Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis yentlbogaert: schema West USA zomer 2014
-
- Amerika-newbie
Reis yentlbogaert: schema West USA zomer 2014
Hallo!
Wij gaan volgende zomer voor de eerste keer een road trip in West-Amerika maken. We willen zoveel mogelijk zelf plannen, maar als je er zelf nog nooit geweest bent, is het heel moeilijk een reisschema op te stellen die haalbaar en leuk is. Ik heb al zoveel mogelijk het forum hier afgeschuimd om reisschema's te bekijken, maar het is natuurlijk nooit de volle 100 % je eigen ding/goesting. Vinden jullie het volgende logisch? :
Brussel - Los angeles
Los angeles - Monterey bay
Monterey bay - San Francisco
San Francisco - Yosemite NP
Yosemite NP - Death Valley
Death Valley - Las Vegas
Las Vegas - Zion NP
Zion NP - Page (lake powell, grand canyon, antelope canyon?)
Page - Palm Springs
Palm Springs - Los Angeles
We hebben een selectie moeten maken van wat we willen zien en wat we voorlopig gaan overslaan. Ik moet ook nog bekijken hoeveel tijd we voor deze reis uitrekken, misschien kunnen jullie mij daar tips voor geven ?
Alvast bedankt!
Wij gaan volgende zomer voor de eerste keer een road trip in West-Amerika maken. We willen zoveel mogelijk zelf plannen, maar als je er zelf nog nooit geweest bent, is het heel moeilijk een reisschema op te stellen die haalbaar en leuk is. Ik heb al zoveel mogelijk het forum hier afgeschuimd om reisschema's te bekijken, maar het is natuurlijk nooit de volle 100 % je eigen ding/goesting. Vinden jullie het volgende logisch? :
Brussel - Los angeles
Los angeles - Monterey bay
Monterey bay - San Francisco
San Francisco - Yosemite NP
Yosemite NP - Death Valley
Death Valley - Las Vegas
Las Vegas - Zion NP
Page - Palm Springs
Palm Springs - Los Angeles
We hebben een selectie moeten maken van wat we willen zien en wat we voorlopig gaan overslaan. Ik moet ook nog bekijken hoeveel tijd we voor deze reis uitrekken, misschien kunnen jullie mij daar tips voor geven ?
Alvast bedankt!
Re: Reisschema West USA zomer 2014
Voor een rondje als boven omschreven zou ik 3 weken uittrekken. En de GC is niet in Page.
-
- Amerikakenner
Re: Reis yentlbogaert: schema West USA zomer 2014
Ik mis Bryce Canyon in het lijstje.
Las Vegas - Zion NP
Zion NP - Bryce NP
Bryce NP - Page (LP, AC)
Page - Grand Canyon...
.. en dan naar het zuiden.
Schrijf het anders een uit met data/dagen erbij en in van-naar formaat, dan krijg je een beter overzicht van wat haalbaar is en hoeveel tijd je ervoor nodig hebt.
Daar zou ik van maken:Las Vegas - Zion NP
Las Vegas - Zion NP
Zion NP - Bryce NP
Bryce NP - Page (LP, AC)
Page - Grand Canyon...
.. en dan naar het zuiden.
Schrijf het anders een uit met data/dagen erbij en in van-naar formaat, dan krijg je een beter overzicht van wat haalbaar is en hoeveel tijd je ervoor nodig hebt.
Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
-
- Amerika-newbie
Hallo!
Dankjullie voor de goede tips al!!:) Ik ben nu tot het volgende reisschema gekomen:
Landing op LAX
Dag 1: Los Angeles
Dag 2: Los Angeles (Santa Monica, Venice beach)
Dag 3: Los Angeles – Monterey bay (563 km)
Dag 4: Monterey bay – San Francisco (191 km)
Dag 4: San Francisco
Dag 5: San Francisco
Dag 6: San Francisco – Yosemite national park (307 km)
Dag 7: Yosemite NP
Dag 8: Yosemite NP
Dag 9: Yosemite NP- Death Valley (484 km)(passeren langs mammoth lakes)
Dag 10: Death Valley
Dag 11: Death Valley- Las Vegas (189)
Dag 12: Las Vegas (best niet in het weekend)
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas - Zion NP (264 km)
Dag 15: Zion NP – Bryce NP (136 km)
Dag 16: Bryce NP – Page (246 km)
Dag 17: Page – Grand Canyon (296 km)
Dag 18: Grand Canyon – Palm Springs (636 km)
Dag 19: Palm Springs – Los Angeles (172 km)
Dag 20: vertrek naar Brussel
Is dit oké ?
groetjes!
Dankjullie voor de goede tips al!!:) Ik ben nu tot het volgende reisschema gekomen:
Landing op LAX
Dag 1: Los Angeles
Dag 2: Los Angeles (Santa Monica, Venice beach)
Dag 3: Los Angeles – Monterey bay (563 km)
Dag 4: Monterey bay – San Francisco (191 km)
Dag 4: San Francisco
Dag 5: San Francisco
Dag 6: San Francisco – Yosemite national park (307 km)
Dag 7: Yosemite NP
Dag 8: Yosemite NP
Dag 9: Yosemite NP- Death Valley (484 km)(passeren langs mammoth lakes)
Dag 10: Death Valley
Dag 11: Death Valley- Las Vegas (189)
Dag 12: Las Vegas (best niet in het weekend)
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas - Zion NP (264 km)
Dag 15: Zion NP – Bryce NP (136 km)
Dag 16: Bryce NP – Page (246 km)
Dag 17: Page – Grand Canyon (296 km)
Dag 18: Grand Canyon – Palm Springs (636 km)
Dag 19: Palm Springs – Los Angeles (172 km)
Dag 20: vertrek naar Brussel
Is dit oké ?
groetjes!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik zou in de zomer niet een hele dag aan Death Valley besteden, hoe mooi het daar kok is!
Maar wel in Zion.
Maar wel in Zion.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je langs de kust wilt rijden zou ik het stuk van LA naar SF anders indelen, of heb je het bewust zo gedaan? In de zomer is een volle dag Death Valley niet aan te raden, ik zou in plats daarvan op dag 9 tot aan Lee Vining of Mammoth Lakes rijden. 3 nachten Las Vegas zou ik te veel vinden, ik zou een nacht naar Zion schuiven. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Het gaat wel erg snel op het laatst. Misschien die dag LA voor het laatst bewaren?
Sabrina is me voor.
Marianne
Sabrina is me voor.

Marianne
-
- Amerika-newbie
Oké prima! die dag Death Valley wordt er dus uitgeschrapt en er komt een dagje Zion bij 
Ja langs de route LA-SF wil ik graag een walvissentocht doen in Monterey bay en ik dacht ook niet te veel dagen aan de highway 1 te spenderen (wat nu toch al zo'n 2 volle dagen zijn)
Los angeles kan ik inderdaad ook verspreiden en zo nog naar de laatste dagen verschuiven.
dankje!

Ja langs de route LA-SF wil ik graag een walvissentocht doen in Monterey bay en ik dacht ook niet te veel dagen aan de highway 1 te spenderen (wat nu toch al zo'n 2 volle dagen zijn)
Los angeles kan ik inderdaad ook verspreiden en zo nog naar de laatste dagen verschuiven.

dankje!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zou het eigenlijk wel bijna zo houden, maar dag 2 al op het eind vd middag naar Santa Barbara rijden. Dan de dag erna naar monterey. Dag 9 naar Lone Pine en dag 10 al door death valley naar Las Vegas. Dan 11 & 12 in Las Vegas doorbrengen, dag 13 naar Zion en dag 14 ook in Zion blijven. Die laatste dagen zou ik wel zo houden, of je moet het compleet omdraaien en gelijk dag 2 LA verlaten en de kustweg rijden. Dan zou ik nl al naar een plek tussen Pismo Beach en Cambria rijden.
Je moet gewoon even kijken dat je eigenlijk Yosemite, Grand canyon in het weekend en vooral Las Vegas op vrijdag en zaterdag mijdt, vooral als je een strip hotel neemt!
Je moet gewoon even kijken dat je eigenlijk Yosemite, Grand canyon in het weekend en vooral Las Vegas op vrijdag en zaterdag mijdt, vooral als je een strip hotel neemt!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 37 Reacties
- 10432 Weergaves
-
Laatste bericht door Jedinja
-
- 11 Reacties