Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis aiko: rondreis grand tour of the West
-
aiko
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis aiko: rondreis grand tour of the West
Hallo allemaal,
Ik heb dit forum sinds gisteren ontdekt en ik stond versteld van de info die hierop te vinden is. M'n man en ik zijn aan het bekijken om in september een rondreis te maken door het westen. We waren aanvankelijk van het idee om de "Grand tour of the West" te boeken bij Connections (22 dagen). Na gisteren een aantal topics te lezen begin ik te twijfelen over deze rondreis (over het algemeen zie ik dat er weinig positieve reacties zijn op de voorgekauwde tours van reisoperatoren). Op het eerste zicht ziet dit er voor ons doenbaar uit (reistijd/bezoektijd/logies), maar het zou onze eerste rondreis zijn en het is voor ons wat moeilijk in te schatten. Het voorgestelde programma ziet er als volgt uit:
Dag 1: San Francisco
Powell Hotel
Dag 2: San Francisco
Powell Hotel
Dag 3: San Francisco > Santa Maria (480 km)
Candlewood Suites Santa Maria
Dag 4: Santa Maria > Anaheim (336 km)
Clarion Hotel Anaheim Resort
Dag 5: Anaheim
Dag 6: Anaheim > Palm Springs (280 km)
B.W. Inn At Palm Springs
Dag 7: Palm Springs > Flagstaff (624 km)
Days Inn Flagstaff Highway 66
Dag 8: Flagstaff > Mesa Verde (448 km)
Far View Lodge
Dag 9: Mesa Verde > Moab (256 km)
Super 8 Motel
Dag 10: Moab > Vernal (368 km)
Econo Lodge Downtown
Dag 11: Vernal > Yellowstone (595 km)
B.W. Desert Inn
Dag 12: Yellowstone
B.W. Desert Inn
Dag 13: Yellowstone > Salt Lake City (611 km)
Red Lion Hotel Salt Lake Downtown
Dag 14: Salt Lake City > Capitol Reef (320 km)
Best Western Capital Reef Resort
Dag 15: Capitol Reef > Bryce Canyon (192 km)
Bryce View Lodge
Dag 16: Bryce Canyon > Zion (134 km)
Pioneer Lodge
Dag 17: Zion
Gold Coast Hotel
Dag 18: Zion > Las Vegas (216 km)
Gold Coast Hotel
Dag 19: Las Vegas > Death Valley (225 km)
Furnace Creek Ranch
Dag 20: Death Valley > Yosemite (575 km)
Holiday Inn Gateway Yosemite
Dag 21: Yosemite > San Francisco (320 km)
Red Roof Inn SFO Airport
Dag 22: San Francisco
Het kostenplaatje voor deze rondreis is €1114 excl. vluchten, huurwagen, excursies (dus eigenlijk is het je verblijf + roadbook die je betaald).
Heeft er iemand ervaring met deze rondreis? Of met de voorgestelde hotels?
Het positieve aan deze rondreis is dat het park Yellowstone er bij zit (wat voor ons wel een must is). We wandelen allebei graag en zouden de focus willen leggen op natuurbezienswaardigheden.
We zouden zeer blij zijn mochten jullie jullie mening, tips,...kunnen geven.
Alvast bedankt en met vriendelijke groeten,
Aiko
Ik heb dit forum sinds gisteren ontdekt en ik stond versteld van de info die hierop te vinden is. M'n man en ik zijn aan het bekijken om in september een rondreis te maken door het westen. We waren aanvankelijk van het idee om de "Grand tour of the West" te boeken bij Connections (22 dagen). Na gisteren een aantal topics te lezen begin ik te twijfelen over deze rondreis (over het algemeen zie ik dat er weinig positieve reacties zijn op de voorgekauwde tours van reisoperatoren). Op het eerste zicht ziet dit er voor ons doenbaar uit (reistijd/bezoektijd/logies), maar het zou onze eerste rondreis zijn en het is voor ons wat moeilijk in te schatten. Het voorgestelde programma ziet er als volgt uit:
Dag 1: San Francisco
Powell Hotel
Dag 2: San Francisco
Powell Hotel
Dag 3: San Francisco > Santa Maria (480 km)
Candlewood Suites Santa Maria
Dag 4: Santa Maria > Anaheim (336 km)
Dag 5: Anaheim
Dag 6: Anaheim > Palm Springs (280 km)
B.W. Inn At Palm Springs
Dag 7: Palm Springs > Flagstaff (624 km)
Days Inn Flagstaff Highway 66
Dag 8: Flagstaff > Mesa Verde (448 km)
Far View Lodge
Dag 9: Mesa Verde > Moab (256 km)
Super 8 Motel
Dag 10: Moab > Vernal (368 km)
Econo Lodge Downtown
Dag 11: Vernal > Yellowstone (595 km)
B.W. Desert Inn
Dag 12: Yellowstone
B.W. Desert Inn
Dag 13: Yellowstone > Salt Lake City (611 km)
Red Lion Hotel Salt Lake Downtown
Dag 14: Salt Lake City > Capitol Reef (320 km)
Best Western Capital Reef Resort
Dag 15: Capitol Reef > Bryce Canyon (192 km)
Bryce View Lodge
Dag 16: Bryce Canyon > Zion (134 km)
Pioneer Lodge
Dag 17: Zion
Gold Coast Hotel
Dag 18: Zion > Las Vegas (216 km)
Gold Coast Hotel
Dag 19: Las Vegas > Death Valley (225 km)
Furnace Creek Ranch
Dag 20: Death Valley > Yosemite (575 km)
Holiday Inn Gateway Yosemite
Dag 21: Yosemite > San Francisco (320 km)
Red Roof Inn SFO Airport
Dag 22: San Francisco
Het kostenplaatje voor deze rondreis is €1114 excl. vluchten, huurwagen, excursies (dus eigenlijk is het je verblijf + roadbook die je betaald).
Heeft er iemand ervaring met deze rondreis? Of met de voorgestelde hotels?
Het positieve aan deze rondreis is dat het park Yellowstone er bij zit (wat voor ons wel een must is). We wandelen allebei graag en zouden de focus willen leggen op natuurbezienswaardigheden.
We zouden zeer blij zijn mochten jullie jullie mening, tips,...kunnen geven.
Alvast bedankt en met vriendelijke groeten,
Aiko
Re: Rondreis grand tour of the West
Hallo Aiko, wees welkom hier. Over een groot deel kan ik niets zeggen, maar daar zullen anderen wel commentaar op leveren.
Dag 3 is inderdaad typisch reisbureau. Santa Maria is geen leuke plaats en het is via de kust toch flink ver rijden vanaf SF. Beter is het om eerder te stoppen, zoals San Simeon of Cambria of anders Morro Bay.
Dag 3 is inderdaad typisch reisbureau. Santa Maria is geen leuke plaats en het is via de kust toch flink ver rijden vanaf SF. Beter is het om eerder te stoppen, zoals San Simeon of Cambria of anders Morro Bay.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Reizen van reisoperators hebben meestal weinig tijd voor de parken. Ook in deze reis is dat het geval; weinig of geen tijd voor de Grand Canyon (en geen gunstige uitvalsbasis daarvoor), geen tijd voor de 2 parken en andere bezienswaardigheden bij Moab, heel weinig tijd voor Yellowstone en al helemaal gen tijd voor Yosemite (en een bijzonder slecht gelegen hotel).
In 2008 maakten wij een rondreis met Yellowstone er in. Misschien heb je iets aan ons verslag.
Ik zou aanraden om ook eens te kijken naar een one-way, dat kan handig zijn.
Marianne
In 2008 maakten wij een rondreis met Yellowstone er in. Misschien heb je iets aan ons verslag.
Ik zou aanraden om ook eens te kijken naar een one-way, dat kan handig zijn.
Marianne
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Zou er voor kiezen om van een andere plaats terug te vliegen zo kan je heel wat mijlen rijden en tijd uitsparen.
Bijvoorbeeld starten in Denver en eindigen in San Francisco.
Omdat je in september gaan zou ik eerst Yellowstone doen omdat daar veel voorzienigen begin tot half september al sluiten.
Bijvoorbeeld starten in Denver en eindigen in San Francisco.
Omdat je in september gaan zou ik eerst Yellowstone doen omdat daar veel voorzienigen begin tot half september al sluiten.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik vind dat er inderdaad veel te veel in die 22 dagen gepropt is. Dit zijn heel veel kilometers en je zit heel veel in de auto.
Je doet nu het zuidwesten en het midwesten in '1 reis terwijl de meeste mensen dat in 2 reizen doen.
Als Yellowstone een must is zou ik een aantal dingen eruit halen en zou ik er ook geen rondreis vanaf San Francisco van maken maar bijvoorbeeld een one way route.
Welke parken zou je er zelf het liefst in willen hebben, als je dat even aangeeft kunnen we een wat gerichter advies geven.
Zijn SF en LA bijvoorbeeld ook een must? Houden jullie van steden, kust, natuur? Gaan er kinderen mee?
(die prijs van 1100 is per persoon?)
Je doet nu het zuidwesten en het midwesten in '1 reis terwijl de meeste mensen dat in 2 reizen doen.
Als Yellowstone een must is zou ik een aantal dingen eruit halen en zou ik er ook geen rondreis vanaf San Francisco van maken maar bijvoorbeeld een one way route.
Welke parken zou je er zelf het liefst in willen hebben, als je dat even aangeeft kunnen we een wat gerichter advies geven.
Zijn SF en LA bijvoorbeeld ook een must? Houden jullie van steden, kust, natuur? Gaan er kinderen mee?
(die prijs van 1100 is per persoon?)
Laatst gewijzigd door vana op 14 apr 2013, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Goed punt van Rob, ga zo vroeg mogelijk naar Yellowstone. Beginnen in SLC is ook een optie. Voor een route vanuit Denver zie ons 2004-verslag.
Marianne
Marianne
-
aiko
- Amerika-newbie
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik ben blij dat ik in een impuls nog niet naar het reisbureau ben gegaan vorige week
We gaan met z'n twee. We zouden heel graag (indien mogelijk in één route) de volgende dingen bezoeken:
Yellowstone - Bryce Canyon - Zion - Las Vegas - Death Valley - Grand Canyon en eventueel Yosemite Park en San Francisco? Andere suggesties zijn zeker welkom! Ik ben sinds gisteren - na het lezen van de comments op reisbureau's - het forum aan het afschuimen of het niet beter zou zijn om zelf de reis in elkaar te steken.
De kostprijs van €1100 is per persoon. Is dit een gemiddeld budget voor logies of komt het goedkoper uit als je zelf alles in elkaar puzzelt?
Zoals Vana zegt zou het misschien beter zijn om de reis in twee op te splitsen.
@ Marianne: Ik heb net even jouw route bekeken en die ziet er heel goed uit. Alleen hebben wij maar max. 22 dagen om dit in te passen. Misschien vertrek vanuit Salt Lake City (Denver + Rocky Mountains sparen voor een tweede reis) om te eindigen in San Francisco?
Groetjes
We gaan met z'n twee. We zouden heel graag (indien mogelijk in één route) de volgende dingen bezoeken:
Yellowstone - Bryce Canyon - Zion - Las Vegas - Death Valley - Grand Canyon en eventueel Yosemite Park en San Francisco? Andere suggesties zijn zeker welkom! Ik ben sinds gisteren - na het lezen van de comments op reisbureau's - het forum aan het afschuimen of het niet beter zou zijn om zelf de reis in elkaar te steken.
De kostprijs van €1100 is per persoon. Is dit een gemiddeld budget voor logies of komt het goedkoper uit als je zelf alles in elkaar puzzelt?
Zoals Vana zegt zou het misschien beter zijn om de reis in twee op te splitsen.
@ Marianne: Ik heb net even jouw route bekeken en die ziet er heel goed uit. Alleen hebben wij maar max. 22 dagen om dit in te passen. Misschien vertrek vanuit Salt Lake City (Denver + Rocky Mountains sparen voor een tweede reis) om te eindigen in San Francisco?
Groetjes
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het feit dat je Yellowstone in de route wilt hebben maakt de reistijd een heel stuk langer maar als je twee lange reisdagen erbij niet erg vindt moet het kunnen.
Ik zou dan in Salt Lake City beginnen en in LA eindigen. Je moet dan wel vanaf Salt Lake City op en neer naar Yellowstone maar het is wel te doen (of je zou op Jackson Wyoming moeten vliegen maar ik vermoed dat dat lastiger is en duurder)
OOk de Grand Canyon is een eind om en lastig in te plannen in die 21 dagen. Ik zou dan aanraden om de North Rim van de Grand Cannyon te bezoeken want die kun je goed tussen Bryce en Zion plannen.
Ik heb een eerste opzetje van een route gemaakt
(ik heb aangenomen dat je op dag 1 aankomt en op dag 22 terugvliegt, als je meer dagen hebt is dat alleen maar beter natuurlijk)
Je kunt natuurlijk altijd wat schuiven met de dagen die je in elk park wil besteden.
1 Amsterdam- Salt Lake city
2 SLC - Yellowstone
3 Yellowstone
4 Yellowstone
5 Yellowstone
6 Yellowstone- Grand Teton
7 Grand Teton -SLC
8 SLC -Bryce Canyon
9 Bryce Canyon
10 Bryce -Grand Canyon (North Rim)
11 Grand Canyon (NRim) -Zion
12 Zion
13 Zion-Las Vegas
14 Las Vegas
15 Las Vegas -Death Valley - Bishop
16 Bishop- Yosemite
17 Yosemite
18 Yosemite
19 Yosemite- Monterey (kust)
20 Monterey - LA
21 LA
22 LA
Als je niet alle parken kent kun je kijken op Ontdek Amerika Dan kun je ook zien waar de North Rim vd Grand Canyon ligt.
Ik zou dan in Salt Lake City beginnen en in LA eindigen. Je moet dan wel vanaf Salt Lake City op en neer naar Yellowstone maar het is wel te doen (of je zou op Jackson Wyoming moeten vliegen maar ik vermoed dat dat lastiger is en duurder)
OOk de Grand Canyon is een eind om en lastig in te plannen in die 21 dagen. Ik zou dan aanraden om de North Rim van de Grand Cannyon te bezoeken want die kun je goed tussen Bryce en Zion plannen.
Ik heb een eerste opzetje van een route gemaakt
(ik heb aangenomen dat je op dag 1 aankomt en op dag 22 terugvliegt, als je meer dagen hebt is dat alleen maar beter natuurlijk)
Je kunt natuurlijk altijd wat schuiven met de dagen die je in elk park wil besteden.
1 Amsterdam- Salt Lake city
2 SLC - Yellowstone
3 Yellowstone
4 Yellowstone
5 Yellowstone
6 Yellowstone- Grand Teton
7 Grand Teton -SLC
8 SLC -Bryce Canyon
9 Bryce Canyon
10 Bryce -Grand Canyon (North Rim)
11 Grand Canyon (NRim) -Zion
12 Zion
13 Zion-Las Vegas
14 Las Vegas
15 Las Vegas -Death Valley - Bishop
16 Bishop- Yosemite
17 Yosemite
18 Yosemite
19 Yosemite- Monterey (kust)
20 Monterey - LA
21 LA
22 LA
Als je niet alle parken kent kun je kijken op Ontdek Amerika Dan kun je ook zien waar de North Rim vd Grand Canyon ligt.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oh, en ik vind 1100 euro p.p. voor alleen logies wel duur, dat moet goedkoper kunnen.
Wij zitten aan dat bedrag voor 28 overnachtingen. We waren ook eerst bij Connections geweest (met onze eigen route) en toen zeiden ze als we die route wouden volgen zij zeker niet goedkoper zouden kunnen aanbieden. Overnachtingen zijn bij hen vaak buiten de parken, op plaatsen waar het goedkoper is.
Bij ons zitten we overal in de parken, wat wel wat duurder is, maar het scheelt een pak in reistijd.
Bij ons zitten we overal in de parken, wat wel wat duurder is, maar het scheelt een pak in reistijd.
-
aiko
- Amerika-newbie
Hartelijk dank voor het route-voorstel! Op deze manier valt het beter mee van afstanden versus bezoektijd aan de parken. Het zou jammer zijn om de route van Connections te nemen en dan nergens tijd te hebben om te gaan wandelen.
Voor de logies..slapen jullie meestal in motels of hotels of kamperen? Mijn man is bang dat het in september te warm is om met de tent rond te trekken. Of valt dit te doen? Tweede optie is motels denk ik of lodges..we hoeven geen grote luxe enkel de basisvoorzieningen zijn ok voor ons. Ik zoek alvast verder op het forum
Voor de logies..slapen jullie meestal in motels of hotels of kamperen? Mijn man is bang dat het in september te warm is om met de tent rond te trekken. Of valt dit te doen? Tweede optie is motels denk ik of lodges..we hoeven geen grote luxe enkel de basisvoorzieningen zijn ok voor ons. Ik zoek alvast verder op het forum
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis aiko: rondreis grand tour of the West
September is over het algemeen een prima maand om te kamperen, dat hebben wij tijdens onze eerste Amerika-reis ook gedaan. Op sommige plaatsen kan het al aardig afkoelen 's nachts. Een combinatie van tent en motels/lodges is ook goed te doen.
Als jullie voor de 15e september in Yosemite willen kamperen dan zullen jullie morgen moeten reserveren. Zie daarvoor hier: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm
Als jullie er in de tweede helft van september zijn dan moet je 15 mei reserveren. Het is een kwestie van minuten voor de beschikbare plaatsen weg zijn.
Misschien hebben jullie iets aan de verslagen van Bert en Saskia, zij kamperen ook met een tent. Zie http://bertensaskia.blogspot.nl/
Marianne
Als jullie voor de 15e september in Yosemite willen kamperen dan zullen jullie morgen moeten reserveren. Zie daarvoor hier: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm
Als jullie er in de tweede helft van september zijn dan moet je 15 mei reserveren. Het is een kwestie van minuten voor de beschikbare plaatsen weg zijn.
Misschien hebben jullie iets aan de verslagen van Bert en Saskia, zij kamperen ook met een tent. Zie http://bertensaskia.blogspot.nl/
Marianne
-
aiko
- Amerika-newbie
Wow wist niet dat dit zo snel gaat, het is dus echt een kwestie van minuten.
Ik vrees dat ik al iets te laat ben. Kan niet reserveren zonder dat er al vliegtuigtickets e.d. vast liggen. Bedankt voor de tip! Ik zal beginnen met de website eens volledig te doorgronden, want ik zie dat er enorm veel kampeerplaatsen zijn, maar welke is de beste? Als er geen plaats meer is zullen we een andere oplossing moeten zoeken om daar in de buurt te verblijven.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou altijd voor een camping in de vallei gaan (de Pines campgrounds). Welke plaats is niet zo belangrijk.
Je moet om 16.00 uur op de 15e van de maand klaarzitten. Als je denkt er toch voor 15 september te zijn zou ik gewoon proberen om wat vast te leggen, je kunt altijd annuleren. Ik geloof dat dat 10 dollar per boeking kost. Maar als je er na de 15e bent heb je nog even tijd om het systeem te doorgronden.
Zie ook dit topic.
Marianne
Je moet om 16.00 uur op de 15e van de maand klaarzitten. Als je denkt er toch voor 15 september te zijn zou ik gewoon proberen om wat vast te leggen, je kunt altijd annuleren. Ik geloof dat dat 10 dollar per boeking kost. Maar als je er na de 15e bent heb je nog even tijd om het systeem te doorgronden.
Zie ook dit topic.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 21 Reacties
- 7274 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne