Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Reino: rondreis planning juli/augustus 2014 met kids

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Reino
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Reino: rondreis planning juli/augustus 2014 met kids

Bericht door Reino »

Voor het eerst op dit forum en website, welke echt interessant is.
Wij willen volgend jaar zomer voor het eerst een rondreis maken door Amerika.
Wij reizen met kinderen van 9 en 13 jaar en onze insteek is om er de tijd voor te nemen.
We willen ervoor zorgen dat het autorijden ons niet tegen gaat staan en dan liever een plaatsje minder.
We zijn niet echt van die natuurmensen, maar willen wel graag Yosemite en de Grand Canyon gezien hebben.
We weten dus niet of Zion en Bryce echt noodzakelijk is om een keer te zien.
Gelijk even een vraagje; Wat is de beste manier om yosemite te verkennen. Via shuttlebus, eigen auto met wandelingen of een tour afnemen?
Zijn er überhaupt routes die men zelf kan ondernemen? Wij willen een hotel nemen in het nationaal park zelf voor 2 volle dagen en de voorkeur gaat er naar uit om zelf Yosemite te gaan verkennen.
Voor de kinderen willen we de vakantie afsluiten in de buurt van LA met de Disneyparken / Universal Park en Sea World in San Diego.
We denken eraan om bijv. een week in 1 hotel te verblijven en dan de parken te bezoeken.
Ook lees ik dat het in de parken in de zomer best druk kan zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?

Onze route welke is afgeleid van deze website zou dan als volg zijn:

San Francisco (3 dagen incl aankomst)
Las Vegas (2 dagen)
Williams (1 dag)
Grand Canyon (2 dagen)
Kingman (1 dag)
Anaheim / LA 7 a 10 dagen om LA en San Diego met de pretparken te bezoeken

Alle reacties zijn natuurlijk welkom.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondreis planning voor juli augustus 2014 met kids

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Reino, welkom op het forum!
Goed plan om overal de tijd te nemen! Hoeveel tijd hebben jullie in totaal? Met een week rondom LA wordt het misschien krap om ook Zion en Bryce mee te nemen. Met kinderen is Zion echter wel een leuk park. Je hebt gelukkig nog even de itjd om op je gemak te kijken wat jullie aanspreekt.
Wij zijn al meerdere keren met de kinderen naar het zuidwesten geweest. Kijk eens in onze reisverslagen om een idee te krijgen wat je overal kunt doen. Bij onze kinderen is Yosemite het populairste park. Twee volle dagen daar is wel het minimum, zeker als je alles op je gemak wilt doen. Wat je vraag betreft over shuttle, auto of tour; er zijn meerdere mogelijkheden om het park te bekijken, het is niet of/of maar en/en. Als je vroeg in de zomer gaat is het mogelijk om te raften in de Merced river. Fietsen is ook een mogelijkheid, en paardrijden, klimmen, zwemmen, etc. Als je de drukte wilt ontwijken en je wilt wat meer van het park zien is een wandeling de beste manier (zie daarvoor mijn wandelsite). De auto heb je nodig om de delen buiten de vallei te bezoeken. Een tour vind ik zelf niet echt nodig.
Als je in het park wilt overnachten en je wilt een specifieke accommodatie is het verstandig om precies een jaar van te voren te reserveren want veel is direct volgeboekt zodra het beschikbaar komt. Annuleren kan tot een week van te voren, dus je loopt geen risico mochten de plannen nog veranderen.

In je route zie ik Yosemite trouwens niet terugkomen. En waarom Williams? Dat ligt dichtbij de Grand Canyon, dus een overnachting daar is niet nodig.
Probeer eens een route van dag tot dag op te stellen, en bekijk dan de afstanden met googlemaps. Op die manier krijg je een gevoel bij wat er mogelijk is. En veel reisverslagen lezen! Ik vind een kaart zoals de Hallwag nr 5 (bij de ANWB en boekhandel verkrijgbaar) heel handig bij de voorbereiding.

Succes met de planning!

Marianne
Reino
Amerika-newbie

Re: Rondreis planning voor juli augustus 2014 met kids

Bericht door Reino »

Marianne, bedankt voor uw reactie.
Ik heb idd Yosemite vergeten in de route te plaatsen.
Maar de komt natuurlijk vanuit San Francisco en dan Yosemite.
Daarna via Tiogo pass naar Bishop ? en dan door naar Las Vegas. (vindt t wel lastig om een geschikte plaats te zoeken tussen Yosemite en Las Vegas)

Kortom is er nog wat planwerk en ga aan de slag met uw tips.

Tot later...:)
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Reino: rondreis planning juli/augustus 2014 met kid

Bericht door hke »

Beste

Ook Yosemite is leuk met kids.
Wij hebben in 2010 erg fijn gewandeld met kinderen van 8 en 10 jr.

voor meer tips zie ons verslag van 2010.

succes.
Reino
Amerika-newbie

Bericht door Reino »

Beste Erna & Hans,

Bedankt voor uw reactie.
We hebben uw reisverslag gelezen en inderdaad hele leuke ideeën opgedaan.

Wij gaan starten met een goede planning.

Groetjes,

Reino
Reino
Amerika-newbie

Bericht door Reino »

Hallo,

We hebben een gedeelte van onze planning vast in onze hoofd.
San Francisco, Yosemite, Bischop of Lone Pine, Las Vegas, Grand Gancyon.
Echter vanuit Grand Canyon willen we naar Anaheim voor de pretparken.
Weet iemand een leuk tussenstation? Zo'n 4 uurtjes rijden vanaf Grand Canyon village...
We twijfelen om het dan maar in 1 keer te rijden.

Groetjes,

Reino
Reino
Amerika-newbie

Reis Reino: eerste maal rondreis(je)

Bericht door Reino »

Wij staan gereed om alles zelf te boeken voor een rondtrip met 2 kids door Amerika west kust met een auto.
Omdat we niet te veel willen overstappen willen we een vlucht boeken naar LA en van daar ook weer vertrekken.
We vinden het lastig om een duidelijke keuze te maken van 'wat je gezien moet hebben'
We zijn niet echt van de die natuur mensen (wandel) en ook niet van de campings, dus willen we hotels gaan boeken via booking.com of hotwire.
We willen voor het geld wat we uitgeven toch wel wat zien in diversen national parken. We zijn van plan om dan een tour te boeken om niet alles zelf uit te vinden.
Ik zal hieronder een route aangeven die we in ons hoofd hebben, daarbij zijn alle tips natuurlijk welkom.

Juli 2014
Start Amsterdam- LA (1 nacht)
La- Sequoia and Kings national park (1 nacht) (highlight tour boeken)
Sequoia and kings park- Yosemite (2 nachten) (tour boeken)
Yosemite- Bishop via tioga road( 1 nacht) als iemand een leukere plaats weet tussen Yosemite en Las Vegas is dat zeer welkom
Bishop- Las Vegas (3 nachten)
Las Vegas - Zion national park (2 nachten)
Zion - Page (1 nacht) boottour maken
Page - Grand Canyon (1 nacht)
Grand Canyon- Kingman (1 nacht)
Kingman-Anaheim ( 4 nachten) 3 dagen Disneyland en 1 dag Universal Vip tour boeken
Anaheim- LA (2 nachten) 1 dag besteden aan een soort van Highlight tour voor LA

Nog even een vraagje; Is het niet gevaarlijk in de nationaal parken met beren, slangen etc...??

* Note mod (Marco):
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Re: Eerste maal rondreis(je)

Bericht door LittlePhoenix »

Reino schreef:Nog even een vraagje; Is het niet gevaarlijk in de nationaal parken met beren, slangen etc...??
Sorry, maar dat is een beetje vreemde vraag. Ja, beren en slangen en andere dieren zijn gevaarlijk. En ja, die dieren kun je tegenkomen in de parken. Dus ja, het kan gevaarlijk zijn in de parken. Maar hier in de straat zie ik soms ook slangen, en in principe kan elk meertje hier alligators hebben. Altijd goed je verstand gebruiken als het om wildlife gaat en er nooit van uitgaan dat je veilig bent alleen omdat er asvalt is. (serieus, ik stond een keer naar een toerist te luisteren die woedend was omdat er een slang op het asvalt lag. Die man had het idee dat dat niet normaal was :lol: )
Ems2012
Amerikakenner

Re: Eerste maal rondreis(je)

Bericht door Ems2012 »

Reino schreef:We zijn niet echt van de die natuur mensen (wandel) en ook niet van de campings, dus willen we hotels gaan boeken via booking.com of hotwire.
We willen voor het geld wat we uitgeven toch wel wat zien in diversen national parken. We zijn van plan om dan een tour te boeken om niet alles zelf uit te vinden.
Er zijn - voor zover ik weet - niet echt "kant-en-klare" tours te boeken in de nationale parken. Je kan zelf heel gemakkelijk langs de viewpoints (kijk eens op de sites van de NP bij de kaarten) rijden, een aantal korte wandelingen doen en er zijn "ranger activiteiten" waaraan je kan deelnemen, deze staan in het krantje wat je krijgt als je het park binnen rijdt.

Als je wilt overnachten in de parken (of er in de buurt) is het verstandig om nu al eens te kijken wat er vrij is.

Persoonlijk vind ik dat je nu erg veel tijd voor de steden in je route hebt en weinig voor de nationale parken. Ik zou zeker een dagje Anaheim minder doen, hiervoor in de plaats zou je richting Bryce kunnen of MV of nog een extra dagje Seki.

Het makkelijkst is om de route per dag uit te schrijven, dan zie je wat je reisdagen zijn en hoeveel tijd je ter plaatse hebt:
1 Amsterdam - LA
2 LA - Seki
3 Seki - Yosemite
4 Yosemite
5 Yosemite - Bishop
6 Bishop - Las Vegas
7 Las Vegas
8 Las Vegas
9 Las Vegas - Zion NP
10 Zion NP
11 Zion NP - Page
12 Page - Grand Canyon NP
13 Grand Canyon NP - Kingman
14 Kingman - Anaheim
15 Anaheim
16 Anaheim
17 Anaheim
18 Anaheim - LA
19 LA
20 LA - Amsterdam
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Reino: rondreis planning juli/augustus 2014 met kids

Bericht door ingrid14 »

Ik zou toch echt overwegen om in SF aan te komen en vanuit LA terug te vliegen.

Op jouw dag 2 ga je nu van LA naar Seki, maar eigenlijk heb je geen tijd voor het park.
Misschien enkel even een indruk van Sequoia NP maar voor Kings Canyon NP heb je helemaal geen tijd.
Bijkomend, de route van LA naar Seki is niet echt een mooie.

Er zijn ook sequoia's in Yosemite te zien.

1 Amsterdam - SF
2 SF
3 SF - Yosemite (overnachten in het park zelf bv Curry Village ofwel in El Portal)
4 Yosemite
5 Yosemite - Bishop (via Tioga Pass en Mono Lake, eventueel bezoek aan Bodie)
6 Bishop - Las Vegas (via Death Valley)
7 Las Vegas
8 Las Vegas
9 Las Vegas - Zion NP (overnachting in Springdale)
10 Zion NP
11 Zion NP - Page
12 Page - Grand Canyon NP (overnachting in het park of in Tusayan)
13 Grand Canyon NP - Kingman
14 Kingman - Anaheim
15 Anaheim
16 Anaheim
17 Anaheim
18 Anaheim - LA
19 LA
20 LA - Amsterdam

En zoals Ems2012 ook al schreef, een dagje Anaheim (of Las Vegas) minder en dan Bryce toevoegen tussen Zion en Page.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Overnachten in een nationaal park is zeker in de zomer duur. Er zijn best mogelijkheden rondom het park. Als je de Tioga pas neemt dan is Bishop een goede optie om te overnachten. Ga onderweg naar las Vegas zeker via Death Valley, dit is geen omweg, maar best de moeite. Als jullie niet zo echt natuurmensen zijn, dan zou ik Zion laten liggen, neem dan Monument Valley en Grand Canyon, elk een dag. Ik zou wel drie nachten in San Diego boeken, dat geeft je één dag voor de stad zelf, die best mooi is, en één dag voor Sea World. Vanuit Anaheim op en af is toch best nog een eindje hoor. Voor de rest, boek een hotel eerder in de regio Hollywood. Je kan dan vlot naar Universal studios, maar zit ook heel goed voor Hollywood, Beverly Hills, Santa Monica, Venice Beach. Je kan een daguitstap doen naar Disneyland. Je kan ook een dagtrip doen langsheen een stuk van de PCH richting San Francisco. Als je hier twee dagen voor uit trekt kan je eventueel terug vanuit San Francisco, mocht dit prijsgunstiger zijn. Op één dag is dat te ver ! In ieder geval is vanuit Hollywood ook de luchthaven van LA makkelijker bereikbaar dan vanuit Anaheim.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Reino
Amerika-newbie

Bericht door Reino »

Iedereen bedankt voor jullie reactie!
@ LittlePhoenix sorry voor de vreemde vraag. Echter weet ik niet waar u woonachtig bent, maar bij ons in de straat zie ik alleen tuinslangen en in de vijver een opblaas alligator. Maar evengoed bedankt voor u reactie. Snap de essentie van u verhaal.

Genoeg reacties om mee aan de slag te gaan.
Ik ga toch goed kijken in de buurt van Hollywood, daar het meer centraal ligt.
Ook even kijken wat er te doen is bij Monument Valley.
Nog even checken of het via SF niet beter uitkomt.
Tickets zijn wel prijzig moet ik zeggen als men geen 20 uur reistijd wil besteden.

Nog genoeg te doen dus...

Bedankt zover!
Monique2012
Amerika-ontdekker

Bericht door Monique2012 »

Hallo Reino,

Leuk dat je zo goed op tijd al bezig bent met de voorbereidingen. Wij gaan deze zomer met onze kids van 11 en 16 voor het eerst naar het Zuidwesten. We zijn al wel een aantal keer in Florida geweest maar dat is uiteraard iets heel anders.
Ook wij zijn al heel vroeg begonnen met voorbereiden omdat vroeg boeken loont en soms ook echt nodig is als je in een drukke periode op vakantie gaat, bijvoorbeeld als je in de nationale parken wil overnachten.
Van vluchten wist ik bijvoorbeeld wel dat daar regelmatig (enorme) prijsverschillen kunnen voorkomen maar wat ik niet wist is dat dat bij hotels ook zo is. Zo is ons hotel in San Francisco in de afgelopen maanden zo duur geworden dat één overnachting nu haast net zo duur is als de drie die wij vorig jaar geboekt hebben voor komende zomer. Let op promoties en het kan ook nog wel eens iets schelen als je veel overnachtingen bij één keten boekt. En verder is het handig als je ergens boekt waar je tot kort voor vertrek nog gratis kan annuleren, want gaande weg kunnen je plannen en ideeën toch nog wijzigen. Zelfs als je vakantie al begonnen is. Ik heb ook heel veel gehad aan reviews op bijvoorbeeld Tripadvisor, hoewel een mening natuurlijk maar een mening is.

Wat mij enorm heeft geholpen bij het vaststellen van de route, overnachtingen en activiteiten onderweg is veel reisverslagen lezen. Ben er helemaal verslaafd aan geraakt en helaas zijn inmiddels echt werkelijk alle reisverslagen verslonden :-) Eerst lees je alleen de reisverslagen van mensen in een vergelijkbare situatie (met kinderen en in de zomer) maar op het laatst las ik gewoon elk verslag dat ik maar kon vinden (er is een apart deel op het forum en veel forum leden hebben ook in hun handtekening links staan naar hun reisverslagen) en heb daardoor al voldoende ideeën voor vakanties tot mijn tachtigste :-)
En uiteraard is het zeer de moeite waard om de topics op dit geweldige forum te volgen :thumbup:

Op die manier kreeg ik beetje bij beetje helder wat er allemaal te doen was, wat voor ons gezin leuk zou zijn en met behulp van bijvoorbeeld Google maps kwam er op die manier een route uit (die nog wel een aantal keer is aangepast :-) )
Wij hebben door de tips op dit forum gekozen om van een andere luchthaven te vertrekken dan aan te komen (heen SFO, terug LAX) wat meer rust in je route brengt. En om te voorkomen dat we oververmoeid terug komen, hebben we hopelijk ook voldoende rustpunten ingebouwd en niet te lange reisdagen gepland

Het moeilijkste vond ik om dingen niet in je route op te nemen, want er is echt veel te veel voor één vakantie :-)

Heel veel succes en vooral ook plezier met de voorbereidingen!
Groetjes
Monique
2015: Noordoost https://noordoostusa2015.wordpress.com/
2014: Zuidwest https://westusa2014.wordpress.com/
2012 / 2010 / 2007 / 2005/ 2003 /2000/ 1995: Florida
2007 : Las Vegas
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

Reino@ zoals je kunt zien woont Little Phoenix in Florida.
Dat kun je zien bij haar naam rechts, dus is het gewoner dat zij wel levende slangen e.d. in de straat tegenkomt.
Als ik jou was zou ik de plannen in de ijskast zetten en dan in september/oktober met goedkopere tickets en overnachtingen boeken.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Ik zou met kinderen in die leeftijd juist eerder Zion kiezen dan monument Valley. Da's toch een stuk statiger.
In Zion kun je bijv. de Narrows wandeling doen, dat lijkt me voor kinderen in die leeftijd best spektaculair en in Springdale (bij Zion) kan je ergens met banden de rivier afzakken (heb ik geloof ik uit een verslag van Michelly)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer