Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ivoht: 3 weken rondreis september 2013

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ivoht
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis ivoht: 3 weken rondreis september 2013

Bericht door ivoht »

Hallo,

in september gaan we 23 dagen naar de westkust en willen we het bekende rondje maken;
LA- Las Vegas - SF (en weer naar LA) en ondertussen de vele parken aandoen.

Nu ben ik begonnen met de route te plannen, maar ik kom er nog niet echt uit.
Ik kom dagen tekort en wil wellicht ook teveel zien/doen.

Ondanks dat we veel willen zien en doen, is natuurlijk ook van belang dat we een lekkere ontspannen vakantie hebben. Misschien trek ik echter hier en daar te veel of te weinig tijd uit. Welke parken/routes vallen bijvoorbeeld te combineren of net niet? En welke zijn af te raden?

Wie heeft er tips en advies? De eerste opzet volgt hier;
  • zo 8-sep AMS - LA
    ma 9-sep LA -LA
    di 10-sep LA - LA (wellicht universal studio's)
    wo 11-sep LA - Palm Springs
    do 12-sep Palm Springs - Joshua Tree Park
    vr 13-sep Palm Springs - Flagstaff (via 29 palms, naar Route 66; Amboy, Cadiz, Essex(National Trails Highway], needles, oatman + via kIngman, hackberry, seligman naar Flagstaff)
    za 14-sep Flagstaff - Grand Canyon
    zo 15-sep grand canyon - Page oa naar Horseshoe bend en antelope canyon
    ma 16-sep page - the wave (Coyote Buttes North) of vraagt dit veel reis/ trek ervaring?
    di 17-sep Page - Monument Valley
    wo 18-sep Monument Valley - Cortez / Mesa Verde. via valley of the gods , (eventueel Gooseneck state park, 4 corners monument, naar Cortez /Mesa Verde
    do 19-sep Mesaverde - Moab via Newspaper rock , canyon lands + dead horse point state park
    vr 20-sep Moab - Capitol Reef via Arches National Park, naar Goblin Valley, naar Capitol reef
    za 21-sep Capitol Reef - cedar breaks nat. Mon. via Bryce canyon naar cedar breaks
    zo 22-sep cedar breaks nat. Mon. - Las Vegas via zion np en valley of fire
    ma 23-sep Las Vegas- Las Vegas
    di 24-sep Las Vegas- Death Valley via Hooverdam en red rock canyon
    wo 25-sep Death Valley - leevining via mono lake en bodie
    do 26-sep lee vining - Yosemite NP
    vr 27-sep Yosemite NP - San Francisco
    za 28-sep San Francisco - San Francisco
    zo 29-sep San Francisco - San Francisco via alcatraz
    vanaf hier loop ik dus al uit op de het aantal dagen;
    ma 1-okt San Francisco - Santa Barbara Via Highway 1 naar Santa Barbara. (Aanrader: erg mooie kustweg.
    di 2-okt Santa Barbara - Strand plaats. de laatste 2 dagen willen we nog relaxen aan het strand. welke plaatsen in de buurt van LA zijn hier aan te raden? kan ook Santa Baraba blijven
    wo 29-sep La - AMS
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Reis ivoht: 3 weken rondreis september 2013

Bericht door johan1973 »

Je probeert denk ik een route van 4 weken in 3 te proppen. Je schrijft zelf al dat je het bekende rondje gaat wil maken. Vaak is dat in drie weken en dan vallen Mesa Verde, Moab en Capitol Reef buiten de route. Het kan wel, maar dan maak je er een Japanse fotoklik route van. Relaxen aan het strand kun je - laten we hopen op een mooie zomer - in Nederland doen...
Het deel van LA naar Grand Canyon zou een dag sneller kunnen. Je kunt Joshua Tree ook overslaan en in 2 dagen naar Grand Canyon rijden zodat je ook tijd hebt voor een stukje Route66. The Wave lijkt me ambitieus, tenzij je je route er meer op gaat afstemmen en iets langer in die regio blijft of al zeker met dat je een permit hebt.
Mesa Verde is vrij uniek in jouw route, maar je kunt het ook bewaren voor een volgende keer met enkele dagen Moab, want daar heb je eigenlijk twee volle dagen nodig.
Newspaper Rock ligt op weg naar het Needles-deel van Canyonlands. En voor een eerste reis is het meer voor de hand om naar Islands in the Sky deel van Canyonlands te gaan in combinatie met Dead Horse Point SP.
Arches NP, Goblin Valley SP en Capitol Reef NP op één dag is onbegonnen werk, tenzij je er alleen door gaat rijden en een paar foto's maakt bij het uitstappen.
Cedar Breaks is een kleine versie van Bryce Canyon. Ik zou 1 v.d. 2 kiezen en Bryce ligt dan het meest voor de hand.
Zion NP en Valley of Fire SP in één dag is ook onbegonnen werk. Tenzij je alleen door Zion rijdt en een hele korte wandeling doet en een kort bezoekje aan VoF.
Bij Page ligt de Glen Canyon Dam. Dat is een bijzonder mooi alternatief voor de Hooverdam. Red Rock Canyon zou ik ook voor een volgende reis bewaren.
Slechts 1 nacht voor Yosemite NP is weinig, al kan het daar erg druk zijn en valt de planning van Death Valley tot en met San Francisco me nog mee.
Dan kun je het beste de kustroute in twee dagen opsplitsen door een overnachting halverwege in bij voorbeeld San Simeon te doen. Of 1 in Monterey en 1 of 2 in Santa Barbara wanneer dat nog lukt.
Ik zou nagenoeg alles reserveren, zeker in de parken. Dit is een populaire route, je bent niet de enige die onderweg is ;-)

Voorbeeldje waar je mee kunt schuiven:
01.zo 08/9 AMS - LA
02.ma 09/9 LA
03.di 10/9 LA
04.wo 11/9 LA - Joshua Tree NP (door het noordwesten van het park, daar is het meeste te zien) - 29Palms
05.do 12/9 29Palms - Amboy - Kingman - Hackberry - Seligman - Williams
06.vr 13/9 Williams - Grand Canyon NP
07.za 14/9 Grand Canyon NP - Monument Valley (en omgeving)
08.zo 15/9 Monument Valley - Page
09.ma 16/9 Page - Bryce Canyon NP
10.di 17/9 Bryce Canyon NP - Springdale (Zion NP)
11.wo 18/9 Springdale - Valley of Fire SP - Las Vegas
12.do 19/9 Las Vegas
13.vr 20/9 Las Vegas - Death Valley NP
14.za 21/9 Death Valley NP - Mono Lake - Bodie - Lee Vining
15.zo 22/9 Lee Vining - Yosemite NP
16.ma 23/9 Yosemite NP
17.di 24/9 Yosemite NP - San Francisco
18.wo 25/9 San Francisco
19.di 26/9 San Francisco
20.wo 27/9 San Francisco - Monterey - San Simeon
21.do 28/9 San Simeon - Santa Barbara
22.vr 29/9 Santa Barbara - LAX
23.za 30/9 LAX - AMS

Johan
ivoht
Amerika-ontdekker

Bericht door ivoht »

Welke is aan te raden;

Yosemite of Sequoia? Ik zie dat voor de laatste je een flink end moet omrijden,als je uit Death Valley komt.

En vallen Palm Springs (kabelbaantje), Indian Canyons en Joshua Tree Park in een dag te combineren? of kan ik daar beter 2 dagen voor uit trekken?

en als ik the wave weglaat in Page win ik alweer snel een dag extra :)
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Yosemite en dan de route via us395 en over Tioga pass nemen. Joshua Tree en Palm Springs zullen beiden erg heet zijn. Geen weer om te gaan wandelen. De aerial tramway zou ik zeker doen. Je kan naar Joshua Tree en ''s middags naar Aeerial Tramway als je vroeg vertrekt. Indian Canyons zou ik overslaan in jouw plannen.
Lindab
Amerika-ontdekker

Bericht door Lindab »

Wij moesten ook kiezen tussen sequoia en yosemite..puur vanwege de tijd.
In yosemite kun je ook sequoia's bezichtigen en de tioga pass schijnt super te zijn dus voor ons was de knoop zo doorgehakt ;-)
ivoht
Amerika-ontdekker

SF naar LA via Highway1

Bericht door ivoht »

hallo in september reizen we 3 weken door zuidwestamerika
het laatste stuk gaat van San Francisco via Highway one naar LA.

een te lang stuk om in één te doen, dus welke plaatsen zijn aan te raden om te overnachten ter overbrugging van de route?
ergens halverwege ongeveer

want de laatste 2 dagen willen we in t zuidelijke stuk van de route in (voor zover dat in september nog kan ) aan t strand doorbrengen voor n onstpannen einde van onze reis.
welke kustplaatsen zijn hiervoor aan te raden? (santa barbara, malibu, santa monica...of iets anders.?)
Laatst gewijzigd door markro op 15 jun 2013, 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
eddiemike
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: SF naar LA via Highway1

Bericht door eddiemike »

Vorig jaar lagen wij eind september ook nog op Venice Beach op het strand...zeer goed te doen! Overnachten? Monterey zou ik doen...leuk stadje!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ja alleen ligt Monterey niet bepaald halverwege. Als je het echt in 2 dagen wilt doen zou ik rond San Simeon overnachten en uiterlijk Morro Bay. In September zou je buiten de NP's om ook nog op veel plaatsen een dag van te voren kunnen boeken als je bv tablet/laptop/smartphone meeneemt. Fastfood/koffiecafe binnenstappen, die hebben vaak gratis wifi.

Rechts staat dat je al eens in de usa bent geweest, was dat ook in het zuid westen, zo ja wat heb je al eens gezien?
ivoht
Amerika-ontdekker

Bericht door ivoht »

Wally, enige ervaring met San Simeon of Morro bay? aan te raden hotels?
en vandaar uit wil door naar n leuke kust plaats. welke valt aan te raden

Mijn eerste USA bezoek was n weekje NYC
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Wij sliepen in Morro Bay al in BW San Marcos Inn
We kwamen pas tegen 21u aan in het hotel zoveel was er tussen SF en Morro Bay te zien.
(ook nog enkele kortere wandelingen gedaan, geen Hearst Castle)

Er zijn wel meerdere hotels in Morro Bay en enkele in San Simeon

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
ivoht
Amerika-ontdekker

Bericht door ivoht »

iemand nog tips mbt mijn 2e deel van de vraag; aanrader voor een kustplaats voor de laatste 2 (hopenlijk zonnige strand)dagen?
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Als wij in LA zijn kiezen we voor Santa Monica
Ok je moet iets verder rijden voor Hollywood, Bev Hills, Downtown
maar 's avonds is het er leuker.
Je zit bij het strand, je kan er shoppen, Third Street (winkels, terrasjes, straatartiesten),
Santa Monica Pier, zonsondergang.
Dit jaar zit ik voor de 5de keer in Hotel Carmel by the Sea, op wandelafstand van alles.

Al gedacht aan fietsen van Santa Monica naar Venice Beach? (of wandelen)
Surflessen in de vm is ook tof.

Groetjes,

Ingrid
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
ivoht
Amerika-ontdekker

Bericht door ivoht »

LA doen we de eerste paar dagen van onze reis al aan, dus de afstanden voor Hollywood, Bev Hills, Downtown maken niet uit. die hebben we dan al gezien.
willen puur nog paar daagjes relaxen aan t strand.

wordt wel n kort fietsritje, als ik dat zo zie maar 15 minuten :)

ps, wat is VM?
Laatst gewijzigd door ivoht op 17 jun 2013, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

voormiddag :wink:
Colinda
Amerika-ontdekker

Bericht door Colinda »

Hoi Johan,

leuk je topic te lezen, wij gaan ook in september naar west amerika en hebben nagenoeg dezelfde reis. Deze staat ook op het forum.
Ook onze vertrekdag staat gepland op 8 september :D
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Voormiddag??? Die afkorting is mij ook onbekend ;)

Ik kan je niet helpen met hotels bij san simeon of morro bay aangezien wij in Pismo Beach en Monterey hebben overnacht. Bij LA zou je idd Santa Monica kunnen nemen voor t strand of Venice. Al vind ik de in buurt van Venica 's avonds een hoop vreemd volk rondlopen, maar misschien is dat zomers wat anders. Ik ben niet zo van de hippies en/of andere stonede garnalen zeg maar.

Andere goede stranden liggen ten zuiden van LA bij Huntington en Newport Costa Mesa. De stranden (op een enkele na) tussen Morro Bay en Malibu vind ik zelf meer surf dan zwemstranden.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik Belgie en in het zuiden van NL hebben we het over voor de middag en na de middag. vm en nm. Ik dacht dat PSV op die voetbalclub sloeg.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Om de een of andere reden het ik het antwoord even gemist., het was dus meer als vragend antwoord geven bedoeld. Maar ik had het iig wel juist ;)

Maar die afkorting in de vorm van AM en PM vm nm gebruik ik iig nooit. Weer wat geleerd.

PSV = Paul Super Vent ;) Nee, dat is ooit eens door die vereniging gekomen en dan veranderd niet meer, hoe belabberd het de laatste jaren ook is.
ivoht
Amerika-ontdekker

Bericht door ivoht »

onze route begint aardig vorm te krijgen. alleen tussen Monument valley en Vegas zit ik een beetje klem.
we hebben daar 3 á 4 dagen te besteden en willen vanuit Monument Valley naar Arches en het uiteindelijk eindpunt is Vegas.

Alleen op de route daar tussen in, is zoveel te zien dat we echt keuzes moeten gaan maken;
  • Newspaper rock
    canyon lands,
    dead horse point state park,
    Capitol Reef
    Goblin Valley
    cedar breaks nat. Mon.
    Bryce canyon
    zion np
    valley of fire
welke parken zijn aan te raden (musts) en welke kan ik het beste links laten liggen voor een andere keer, en wat is dan de beste route?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Drie of vier dagen is veel te weinig voor wat je wilt doen. Johan heeft al een goede invulling gegeven. Arches erbij doen wordt erg veel.

Je krijgt dan zoiets:
1 Monument Valley - Moab (Arches)
2 Moab - Torrey (Goblin Valley)
3 Torrey - Bryce
4 Bryce -Zion - Las Vegas (geen tijd voor Zion, en niet voor VoF)

Of zoiets:
1 Monument Valley - Moab (Arches)
2 Moab - Bryce(Goblin Valley)
3 Bryce - Zion
4 Zion - Las Vegas
Overal te weinig tijd.

Ik zou Moab en alles in die hoek vergeten.
Dan krijg je:

1 Monument Valley - Page
2 Page- Bryce
3 Bryce - Zion
4 Zion - Las Vegas

Ik weet niet of je Page in je route opgenomen hebt. Je kunt het beste even de aangepaste route plaatsen. Dan kunnen we ook zien of je ergens nog ruimte hebt. Of juist te veel hebt gepland.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer