Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Mk01: Denver - rondreis - Denver

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Mk01
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Mk01: Denver - rondreis - Denver

Bericht door Mk01 »

Martin & Marianne schreef:Misschien heb je voor een ghost town op je route iets aan deze site: http://www.ghosttowns.com/
Ik moet zeggen dat ik het niet zo direct zou weten. In 2011 ben ik naar Grafton geweest (onder Zion) maar dat was niet echt de moeite.
Ten westen van Yellowstone liggen Nevada City en Virginia City.

Ik zie nu dat jullie een volle dag Craters of the Moon hebben gepland, en eigenlijk geen tijd voor Grand Teton. Willen jullie daar geen tijd voor uittrekken en niet in het park overnachten?

Marianne
Dank je wel weer MArianne voor je altijd fijne reactie...
Ik ga eens even snuffelen op de website...wat fijn toch dat we elkaar zo kunnen helpen.
We weten nog niet of we een volle dag in Craters of the moon blijven. Als we het gezien hebben rijden we door en blijven we daarna weer ergens wat langer. De eerste dagen die enigzins staan zijn de eerste campingovernachting (in of in de buurt van garden of the gods, colorado springs), een camping in de buurt van mesa verde omdat daar een zwembad is voor de kids en de camping in monument valley zelf omdat we daar graag willen overnachten. Maar we reserveren niets, alles staat open...ik merkte dat ik ging over organiseren, alles gepland wilde hebben en dat is eigenlijk niet hoe we willen reizen. We willen ruimte hebben voor het onverwachte.

De volgende vragen staan nog open:
Helaas is Wade's Gold mill wegens gezondheidsredenen gesloten. Wie weet nog een plek waar we met de kids goud kunnen zoeken?, ik heb al in een bericht hierboven gelezen dat het in Custer City kan, dat is denk ik te veel van onze route af, maar zijn er nog meer plekken, bij voorkeur ergens bovenin onze route?

Wie weet een een ghosttown op/bij de route? beantwoord

Wie weet er of er ook nog een powwow op de route is?

Welke jeeptour zouden we moeten nemen in Monument Valley? Ik heb begrepen dat er verschillende routes aangeboden worden. Ik kom daar niet helemaal uit.

Is Colorado N.M. een toevoeging van de reis (Keuzes maken blijft moeilijk)
Groetjes,

Marianne
Mk01
Amerika-ontdekker

Bericht door Mk01 »

Inmiddels zijn we weer een paar maandjes verder en is de reis nu rond. Ik heb 2 campings geboekt en verder heb ik 2 dagen ' leeg' gehouden zodat we deze ergens in kunnen voegen waar we meer tijd nodig hebben. Ook ' craters of the moon' is optioneel. We zien wel of we dat gaan doen, we willen nl. ook tijd genoeg hebben om de zoutvlakte bij salt lake city goed te bekijken en om naar de kopermijnen te gaan.

De route ziet er als volgt uit (is dus een optionele route, tijdens de reis kunnen de reisdata per plaats nog veranderd worden)

Dag 1: aankomst denver, overnachting in hotel
Dag 2: camper ophalen, boodschappen doen (oa. campingstoelen) en naar Garden of the Gods. Camping geboekt.
Dag 3: Garden of the Gods naar Great Sand Dunes
Dag 4: Great Sand Dunes naar Durango (camping geboekt)
Dag 5: Durango
Dag 6: Mesa verde bezoeken en verder rijden naar Goose State park (gratis overnachting in State park)
Dag 7: Gooseneck naar Monument Valley
Dag 8: Monument Valley, rondrit via tour door oa. de 17 miles drive
Dag 9: Monument Valley naar Grand Canyon North Rim
Dag 10: Grand Canyon (misschien al door naar Pink Sand Dunes)
Dag 11: Grand Canyon via Pink Sand Dunes naar Bryce Canyon
Dag 12: Bryce Canyon, rondrit rijden
Dag 13: Bryce Canyon, wandeling, via wall street naar beneden (uit ervaring wijs geworden haha)
Dag 14: Bryce Canyon naar Moab
dag 15: Arches bezoeken
Dag 16: Arches, Moab
Dag 17: Moab, via weg 128 en weg 10 (daar ergens een camping zoeken)
Dag 18: van Camping en Copper Mine naar Antelope Island bij Salt Lake city
Dag 19: Antelope Island via de zoutvlakte naar Craters of the moon (misschien, anders om het meer heen naar Jackson)
Dag 20: Craters of the Moon naar Jackson
Dag 21: Jackson naar Yellowstone
Dag 22 t/m 25 Yellowstone
Dag 26: Yelowstone naar Cody
Dag 27: Cody (museum, nite rodeo)
Dag 28: Cody naar Devils Tower
Dag 29: Devils Tower naar Mount Rushmore
Dag 30: Mount Rushmore naar Rocky Mountains
Dag 31: Rocky Mountains
Dag 32: Rocky Mountains naar een camping bij Denver
Dag 33: camper wegbrengen en vliegen naar huis

Nog ergens onderweg in te vullen: Dag 34 en Dag 35.

We hebben leuke tips van jullie in het schema bijgevoegd. Dank jullie wel daarvoor.
Groetjes,

Marianne
Mk01
Amerika-ontdekker

Yellowstone campings reserveren?

Bericht door Mk01 »

Wijmgaan in juli oa naar Yellowstone. Ik wilde de campings in dit park eigenlijk niet vooraf reserveren omdat we nog wat kunnen schuiven met de dagen en we tijdens de reis zelf onze route nog aan kunnen passen. Maar nu hoorde ik dat hetneigenlijk wel nodig is. Wat adviseren jullie? Wel vooraf reserveren (en dus vrij vast zitten aan ons reisschema) of de gok wagen en niet reserveren. We komen daar aan in de tweede helft van juli en willen ong. 4 dagen blijven op diverse campings in het park.
Laatst gewijzigd door markro op 21 mei 2013, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Groetjes,

Marianne
yarrah
Amerika-expert

Re: Yellowstone campings reserveren?

Bericht door yarrah »

Wij reserveren nooit. En altijd een plek gehad.
Voorwaarde is dat je wel heel vroeg voor de poort moet staan :-). Uitslapen en een rustig ontbijtje is dan even niet bij.
Maar onderweg van de ene naar de andere camping zie je vroeg zoveeeeeeel dieren dat het zeker de moeite waard is. Dan inchecken op de camping dan ga je naar je plek zet daar even wat stoeltjes neer (sommige kampings hebben zelfregistratie) om te laten zien dat jou plekkie bezet is. En dan het park weer in voor een onvergetelijke wandeling.
Zo doen wij het altijd in Canada en Amerika.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Mk01
Amerika-ontdekker

Bericht door Mk01 »

Ikben er nog niet helemaal uit of we de campings in yellowstone nu wel of. Iet moeten reserveren. Momenteel zie ik op de website dat er nog voldoende plek is (maar dat kan snel veranderen). Meer tips zijn welkom!

Ik zit eraan te denken om nog een extra dagje cody in te voegen. Even wat rust in de tent (eh...camper)
Ook zit ik zojuist hier op het forum te lezen over het medicin wheel...daar wil ik ook echt naartoe. Er is weer veel te veel leuks/moois/interessants te doen. Ik ben bang dat we vermoeider thuiskomen dan dat we gingen en eigenlijk meteen weer vakantie nodig hebben om uit te rusten :lol:
Groetjes,

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

In Cody zelf zou ik niet te lang blijven. Dat is leuk voor een dag, maar dan heb je het wel gezien. Kijk dan of je een camping in het bighorn basin kunt vinden. Medicine wheel (ligt nu nog onder een meter sneeuw overigens) heb je niet al te lang voor nodig om te zien hoor, maar de omgeving is wel heel mooi. Ik reed er verleden week jammer genoeg met dikke mist rond en wat ik kon zien was heel mooi :lol:

Ik zou dat sowieso doen, want Cody - Devils tower via de 14-a medicine wheel is een flinke dagtocht.
Mk01
Amerika-ontdekker

Bericht door Mk01 »

Dank je wel voor je reactie. Wat jammer dat Medicine Wheel nu nog onder de sneeuw ligt. Ik heb toevallig gisteren een deel van je reisverslag gelezen en kan niet wachten om zelf te gaan. We denken zelf toch wel ruim een halve dag nodig te hebben voor het museum. We zijn erg geinteresseerd in de cultuur van de indianen. 's avonds willen we naar de rodeo gaan. Mijn dochter wil eigenlijk toch ook nog wel eens een keertje shoppen (tsja...pubers he). Slapen, rusten, shoppen en What'sappen zijn toch wel de eerste levensbehoeften voor een 15jarige.
Aangezien wijzelf momenteel allebei helaas niet fit zijn is het toch wel belangrijk genoeg rustpunten in te bouwen...gaat alles goed en kunnen we alles in één dag doen dan gaan we zeker nog een nachtje inplannen buiten Cody. Misschien wel in het Bighorn Bassin.

Momenteel ben ik vooral bezig het stuk Yellowstone te bekijken en uit te zoeken naar welke campings we willen. Als iemand suggesties heeft voor 4 hele dagen yellowstone (5 nachten) hoor ik het graag. Ik zat zelf te denken om de eerste 3 nachten naar Madison te gaan zodat we 2 volle dagen te hebben om alle geisers te bekijken. Dan een nachtje bij Norris of Mammoth hot springs en dan nog een nacht Canyon village. Wat vinden jullie daarvan?
Groetjes,

Marianne
AlexBibi
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door AlexBibi »

Mk01 schreef: Dag 26: Yelowstone naar Cody
Aangezien je hier een hele dag voor hebt uitgetrokken is het wellicht de moeite waard om niet rechtstreeks naar Cody te rijden (via Noordkant van Lake Yellowstone en dan de highways 14/20/16), maar via de North Entrance (Highway 212/296). Dit is de Bearthooth Pass Highway (212) die uiteindelijk in Red Lodge uitkomt. Zover zijn wij echter niet gegaan. We zijn op de 212 tot de West Summit gegaan (echt de moeite waard, arctisch landschap dat je eerder in Zwitserland verwacht!) en dan omkeren, zelfde weg teug en via de Chief Joseph Highway (296) naar Cody. Onderweg stoppen bij de Dead Indian Pass / Overlook. Kost je ruim 5 uur (exclusief stops) in plaats van 2 uur, maar zeker de moeite waard.

Als je dan ook nog een beetje vroeg uit de veren gaat, kom je via deze noord route na Mount Washburn in Yellowstone langs de Lamar Valley. Beste plek om in de ochtend wolven te zien... als ze er zijn uiteraard :wink:
2013- Boston/Cape Cod/Adirondacks/Niagara/Finger Lakes/Gettysburg/Shenandoah/Washington
2012- Florida/Carribean Cruise
2011- Rocky Mountains/Custer SP/Yellowstone/Bryce/Zion/Grand Canyon/Monument Valley/Arches/Canyonland
Mk01
Amerika-ontdekker

Bericht door Mk01 »

Super! Dank je wel voor de tip! Is deze weg goed te rijden met een camper?
Groetjes,

Marianne
AlexBibi
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door AlexBibi »

Mk01 schreef:Super! Dank je wel voor de tip! Is deze weg goed te rijden met een camper?
Ja hoor,... heel goed, zoals alle / de meeste wegen daar. Op Youtube zijn er genoeg filmpjes te vinden van mensen die de Beartooth Pass hebben gedaan,.. krijg je een goede indruk. Zelfde geldt voor Chief Joseph Highway. Ook daar kun je op Youtube goede indrukken opdoen.
2013- Boston/Cape Cod/Adirondacks/Niagara/Finger Lakes/Gettysburg/Shenandoah/Washington
2012- Florida/Carribean Cruise
2011- Rocky Mountains/Custer SP/Yellowstone/Bryce/Zion/Grand Canyon/Monument Valley/Arches/Canyonland
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je het over de chief joseph hw hebt, het begin is zeker goed te doen met een camper. Het einde daarentegen is een flinke berg. Ook te doen met camper, maar dat is een flinke kuitenbijter in fietstermen gesproken!
Beartooth hw overigens ook naar ik begrijp, maar die heb ik zelf niet gereden. Ik zou alleen een keuze maken tussen 1 vd 2 vanwege de afstand en tijd die je erover doet. Ik ben over de chief j hw gegaan en vanwege hele erge mist en sneeuw ben ik alleen gestopt bij de hoogste brug van wyoming en was ik rond 4u in Cody.

Over de campings in Yellowstone. Ik zou als je 4 dagen yellowstone hebt op 2 plaatsen gaan zitten. Elke dag verhuizen is ook weer niet nodig. Madison - Norris of Madison - lake/fishing bridge zijn de afstanden niet. Wat veelbepalend zal zijn is of de weg tussen canyon en tower al open zal zijn. Ze zijn daar met flinke wegwerkzaamheden bezig. (Lees: bij tower ligt geen weg op dit moment)
Dan moet je via mammoth hot springs omrijden en dat is een stukkie.
Vorige week was voor de dieren de Lamar valley the place to be, al zaten de beren bij fishing bridge, mammoth en bij de petrified tree!
Mk01
Amerika-ontdekker

Bericht door Mk01 »

Ik heb besloten toch maar de campings te reserveren. We wilden nl. 1 dag (aankomstdag) naar Grant village campground.
Daarna wilden we 2 nachten naar Madison campground en daarna 2 nachten naar canyon campground.
Er waren al veel data's weg en ik heb echt moeten schuiven, maar het is gelukt.

Het is nu geworden:
Dag 1 (aankomstdag) madison
Dag 2 en dag 3 Canyon campground (op 2 verschillende plaatsen)
Dag 4 madison campground
Voor de laatste dag willen we een first come first serve camping nemen, waarschijnlijk tower campground omdat we via de northeast entrance het park willen verlaten.
Groetjes,

Marianne
Mk01
Amerika-ontdekker

Bericht door Mk01 »

Ik wil eigenlijk ook nog een fort bijvoegen in onze reis. Is fort Laramie interessant of is er een ander interessant fort (voor een 12 jarige die van oorlogsdingen houdt) op de route cody/devilstower/mount rushmore/denver?

Of...is het leuker om naar/door Badlands te gaan?
Groetjes,

Marianne
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Vlak bij de badlands heb je Fort Robinson, daar kun je overnachten in een van de gebouwen van het voormailge fort. De soldaten kwartier is een sort hostel/hotel. De voormalige officiers woningen zijn ook te reserveren voor overnachtingen (families). Het ligt in het uiterste noord-westelijke puntje van Nebraska.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer