Geen Yosemite NP, wat nu?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
dexter
Amerikafan
Berichten: 128
Lid geworden op: 02 nov 2012, 15:29

Geen Yosemite NP, wat nu?

Bericht door dexter »

Wij zijn maandag 9 september in death valley, zouden dan overnachten in bishop. de volgende dag de tioga pas doen en in housekeeping camp slapen. en de dag erna in het park alles bekijken en dan in oakhurst slapen. en de volgende dag door naar san Francisco.
Nu lees ik dus op de website van yosemite dan we daar door de rook en alles dus niet meer heen kunnen... :crybaby: echt heel erg jammer.
We zijn opzoek naar een nieuwe route.
Tot nu toe heb ik bedacht om in ridgecrest te overnachen als we uit death valley komen. vervolgens naar gilroy en de nacht erna in santa cruz overnachten en dan naar san Francisco.
Zijn er nog leuke dingen om te zien of te doen op deze route? Komen we nog ergens langs een spookstadje? Of kunnen we beter een andere route nemen?
Ik weet het even niet meer. Alvast bedankt voor alle reacties
monique classens
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 jan 2013, 13:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: geen yosemite, wat nu?

Bericht door monique classens »

Misschien kunnen jullie Seqouia park of kings canyon doen??
Hoor van veel mensen dat erg mooi is.
Dat ligt net onder Yosemite.
Volgens mij kan je dan evengoed in Gilroy slapen.
wij hebben daar het american's best value inn gehad.
Lag dichtbij de outlet.
Ik zou denk ik eerst naar San Franscisco gaan en dan naar Santa Cruz.
Santa Cruz is ook erg mooi.
We hebben toen de highway 1 afgereden.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5547
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: geen yosemite, wat nu?

Bericht door kalaman »

Sequoia en, vooral, Kings Canyon zijn absoluut de moeite :thumbup: .
Op onze blog van afgelopen juni vind je wat wij er gedaan hebben. Vooral het einde van Kings Canyon ( de Kings Canyon Road is een doodlopende weg) loont de moeite.
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3217
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: geen yosemite, wat nu?

Bericht door goldenhills »

Ik zou 178 (Lake Isabella) nemen, en dan inderdaad Sequioa en Kings Canyon bezoeken.
karin 49
Amerikafan
Berichten: 215
Lid geworden op: 15 aug 2012, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: geen yosemite, wat nu?

Bericht door karin 49 »

9 september is pas volgende week, zou je niet liever nog even afwachten op verbeteringen van het weer.
Ik las net dat de weersverwachtingen ( lees windrichting) de komende dagen weer beter zijn en daar door de rook weer de andere kant op drijft richting lake Tahoe.
Het lijkt me knap vervelend om je route om te moeten gooien, wij gaan er de 24 naar toe maar hebben ongeveer dezelfde twijfels hoor :wink:
Het blijft lastig, ik wil toch het liefst wel naar Yosemite.

Succes.
Gebruikersavatar
Montyrulezz
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 mar 2012, 18:41
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: geen yosemite, wat nu?

Bericht door Montyrulezz »

Wij zijn vorig jaar ook naar Sequioa en Kings Canyon geweest en ik vond het geweldig!! Zeker een aanrader als vervanging van Yosemite!
2006: 2 weken Fl. - 2008: 3 weken LA- SF
2009: 3 weken Fl. - 2012: 4 weken LA- LA
2013: 1 week New York - 2014: 3 weken New Orléans - Panhandle - Florida
2015: Florida - 2017: rondje LV - LV
2018: 1 week Weston en 1 week Orlando
2019: 3 weken LA - LA
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42308
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: geen yosemite, wat nu?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook kiezen voor Sequoia/Kings Canyon. Misschien niet onverstandig om eens te kijken naar overnachtingen in het park. Annuleren kan altijd nog. In Grant Grove zit je voor beide parken heel centraal. Als je buiten het park overnacht is het behoorlijk ver rijden naar de parken. Zie ons 2006- en 2013-verslag om een idee te krijgen van de mogelijkheden.

Marianne
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7969
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: geen yosemite, wat nu?

