Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kiekebanus: SF-LA-LV-SF augustus 2014

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Kiekebanus
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Kiekebanus: SF-LA-LV-SF augustus 2014

Bericht door Kiekebanus »

In augustus 2014 zouden we voor de eerste keer naar het zuidwesten gaan. Het is nog ver maar ik kon niet langer wachten :)

Hieronder de route die ik heb uitgestippeld. De reis kan niet langer dan 21 dagen duren. Hier en daar heb ik al enkele highlights, maar het grootste deel moet ik nog verder uitzoeken.

Afbeelding

Googlemaps

Laat maar horen wat jullie ervan vinden, ik sta open voor suggesties. We zullen waarschijnlijk pas in januari de vliegtuigtickets boeken. Alles is dus nog aanpasbaar. Het enige wat ik zeker wil behouden zijn de 2 dagen LA en Six Flags.
Hockey
Amerika-expert

Re: Reis Kiekebanus: SF-LA-LV-SF augustus 2014

Bericht door Hockey »

8 en 9 augustus zou ik anders inplannen. Als je eerst in Monterey gaat Whalewatchen haal je misschien Santa Barbara niet. Als je de kustroute neemt.
En dan de dag erna, SB naar Six Flags is 2 uur. Je kan wel de 118 pakken, maar je pakt toch een stuk 101 mee LA in en dat is filerijden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Prima route, dit is het klassieke rondje zuidwesten. Je zou een one way kunnen overwegen om iets meer tijd te hebben op sommige plaatsen. Bevoorbeeld door te beginnen in Phoenix en te eindigen in LA. Of een route van SF naar LA. Een stop in Death Valley zou dan mooi zijn, en een bezoek aan Bodie.

Marianne
Kiekebanus
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Kiekebanus »

Hockey schreef:8 en 9 augustus zou ik anders inplannen. Als je eerst in Monterey gaat Whalewatchen haal je misschien Santa Barbara niet. Als je de kustroute neemt.
En dan de dag erna, SB naar Six Flags is 2 uur. Je kan wel de 118 pakken, maar je pakt toch een stuk 101 mee LA in en dat is filerijden.
Ik denk dat Monterey->Santa Barbara wel haalbaar moet zijn. Als we er vanuit gaan dat we gaan whalewatchen om 9u en tegen 12 u terug zouden zijn dan wat eten en rond 13u Monerey verlaten, lijkt dit me toch zeker wel haalbaar. Google geeft een reistijd aan van 4u, als we daar een 2-tal uur bij rekenen voor allerlei stops zouden we omstreeks 19u in SB zijn. Lijkt mij een mooi uur om aan te komen. Of misreken ik me nu totaal met de tijd die ik aanzie voor tussenstops?

Van SB naar Six Flags rekent google 1u20 min via de 101 tot Ventura en daar dan de 126 tot Six Flags. Zou er tussen SB en Ventura ook al file zijn of is dat beperkt?
Martin & Marianne schreef:Prima route, dit is het klassieke rondje zuidwesten. Je zou een one way kunnen overwegen om iets meer tijd te hebben op sommige plaatsen. Bevoorbeeld door te beginnen in Phoenix en te eindigen in LA. Of een route van SF naar LA. Een stop in Death Valley zou dan mooi zijn, en een bezoek aan Bodie.

Marianne
Een Oneway (of een andere startplaats) heb ik ook nog overwogen maar niet gedaan omdat ik op een maandagavond zeker in LA wil zijn (Comedyshow die ik echt wil zie is dan). Dit is de enige route (of de omgekeerde richting) waar ik met LA op een maandag zat. Maar zoals je zegt klassiek rondje, maar voor onze eerste keer lijkt dit me zeker niet slecht.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer