ToevalligTorrey Schoolhouse Bed and Breakfast? Wij verbleven daar twee nachten in 2010.Harriesch schreef: Daarnaast heb ik in Torrey en Moab een B&B aangeschreven of ze plek hebben. Welke andere plekken moeten er nog op tijd geboekt worden? Grand Teton NP als we minimaal 1 nacht in het park willen zitten?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Harriesch: Rondje Denver - September 2013
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Reis Harriesch: Rondje Denver - September 2013
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Hoe is die B&B bevallen?
Ik heb nu een mail naar Torrey Pines B&B Inn (Torrey) gestuurd of ze plek hebben.
In Moab heb ik bevestiging voor 3 nachten in Desert Hills B&B.
In Keystone heb ik bevestiging voor 2 nachten in Elk Ridge B&B.
Ik heb nu een mail naar Torrey Pines B&B Inn (Torrey) gestuurd of ze plek hebben.
In Moab heb ik bevestiging voor 3 nachten in Desert Hills B&B.
In Keystone heb ik bevestiging voor 2 nachten in Elk Ridge B&B.
- Old Faithful
- Amerika-expert
Torrey Schoolhouse B&B is goed bevallen: mooie accommodatie, goed ontbijt en interessante gesprekspartners - allemaal Amerikanen, het was Labor Day Weekend - aan het ontbijt. Dat laatste was natuurlijk toeval.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Harriesch, misschien kan je hier en daar nog ideetjes op doen uit ons reisverslag van 2012: http://qbic66.wordpress.com/usa-2012-overzicht/
Oorspronkelijk stond South Dakota hier ook in, maar geschrapt wegens tijdsgebrek en meer voorkeur voor Utah & Colorado.
Moab - Denver is te doen op 1 dag, je hoeft in Grand Junction niet te blijven. Maar vergeet UT128 & Colorado NM niet. Optioneel kan je misschien zoals wij vanuit Vernal naar Moab afzakken en die zaken toch bezoeken, en dan achteraf in 1 ruk terug naar Denver.
Wat betreft yellowstone, misschien vind je hier ook wat inspiratie: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 16&t=44486
Het creëert trouwens ook mogelijkheden om eens een viewpoint of iets dergelijks over te slaan "omdat je daar de dag nadien toch weer voorbij rijdt".
Oorspronkelijk stond South Dakota hier ook in, maar geschrapt wegens tijdsgebrek en meer voorkeur voor Utah & Colorado.
Moab - Denver is te doen op 1 dag, je hoeft in Grand Junction niet te blijven. Maar vergeet UT128 & Colorado NM niet. Optioneel kan je misschien zoals wij vanuit Vernal naar Moab afzakken en die zaken toch bezoeken, en dan achteraf in 1 ruk terug naar Denver.
Wat betreft yellowstone, misschien vind je hier ook wat inspiratie: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 16&t=44486
Ik volg vana wel. Regelmatig in- en uitchecken is zeker eigen aan zo'n (non-camper) reis, en juist daarom verkies ik ook om in grote parken zoals Yellowstone eens NIET in- en uit te checken en alles te bezoeken vanuit 1 vaste uitvalsbasis... Vanaf 4 nachten zou ik het eventueel nog overwegen, bv de laatste nacht al ergens op weg naar buiten (West Yellowstone of Gardiner). Het maken van de valiezen & rugzakken, de auto inladen, uitchecken, inchecken, auto uitladen en "installeren" in je kamer neemt ook tijd in beslag. Daar tegenover staat het feit dat je soms eens een stukje van de "8-loop" dubbel zal rijden als je 1 uitvalsbasis hebt, maar dat kan je nu toch geen straf noemen in YellowstoneCees A schreef:Regelmatig in- en uitchecken en bagage in de auto laden is inherent aan een roadtrip in Amerika.vana schreef:Ik begrijp eerlijk gezegd nooit zo goed waarom mensen steeds op verscillende plekken overnachten in Yellwostone.
Als je dat een bezwaar vindt kun je beter kiezen voor een heel ander soort vakantie.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
De vliegtickets zijn inmiddels geboekt voor in totaal 1107 euro (twee personen). AMS (10:10) - IAH - DEN (17:35) en terug DEN (17:30) - FRA - AMS (14:10).
Omdat we pas om 17:30 uur terugvliegen zit ik met het idee om de laatste overnachting in Denver eruit te halen en deze in Grand Junction te doen. We hebben vrij weinig behoefte om Denver te bezichtigen. Met alle respect is Denver volgens mij niet een stad zoals San Francisco die je gewoon gezien moet hebben (qua bezienswaardigheden).
De globale planning vanaf dag 15 komt er dan als volgt uit te zien:
15. Salt Lake City - Torrey (bezoek aan Capitol Reef NP: Scenic Drive + Golden Throne Trail)
16. Torrey - Moab (Hickman Bridge Trail, Little Wild Horse Canyon, Goblin Valley State Park)
17. Moab (Arches NP: Landscape Arch/Double O Arch Trail + Fiery Furnace + Delicate Arch Trial (sunset))
18. Moab (Canyonlands NP + Dead Horse Point SP)
19. Moab - Grand Junction (?)
20. Grand Junction (Colorado NM)
21. Grand Junction - DEN - FRA - AMS (vertrek 9:00, 14:00 auto inleveren, 17:30 vertrek vliegtuig)
Ik heb hier natuurlijk weer aantal vragen over.
1. De planning voor de laatste dag is volgens mij makkelijk haalbaar. Zie ik echter nog dingen over het hoofd? Ik heb nog geen reisschema's gezien waarbij de laatste dag nog 4 uur moet worden gereden.
2. Ik ben dan nog een beetje aan het twijfelen over de planning voor dag 19 en 20. Hoeveel tijd heb ik nodig om Colorado NM te bezoeken (viewpoints + enkele trails)?
a) In bovenstaande planning zou ik dan tot 14:00/15:00 in Moab kunnen blijven en om daarna naar Grand Junction te rijden. In de ochtend + vroege middag kan ik dan bijv. nog een trail in Arches doen. Dag 20 kunnen we dan volledig aan Colorado NM besteden.
b) Een andere optie is om dag 19 in Moab te overnachten. We hebben dan nog een hele dag om in de omgeving van Moab een leuke activiteit te ondernemen (bijv. Jeep huren. mountainbiken, raften, andere suggesties?). Op dag 20 vertrekken we dan 's morgensvroeg (8:00 - 9:00) om Colorado NM te bezoeken.
Welke optie adviseren jullie als ik geen op/aanmerkingen op punt 1 krijg?
Omdat we pas om 17:30 uur terugvliegen zit ik met het idee om de laatste overnachting in Denver eruit te halen en deze in Grand Junction te doen. We hebben vrij weinig behoefte om Denver te bezichtigen. Met alle respect is Denver volgens mij niet een stad zoals San Francisco die je gewoon gezien moet hebben (qua bezienswaardigheden).
De globale planning vanaf dag 15 komt er dan als volgt uit te zien:
15. Salt Lake City - Torrey (bezoek aan Capitol Reef NP: Scenic Drive + Golden Throne Trail)
16. Torrey - Moab (Hickman Bridge Trail, Little Wild Horse Canyon, Goblin Valley State Park)
17. Moab (Arches NP: Landscape Arch/Double O Arch Trail + Fiery Furnace + Delicate Arch Trial (sunset))
18. Moab (Canyonlands NP + Dead Horse Point SP)
21. Grand Junction - DEN - FRA - AMS (vertrek 9:00, 14:00 auto inleveren, 17:30 vertrek vliegtuig)
Ik heb hier natuurlijk weer aantal vragen over.
1. De planning voor de laatste dag is volgens mij makkelijk haalbaar. Zie ik echter nog dingen over het hoofd? Ik heb nog geen reisschema's gezien waarbij de laatste dag nog 4 uur moet worden gereden.
2. Ik ben dan nog een beetje aan het twijfelen over de planning voor dag 19 en 20. Hoeveel tijd heb ik nodig om Colorado NM te bezoeken (viewpoints + enkele trails)?
a) In bovenstaande planning zou ik dan tot 14:00/15:00 in Moab kunnen blijven en om daarna naar Grand Junction te rijden. In de ochtend + vroege middag kan ik dan bijv. nog een trail in Arches doen. Dag 20 kunnen we dan volledig aan Colorado NM besteden.
b) Een andere optie is om dag 19 in Moab te overnachten. We hebben dan nog een hele dag om in de omgeving van Moab een leuke activiteit te ondernemen (bijv. Jeep huren. mountainbiken, raften, andere suggesties?). Op dag 20 vertrekken we dan 's morgensvroeg (8:00 - 9:00) om Colorado NM te bezoeken.
Welke optie adviseren jullie als ik geen op/aanmerkingen op punt 1 krijg?
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Contacteer:
Grand Junction -> Denver -> AMS is inderdaad.. riskant, zou ik zeggen. Je weet nooit wat er gedurende die 4u onderweg nog kan gebeuren waardoor je, wie weet, je vlucht mist.
Ik zou eigenlijk geen 2e nacht in Grand Junction blijven en desondanks je bezwaren die toch in Denver leggen. Je hoéft ook helemaal niet Denver te bezoeken die laatste dag. Gewoon uitslapen, brunchen, wat in een shopping center rondwandelen en om 14u de auto inleveren. Ook op de voorlaatste dag zal er in de omgeving van de I70 wel wat te zien zijn waardoor je helemaal niet 's middags al in Denver hoeft aan te komen.
Wij hebben Vernal -> Dinosaur NM (enkel de Quarry) -> Colorado NM (enkel viewpoints) -> SR-128 -> Moab op 1 (lange) dag gedaan.
Dus je kan eigenlijk zonder problemen
vervangen door
19. Moab - Grand Junction (SR-128, Colorado NM)
20. Grand Junction - DEN (onderweg: ?)
21. DEN - FRA - AMS (14:00 auto inleveren, 17:30 vertrek vliegtuig)
Je zou misschien zelfs nog op dag 19 kunnen doorrijden naar Montrose om op dag 20 nog Black Canyon of the Gunnison te bezoeken voor je doorrijdt naar Denver, maar misschien is dat toch wat teveel van het goede..
Of tot in Glenwood Springs en op dag 20 eerst nog een ommetje naar Pikes Peak nabij Colorado Springs. Eventueel kan je daar dan ook stoppen en pas op dag 21 nog van Colorado Springs naar Denver Airport rijden. Da's amper 1u30 rijden.
Ik zou eigenlijk geen 2e nacht in Grand Junction blijven en desondanks je bezwaren die toch in Denver leggen. Je hoéft ook helemaal niet Denver te bezoeken die laatste dag. Gewoon uitslapen, brunchen, wat in een shopping center rondwandelen en om 14u de auto inleveren. Ook op de voorlaatste dag zal er in de omgeving van de I70 wel wat te zien zijn waardoor je helemaal niet 's middags al in Denver hoeft aan te komen.
Minstens 2u30 om er rond te rijden en bij de meeste viewpoints te stoppen.. Hoeveel tijd heb ik nodig om Colorado NM te bezoeken (viewpoints + enkele trails)?
Wij hebben Vernal -> Dinosaur NM (enkel de Quarry) -> Colorado NM (enkel viewpoints) -> SR-128 -> Moab op 1 (lange) dag gedaan.
Dus je kan eigenlijk zonder problemen
vervangen door
19. Moab - Grand Junction (SR-128, Colorado NM)
20. Grand Junction - DEN (onderweg: ?)
21. DEN - FRA - AMS (14:00 auto inleveren, 17:30 vertrek vliegtuig)
Je zou misschien zelfs nog op dag 19 kunnen doorrijden naar Montrose om op dag 20 nog Black Canyon of the Gunnison te bezoeken voor je doorrijdt naar Denver, maar misschien is dat toch wat teveel van het goede..
Of tot in Glenwood Springs en op dag 20 eerst nog een ommetje naar Pikes Peak nabij Colorado Springs. Eventueel kan je daar dan ook stoppen en pas op dag 21 nog van Colorado Springs naar Denver Airport rijden. Da's amper 1u30 rijden.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
Ik wil graag (minimaal) 1 overnachting in Grand Junction om Colorado NM goed te kunnen bezichtigen. Naast de scenic drive met de viewpoints wil ik minimaal een trail lopen van 2 a 3 uur (+ evt korte trail van een uur). Daarnaast is het plan om op dag 19 in de ochtend nog een trail in Arches te lopen en dan na de lunch naar Grand Junction te vertrekken.
De twee andere voorstellen (overnachting Montrose of Glenwood Springs) maken de route te druk naar mijn mening. Deze plekken zullen we tijdens een latere USA reis moeten bezichtigen (rondje Denver - Zuid
).
Ik ben benieuwd naar de mening van de andere forummers.
De twee andere voorstellen (overnachting Montrose of Glenwood Springs) maken de route te druk naar mijn mening. Deze plekken zullen we tijdens een latere USA reis moeten bezichtigen (rondje Denver - Zuid
Ik ben benieuwd naar de mening van de andere forummers.
- Old Faithful
- Amerika-expert
De planning klopt op zich wel, er is echter weinig marge voor iets onverwachts.
Ik zou op dag 18 aan het einde van de dag via Ut-128 naar Grand Junction rijden (+/- 2 uur), dag 19 aan Colorado N.M. besteden en op dag 20 via een "toeristische" route naar Denver rijden.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Ik zou op dag 18 aan het einde van de dag via Ut-128 naar Grand Junction rijden (+/- 2 uur), dag 19 aan Colorado N.M. besteden en op dag 20 via een "toeristische" route naar Denver rijden.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Ik heb het schema nog iets aangepast. Het komt er dan als volgt uit te zien vanaf dag 15:
15. Salt Lake City - Torrey (bezoek aan Capitol Reef NP: Scenic Drive + Golden Throne Trail (middag))
17. Moab (Jeep Rental - Long Canyon, Dead Horse Point SP, Canyonlands NP (viewpoints), Shafer Trail (+ evt.Musselman Arch))
18. Moab (Arches NP: Landscape Arch/Double O Arch Trail + Fiery Furnace + Delicate Arch Trial (sunset))
19. Moab - Grand Junction (Balanced Rock + Windows Trail in Arches NP (ochtend), Rock Rim Drive + Devils Kitchen in Colorado NM (middag vanaf ongveer 14:00)
20. Grand Junction - Denver (Liberty Cap in Colorado NM (ochtend), rijden naar Denver (middag))
21. Denver - Amsterdam (17:30 vertrek vliegtuig)
Planning kan ter plekke nog wijzigen afhankelijk van het weer en/of we extra rust willen. We houden echter wel van wat hiken. Dit jaar bijv. in Yosemite NP de 4-mile trail + panorama trail combinatie gedaan.
15. Salt Lake City - Torrey (bezoek aan Capitol Reef NP: Scenic Drive + Golden Throne Trail (middag))
17. Moab (Jeep Rental - Long Canyon, Dead Horse Point SP, Canyonlands NP (viewpoints), Shafer Trail (+ evt.Musselman Arch))
18. Moab (Arches NP: Landscape Arch/Double O Arch Trail + Fiery Furnace + Delicate Arch Trial (sunset))
19. Moab - Grand Junction (Balanced Rock + Windows Trail in Arches NP (ochtend), Rock Rim Drive + Devils Kitchen in Colorado NM (middag vanaf ongveer 14:00)
20. Grand Junction - Denver (Liberty Cap in Colorado NM (ochtend), rijden naar Denver (middag))
21. Denver - Amsterdam (17:30 vertrek vliegtuig)
Planning kan ter plekke nog wijzigen afhankelijk van het weer en/of we extra rust willen. We houden echter wel van wat hiken. Dit jaar bijv. in Yosemite NP de 4-mile trail + panorama trail combinatie gedaan.
Harriesch schreef: Planning kan ter plekke nog wijzigen afhankelijk van het weer en/of we extra rust willen. We houden echter wel van wat hiken. Dit jaar bijv. in Yosemite NP de 4-mile trail + panorama trail combinatie gedaan.
uitslover
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Als je Denver niet leuk vind is het misschien een leuk idee om in Boulder CO te overnachten. Dat is echt een heel gezellig studentenstadje met terrasjes en een autovrij centrum. Het is van daar uit maar zo'n 45 minuten naar Denver vliegveld.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nog een aanmoediging om ruim de tijd te nemen om door de Rockies weer naar Denver te rijden. Je moet in September op de route naar Denver ook rekening houding met de mogelijkheid van sneeuw. Ik heb vorig jaar nog 4 uur vastgezeten in de buurt van Rifle omdat I-70 tijdelijk was gesloten vanwege "white-out" conditions. Dat was het weekend van Laborday, eerste week van September. Ga je later in September is de kans op sneeuw nog groter; dit jaar gingen er begin October al ski-oorden open ...
Mocht je al vroeg in Denver aankomen, kun je ook gaan winkelen bijvoorbeeld in Colorado Mills wat bijna direct aan I-70 ligt. Deze grote outlet mall houdt de meeste winkelaars wel een aantal uur zoet.
Mocht je al vroeg in Denver aankomen, kun je ook gaan winkelen bijvoorbeeld in Colorado Mills wat bijna direct aan I-70 ligt. Deze grote outlet mall houdt de meeste winkelaars wel een aantal uur zoet.
Dit weekend ben ik bezig geweest met de dagplanning van het eerste deel van onze reis.
Het eerste deel ziet er nu zo uit:
1. Amsterdam - Denver
Vlucht + auto ophalen
Overnachting: Een airport hotel
2. Denver - Hot Springs (340 miles - 5h14m)
Reisdag (6h) om meteen dichtbij de Black Hills te zitten. Eventueel naar de Mammoth Site.
Overnachting: Motel 6 Hot Springs of Budget Host Hills Inn (vrij weinig keuze qua hotels)
3. Hot Springs - Interior (139 miles - 3h09m)
09:00 - Natural Entrance Cave Tour (1h15m)
10.30 - Wind Cave Canyon Trail of Rankin Ridge Nature Trail (+/- 2h)
12.30 - Rijden naar Badlands NP via Wildlife Loop
16:30 - Badlands NP (+zonsondergang)
Overnachting: Circle View Ranch
4. Interior - Keystone (109 miles - 2h11m)
6:00 - Zonsopkomst (Door Trail / Big Badlands Overlook)
08:30 - Trails / Viewpoints / Badlands Loop Road
13:00 - Wall Drug Store
17:00 - Check-in B&B
20:00 - Mount Rushmore Evening Lighting Ceremony
Overnachting: Elk Ridge B&B
5. Keystone
Sunday Gulch Trail of Harney Peak Trail
Needles Highway + Iron Mountain Road
6. Keystone - Sheridan (299 miles - 4h52m)
Devils Tower NM
Overnachting: tips?
7. Sheridan - Cody (145 miles - 2h50m)
Bighorn Canyon + Medicine Wheel Passage
Overnachting: nog niet geboekt, waarschijnlijk een B&B
Dag 3 en 4 zijn al vrij gedetailleerd. Dit heb ik gedaan om te kijken of het tijd technisch wel zou lukken.
Hebben jullie nog op- of aanmerkingen op bovenstaande planning? Zit alles logisch in elkaar? Zijn er nog activiteiten die ik niet mag missen?
Het eerste deel ziet er nu zo uit:
1. Amsterdam - Denver
Vlucht + auto ophalen
Overnachting: Een airport hotel
2. Denver - Hot Springs (340 miles - 5h14m)
Reisdag (6h) om meteen dichtbij de Black Hills te zitten. Eventueel naar de Mammoth Site.
Overnachting: Motel 6 Hot Springs of Budget Host Hills Inn (vrij weinig keuze qua hotels)
3. Hot Springs - Interior (139 miles - 3h09m)
09:00 - Natural Entrance Cave Tour (1h15m)
10.30 - Wind Cave Canyon Trail of Rankin Ridge Nature Trail (+/- 2h)
12.30 - Rijden naar Badlands NP via Wildlife Loop
16:30 - Badlands NP (+zonsondergang)
Overnachting: Circle View Ranch
4. Interior - Keystone (109 miles - 2h11m)
6:00 - Zonsopkomst (Door Trail / Big Badlands Overlook)
08:30 - Trails / Viewpoints / Badlands Loop Road
13:00 - Wall Drug Store
17:00 - Check-in B&B
20:00 - Mount Rushmore Evening Lighting Ceremony
5. Keystone
Sunday Gulch Trail of Harney Peak Trail
Needles Highway + Iron Mountain Road
6. Keystone - Sheridan (299 miles - 4h52m)
Devils Tower NM
Overnachting: tips?
7. Sheridan - Cody (145 miles - 2h50m)
Bighorn Canyon + Medicine Wheel Passage
Overnachting: nog niet geboekt, waarschijnlijk een B&B
Dag 3 en 4 zijn al vrij gedetailleerd. Dit heb ik gedaan om te kijken of het tijd technisch wel zou lukken.
Hebben jullie nog op- of aanmerkingen op bovenstaande planning? Zit alles logisch in elkaar? Zijn er nog activiteiten die ik niet mag missen?
Sinds kort heb ik het boek van Laurent Martres, Photographing the southwest volume 1. Daarin staat een aantal leuke plekjes (False Kiva) en routes (Cathedral Valley Loop) die ik ook graag zou willen doen. Het wordt echter keuzes maken. Momenteel heb ik de volgende planning voor Utah:
15. Salt Lake City - Torrey
Middag: Capitol Reef Scenic Drive + Golden Throne Trail
16A. Torrey - Moab
Ochtend: Hickman Bridge Trail (als hij open is)
Middag: Little Wild Horse Canyon + Goblin State Park
17A. Moab
Long Canyon + Dead Horse SP + Shafer Trail (Canyonlands Jeep Rental)
18. Moab
Ochtend: Double O Arch
Middag: Fiery Furnace
Avond: Delicate Arch
19. Moab - Grand Junction
Middag: Colorado NM
Ik twijfel over dag 16 en 17. Ik zou ook graag de Cathedral Valley Loop willen rijden. Dit zou dan op dag 16 moeten gebeuren. Dag 17 wil ik dan aanpassen om wat afwisseling te krijgen. De volgende opties heb ik dan nog voor deze dagen:
16B. Torrey - Moab
Cathedral Valley Loop
17B. Moab
Dead Horse SP + Canyonlands NP
Namiddag: False Kiva
17C. Moab
Andere activiteit in Canyonlands NP, bijv. raften?
Welke opties zouden jullie kiezen? Welke dirt road is leuker, mooier (ik wil graag mooie foto's maken): long canyon + shafer trail of cathedral valley loop? (Momenteel heb ik een Jeep bij Canyonlands Jeep Rental gehuurd als ik deze cancel scheelt me dat ook weer 235 dollar. Cathedral Valley Loop doe ik dan met de Standard SUV van National
) Hebben jullie nog andere ideeen of leuke activiteiten om te ondernemen?
15. Salt Lake City - Torrey
Middag: Capitol Reef Scenic Drive + Golden Throne Trail
16A. Torrey - Moab
Ochtend: Hickman Bridge Trail (als hij open is)
Middag: Little Wild Horse Canyon + Goblin State Park
17A. Moab
Long Canyon + Dead Horse SP + Shafer Trail (Canyonlands Jeep Rental)
18. Moab
Ochtend: Double O Arch
Middag: Fiery Furnace
Avond: Delicate Arch
19. Moab - Grand Junction
Middag: Colorado NM
Ik twijfel over dag 16 en 17. Ik zou ook graag de Cathedral Valley Loop willen rijden. Dit zou dan op dag 16 moeten gebeuren. Dag 17 wil ik dan aanpassen om wat afwisseling te krijgen. De volgende opties heb ik dan nog voor deze dagen:
16B. Torrey - Moab
Cathedral Valley Loop
17B. Moab
Dead Horse SP + Canyonlands NP
Namiddag: False Kiva
17C. Moab
Andere activiteit in Canyonlands NP, bijv. raften?
Welke opties zouden jullie kiezen? Welke dirt road is leuker, mooier (ik wil graag mooie foto's maken): long canyon + shafer trail of cathedral valley loop? (Momenteel heb ik een Jeep bij Canyonlands Jeep Rental gehuurd als ik deze cancel scheelt me dat ook weer 235 dollar. Cathedral Valley Loop doe ik dan met de Standard SUV van National
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik zou toch zeker 17A proberen houden, als je die nog niet gedaan hebt.
Je hebt dan wel op dag 16B & 17A bijna uitsluitend dirt roads, dus nee, idd geen afwisseling, maar... is dat een probleem?
Langs de andere kant, 16A brengt je ook wel naar een aantal unieke plaatsen, waar je zéker ook mooie foto's kan maken.
Als je Canyonlands nog niet bezocht hebt, zou ik 17C in ieder geval niet doen. Dat lijkt me meer iets voor een volgend bezoek, of als je echt voldoende tijd ter plaatse hebt.
Ik zou dus gaan voor 15, 16A, 17A, 18, 19.
Btw, op dag 17A heb je in principe 's avonds ook nog wat tijd, aangezien je je jeep al gewassen en getankt om 18u ten laatste moet inleveren. Je zou dan misschien nog naar Delicate Arch kunnen wandelen in Arches, of naar Corona Arch langs de Potash Road. Of mss False Kiva? Op dag 19 veronderstel ik dat je uiteraard langs SR-128 rijdt?
Je kan daar onderweg ook nog heel wat doen, bv de wandeling naar Fisher Towers. Zelf niet gedaan, maar tenzij je ook nog langere wandelingen gepland hebt in Colorado NM, moet dat allemaal wel te doen zijn op 1 dag.
Je hebt dan wel op dag 16B & 17A bijna uitsluitend dirt roads, dus nee, idd geen afwisseling, maar... is dat een probleem?
Langs de andere kant, 16A brengt je ook wel naar een aantal unieke plaatsen, waar je zéker ook mooie foto's kan maken.
Als je Canyonlands nog niet bezocht hebt, zou ik 17C in ieder geval niet doen. Dat lijkt me meer iets voor een volgend bezoek, of als je echt voldoende tijd ter plaatse hebt.
Ik zou dus gaan voor 15, 16A, 17A, 18, 19.
Btw, op dag 17A heb je in principe 's avonds ook nog wat tijd, aangezien je je jeep al gewassen en getankt om 18u ten laatste moet inleveren. Je zou dan misschien nog naar Delicate Arch kunnen wandelen in Arches, of naar Corona Arch langs de Potash Road. Of mss False Kiva? Op dag 19 veronderstel ik dat je uiteraard langs SR-128 rijdt?
Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
Via jouw blog had ik het programma voor dag 17A gevonden. Ik kan alleen niet vinden of je de Cathedral Valley Loop ook hebt gedaan. Misschien houd ik het dan wel bij 17A en zorg ik dat aan het eind van de dag nog False Kiva kan doen. Ik twijfel dan nog tussen 16A of 16B. Voor beide heb je droog weer nodig.
Ik ben benieuwd of er nog mensen zijn die beide dirt roads hebben gedaan en vergelijking willen maken.
Ik ben benieuwd of er nog mensen zijn die beide dirt roads hebben gedaan en vergelijking willen maken.
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Contacteer:
Nope, Cathedral Valley heb ik helaas nog niet gedaan.
Het valt mij nu net op dat je op 16B ook nog naar Moab moet rijden. Ik dacht dat Cathedral Valley Loop eigenlijk al een volledige dag inneemt; is de rit naar Moab er dan niet teveel aan?
Mss nog een kleine tip. Als je van Torrey naar Moab rijdt, en je van de US24 op de I70 uitkomt nabij Green River, rij nog even naar het westen. Zeer mooie weg met een mooi viewpoint. http://en.wikipedia.org/wiki/File:I70_a ... _River.jpg
Ik denk dat dit hier is: https://maps.google.be/maps?saddr=I-70+ ... sz=13&z=13
Je kan wel niet zomaar keren op die snelweg. Als je B verschuift naar het viewpoint ten zuiden van de snelweg (waar die wikipedia foto is genomen), zal je zien dat hij een ommetje maakt
Al zie ik via satellite view wel een aantal "doorsteken" waar je evt ook kan keren.
Het valt mij nu net op dat je op 16B ook nog naar Moab moet rijden. Ik dacht dat Cathedral Valley Loop eigenlijk al een volledige dag inneemt; is de rit naar Moab er dan niet teveel aan?
Mss nog een kleine tip. Als je van Torrey naar Moab rijdt, en je van de US24 op de I70 uitkomt nabij Green River, rij nog even naar het westen. Zeer mooie weg met een mooi viewpoint. http://en.wikipedia.org/wiki/File:I70_a ... _River.jpg
Ik denk dat dit hier is: https://maps.google.be/maps?saddr=I-70+ ... sz=13&z=13
Je kan wel niet zomaar keren op die snelweg. Als je B verschuift naar het viewpoint ten zuiden van de snelweg (waar die wikipedia foto is genomen), zal je zien dat hij een ommetje maakt
Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
-
pushirubiano
- Amerikakenner
Ja, ga ervan uit dat de Cathedral Valley Loop zeker wel een uur of 5 a 6 in beslag neemt, inclusief stops bij verschillende viewpoints. Het kan wel sneller, maar da's toch wel een beetje zonde...Q-BiC schreef:Ik dacht dat Cathedral Valley Loop eigenlijk al een volledige dag inneemt;
Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
De Loop neemt minimaal 6 uur in beslag om goed te kunnen genieten volgens het boek van Laurent Martres. Google maps zegt me dat het van het einde van de loop tot onze B&B in Moab dan nog 2:15 uur rijden is. Misschien houd ik het dan wel bij de planning die ik eerst had (Little Wild Horse Canyon + Goblin State Park) en zorg ik dat we de Loop in een volgende reis plannen.
Q-BiC, dat viewpoint zal ik ook eens opnemen in mijn roadbook om wat mooie kiekjes te maken.
Q-BiC, dat viewpoint zal ik ook eens opnemen in mijn roadbook om wat mooie kiekjes te maken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 5193 Weergaves
-
Laatste bericht door Trails
-
- 33 Reacties