint ook nog een uur tussen Utah en Nevada.
Kalinikos
Amerika-ontdekker

Bericht door Kalinikos »

Even een update.

Besloten om een paar overnachtingen op een camping door de brengen om enerzijds het budget te drukken maar anderzijds ook het avontuurlijk gevoel aan te wakkeren :)
De overnachtingen zijn zo goed als allemaal geboekt ondertussen.

Hier is de definitieve route (bedenkingen/tips nog steeds welkom!)

België - Phoenix Econo Lodge Phoenix Airport
Phoenix - Grand Canyon mather campground
Grand Canyon mather campground
Grand Canyon -Page LuLu's Sleep Ezze Motel 
Page - Bryce Canyon Camping nog te bekijken
Bryce Canyon - Zion ?
Zion ?
Zion - Lake Mead Camping nog te bekijken
Lake Mead - Las Vegas Aria
Las Vegas mgm grand
Las Vegas - Death Valley Bishop Elms motel
Death Valley - Yosemite Camp4
Yosemite Camp4
Yosemite - San Francisco Metro Hotel
San Francisco Metro Hotel
San Francisco - België

Nu wil ik in Springdale (ZIon NP) zeker in een hotel overnachten, maar via booking.com zie ik dat zo goed als alle kamers in de goed aangeschreven hotels volzet zijn.. Alleen hier en daar een suite, en dat is toch net iets te duur. Kan iemand mij hier nog uit de nood helpen met een tip?
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Kalinikos schreef:Nu wil ik in Springdale (ZIon NP) zeker in een hotel overnachten, maar via booking.com zie ik dat zo goed als alle kamers in de goed aangeschreven hotels volzet zijn.. Alleen hier en daar een suite, en dat is toch net iets te duur. Kan iemand mij hier nog uit de nood helpen met een tip?
En als je bij de hotels zelf op de website kijkt, is er dan ook geen kamer meer vrij?

Beoordelingen door de forumleden gegeven:
Springdale: http://beoordelingen.allesamerika.com/p ... e&staat=UT

Anders in de plaats Hurricane: http://beoordelingen.allesamerika.com/p ... e&staat=UT
Daar zijn meer accommodaties dan de twee genoemd bij de beoordelingen.
Zoals de Comfort Inn: http://www.comfortinn.com/hotel-hurricane-utah-UT420
Boek daar anders iets met de optie om kosteloos te kunnen annuleren, voor het geval dat je in Springdale toch nog iets vindt.

Of aan de oostkant van het Zion NP: de Zion Mountain Ranch: http://www.zmr.com/

Of in Mount Carmel Junction: http://beoordelingen.allesamerika.com/p ... n&staat=UT
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je toch gaat kamperen, waarom dan niet bij Zion kamperen? De campings in het park liggen erg mooi. Voor een motel zou je eens bij de Canyon Ranch Motel kunnen kijken. Je moet een mail sturen voor een reservering, zie hun website.

Marianne
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

of probeer eens bed&breakfast, zoals bv in hurricane. ook toffe ervaring
Jacques
Kalinikos
Amerika-ontdekker

Bericht door Kalinikos »

Na overleg met m'n reispartner gaan we toch kamperen in Zion NP, lekker avontuurlijk en goed voor het budget!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer