Na veel leeswerk op dit forum (met veel super tips
Dag 1: Aankomst LA in de avond
Dag 2: Bezoek LA
Nog steeds op zoek naar een goedkoop hotel.
Rondrit: Staples center -concerthall Disney (buitenkant) – Hollywood blvd – Uitkijkpunt dicht bij Hollywood sign – (Hollywood bowl) – WB studio tour – Universal studio’s (buitenkant) – Getty center (buitenkant) – door bel air rijden – rodeo drive – Santa Monica en Venice beach (voor zonsondergang)
Heb wel schrik van de beruchte files in LA. Ik dacht daarom best onze tour in downtown LA te beginnen of is dit niet slim?
Als het eventueel mogelijk zou zijn zouden we staples center willen bezoeken of oefenmatch van Lakers willen volgen. Maar vind hier weinig van terug.
Bewust gekozen voor WB omdat we denk ik veel te veel tijd zouden verliezen bij Universal studio’s.
Dag 3: Van LA tot Kingsman of Seligman
De enigste dag dat we geen hotel op voorhand zouden boeken.
De vrouw van reisbureau zei dat dit een zeer zware rit is + jetlag
Maar hoe dichter bij grand canyon, hoe beter denk ik.
Onderweg stoppen in Calico Ghost Town en ergens op route 66
Dag 4: Grand canyon (overnachting in het park)
Wandeling. Ik dacht voorlopig aan De South Kaibab Trail tot aan Ooh Aah punt
En de Hermit Road route
Dag 5: Grand canyon – Page
Desert View Drive in voormiddag. En hopen rond 13u in Page aan te komen. Hopelijk is tegen dan de baan hersteld. In Page horse shoe bend, bezoek glen canyon dam en daar zwemmen.
Dag 6: Page – MV
Voormiddag Antilope canyon. We zijn er nog niet uit welke van de 2 we zouden bezoeken.
Namiddag naar MV. Afhankelijk van wanneer we daar aankomen eventueel paardrijden bij zonsondergang. En anders de dag erna bij zonsopgang.
Het paardrijden zouden we daar ter plaatse boeken.
Dag 7: MV – Moab
Eventueel nog eens kijkje in MV nadien doorrijden naar canyonlands en de uitzichtpunten afrijden met auto.
Zonondergang: Rijden in de donker??
Dag 8: Moab – Green River (iets voorbij moab)
Bezoek Arches
Wandeling?
Dag 9 Green River - Tropic (Bryce Canyon)
Vooral in auto zitten en eventueel korte stop aan capital reef en Goblin Valley State Park
Vrouw van reisbureau zei dat je zeer lang over deze route doet.
Dag 10 Tropic (Bryce Canyon) – Orderville (iets voor Zion)
Wandeling Bryce Canyon. Navajo Trail + Queens Garden Trail
Zonondergang: Rijden in de donker??
Dag 11 Orderville (iets voor Zion) – Las Vegas
Wandeling Zion: Angels Landing (4u) wandeling en Riverside walk (1,5u) + Stukje van Narrows
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas – Via death vally- Visalia
Een lange dag opnieuw. Maar volgens vrouw van reisbureau goed te doen omdat het een goede baan is? Hier heb ik echt wel twijfels bij
Badwater - Artist drive - Zabriskie Piont zou ik zeker wel willen zien. En gepland dat we vanaf sanddunes (die ik nie echt zou bezoeken, dan ga ik wel naar marokko) nog 5u30 moeten rijden. Dus daar ten laatste om 14u vertrekken.
Dag 14: Visalia – El portal
Via sequoia NP
Dag 15: El portal – Yosimite – SF
Welke wandeling is het best in eind september? De watervallen staan vermoedelijk vrij droog.
En dan zouden we zeker Glacier point willen doen. Is dit te doen bij zonsondergang en erna nog naar SF rijden. Er zullen nog wel mensen terugkeren in de donker?
Dag 16 + 17 : SF
Ons hotel ligt op Lombard st.
Dag 18 vroeg naar luchthaven.
Auto afzetten in Avis, dit zal zeer vroeg zijn (6u30). Er zal wel iemand aanwezig zijn?
Is er een shuttle tussen avis en luchthaven?
Het is een druk programma. Maar ik denk net wel haalbaar. Denken jullie dat er een dag is die niet te doen is?
- Planning LA?
- Afstand dag 3?
- In het donker rijden bij canyonlands? Bryce canyon? Yosimite? Ik las hier ook wel dat het nog even licht blijft nadat zon onder is.
- Yosimite eind september?
- Avis?
Alle bedenkingen en tips zijn welkom