Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis fieke85: 4 weken Zuidwesten + Yellowstone

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis fieke85: 4 weken Zuidwesten + Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route! Ik zou wel iets aanpassen zodat je niet in het weekend in Yosemite bent en in de Grand Canyon. Je zou de dagen LA op het laatst kunnen doen.
Die ene overnachting San DIego begrijp ik niet. Gebruik die dag voor Yosemite, dat is geweldig in die tijd van het jaar. (Ik heb de rest van het topic niet meer gelezen dus wellicht val ik in herhalingen.)
Als je niet inloot voor de Wave kun je een dag Page minder doen en die dag voor Moab gebruiken. En misschien niet zowel in Palm Springs als in Kingman overnachten maar 2 nachten GC doen? Het is altijd prettig om ergens meerdere nachten te zitten vind ik, anders blijf je aan het in- en uitpakken.
In SF zou ik ook van te voren boeken. Het zal wellicht wel lukken, maar het kost je veel tijd als je dat nog ter plekke moet doen.
Voor Zion en Bryce zou ik eens kijken waar je wilt zitten en dan eens kijken of er nog veel mogelijkheden zijn. Geldt ook voor death Valley. Er zal altijd wel iets te vinden zijn, maar wellicht alleen de duurdere of minder goed gelegen accommodaties.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 27 aug 2012, 07:10, 1 keer totaal gewijzigd.
fieke85
Amerikafan

Bericht door fieke85 »

Is het in Yosemite en de Grand Canyon dan drukker in het weekend? We hebben al eens wat accomodaties opgezocht voor Yosemite, en de prijzen liggen toch niet meteen hoger in het weekend...
We zullen San Diego dan schrappen en ergens anders bijvoegen, wellicht inderdaad Yosemite.

De overnachting in Palm Springs willen we graag wel behouden, omdat we het begin van onze reis niet al te gehaast willen doen. Maar ik heb al van heel wat mensen gehoord dat Grand Canyon echt adembenemend is, en dat je er best wel twee overnachtingen kan hebben.

Het is niet makkelijk vind ik, het schema verder op punt zetten. Als we dan in Yosemite niet meer in het weekend zijn, zijn we misschien wel met een weekend in Vegas, het zal altijd wel ergens een keuze maken zijn...

Bedankt voor de tips!
Afbeelding

http://bartensofie.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Yosemite zal in het weekend heel druk zijn. De prijzen liggen niet hoger in het weekend, maar de goedkopere cabins en lodges zijn het eerst volgeboekt, dus als je laat bent zul je minder keuze hebben. Ik zou nu al iets boeken, annuleren kan altijd nog mocht je iets willen wijzigen.
Heb je bewust voor LA gekozen om op te vliegen? Het betekent dat je in SF een auto hebt en dus is het wel verstandig om een hotel te zoeken met gratis parkeren. Hou in elk geval rekening met parkeerkosten bij het zoeken naar een hotel. In het zuidwesten algemeen forum zijn een aantal topics over een hotel in SF, kijk daar eens.
Ik vind het altijd wel prettig om het meeste geboekt te hebben; dat scheelt je ter plekke veel tijd. Als je zelf boekt kun je meestal tot 24 uur van te voren gratis annuleren, dus echt vast zit je dan niet. wil je veel flexibiliteit dan zou je een tentje mee kunnen nemen.

Marianne
fieke85
Amerikafan

Bericht door fieke85 »

We hebben gekozen voor LA als start- en eindpunt omdat het ons heel fijn leek om de kustroute op het einde te doen.
Ik heb ook al vaak gelezen dat SF qua parkeren heel duur is, bedankt voor de tip nogmaals, we zullen er zeker rekening mee houden als we hotels zoeken! Maar de kans zit er ook wel in dat we bij kennissen kunnen overnachten die op een klein uurtje buiten SF wonen, dus dan zou dat probleem helemaal van de baan zijn.

We zullen zo veel mogelijk proberen van tevoren te boeken, eens onze reisroute definitief is zal er toch weinig veranderen denk ik.

We zitten nu wel nog te twijfelen wat we zouden doen met Yosemite... Als we onze dagen LA aan het begin verschuiven naar het einde zitten we net voor Memorial Day in Yosemite, maar zitten we met Memorial Weekend wel in San Francisco én zitten we in Las Vegas ook in het weekend. Plus dan zijn onze reisdagen op het einde in de stad (LA) en dat lijkt ons ook wel wat druk (we zagen de kustroute van SF naar LA als een rustiger einde van onze reis).

Toch niet makkelijk dat plannen... Gelukkig zitten hier veel experts!
Afbeelding

http://bartensofie.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Je kunt ook Yosemite als rustig einde van de reis zien.De kustweg is mooi en relaxen maar dat kan in Yosemite ook. Of je kunt nabij Sf een van de laatste dagen Whael Watchen.. bv
Bovendien is het beginnen met de kustweg ook heerlijk om te acclimatiseren. Ach zo zijn er vele wegen naar Rome, uiteindelijk moet jij je er goed bij voelen.
idee voor SF aan het einde:
Yosemite
Yosemite - Monterey
Monterey (Whale Watch kan ook vanuit Santa Cruz) - SF
SF
SF - naar huis

Memorial day in Yosemite... dan is Tioga vaak nog niet open heb je dat al in je schema opgenomen? Ik weet het zo ff niet uit mijn hoofd.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
fieke85
Amerikafan

Bericht door fieke85 »

O, er moet een misverstand opgetreden zijn, de nieuwe route staat nog op de vorige pagina, ik kopieer hem hieronder nogmaals... Onze vlucht is geboekt, we komen aan en vertrekken weer in LA...
We moeten er zeker rekening mee houden dat Tioga nog niet open zal zijn... We moeten nog eens uitzoeken hoe we dan best rijden. In dat geval verplaatsen we beter een dag LA naar Yosemite, en moeten we nog wat schuiven zodat we met het Memorial Day Weekend niet in Yosemite zitten. Maar het zal wellicht overal in het Zuidwesten druk zijn met Memorial Day :-).

0. Zo 5 mei 2013: Antwerpen - Amsterdam
1. Ma 6 mei 2013: Amsterdam - LAX
2. Di 7 mei 2013: Los Angeles
3. Wo 8 mei 2013: Los Angeles
4. Do 9 mei 2013: Los Angeles - Palm Springs (Joshua Tree NP)
5. Vr 10 mei 2013: Palm Springs - Kingman
6. Za 11 mei 2013: Kingman - Grand Canyon
7. Zo 12 mei 2013: Grand Canyon - Page (Horseshoe Bend, Glen Canyon Dam)
8. Ma 13 mei 2013: Page (Lake Powell, Antelope Canyon, eventueel The Wave)
9. Di 14 mei 2013: Page - Monument Valley
10. Wo 15 mei 2013: Monument Valley - Moab (Goosenecks SP)
11. Do 16 mei 2013: Moab (Arches, Canyonlands, Dead Horse Point SP)
12. Vr 17 mei 2013: Moab - Torrey (Goblin Valley SP,Capitol Reef)
13. Za 18 mei 2013: Torrey - Bryce Canyon (Scenic Byway 12)
14. Zo 19 mei 2013: Bryce Canyon - Zion
15. Ma 20 mei 2013: Zion
16. Di 21 mei 2013: Zion - Las Vegas (Valley of Fire SP)
17. Wo 22 mei 2013: Las Vegas
18. Do 23 mei 2013: Las Vegas - Death Valley
19. Vr 24 mei 2013: Death Valley - Lee Vining (Mono Lake, Bodie)
20. Za 25 mei 2013: Lee Vining - Yosemite (via de Tioga Pass, nog alternatieve route te voorzien als deze nog niet open zou zijn)
21. Zo 26 mei 2013: Yosemite
22. Ma 27 mei 2013: Yosemite - San Francisco
23. Di 28 mei 2013: San Francisco
24. Wo 29 mei 2013: San Francisco
25. Do 30 mei 2013: San Francisco - Monterey (walvissentocht)
26. Vr 31 mei 2013: Monterey - Morro Bay (Big Sur)
27. Za 1 juni 2013: Morro Bay - Los Angeles
28. Zo 2 juni 2013: Los Angeles (LAX) - Amsterdam
29. Ma 3 juni 2013: Amsterdam - Antwerpen
Afbeelding

Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Hallo,

Mooie route, alleen...
ik zou van Palm Springs rechtstreeks naar de Grand Canyon rijden. Dan heb je daar 2 nachten, dat is dus 1 volledige dag. Je kan er wandelingen doen en naar de viewpoints gaan. In Kingman is bijster weinig te zien.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Als Tioga niet open is heb je 2 opties beiden rijd je een eind.

1 Las Vegas - via Fresno - Zuidingang Yosemite (overnachten ergens nabi jLake Isabella oid) dan sla je Lee Vinning en Bodie over DV kan wel.
2 Las Vegas - Lee Vinning - Noordkant Sonora Pass - N Wetskant naar binnen DV is dan ook makkelijker

Je zou voor de km beide opties naast elkaar kunnen leggen.
fieke85
Amerikafan

Bericht door fieke85 »

Lilo: is Palm Springs naar Grand Canyon haalbaar op één dag?? Dat is wel een serieuze rit...

Isis: ik denk dat we er best rekening mee houden dat we gaan moeten omrijden, we plannen dan best een extra dag Yosemite in voor het omrijden...
Afbeelding

Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ja dan kan het alleen maar meevallen.
fieke85
Amerikafan

Bericht door fieke85 »

We hebben onze route nog wat aangepast i.f.v. het Memorial Day weekend... Nu ziet het er als volgt uit, en dat zal wellicht onze definitieve route worden!

0 Zo 5 mei 2013: Antwerpen - Amsterdam
1 Ma 6 mei 2013: Amsterdam - Los Angeles (LAX)
2 Di 7 mei 2013: Los Angeles - Palm Springs (of iets verder)
3 Wo 8 mei 2013: Palm Springs - Grand Canyon
4 Do 9 mei 2013: Grand Canyon
5 Vr 10 mei 2013: Grand Canyon - Page
6 Za 11 mei 2013: Page
7 Zo 12 mei 2013: Page - Monument Valley
8 Ma 13 mei 2013: Monument Valley - Moab
9 Di 14 mei 2013: Moab
10 Wo 15 mei 2013: Moab - Torrey
11 Do 16 mei 2013: Torrey - Bryce Canyon
12 Vr 17 mei 2013: Bryce Canyon - Zion NP
13 Za 18 mei 2013: Zion NP
14 Zo 19 mei 2013: Zion NP - Las Vegas
15 Ma 20 mei 2013: Las Vegas
16 Di 21 mei 2013: Las Vegas - Death Valley
17 Wo 22 mei 2013: Death Valley - Lee Vining
18 Do 23 mei 2013: Lee Vining - Yosemite
19 Vr 24 mei 2013: Yosemite
20 Za 25 mei 2013: Yosemite - San Francisco
21 Zo 26 mei 2013: San Francisco
22 Ma 27 mei 2013: San Francisco
23 Di 28 mei 2013: San Francisco - Monterey
24 Wo 29 mei 2013: Monterey - Morro Bay
25 Do 30 mei 2013: Morro Bay - Los Angeles
26 Vr 31 mei 2013: Los Angeles
27 Za 1 juni 2013: Los Angeles
28 Zo 2 juni 2013: Los Angeles (LAX) - Amsterdam
29 Ma 3 juni 2013: Amsterdam - Antwerpen
Afbeelding

fieke85
Amerikafan

Bericht door fieke85 »

Ondertussen komt onze reis steeds dichterbij! Spannend!
Het zal vooral héél erg spannend worden als we over de Tioga Pass kunnen...

Ondertussen hebben we ook een reisblog gemaakt, wie ons wil volgen kan dat hier: http://bartensofie.wordpress.com/
Afbeelding

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer