Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Lotteke81: route Westkust

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Lotteke81
Amerika-ontdekker

Reis Lotteke81: route Westkust

Bericht door Lotteke81 »

Hallo Allemaal,
Ik wil samen met mijn man en moeder (64 jaar) een rondreis gaan maken door de west kust van Amerika in juni 2014
Dit wordt voor ons een hele bijzondere reis. Verdere details zal ik jullie besparen ;-)

Mijn persoonlijke droom is om te gaan whale watchen in Monterey Bay.
Ik heb een opzetje gemaakt maar ik zou graag jullie advies willen of dit een beetje redelijk te doen is.
Ik kom vooral aan het einde in de problemen denk ik.

Dag 1 Amsterdam - Los Angeles
Dag 2 Los Angeles ( Hollywood sign, rodeo drive bekijken)
Dag 3 Los Angeles - Pismo Beach
Dag 4 Pismo Beach - Carmel/Monterey Bay ( whale watching)
Dag 5 Carmel-Monterey Bay - San Francisco
Dag 6 San Francisco
Dag 7 San Francisco
Dag 8 San Francisco - Yosemite ( zuid west ingang Mariposa)
Dag 9 Yosemite
Dag 10 Yosemite
Dag 11 Yosemite - Death Valley (via Tioga Pass)
Dag 12 Death Valley - Las Vegas
Dag 13 Las Vegas
Dag 14 Las Vegas - Zion
Dag 15 Zion - Bryce
Dag 16 Bryce - Page
Dag 17 Page - Grand Canyon
Dag 18 Grand Canyon - Palm Springs????
Dag 19 ?????????
Dag 20 Aankomt Amsterdam (welke luchthaven vertrekken?)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Lotteke81 route Westkust

Bericht door Martin & Marianne »

Dat ziet er mooi uit! Wat ik zou doen in jullie geval is enigen in Phoenix; dat scheelt je een dag en je hebt een mooie route vanaf de Grand Canyon.
Mocht je nog een extra dag hebben dan zou een tweede nacht bij Zion niet verkeerd zijn, zeker als jullie van wandelen houden.
Yosemite is prachtig in juni. Denk alvast na over de overnachtingen want het kan er erg druk zijn. Misschien is het een idee om de laatste nacht aan de oostkant van het park te overnachten, dat geeft je meer tijd voor de Tioga Road, en je hebt niet die lange rit naar DV in een dag.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hallo en welkom op dit forum Lotteke.

Het 1e deel van de reis lijkt erg veel op de reis die ik vorig jaar heb gemaakt. Alleen ga je na Yosemite een beetje veel te vlug mi.
Ik neem aan dat je nog geen vliegtickets hebt geboekt, dus ik raad je aan om de komende maanden (vaak in November, December en Januari aanbiedingen in vliegticketsland om voor een mooie prijs te reizen) de vliegticketprijzen in de gaten te houden. Pin je daarbij niet vast dat je persé een retour hoeft te boeken naar en weer terug van hetzelfde vliegveld, want dat is zeer zeker niet altijd aan te raden en ook niet altijd goedkoper. Sterker nog, de prijzen zijn meestal ongeveer hetzelfde als je bv op Los Angeles heenvliegt en vanaf Las Vegas of Phoenix terug.

Maargoed, je route.

Ik zou je whalewatch tocht op de ochtend van dag 5 doen en niet op dag 4, dan heb je die dag namelijk om de kustweg te rijden. Wij (2 vrienden en niet bepaald de grootste wandelaars) waren daar toch al het grootste gedeelte van de dag mee bezig om van Pismo naar Monterey te komen. Die route is gewoon heel erg mooi.

Dag 11 Yosemite - Death Valley (via Tioga Pass) is wel te doen, maar dan ga je onderweg weinig kunnen zien. Ik zou je aanraden om bv naar Lone Pine te rijden. Dan heb je ook genoeg tijd voor de Tioga pass en kun je evt ook nog omrijden naar Bodie (ghost town) en via Mono Lake naar Lone Pine. En dan de dag erna heb je een volle dag voor death valley.

Maar dan, Dag 14 en 15. In principe kan het wel, maar vooral voor Zion ga je tijd tekort hebben. Leuk wandelpark, maar uitgestrekt. De bus doet er volgens mij alleen al 80min over om de scenic route te rijden en hier wil je onderweg echt wel uitstappen om wat korte wandelingen te doen. Ik weet niet hoe kwiek je moeder nog is, maar niet alle wandelingen in Zion zijn even makkelijk. Dag 16 en 17 met dan ook de rijtijden nog erbij maken deze 4 dagen eigenlijk net wat te druk. Hier zou je eigenlijk 2 dagen meer voor moeten uittrekken.

