Hierbij ons reisschema van onze reis. We gaan met 3 meiden van 25, kunnen en willen alle 3 autorijden. Voor mij wordt het de 3e keer dat ik zo'n rondje maak, voor de andere de 1e keer. Qua wensen voor overnachtingsmogelijkheden zijn we erg verschillend, daarom van alles wat.
De route ligt eigenlijk al vast want alles (behalve Vegas & Bryce/Zion) is al geboekt, maar er is nog een aantal zaken waar ik over twijfel:
1. Afstanden
We hebben er bewust voor gekozen om een aantal 'rijdagen' in te plannen en dan grote afstanden te overbruggen. Het plan is om (heel) vroeg te vertrekken en omdebeurt te rijden. Via google maps lijkt onderstaande route haalbaar, maar in de praktijk? Denken jullie dat het haalbaar is?
(ons eerste plan was om LA-Sedona niet in 1 keer te doen, maar in Lake Havasu te overnachten. Voor mij is alleen Sedona compleet nieuw, daarom wil ik er graag 2 nachten verblijven.. en waar anders die andere nacht vandaan halen?)
2. Verblijven in Zion of Bryce??
Beide parken heb ik al gezien, zelfs al 2x. Ik hoef niet per se naar de parken terug, maar mijn vriendinnen willen heel graag..
Tussen de GC en Las Vegas, wat is dan een handige plek om te verblijven? Bryce of Zion? Bij Bryce heb je natuurlijk sunset en sunrise point, niet handig als je dan nog lang moet rijden voordat je er bent. Maar.. toen ik dit zag, vlakbij Zion, begon ik toch wel te twijfelen: http://www.zionponderosa.com/western-wagon.html
Mooi park, lekker zwembad erbij. Maar dus nog wel 1,5u rijden naar Bryce...
De camping bij Ruby's inn is ook mooi, al kun je daar niet reserveren voor tenten. Iemand ervaring met hoe snel die plekken vol zijn? In Bryce zelf willen we liever niet overnachten, we hebben al een paar natuurcampings en een zwembad vinden we ook wel erg fijn
Waar zouden jullie voor gaan?
3. Koken op de camping.
Heeft iemand wel eens een kooktoestel gekocht bij de Walmart oid? Of een waterkoker en bij de toiletten aangezet? (voor koffie)
Of een toestel (van bijv. de Action, waar van die bussen in moeten die op haarlak lijken
En, kun je op die fire places die bij elke kampeerplek aanwezig zijn, makkelijk koken? Heb je dan een rooster nodig?
Nou, dit was wel weer even genoeg. Ik hoop dat jullie tips hebben!
Alvast hartelijk dank.
Groetjes,
Eveline
Dag 1, 13/8: vliegen naar SF, aankomst 's avonds. Hostel
Dag 2, 14/8: SF
Dag 3, 15/8: SF
Dag 4, 16/8: auto ophalen, naar Lake Tahoe. Hotel
Dag 5, 17/8: rijden naar Yosemite. Kamperen North Pines.
Dag 6, 18/8: Yosemite
Dag 7, 19/8 : Yosemite
Dag 8, 20/8: vroeg weg, rijden naar LA. Hostel
Dag 9, 21/8: LA
Dag 10,22/8: LA
Dag 11, 23/8: Vroeg vertrekken uit LA, naar Sedona, via Joshua Tree. Hotel
Dag 12, 24/8: Sedona
Dag 13, 25/8: Naar Grand Canyon, kamperen Mather campground.
Dag 14, 26/8: Grand Canyon
Dag 15, 27/8: naar Bryce. Kamperen, cabin, cowboywagon?
Dag 16, 28/8: Bryce
Dag 17, 29/8: Via Zion naar Las Vegas, hotel.
Dag 18, 30/8: Vegas
Dag 19,31/8: Vegas
Dag 20, 1/9: Vroege vlucht terug.