Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis GudrunDW: rondreis zomer 2015, gemengde groep
Reis GudrunDW: rondreis zomer 2015, gemengde groep
Hallo,
over twee jaar plan ik een rondreis in het Westen voor een week of drie. Wij zijn een gezin met een zoon van dan 12, en ook mijn ouders, tamelijk fitte zestigers, gaan mee. Zelf hebben wij al een toertje Zuidwesten gedaan voor onze huwelijksreis, 14 jaar geleden. Nu zou ik graag er wat extra dingen instoppen (Bryce en Zion, hebben we vorige keer niet gezien), maar voor mijn ouders is het de eerste keer, zelfs de eerste keer dit soort van verre reis, dus durf ik het programma niet te zwaar te maken, en langer dan drie weken is ook geen optie (drie weken vindt mijn vader al vreselijk lang).
Yellowstone/ Salt Lake City krijg ik er dus niet in, dat zou een extra week kosten vrees ik. Ik dacht zoiets:
dag 1: Phoenix
dag 2: Phoenix/scottsdale (Sonora Desert Museum, wil ik niet missen)
dag 3: Phoenix/Scottsdale - Sedona - Grand Canyon
dag 4: Grand Canyon
dag 5: Grand Canyon - Bryce
dag 6: Bryce
dag 7: Bryce - Zion
dag 8: Zion
dag 9: Zion - Las Vegas
dag 10: Las Vegas
dag 11: Las Vegas- Death Valley
dag 12: Death Valley - Yosemite
dag 13: Yosemite
dag 14: Yosemite - San Francisco
dag 15: San Francisco
dag 16: San Francisco
dag 17: San Francisco - San Simeon
dag 18: San Simeon - Monterey (Hearst Castle)
dag 19: Monterey - LA
dag 20: LA (eventueel, voor Universal Studio's bv)
dag 21: LA
Zou dat een beetje te doen zijn? Zijn er nog shortcuts te nemen? Death Valley is voor mij geen must, maar als ik het oversla wordt de rit dag 11 wel te lang denk ik...
Alvast bedankt voor jullie hulp?
over twee jaar plan ik een rondreis in het Westen voor een week of drie. Wij zijn een gezin met een zoon van dan 12, en ook mijn ouders, tamelijk fitte zestigers, gaan mee. Zelf hebben wij al een toertje Zuidwesten gedaan voor onze huwelijksreis, 14 jaar geleden. Nu zou ik graag er wat extra dingen instoppen (Bryce en Zion, hebben we vorige keer niet gezien), maar voor mijn ouders is het de eerste keer, zelfs de eerste keer dit soort van verre reis, dus durf ik het programma niet te zwaar te maken, en langer dan drie weken is ook geen optie (drie weken vindt mijn vader al vreselijk lang).
Yellowstone/ Salt Lake City krijg ik er dus niet in, dat zou een extra week kosten vrees ik. Ik dacht zoiets:
dag 1: Phoenix
dag 2: Phoenix/scottsdale (Sonora Desert Museum, wil ik niet missen)
dag 3: Phoenix/Scottsdale - Sedona - Grand Canyon
dag 4: Grand Canyon
dag 5: Grand Canyon - Bryce
dag 6: Bryce
dag 7: Bryce - Zion
dag 8: Zion
dag 9: Zion - Las Vegas
dag 10: Las Vegas
dag 11: Las Vegas- Death Valley
dag 12: Death Valley - Yosemite
dag 13: Yosemite
dag 14: Yosemite - San Francisco
dag 15: San Francisco
dag 16: San Francisco
dag 17: San Francisco - San Simeon
dag 20: LA (eventueel, voor Universal Studio's bv)
dag 21: LA
Zou dat een beetje te doen zijn? Zijn er nog shortcuts te nemen? Death Valley is voor mij geen must, maar als ik het oversla wordt de rit dag 11 wel te lang denk ik...
Alvast bedankt voor jullie hulp?
Re: Rondreis zomer 2015, gemengde groep
Weet je dit zeker? Nu ga je vanaf San Francisco naar het zuiden, langs Monterey. De dag erna ga je weer naar het noorden naar Monterey en dan weer naar het zuiden.GudrunDW schreef:dag 17: San Francisco - San Simeon
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Sonoran Desert Museum ligt bij Tucson. Afhankelijk van waar je in Phoenix verblijft is dit minimaal 2 uur enkele reis. Dus 4 uur reistijd voor een bezoekje. Ik zou deze dag ergens anders besteden. Of in Tucson verblijven. En dan heeft Tucson nog wel meer leuke bezienswaardigheden. Zoals o.a. Saguaro national park East en West, Pima Air museum, mission San Xavier la Bac en nog veel meer.
Oei, Hockey, foutje:
eerst dus Monterey en dan San Simeon...
eerst dus Monterey en dan San Simeon...
-
- Amerikakenner
- Partner van: a.ka. Damzkie
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Mooie reis, lekker veel tijd overal. Je zou nog Page (met oa Horseshoe Bend, Antelope Canyon en Glen Canyon Dam) of Monument Valley kunnen invoegen ten koste van een nacht Grand Canyon of Bryce. Beide parken zijn best te bekijken met een overnachting.
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis GudrunDW: rondreis zomer 2015, gemengde groep
Het begint lekker rustig, maar na Vegas wordt het wat gehaast.
Ik zou die volle dag Bryce eruit halen en bij Mammoth Lakes zetten, dan kun je Lone Pine, Bodie, mono lake ed meepakken.
Je zou ook kunnen overnachten in Lone Pine of Bishop ipv death valley, dan is de rit naar Yosemite de volgende dag al met uren ingekort.
Langs de kust idd SF - Monterey - San Simeon - LA doen.
Ik zou die volle dag Bryce eruit halen en bij Mammoth Lakes zetten, dan kun je Lone Pine, Bodie, mono lake ed meepakken.
Je zou ook kunnen overnachten in Lone Pine of Bishop ipv death valley, dan is de rit naar Yosemite de volgende dag al met uren ingekort.
Langs de kust idd SF - Monterey - San Simeon - LA doen.
Goh, goed idee, overnachten in Bishop of Lone Pine ga ik zeker bekijken, bedankt voor de tips!
Bryce hebben we nog niet gezien, en na het lezen van verschillende reacties heb ik besloten daar maar een dag bij te doen, maar da's dus niet voor iedereen een must, begrijp ik. Valt te bekijken.
Voor Tucson heb ik even nagekeken, maar blijkbaar kan je niet invliegen op Tucson vanuit België - dat wordt dus toch Phoenix-Scottsdale. Hebben we vorige keer (lang geleden) wel gedaan, dus doenbaar.
Bryce hebben we nog niet gezien, en na het lezen van verschillende reacties heb ik besloten daar maar een dag bij te doen, maar da's dus niet voor iedereen een must, begrijp ik. Valt te bekijken.
Voor Tucson heb ik even nagekeken, maar blijkbaar kan je niet invliegen op Tucson vanuit België - dat wordt dus toch Phoenix-Scottsdale. Hebben we vorige keer (lang geleden) wel gedaan, dus doenbaar.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Waarom zou dat niet kunnen. Ik zie, weliswaar nog niet voor 2015GudrunDW schreef: Voor Tucson heb ik even nagekeken, maar blijkbaar kan je niet invliegen op Tucson vanuit België - dat wordt dus toch Phoenix-Scottsdale.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Inderdaad, bij Connections heb ik een mooie directe verbinding gevonden naar Tucson. Prima.
Heeft iemand ervaring met de luchthaven van Tucson? Zou het lukken om daar na het landen meteen je huurwagen op te halen?
Ik herinner me van LA dat het verhuurkantoor niet op de luchthaven zelf was - was toen niet zo handig.
groetjes-
raak al helemaal in de stemming van de voorbereiding!
Heeft iemand ervaring met de luchthaven van Tucson? Zou het lukken om daar na het landen meteen je huurwagen op te halen?
Ik herinner me van LA dat het verhuurkantoor niet op de luchthaven zelf was - was toen niet zo handig.
groetjes-
raak al helemaal in de stemming van de voorbereiding!
Tucson heeft zeker veel te bieden. Denk bv aan Pima Air museum en Saguaro national patk
Maar ........... Als je alleen voor dat Desert Museum naar Tucson gaat is de Desert Botanical Garden in Phoenix misschien een alternatief: http://www.dbg.org/
Maar ........... Als je alleen voor dat Desert Museum naar Tucson gaat is de Desert Botanical Garden in Phoenix misschien een alternatief: http://www.dbg.org/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3399 Weergaves
-
Laatste bericht door Berber79
-
- 8 Reacties