Dag 18 en 19 ga je mijns inziens een te groot risico aan als je naar Palm Springs rijdt om evt. een terugvlucht te missen. Niet dat je die overigens zal gaan missen, maar Grand Canyon - Palm Springs - LA is een flinke afstand en dat is veel te gehaast om je vlucht te halen. Daarom mijn eerder betoog over multicity tickets. Ik neem aan dat je wel weet dat je op de terugvlucht een dag verliest..oftewel dag 19 terugvliegen is dag 20 thuis aankomen.

Doe een dag minder Yosemite en plak die dag of bij Zion, of bij Page afhankelijk hoe goed je moeder ter been is. Rij van de grand Canyon of direct terug naar Las Vegas (bv via een stuk route66) of rij naar Phoenix om vanuit daar terug te vliegen.

Je betaald geen dropoffkosten voor autohuur tussen California/Arizona en Nevada, dus daar hoef je je al geen zorgen over te maken en ook een 2e bestuurder is gratis.

Je hebt nog ruim de tijd, dus je kunt nog van alles omgooien. Ben zelf 3x naar de usa geweest en alle 3 de keren ver afgeweken van het originele 1e plan wat ik in mijn hoofd had.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Whale watching stond ook op mijn bucket list en het is er deze zomer van gekomen. In Monterey.

Zoals PSVwally ook al schreef doe je deze tour beter in de voormiddag van jouw dag 5.

Kan je echt geen 2 dagen toevoegen?

vb
Dag 11 Yosemite - Mammoth Lakes
Dag 12 Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 13 DV - Las Vegas
Dag 14 LV
Dag 15 LV - Zion
Dag 16 Zion
Dag 17 Zion - Bryce
Dag 18 Bryce - Page
Dag 19 Page - Grand Canyon
Dag 20 GC - Phoenix
Dag 21 Phoenix - Amsterdam

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Lotteke81
Amerika-ontdekker

Bericht door Lotteke81 »

Hallo,
Bedankt allemaal voor de zeer nuttige tips!!
Ik heb al het één en ander aangepast alleen ik kom in Yosemite in de knoei.
Ik kan het mij nog niet zo voorstellen hoe groot dat is en wat de gemiddelde snelheid op 1 dag is want je wil toch ook af en toe even stoppen om te genieten van al dat moois...
Ik heb nu het volgende schema, maar willen jullie nog één keertje even kijken voor aanvullingen:

Dag 1: Amsterdam – Los Angeles
Dag 2: Los Angeles – (Hollywood sign, rodeo drive bekijken)
Dag 3: Los Angeles – Pismo beach (284 KM)
Dag 4: Pismo beach – Carmel/ Monterey Bay (233KM via CA1N)
Dag 5: Carmel-Monterey Bay – San Francisco (smorgens whale watching) (192 KM)
Dag 6: San Francisco
Dag 7: San Francisco
Dag 8: San Francisco – Yosemite (zuid west ingang Mariposa)(341 KM) (via CA99N)
Dag 9: Yosemite - Mammoth lakes ????
Dag 10: Yosemite (richting Lone pine/ Oostkant park/Mammoth lakes??)????
Dag 11: Yosemite – Death valley (via Tioga Pass)
Dag 12: Death valley- Las Vegas (190 KM
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas – Zion (265 KM)
Dag 15: Zion
Dag 16: Zion- Bryce (137KM)
Dag 17: Bryce- Page (246KM)
Dag 18: Page – Grand Canyon (301 KM)
Dag 19: Grand Canyon- Phoenix (368 KM)
Dag 20: Phoenix - Amsterdam

Ik loop in Yosemite echt vast. Het maakt voor ons niet uit de we elke nacht ergens anders slapen, dus bijvoorbeeld naar de oostkant van het park is geen probleem. Maar wat zou dan een goede route zijn als ik bv El Portal, Glacier point en el Capitan wil bewonderen.
We willen graag via de Tioga pass naar Death valley rijden.
(Alvast mn excuses als ik erg dom over kom maar ik vind dit stukje erg lastig)

Dank jullie wel !!
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

hoi,
eigenlijk bedoelen wij hierboven dit

dag 9: Yosemite - volledige dag (slaap in vallei zelf of in el portal)
Dag 10: Yosemite - tioga pass - mono lake -overnachten in bishop/Lone Pine (of eventueel mammoth lake) mijn voorkeur is Bishop
(en bodies misschien ook bezoeken? spookstadje, erg leuk)
Dag 11: Bishop (of andere) – Death valley
Dag 12: Death valley- Las Vegas (190 KM

op dag 8 kan je al wat dingen in Yosemite bekijken (uitzichtpunten?)
op dag 9 misschien een wandeldag
dag 10 heb je nog volop tijd om van de tioga pas te genieten.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Lotteke81 schreef: Ik loop in Yosemite echt vast. Het maakt voor ons niet uit de we elke nacht ergens anders slapen, dus bijvoorbeeld naar de oostkant van het park is geen probleem. Maar wat zou dan een goede route zijn als ik bv El Portal, Glacier point en el Capitan wil bewonderen.
We willen graag via de Tioga pass naar Death valley rijden.
Voor de route van DV naar Yosemite (wij deden het in die volgorde) kun je eens naar onze 2004- en 2006-verslagen kijken. Voor een bezoek in juni zie ons 2013-verslag.
Het is handig om de kaart van het park er bij te pakken, zie daarvoor http://www.nps.gov/yose bij "view park map", links onderaan.

El Portal is een plaats buiten het park, prima als overnachtingsplaats, maar niet om te gaan bewonderen. :wink: Ik zou in de vallei niet alleen El Capitan gaan bekijken (daar hoef je ook niet echt tijd voor uit te trekken, je rijdt er langs) maar ook de vallei zelf en in juni natuurlijk vooral alle watervallen.
Het mooiste is 2 (of meer) nachten in de vallei of El Portal en dan een nacht bij Lee vining of Mammoth Lakes zoals Tuipsy aangeeft.

Marianne
Lotteke81
Amerika-ontdekker

LA naar SF of SF naar LA ?

Bericht door Lotteke81 »

Hallo,
Welke route gaat jullie voorkeur naar uit ?
De kustweg naar LA rijden of precies andersom naar SF rijden.
Wij gaan in mei 2014 en onze route ligt nog niet geheel vast.
Hebben jullie tips voor mij?

Bedankt! !
Nootje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: LA naar SF of SF naar LA ?

Bericht door Nootje »

SF naar LA! Je rijdt zo precies aan de goede kant van de weg (zee kant). Kregen wij vorig jaar ook als tip en is ons erg goed bevallen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Maakt echt niet zoveel uit. We hebben beide routes meermalen gereden. Voordeel van LA naar SF is de zon in de rug ipv in je gezicht. Ik hoop niet dat je deze route in een dag wil rijden. Verder heeft mei nog de zg may haze en in juni de june gloom.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt dit soort vragen misschien beter in je routetopic stellen; want het gaat niet alleen om de richting van de kustroute, maar in jullie geval dan ook om starten in Phoenix en eindigen in LA of andersom. En daar kunnen ook nog andere overwegingen een rol spelen, zoals de gratis 2e bestuurder bij huren in CA, of de vluchttijden, wel of niet in het weekend in Las Vegas zitten of in de drukke parken, etc. De richting maakt inderdaad niet zoveel uit.

Marianne
gwenny
Amerikafan

Bericht door gwenny »

hebben net LA naar SF gedaan en je kunt gewoon alle bezienswaardigheden zien en bereiken dus het is maar net hoe je je route wilt maken!
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Ik heb al beide gedaan.
Mijn voorkeur gaat uit naar SF-LA.
Je hebt de uitzichtplaatsen aan jouw kant van de weg wat het terug invoegen op de bochtige weg veel gemakkelijker maakt.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
odysseus
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door odysseus »

Mijn voorkeur gaat ook uit van SF naar LA, niet eerder bij stilgestaan, maar wanneer ik foto's in vakantiegidsen en op internet bekijk zijn deze ook altijd vanuit dit perspectief genomen!

Neem vooral rustig de tijd om op rustige plaatsen een stop te maken, er is zoveel moois te zien! Bijvoorbeeld net buiten SF: Gray Whale Cove State Beach
Wanneer je de zwemspullen meeneemt kun je in mijn opinie heerlijk rustig zwemmen in Natural Bridges State Beach in Santa Cruz.

Ik zou het ook niet in 1 dag doen, tussendoor slapen in Carmel by the sea en dan met een boot de zee opgaan om walvissen te spotten?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer