Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Gabrielle: hulp bij plannen rondreis
Reis Gabrielle: hulp bij plannen rondreis
Dag allemaal,
Graag vraag ik jullie hulp bij het plannen van een rondreis door het Zuid Westen.
Rond Kerst en Oud en Nieuw zijn we twee weken in Californië. En we willen een rondreis maken die redelijk relaxed is. (we zijn nl vorig jaar 4 weken in het noord oosten geweest en hebben ons toch iets teveel door het enthousiasme om veel te willen zien laten leiden)
We reizen met onze twee dochters van 16 en 13 en die hebben als wens om naar Disney te gaan en natuurlijk ook dagje strand.
We vliegen op Las Vegas en feitelijk kan onze rondreis op 23 december beginnen.
Het leek ons wel leuk om rond kerst in de buurt van het strand te zijn dus dan lijkt het logisch om dan rond LA te beginnen.
Zelf zijn we jaren geleden ook al eens in het westen geweest dus de belangrijke highlights hebben we al eens gezien. En omdat we gelezen hebben dat een wintervakantie wel te doen is in Californië mits je beneden de grens van LA en LV blijft willen we liever niet naar het noorden deze keer.
Afijn heel wat wensen op het lijstje dus.
Globaal hebben we dit al bedacht:
dag 1 Las Vegas
dag 2 Death Valley (door rijden richting kust)
dag 3 t/m 6 Los Angeles (bezoek div parken en beetje relaxen)
dag 7 San Diego
dag 8 San Diego
vanaf dag 9 nog 6 dagen om weer in Las Vegas te komen voor vlucht naar huis
Ik zoek dus met name tips voor de laatste week, hoop dat iemand daar invulling aan kan geven
Bedankt alvast!!
Gr
Gabriëlle
Graag vraag ik jullie hulp bij het plannen van een rondreis door het Zuid Westen.
Rond Kerst en Oud en Nieuw zijn we twee weken in Californië. En we willen een rondreis maken die redelijk relaxed is. (we zijn nl vorig jaar 4 weken in het noord oosten geweest en hebben ons toch iets teveel door het enthousiasme om veel te willen zien laten leiden)
We reizen met onze twee dochters van 16 en 13 en die hebben als wens om naar Disney te gaan en natuurlijk ook dagje strand.
We vliegen op Las Vegas en feitelijk kan onze rondreis op 23 december beginnen.
Het leek ons wel leuk om rond kerst in de buurt van het strand te zijn dus dan lijkt het logisch om dan rond LA te beginnen.
Zelf zijn we jaren geleden ook al eens in het westen geweest dus de belangrijke highlights hebben we al eens gezien. En omdat we gelezen hebben dat een wintervakantie wel te doen is in Californië mits je beneden de grens van LA en LV blijft willen we liever niet naar het noorden deze keer.
Afijn heel wat wensen op het lijstje dus.
Globaal hebben we dit al bedacht:
dag 1 Las Vegas
dag 2 Death Valley (door rijden richting kust)
dag 3 t/m 6 Los Angeles (bezoek div parken en beetje relaxen)
dag 7 San Diego
dag 8 San Diego
vanaf dag 9 nog 6 dagen om weer in Las Vegas te komen voor vlucht naar huis
Ik zoek dus met name tips voor de laatste week, hoop dat iemand daar invulling aan kan geven
Bedankt alvast!!
Gr
Gabriëlle
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Gabrielle: hulp bij plannenrondreis
Hallo Gabrielle,
In december 2011 waren wij met onze dochters in de omgeving van LA. Misschien heb je iets aan ons reisverslag (zie reisverslagen onder 2011/2012).
Wil je echt een rondje maken? Een one way kan natuurlijk ook. Of zijn de tickets al geboekt?
Bedoel je met dag 2 dat je die dag nog wilt doorrijden naar de kust? Waarom niet overnachten in Death Valley? In die tijd van het jaar zou ik zeker voldoende tijd uittrekken voor het park. Voor het stuk van Las Vegas via DV naar LA zie ons 2008-verslag.
Ik denk dat je voor LA en San Diego wel meer tijd uit kunt trekken. En een bezoek aan Joshua Tree is in die tijd van het jaar ook een aanrader.
Marianne
In december 2011 waren wij met onze dochters in de omgeving van LA. Misschien heb je iets aan ons reisverslag (zie reisverslagen onder 2011/2012).
Wil je echt een rondje maken? Een one way kan natuurlijk ook. Of zijn de tickets al geboekt?
Bedoel je met dag 2 dat je die dag nog wilt doorrijden naar de kust? Waarom niet overnachten in Death Valley? In die tijd van het jaar zou ik zeker voldoende tijd uittrekken voor het park. Voor het stuk van Las Vegas via DV naar LA zie ons 2008-verslag.
Ik denk dat je voor LA en San Diego wel meer tijd uit kunt trekken. En een bezoek aan Joshua Tree is in die tijd van het jaar ook een aanrader.
Marianne
Als je ook nog iets van Death Valley wil zien mag je blij zijn als je voor donker in Ridgecrest bent. Dat "doorrijden richting kust" zou ik maar vergeten.Gabrielle schreef:dag 2 Death Valley (door rijden richting kust)
De resterende dagen zou je kunnen vullen met bezoek aan Palm Springs (Aerial Tramway naar Mt. Jacinto en Joshua Tree)
Dan zou je naar Lake Havasu City kunnen rijden (London Bridge)
Dan via Oatman (stukje Rt 66 ) en Kingman naar Las Vegas.
Als je dan nog tijd over hebt kun je vanaf Las Vegas nog een dagtrip maken naar Valley of Fire
Hallo Marianne en Cees,
Bedankt voor de reacties, ik ga het verslag zeker lezen.
Het is niet mijn bedoeling om vanuit Las Vegas via Death Valley in 1x door te rijden naar de kust. Maar inderdaad wel een stukje die kant op. Ik begrijp uit de reacties dat dit misschien toch te optimistisch is
En we hebben de tickets inderdaad al wel geboekt.
Willen niet alles vastleggen, maar ik denk wel dat het goed is om met de feestdagen een plek te reserveren.
Bedankt zover!
Gabriëlle
Bedankt voor de reacties, ik ga het verslag zeker lezen.
Het is niet mijn bedoeling om vanuit Las Vegas via Death Valley in 1x door te rijden naar de kust. Maar inderdaad wel een stukje die kant op. Ik begrijp uit de reacties dat dit misschien toch te optimistisch is
En we hebben de tickets inderdaad al wel geboekt.
Willen niet alles vastleggen, maar ik denk wel dat het goed is om met de feestdagen een plek te reserveren.
Bedankt zover!
Gabriëlle
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dagje strand zou ik vergeten, te koud rond die periode, zeker het water.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 3079 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 214 Reacties