Bericht door Pete.Z »

Ik zou het in de gaten houden, en gewoon op de laatst mogelijke dag beslissen.
Sequoia en Kings Canyon zijn trouwens net zo mooi, en misschien wel mooier dan Yosemite, vooral omdat de mensnemassa daar een stuk minder is.
Gebruikersavatar
bello
Amerikakenner
Berichten: 1188
Lid geworden op: 06 jan 2010, 20:28
Locatie: NL

Re: Geen Yosemite NP, wat nu?

Bericht door bello »

Wij slapen in principe op 11 en 12 september in Yosemite Valley, maar ik ga dat nu nog niet annuleren. Ik wacht niet alleen de rookontwikkeling af, maar ook de heropening van de Tioga Pass. Wij komen net als jullie vanuit het oosten, en op dit moment is het onmogelijk om via Bishop/Lee Vining naar de Valley te rijden (kan alleen via de 140 vanuit SF/de zuidwestzijde), want de hele 120 is vanaf vandaag afgesloten.

Afbeelding

Als de pas weer open gaat, ga ik ervanuit dat het met de rook ook wel goed zit, als 'ie niet open gaat, dan nemen wij juist de noordelijke route, langs Bodie State Historic Park, Grover Hot Springs, South Lake Tahoe, Sacramento, de Napa Valley en Point Reyes SP naar San Francisco. Maar dat is omdat we al meerdere keren de zuidelijke highway 1 hebben gereden en ook de zuidelijker parken al eerder bezochten (allemaal zeer de moeite trouwens).

Wij kunnen de camping in Yosemite Valley tot de dag tevoren voor 10 dollar annuleren, dus ik wacht tot we dit weekend in Las Vegas arriveren alvorens een besluit te nemen.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Samantaatje
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 nov 2012, 17:56
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Geen Yosemite NP, wat nu?

Bericht door Samantaatje »

Wij zitten ook in dubio over wat te doen.
Was ik in mei nog helemaal door het dolle met mijn verkregen plek op North Pines Yosemite, weten we nu niet of we er wel gebruik van willen/kunnen maken..
Sowieso zullen afwachten tot vlak van tevoren en dan pas beslissen (wij zouden 20 sept in Yosemite aankomen), maar wil graag toch ook al de alternatieven bekijken.
En dat lijkt dan Sequoia/kings canyon national park. Ik heb even gezocht naar de camping Grant Grove, bedoel je Azalea campground Marianne? Ik zie dat dat een first come, first serve campground is, en ik ben eigenlijk bang dat door de omstandigheden rondom yosemite, er veel mensen zijn die nu besluiten om naar sequoia/kings te gaan, en het daar dus een stuk drukker zal zijn..
Zijn er nog aan te raden campings, die je wel van te voren kunt reserveren?
Andys
Amerikafan
Berichten: 229
Lid geworden op: 09 apr 2013, 22:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Geen Yosemite NP, wat nu?

Bericht door Andys »

Wij zitten er van 15 tot 17 september in HKC, wel een mail gehad dat ee tot 24 uur van tevoren gratis kunnen annuleren.
Wij rijden via tiago road naar DV wat nu ook niet kan...?
2013; westkust USA
2015; Florida
Gebruikersavatar
ronniev
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 jan 2009, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Geen Yosemite NP, wat nu?

Bericht door ronniev »

op Facebook : Yosemite National Park
Great news - Highway 120 west of Yosemite and the Big Oak Flat Road reopens today at noon! Yosemite Valley will be accessible. Along with the road, the Big Oak Flat Information Station will also open. The Hodgdon Meadow and Crane Flat Campgrounds remain closed, as do the Tuolumne and Merced Groves of Giant Sequoias. Additionally, the Tioga Road will remain closed between Crane Flat and 1.5 miles east of White Wolf through this weekend as firing operations continue. View the news release: http://www.nps.gov/yose/parknews/bofreopens13.htm
2019 IL MO MS TN KY IN MI
2018 TX OK NM AZ UT CO NV
2017 FL GA NC SC TN
2015 TX AR TN NC GA AL MS LA
2014 NY NJ PA DC
2013 CA NV
2009 FL
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42308
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Geen Yosemite NP, wat nu?

Bericht door Martin & Marianne »

Dat is mooi, maar de 140 was natuurlijk wel een goed alternatief. Nu hopen dat de oostingang ook snel open gaat.

Marianne
Lindab
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 jan 2013, 19:19

Re: Geen Yosemite NP, wat nu?

Bericht door Lindab »

Ik lees niet veel meer over de branden, wij zijn rond 28 september in die richting. Ik hoop echt dat alles dan weer open is.
Fingers crossed.
De 89 richting page al een routeverandering, in zion zijn wegwerkzaamheden wanneer wij daar zijn en hopelijk valt deze routewijziging af. Kheb al genoeg vakantie-stress :shock:
karin 49
Amerikafan
Berichten: 215
Lid geworden op: 15 aug 2012, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Geen Yosemite NP, wat nu?

Bericht door karin 49 »

Je kunt op de site van Yosemite volgen hoe het met de brand staat, het brand nog steeds behoorlijk.
Gelukkig hebben ze nu zo`n 80% onder controle, wij zijn er van 24 t/m 26 sept. Ik hoop ook dat de weg dan weer open is, maar ga er maar gewoon van uit dat we om rijden via Sonora Pass dan valt het ook niet tegen :wink:
In Zion wordt ook aan de weg gewerkt, maar volgens mij kunnen we er wel gewoon komen.
Ik zie het allemaal wel, ga er in iedergeval niet om stressen. Hier wordt per slot van rekeining ook regelmatig aan de weg gewerkt :blink:
Of de NS zet weer eens bussen in :sadcry:

groetjes Karin
nog 12 dagen en dan is het zover :D
Chris24
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jun 2013, 14:19

Re: Geen Yosemite NP, wat nu?

Bericht door Chris24 »

19de september ben ik ter plaatse hopelijk kan ik dan via Tiago pass aan de overkant geraken richting death vally, weet anders niet hoe ik er moet geraken :(
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6645
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Geen Yosemite NP, wat nu?

Bericht door Mrvanilla »

Chris24 schreef:19de september ben ik ter plaatse hopelijk kan ik dan via Tiago pass aan de overkant geraken richting death vally, weet anders niet hoe ik er moet geraken :(
Via de 108 (sonora pass), anderhalf uur a twee uur om. Paar dagen geleden gedaan, niets aan het handje. En prachtige route ook!
Groetjes,
Daniel
metten11
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 mei 2013, 23:57

Re: Geen Yosemite NP, wat nu?

Bericht door metten11 »

Ter info:
We have no estimated opening date for the Tioga Road. While air quality has been good for much of the fire, we have had some smoky days with poor air quality. An air quality update is posted every morning to
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42308
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Geen Yosemite NP, wat nu?

Bericht door Martin & Marianne »

Chris24 schreef:19de september ben ik ter plaatse hopelijk kan ik dan via Tiago pass aan de overkant geraken richting death vally, weet anders niet hoe ik er moet geraken :(
Chris,
Ik begrijp je vragen niet zo goed. Je had ook al een soortgelijke vraag over Death Valley. Alle omleidingsroutes staan op het forum, en op de NPS-sites. Ik kan je alleen maar aanraden om de NPS-sites regelmatig te checken (onder park-alerts op de homepage). En ik neem aan dat je een papieren kaart hebt. Verder kun je natuurlijk via googlemaps heel goed zien wat de alternatieve routes zijn en hoeveel tijd je dat kost. Kwestie van de route verslepen naar een andere weg (en voldoende inzoomen, daarom is een papieren kaart ook handig, dan zie je alle wegen in een keer).
De rechtstreeks site voor Yosemite: http://www.nps.gov/yose, voor Death Valley: http://www.nps.gov/deva en voor Zion: http://www.nps.gov/zion.

Marianne
prizzle
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 jan 2013, 16:07

Re: Geen Yosemite NP, wat nu?

Bericht door prizzle »

Chris24 schreef:19de september ben ik ter plaatse hopelijk kan ik dan via Tiago pass aan de overkant geraken richting death vally, weet anders niet hoe ik er moet geraken :(
Niks aan het handje je kan gewoon via de sonora pass. Is iets om, maar geen probleem en prachtig. Wie weet is de tioga pass dan trouwens al weer open.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer