Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis patbravedutchy: van Salt Lake City naar Moab

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
patbravedutchy
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Reis patbravedutchy: van Salt Lake City naar Moab

Bericht door patbravedutchy »

Hallo,

In oktober rijden wij(Petra mijn reismaatje en ik) van Salt Lake City naar Moab. Dit doen we in 1 dag en ik wil graag het volgende vragen:

Ik weet er zijn verschillende routes mogelijk, zeker gezien het eerste gedeelte. Nou zou ik graag willen weten wat is de mooiste route. Ik weet iedereen heeft zo zijn eigen opvatting van mooi :D , maar ik zoek het in de richting van 'Scenic Drive'. Er worden er een aantal genoemd online maar graag zou ik van jullie vernemen wat jullie voorkeur/ervaringen is/zijn:

We willen 's ochtends(nadat we de huurauto hebben opgehaald) nog graag wat in de omgeving zien van Salt Lake City zien en dan afzakken naar Moab. Had zelf gedacht 'Big Cotton Canyon Road' te willen rijden richting Heber City. En dan, wat is dan de beste optie volgens jullie? Richting Provo of eerst verder naar het oosten via Duchesne en dan zuid naar Price de 191/6 richting Moab?

Tips mbt interessante stops zijn ook altijd welkom! Wij hebben geen hiking aspiraties :wink: , maar willen wel regelmatig de auto uit om de benen te kunnen strekken en genieten van de omgeving!

Oh ja we hoeven pas tegen het einde van de middag in Moab aan te komen, eventueel begin van de avond.

Bedankt alvast!

Patricia :)
LittlePhoenix
Amerika-expert

Re: Van Salt Lake City naar Moab

Bericht door LittlePhoenix »

Wij namen altijd de 6 in Spanish Fork en dat is een erg mooie rit. Maar Utah is sowieso erg mooi. Maar als je de 15 neemt kom je langs een paar plaatsjes die van historisch belang zijn zoals Nephi en Moroni (allebei namen uit het book of Mormon). Weet niet of dat de moeite waard is maar sommige mensen vinden het leuk om zoveel mogelijk plaatsen met namen uit het boek te bezoeken.

Vlak bij Moab is ook Hole in the Rock. Heel grappige toeristenatractie en de moeite waard als je toch in de buurt bent.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik zou de snelste weg nemen zoals boven omschreven dus us6 via price. Je kan ook de interstate route nemen I15/I70. Die I70 is een van de mooiste interstates in de USA maar bedenk dat er geen pompen zijn tussen Salina en Green River. Van Nephi kan je de mooie 28 nemen en van Scipio de ook al mooi us50. Maar via Price is het snelst. In Green River is een museum voor John Wesley Powell. De korte 3d film hier is de moeite waard en het visitor center heeft een groot aantal kaarten van de omgeving. Mocht je iets te eten willen hebben kan ik Ray's Tavern aanbevelen in Green River.
patbravedutchy
Amerika-newbie
Contacteer:

LittlePhoenix schreef:Wij namen altijd de 6 in Spanish Fork en dat is een erg mooie rit. Maar Utah is sowieso erg mooi. Maar als je de 15 neemt kom je langs een paar plaatsjes die van historisch belang zijn zoals Nephi en Moroni (allebei namen uit het book of Mormon). Weet niet of dat de moeite waard is maar sommige mensen vinden het leuk om zoveel mogelijk plaatsen met namen uit het boek te bezoeken.

Vlak bij Moab is ook Hole in the Rock. Heel grappige toeristenatractie en de moeite waard als je toch in de buurt bent.
Dank je wel voor je reactie! Zal het zeker in overweging nemen de '6' in Spanish Fork! :thumbup:
Patricia :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij namen in 2008 de I70. Prachtige weg, zie ons verslag voor wat foto's. Als je voor scenic routes gaat neem dan niet de 191 naar Moab maar rij nog iets verder en neem de 128.

Marianne
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Hier nog een stem voor de 6 van Spanish Fork via Price naar Green River.
De redenen om deze weg te nemen zijn al eerder genoemd
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

In 2010 reden wij van Salt Lake City via Highway 6 door Utah naar het zuiden in de richting van Moab.

In ons reisverslag kan je er eventueel over lezen, klik hier en dan dag 18.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Re: Reis patbravedutchy: van Salt Lake City naar Moab

Bericht door LittlePhoenix »

Ik zie nu pas dat je in Oktober gaat....dan moet je wel het weer in de gaten houden. De 6 is het snelste en een mooie route maar niet zo leuk als het sneeuwt. Begin Oktober zal het weer waarschijnlijk nog wel goed zijn maar eind Oktober kan je pech hebben dat het al sneeuwt.
patbravedutchy
Amerika-newbie
Contacteer:

Re: Reis patbravedutchy: van Salt Lake City naar Moab

Dank voor jullie reacties! :thumbup:

Patricia :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves