Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Van SLC naar Moab door Arches?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
DancingMie
Amerika-newbie

Van SLC naar Moab door Arches?

Bericht door DancingMie »

Hallo,
Wij plannen in juni een reis naar de VS en rijden op 1 dag van SLC naar Moab, waar we dan even verblijven voor Arches en Canyonlands te bezoeken.
Ik had het idee opgevat om op de 191 de afslag te nemen van Valley City Road - Salt Valley Road of de afslag Willow Springs Trail - Salt Valley Road omdat die (volgens Google Maps) uitkomen op Arches Scenic Drive. En dan hebben we ineens een overzicht van het hele park.
Maar omdat ik nu lees dat er in Arches maar 1 officiële ingang is, vroeg ik me af of 1 van de 2 wegen hierboven haalbaar is? Heeft iemand daar ervaring mee? We rijden wel met een Jeep Grand Cherokee, maar willen wel niet té gevaarlijke toeren uithalen.
Groetjes,
Mieke
tine1961
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Van SLC naar Moab door Arches?

Bericht door tine1961 »

Ik ben er niet zeker van maar volgens mij heb je het over een "trail" en geen weg. Dus niet berijdbaar.

Hieronder de link naar een plan van Arches.

http://www.nps.gov/arch/planyourvisit/directions.htm
Afbeelding
tine1961
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door tine1961 »

Even rechtzetten wat ik in het vorige bericht zei:
had niet goed gekeken (en veel te vlug een reactie geplaatst! :oops: ), de weg die je noemt is wel degelijk een weg! "Unpaved", dus een dirtroad.
Bescrijving bij het kaartje: "Soft sand. Impassable after heavy rains".
Afbeelding
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Wat ik er zo over kan vinden is het een behoorlijk lastige dirt road met veel los zand, en veel ongemarkeerde afslagen en zijweggetjes, zeker niet sneller om even Arches binnen te rijden, enniet iets als je geen off-road ervaring hebt.
Ik zou even doorrijden naar de officiele ingang, ik weet zeker dat je dan sneller in het park bent.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou zeker de normale ingang nemen. Dan kun je ook je park guide en plattegrond meekrijgen.
Bij voldoende tijd bij Moab is het mooi om via de 128 te rijden. En de I70 is ook erg mooi, zie daarvoor ons 2008-verslag.

Marianne
DancingMie
Amerika-newbie

Bericht door DancingMie »

Hallo iedereen,
Bedankt voor de reacties. Ik ben er nog steeds over aan het twijfelen, en ik denk dat het zal afhangen van de tijd die we op dat ogenblik hebben (en de vermoeidheid :-) )
Ik had ook wat meer info aan Arches NP via twitter gevraagd, en dit is hun antwoord:
Salt Valley Rd is usually 2WD, moderate clearance. Jeep should have no prob. Bring a map; lots of old mining rds up there. (kh)
We hebben wel wat off road ervaring, dus enkel al die zijwegen zullen een uitdaging zijn.
Groetjes,
Mieke
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Onderschat nooit dergelijke wegen. Op mijn detailkaart geeft hij aan: dirt/Graded dirt. En hoe weet je hoe die weg erbij ligt? Ik zou gewoon de hoofdingang vanaf 191 nemen.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Ik ben er nog steeds over aan het twijfelen
en wat is het geworden?
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer