Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Mustang83: route Zuidwesten, tips?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Mustang83
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Mustang83: route Zuidwesten, tips?

Bericht door Mustang83 »

Hallo allemaal,

Over 3 weken vertrekken wij voor 3 weken naar het Zuidwesten!

Wij hebben een soort van route gepland, ter plaatse kunnen we dit nog wijzigen aangezien wij geen accomodaties hebben geboekt.
Vorig jaar hebben wij het stuk New York - Miami gereden, vonden we het ergens leuk bleven we een dag of 2 langer, anders reden we door.

Route:
Los Angeles & omgeving, Santa Monica etc.
San Diego
Joshua Tree National Park
Las Vegas
Grand Canyon
Zion National Park
Bryce Canyon
Death Valley
Sequoia
Yosemite
Reno (van 19 t/m 29 Juni is hier een rodeo event, hier wil ik graag 1 dag van meepakken)
San Francisco
Via Hihgway 1 terug naar Los Angeles

Is bovenstaande te doen in 3 weken tijd? Of kunnen we beter 1 park skippen om een betere (en misschien wel logischere) route te krijgen?

Alvast bedankt!

groetjes!
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Route Zuidwesten , tips?

Bericht door Yeehaw »

Of je tijd genoeg hebt hangt af van de tijd die je in de steden LA, SD, LV en SF wil besteden.
Het zal lastig zijn om in GCNP en Yosemite te overnachten zonder reserveringen.
Reno is wel een omweg. Ik zou van Death Valley via us395 naar Yosemite rijden en dan Sequoia Kings canyon overslaan. Ik zou wel een overnachting plannen tussen DV en Yose.
Mustang83
Amerika-ontdekker

Re: Route Zuidwesten , tips?

Bericht door Mustang83 »

Bedankt Yeehaw! We willen in de steden 2 a 3 dagen blijven.

Zijn er buiten de parken om wel genoeg hotels / motels? Dan checken we de avond ervoor in, we hoeven niet perse in het park te overnachten

Bedankt voor de andere tips :thumbup:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Mustang83: route Zuidwesten, tips?

Bericht door PSVwally »

Zit de vlucht ook bij de 3 weken? Dat is vaak al 3 dagen namelijk. Dan 2 dagen in LA,SF en LV. Dat zal bij sommige misschien 3 nachten worden, dan zit je al op zo'n 10 dagen en heb je nog maar 11 dagen voor de rest. Je gaat voor iets speciaals naar Reno, dat mag ik wel, maar in een standaard Bassie en Adriaan rondje zit dat niet.

Vanwege de beperkte tijd zou ik overigens wel de lange rijdag naar Yosemite maken. Maar idd Sequoia schrappen. En ik denk dat je het beste ook San Diego en misschien Joshua Tree moet schrappen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Misschien:
1. Arr LA
2,3: LA
4. Naar Joshua Tree NP (overnachting Twentynine Palms)
5. Naar GCNP
6. GCNP
7. GCNP-Page (Antelope Canyons, Horseshoe bend, Glen Canyon Dam, Lake Powell)
8. Page-Bryce
9. Bryce-Zion
10. Zion
11. Zion-Las Vegas
12. las vegas
13. las Vegas-Reno
14. reno
15: Reno-via Bodie en Tioga Pass naar Yosemite NP
16. Yosemite
17. Yosemite-San Francisco
18. San Francisco
19. SF-Monterey
20. Monterey-Cambria
21. Cambria-Los Angeles
Je kan ook Los Angeles aan het eind van de reis doen. In deze route heb ik dus San Diego en Death Valley NP niet opgenomen omdat Reno kennelijk een must is.
Yeehaw
AlexBibi
Amerika-ontdekker

Bericht door AlexBibi »

Hoi Mustang,

Mooie reis!

Als je van Zion naar Las Vegas gaat, kun je prima door het Valley of Fire State Park rijden. De kleuren en geologische formaties zijn net weer iets anders dan in Bryce en Zion. Wij vonden het in ieder geval erg de moeite waard. Je kunt dan ook via de Northshore Road 'langs' het meer rijden,.. beter/mooier dan via de snelweg naar Las Vegas.
2013- Boston/Cape Cod/Adirondacks/Niagara/Finger Lakes/Gettysburg/Shenandoah/Washington
2012- Florida/Carribean Cruise
2011- Rocky Mountains/Custer SP/Yellowstone/Bryce/Zion/Grand Canyon/Monument Valley/Arches/Canyonland
Mustang83
Amerika-ontdekker

Bericht door Mustang83 »

Ontzettend bedankt voor de tips en het reisschema! :P Heb alles uitgeprint :thumbup:
We gaan in totaal 20 volle dagen (reisdagen niet meegerekend) Heb dus 1 dag teveel berekend in mijn schema. :oops:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Vorig jaar hebben wij het stuk New York - Miami gereden, vonden we het ergens leuk bleven we een dag of 2 langer, anders reden we door
Ik mag dat soort open routes wel, maar dat gaat je tijdens deze reis niet lukken zonder andere zaken over te slaan.
Met een dag minder zou je evt de dag Joshua Tree eruit kunnen halen en van LA en een lange rit naar williams maken. Of anders, en dat zou jammer zijn, de volle dag Zion eruit halen.
Mustang83
Amerika-ontdekker

Bericht door Mustang83 »

Bedankt PSVwally!!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer