Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ronvicky: Los Angeles naar San Simeon

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ronvicky
Amerika-ontdekker

Reis ronvicky: Los Angeles naar San Simeon

Bericht door ronvicky »

hallo mensen
wij komen op een zaterdag in juli om 19.00 uur in los angeles aan moeten dan nog de auto ophalen en dan naar het hotel marriot airport hotel. de volgende dag rijden we vroeg aan naar san simeon om daar te overnachten in courtesy inn. de volgende dag rijden we naar san francisco en overnachten in sir francis drake hier blijven we 3 nachten.

Kunnen we als we aankomen nog iets in los angeles gaan doen of zeggen jullie nee dat is veel te omslachtig.
s'Morgens rijden we vroeg aan wat is er te zien onderweg en wat moeten we zeker zien. Zouden jullie van te voren nog in Los Angeles wat gaan kijken (zoja wat zoal) of zouden jullie dan meteen aanrijden.
Hebben jullie tips voor eten en drinken onderweg.
Hearst Castle is het de moeite waard of zeggen jullie ik zou er geen rekening mee houden maar gewoon kijken of ik het nog haal om het te zien. Welke tour kunnen we het beste pakken als we dit gaan bekijken.
De volgende dag weer vroeg uit de veren en op naar San Francisco.
Wat is er onderweg te zien en wat mogen we zeker niet missen. Tips voor leuke restaurants of iets om te gaan zitten.
Wat kunnen we het beste de eerste dag in San Francisco gaan bekijken want we dachten zelf om de 49 miles route te rijden en dan naar het hotel te rijden of kunnen we beter naar het hotel rijden en dan eerst wat de stad verkennen.

Waar kunnen we onze auto het beste parkeren want bij ons hotel kost het 50 dollar per dag.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: los angeles naar san simeon

Bericht door PSVwally »

ik kan vanaf hier even de link niet vinden, maar zoek eens op highway 1 dan vind je nog allerlei informatie.
Afhankelijk wat je die dag allemaal nog wilt doen in Malibu, Camarillo (als het inmiddels niet helemaal afgefikt is ;) ) Santa Barbara, Solvang, Pismo Beach en Morro Bay zou je nog iets in LA kunnen bekijken. Ik zou daar als je om 19u pas aankomt niet meer aan beginnen. Ik hoop wel dat je ook eindigd in LA, anders snap ik de keuze om daar heen te vliegen en niet een dag of 2 te blijven niet echt.

Vergeet Hearst Castle, of je moet er echt wat tijd in stoppen, en rij door naar Big Sur zou ik zeggen.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

ronvicky schreef:wij komen op een zaterdag in juli om 19.00 uur in los angeles aan moeten dan nog de auto ophalen

Kunnen we als we aankomen nog iets in los angeles gaan doen of zeggen jullie nee dat is veel te omslachtig.
Is LA de eerste plek waar jullie landen in de VS? Dan heb je de auto niet voor 20.30 à 21.00 uur, dus nog iets in LA doen red je niet.
ronvicky schreef:s'Morgens rijden we vroeg aan wat is er te zien onderweg en wat moeten we zeker zien. Zouden jullie van te voren nog in Los Angeles wat gaan kijken (zoja wat zoal) of zouden jullie dan meteen aanrijden.
Zie deze post voor tips voor de kustroute. Zowel voor als na San Simeon zitten hier tips bij.

Qua eten of drinken kan je wat halen in een supermarkt of bij restaurantjes onderweg.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je ook weer eindigt in LA zou je een eventueel bezoek aan LA tot het eind kunnen bewaren. Naa aankomst zul je echt niets meer willen doen. Ik vind het trouwens niet zo gek om in LA te beginnen ook al kom je niet in LA zlef; je neemt op die manier wel de kustweg mee.
Wij vonden Hearst Castle zeker de moeite, maar het kost je wel wat tijd. Als je het gaat bezoeken dan zou ik voor Grand Rooms Tour gaan. Afhankelijk van wat je verder wilt doen zou het qua timing wel mooi zijn als je het in de avond kunt bezoeken. Je zult anders de volgende ochtend pas om 9 uur met de eerste tour mee kunnen, en dan kost het je natuurlijk een groot deel van je ochtend.

Wat het parkeren in SF betreft: het moet goedkoper kunnen dan 50 dollar (misschien een ander hotel nemen?). Je kunt voor parkeren eens de zoekfunctie gebruiken, ik vind dan bv deze topics:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=46244
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=45877

Succes!

Marianne
ronvicky
Amerika-ontdekker

Bericht door ronvicky »

bedankt voor alle tips
we komen op het einde nog terug in los angeles
maar ik ben even van dag tot dag alles uit aan het zoeken dus vandaar
dit is ons reisschema

1 amsterdam - la
2 los angeles - san simeon
3 san simeon - sf
4 sf
5 sf
6 sf - el portal
7 el portal
8 el portal - mammoth lake
9 mammoth lake - las vegas
10 las vegas
11 las vegas - bryce
12 bryce - moab
13 moab
14 moab - monument valley
15 monument valley - page
16 page - grand canyon
17 grand canyon - palm springs
18 palm springs - san diego
19 san diego
20 san diego - la
21 la
22 la - amsterdam
23 amsterdam

ik ga nog even wat rond google en dan kom ik nog op alles terug

vicky
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis ronvicky: Los Angeles naar San Simeon

Bericht door Yeehaw »

Tussen El Portal en Las Vegas heb ik zelf de voorkeur om in Lone Pine te overnachten. Een echt "Main Street America" plaatsje met de Alabama Hills, Whitney Portal en een movie museum.
Van Bryce naar Moab via de scenic route (ut12 etc) neemt al snel de gehele dag omdat er zo veel te zien is onderweg. En ik zie Zion NP niet in de route. Om wat meer tijd te hebben voor Zion etc zou ik overwegen Moab voor een andere reis te bewaren of San Diego uit de route halen.
Yankee-Doodle
Amerika-ontdekker

Bericht door Yankee-Doodle »

Als je 19:00 uur aankomt in LA, sta je op zijn vroegst pas rond 20:00 op straat.
Dan ga je met een bus naar de autoverhuur ben je heel snel, dan heb je rond 21:00 uur je auto, maar gaat het minder soepel dan kan het ook 22:00 worden.
Je kan namelijk zomaar een uur in de rij staan.

We hebben ook een rondreis gedaan met als startpunt LA.
Als je daar bent zit je door de jet-lag al in de ochtend, dus volgens mij verlang je naar al snel naar een bed.
Maar als tipje kan ik toch Santa Monica aanbevelen.
Het is de kust plaats van LA, erg toeristisch, je ziet er veel skaters en wandelaars en er zijn winkelstraten.
ronvicky
Amerika-ontdekker

Bericht door ronvicky »

super bedankt voor alles tips
ik heb even alle links gelezen en we hebben een planning opgeschreven voor de eerste dag
we beginnen in LA en rijden dan vroeg aan en gaan via santa monica zo langs de kust naar malibu, santa barbarra helemaal naar san simeon en de volgende dag langs de kust van san simeon naar san francisco we willen deze dag de 17-mile drive rijden en als we san francisco binnen komen de 49-mile scenic drive rijden
verder hebben we alles opgeschreven kijken onderweg waar we gaan stoppen
kan iemand ons vertellen of het druk is met het verkeer van la airport naar santa monica en van santa monica naar malibu
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Van Santa Monica naar Malibu ervaarde ik als hoe dichter ik bij Malibu kwam hoe rustiger het werd. Het stuk van het vliegveld naar Santa Monica durf ik niet te zeggen, maar het stuk tussen Venice en Santa Monica was 's avonds heel druk.

Als je van San Simeon naar Monterey rijdt voor de 17mile drive en 's avonds nog die ronde om San Francisco gaat doet moet je wel erg veel overslaan langs de kustweg. Mooie route om af en toe eens te stoppen langs de weg. Het kan allemaal wel, maar deze 2 dagen zitten al flink vol hoor.
ronvicky
Amerika-ontdekker

Bericht door ronvicky »

bedankt voor de info
we rijden gewoon aan en kijken onderweg waar we willen stoppen de dingen die we zeker willen zien stoppen we sowieso en de 49-drive kijken we wel anders kunnen we dat de volgende dag nog doen

we willen tijdens onze reis een helikopter of in een klein vliegtuigje een vlucht maken door de grand canyon
we kunnen alleen niet echt iets vinden waar we dit het beste vandaan kunnen doen vanuit las vegas of vanuit tusayan

tips die we zeker niet mogen missen of zeker moeten doen in las vegas en de grand canyon zijn van harte welkom
troetelbeer79
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door troetelbeer79 »

Vliegen over de Grand Canyon kun je het beste vanuit Tusayan doen, dan zit je namelijk heel dicht bij Grand Canyon National Park Airport en van daar vliegt bv. Pappilon (http://www.pappilon.com). Bij hen kun je ook kiezen tussen helicopter of vliegtuigje.
ronvicky
Amerika-ontdekker

Bericht door ronvicky »

troetelbeer79 schreef:Vliegen over de Grand Canyon kun je het beste vanuit Tusayan doen, dan zit je namelijk heel dicht bij Grand Canyon National Park Airport en van daar vliegt bv. Pappilon (http://www.pappilon.com). Bij hen kun je ook kiezen tussen helicopter of vliegtuigje.
bedankt voor de tip maar de link klopt volgens mij niet want ik krijg dan iets van honden of zo dus ik heb even zelf gekeken maar het moet zijn http://www.papillon.com als je die tenminste bedoeld
troetelbeer79
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door troetelbeer79 »

Oeps... lettertje verkeerd :oops:
Die laatste bedoelde ik inderdaad... :D
ronvicky
Amerika-ontdekker

tips in yosemite

Bericht door ronvicky »

heeft er iemand nog tips voor yosemite en de dagen daar voor en daarna dit alles is in de maand juli 2013
dag 1
vroeg vertrekken vanuit san francisco naar yosemite we willen dan het park binnen rijden bij the mariposa grove zodat we hier dan meteen kunnen beginnen met een wandeling dan de weg vervolgen door het np naar ons hotel in el portal
wat is de beste indeling voor deze dag welke hikes zijn de moeite waard op deze weg en wat moeten we zeker zien
dag 2
wandelen
tips over de indeling van deze dag hikes en hetch hetchy
dag 3
vroeg vertrekken vanuit el portal naar mammoth lake voor ons hotel
we zouden graag willen weten wat we deze dag nog kunnen doen in het np en of het dan nog mogelijk is om naar bodie en mono lake
of is het misschien beten om op dag 1 hetch hetchy te bezoeken
alle tips zijn van harte welkom
Laatst gewijzigd door markro op 04 jun 2013, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Dag Vicky,

Dag 1 - ok vroeg vertrekken en via Mariposa, hier kan je een wandeling doen tussen de sequoia's
ook zou ik op weg naar de vallei de afslag naar Glacier Point nemen (adembenemende zichten)
Als je hier op een andere dag naartoe wilt, verlies je veel tijd
Dag 2 - wandelen
Mist Trail via Vernal Fall naar Nevada Fall en terug
of Panorama trail (Glacier Point naar de vallei) (vb parkeren bij Yosemite Lodge en hikers bus naar Glacier Point)
Hetch Hetchy is mooi maar ik denk moeilijk te combineren met wandelen in de vallei
Dag 3 - Langs de Tioga Road zijn verschillende wandelingen te doen (vb Lembert Dome)
Ook zeker stoppen bij Olmsted Point
Mono Lake is ook wel de moeite waard dus daar zou ik toch ook wat tijd voor overhouden.

Voor jou dag 3 San Simeon - sf zou ik gewoon genieten langs de kustweg en de 17-mile drive doen.
Je zou dan op jouw dag 4 of 5 de 49 mile drive in sf kunnen doen.

Veel plezier ginder!

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
ronvicky
Amerika-ontdekker

Bericht door ronvicky »

hallo ingrid
super bedankt voor de tips hier kunnen we zeker wat mee
vicky
ronvicky
Amerika-ontdekker

las vegas-zion-bryce-moab

Bericht door ronvicky »

heeft er iemand tips voor het volgende

*las vegas - bryce (1 nacht in bryce)
waar onderweg zeker stoppen wat we niet mogen missen van las vegas naar zion
we willen zeker in zion even stoppen wat moeten we daar zeker zien of kunnen we beter alleen de canyon overlook trail doen
waar onderweg zeker stoppen wat we niet mogen missen van zion naar bryce
wat nog bekijken in bryce misschien een uitzichtpunt of zonsondergang
*bryce - moab (2 nachten in moab)
wat nog in bryce zeker doen hikes, zonsondergang
wat we onderweg zeker niet mogen missen
wat zijn de mogelijkheden in moab allemaal hike, activiteiten
we zijn mensen van vroeg op staan (6.00 uur) als het moet eerder en dan heel de dag bezig zijn tot zonsondergang zodat we het meeste uit de dag halen
we vinden het heel moeilijk om in te schatten hoe groot alle parken zijn en hoeveel tijd je overal mee kwijt bent en wat de must do dingen zijn overal

vicky
Laatst gewijzigd door markro op 20 jun 2013, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Re: las vegas-zion-bryce-moab

Bericht door PSVwally »

Ik zou vanaf Zion na de Canyon overlook idd gewoon doorrijden naar Bryce.

In Moab ga je tijd te kort hebben om alles (goed) te kunnen zien.
Rij vanaf Bryce de Scenic 12 af naar Moab. Op deze weg zijn normaal enkele hele mooie stopplaatsen, maar ik zou het beperkt houden in jullie geval, tot gewoon een paar x stoppen op een scenic view en bij hells backbone. Die laatste zie je wel als je er overheen rijdt.

Ik heb, door weersomstandigheden, ook voor 2 nachten Moab gekozen ipv Torrey afgelopen Mei. Ik heb aan het eind vd middag nog een heel deel van Arches meegepakt. Bij de wolfDelicate Arch is wel een stukkie en het zal warm zijn nu. Ik ben maar 15 daar gebleven. Ik heb daarna nog het hele stuk van de windows section bekeken. Zonder echt lange stukken te lopen. Wel nog even bij balanced rock uitgestapt voor foto's en double arch of die cove daar omhoog geklommen. De volgende dag begonnen met Islands in de sky, maar niet meer gedaan als viewpoints en Mesa Arch trail (aanrader voor zonsopkomst), daarna terug naar Arches voor devils garden. Fury Fierce tour moet je een permit voor hebben. Ik ben toen doorgereden naar Grand Junction, maar duidelijk veel te weinig tijd voor Moab iig.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: las vegas-zion-bryce-moab

Bericht door kalaman »

ronvicky schreef:waar onderweg zeker stoppen wat we niet mogen missen van las vegas naar zion
ik weet niet hoeveel tijd jullie hebben en met welke auto jullie rijden, maar mogelijkheden zijn Valley of Fire, Smithsonian Butte Backway, Yant Flat
we willen zeker in zion even stoppen wat moeten we daar zeker zien of kunnen we beter alleen de canyon overlook trail doen
als het slechts "even stoppen" is dan is de Canyon Overlook zowat de enige optie vermits je er langs komt zonder het échte Zion binnen te gaan. Parkeren direct rechts na de tunnel.
wat nog bekijken in bryce misschien een uitzichtpunt of zonsondergang
ik veronderstel toch dat jullie minstens de Scenic Drive gaan rijden in Bryce?
bryce - moab (2 nachten in moab)
wat nog in bryce zeker doen hikes, zonsondergang
wat we onderweg zeker niet mogen missen
de Scenic 12 is één van de mooiste wegen die je kan rijden in het Zuidwesten, dat is dus al een belevenis op zich
wat zijn de mogelijkheden in moab allemaal hike, activiteiten
de mogelijkheden in Moab zijn quasi onbeperkt :thumbup:
kijk voor alle bovenstaande antwoorden eens op onze blogs (én video's over Valley of Fire, Smithsonian Butte, Bryce) van april 2012 en april 2013. Daar haal je zeker en vast inspiratie uit :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Vicky,
Ligt jullie route helemaal vast? Waarom zo gehaast op dit stuk? Als ik zie dat jullie in 1 dag van Las Vegas naar Bryce rijden krijg ik echter het vermoeden dat dit een reisbureauroute is en dat er niets meer aangepast kan worden.
Vermeld bij vragen ook even waar jullie overnachten, dat is ook handig bij het geven van advies, want het maakt wel wat uit of je bij Bryce overnacht of bijvoorbeeld in Panguitch.
En waar gaan jullie naar toe na Moab? Als jullie daarna bij Monument Valley gaan overnachten heb je nog een halve dag voor Moab.
Geef ook altijd aan in welke periode je ergens bent, dat is ook van belang voor de mogelijkheden, en voor de tijd die je hebt voordat het donker wordt.

Voor wandelingen kunnen jullie op mijn wandelsite kijken, en kijk ook op http://www.ontdek-amerika.nl voor de activiteiten en bezienswaardigheden in de parken.

Ik zou in tegenstelling tot Kalaman aanraden om zo snel mogelijk van Las Vegas naar Zion te rijden. Niet dat VoF niet de moeite waard is, maar daar hebben jullie geen tijd voor als je ook iets van Zion wilt zien.
Je rijdt via Springdale naar de ingang van het park. Daar zul je de auto moeten parkeren, want hoewel je wel met je auto door Zion mag rijden, richting Bryc, zul je voor het andere deel van Zion, de canyon, de shuttlebus moeten gebruiken. Het is aan te raden om de hele route met de shuttlebus te nemen. De bus stopt op verschillende plaatsen, en bij vrijwel elke stop heb je een wandeling. Zie http://www.nps.gov/zion links onderaan (view park map) voor een kaart van het park, dan krijg je een idee van de route van de shuttlebus met de haltes, en ook zie je een aantal trails aangegeven.
Een leuke korte wandeling is die naar Emerald Pools (in combinatie met de Kayenta Trail), of de eenvoudige Pa'rus Trail.
Na het bezoek aan dit deel van zion pak je de auto en rij je door de tunnel naar de oostingang. Vlak voorbij de tunnel heb je rechts een parkeerplaats (verderop heb je aan de linkerkant ook nog een parkeerplaats). Hier ga je parkeren als je de Canyon Overlook Trail wilt doen. Is een leuke wandeling.
Dan door naar Bryce. Zie ook hier de kaart van het park op http://www.nps.gov/brca. Je kunt hier inderdaad de scenic route rijden (met de shuttlebus of eigen auto), maar het meeste zie je door uit te stappen bij een aantal view points, en met weinig tijd xou ik me beperken tot sunset point, sunrise point en eventueel nog inspriation point. Een wandeling langs de rim is prachtig, zeker een uurtje voor zonsondergang, en je zou de volgende ochtend een wandeling naar beneden kunenn maken. Kijk eens naar mijn 2011-verslag en naar ons 2013-verslag; beide keren hadden we 1 overnachting in Bryce.
In 2013 reden we via de UT12 van Capitol Reef naar Bryce. Dat is inderdaad de aangewezen route. Aangezien jullie nog door moeten naar Moab zou ik ter plekke kijken waar je tijd voor hebt. Je kunt in Capitol Reef (zie http://www.nps.gov/care) een kijkje nemen; een picknick bij Fruita is een aanrader, koop daarvoor iets lekkers bij het Gilford House.
Onderweg kun je nog naar Goblin Valley, maar misschien is het handiger om door te rijden naar Maob. Tegen zonsondergang is de wandeling naar Delicate Arch in Arches een aanrader. Zie daarvoor ook weer ons 2013-verslag, en mijn wandelsite.
In Arches kun je al veel zien door er doorheen te rijden, met zo hier en daar een korte wandeling. Ook hier is de kaart van het park (die krijg je bij de ingang) handig om alvast te bekijken. Zie http://www.nps.gov/arch.
Daarnaast kun je een bezoek brengen aan Canyonlands. Hier heb je een paar leuke, korte wandelingen (Mesa Arch) en uitzichtpunten (Green River Overlook, Grand View Overlook). Je kunt op weg naar Canyonlands ook nog bij Dead Horse Point SP langsrijden. Ik denk dat je dag dan al aardig gevuld is.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer