Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Sequoia & Kings Canyon of Mono Lake?
Sequoia & Kings Canyon of Mono Lake?
Hoi allemaal,
Weer een berichtje over de planning van onze reis (ons vorige bericht : http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 46484#wrap )
We hadden oorspronkelijk bedacht om vanaf Las Vegas via Death Valley onder Sequoia NP langs te rijden en dan Sequoia en Kings Canyon National Parks te bezoeken op 1 dag, en vervolgens door te rijden naar Yosemite. Dus ongeveer zo:
Dag 1 Las Vegas - Death Valley (325 km)
Dag 2 Death Valley - Visalia (of omgeving, nabij Sequoia) (524 km)
Dag 3 Bezoek Sequoia, Kings Canyon en dan doorrijden naar El Portal (400 km)
Dag 4 Bezoek Yosemite
(Ik heb hier slechts een klein gedeelte van het reisschema beschreven om het overzichtelijk te houden.)
Nou kregen we de tip van een collega dat Mono Lake tot haar absolute hoogtepunten behoort. De plaatjes zien er mooi uit.. We kunnen er dus voor kiezen om vanuit Death Valley richting Mono Lake te rijden, eventueel ook nog Bodie te bezoeken en dan boven Yosemite langs te rijden. We moeten er wel vanuit gaan dat de Tioga Pass nog dicht zal zijn, we zijn begin mei in die regio.
Optie 2:
Dag 2 Death Valley - Mono Lake (Lee Vining)(375 km)
Dag 3 Lee Vining - El Portal (via Sonora Pass) (330 km)
Dag 4 Bezoek Yosemite
Het scheelt veel kilometers (220 km minder in 2 dagen bij optie 2) maar qua tijd is het verschil naar verwachting iets minder groot, ik ga ervan uit dat de het doorkruisen van de Sierra Nevada via de Sonora Pass minder snel gaat dan de snelwegen onder de Sierra Nevada langs.
Is er iemand die beide routes gedaan heeft en die een tip heeft? Wat is leuker/mooier? We hadden oorspronkelijk gekozen voor Sequoia omdat die grote bomen wel erg tot de verbeelding spreken en natuurlijk erg bekend zijn, maar ik las dat er bij Yosemite ook een gedeelte is waar net zulke mooie grote bomen staan.. (?) En ik denk dat het uitzicht vanuit de auto bij optie 2 iets mooier is dan bij optie 1.
Wie heeft advies?
Weer een berichtje over de planning van onze reis (ons vorige bericht : http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 46484#wrap )
We hadden oorspronkelijk bedacht om vanaf Las Vegas via Death Valley onder Sequoia NP langs te rijden en dan Sequoia en Kings Canyon National Parks te bezoeken op 1 dag, en vervolgens door te rijden naar Yosemite. Dus ongeveer zo:
Dag 2 Death Valley - Visalia (of omgeving, nabij Sequoia) (524 km)
Dag 3 Bezoek Sequoia, Kings Canyon en dan doorrijden naar El Portal (400 km)
Dag 4 Bezoek Yosemite
(Ik heb hier slechts een klein gedeelte van het reisschema beschreven om het overzichtelijk te houden.)
Nou kregen we de tip van een collega dat Mono Lake tot haar absolute hoogtepunten behoort. De plaatjes zien er mooi uit.. We kunnen er dus voor kiezen om vanuit Death Valley richting Mono Lake te rijden, eventueel ook nog Bodie te bezoeken en dan boven Yosemite langs te rijden. We moeten er wel vanuit gaan dat de Tioga Pass nog dicht zal zijn, we zijn begin mei in die regio.
Optie 2:
Dag 2 Death Valley - Mono Lake (Lee Vining)(375 km)
Dag 3 Lee Vining - El Portal (via Sonora Pass) (330 km)
Dag 4 Bezoek Yosemite
Het scheelt veel kilometers (220 km minder in 2 dagen bij optie 2) maar qua tijd is het verschil naar verwachting iets minder groot, ik ga ervan uit dat de het doorkruisen van de Sierra Nevada via de Sonora Pass minder snel gaat dan de snelwegen onder de Sierra Nevada langs.
Is er iemand die beide routes gedaan heeft en die een tip heeft? Wat is leuker/mooier? We hadden oorspronkelijk gekozen voor Sequoia omdat die grote bomen wel erg tot de verbeelding spreken en natuurlijk erg bekend zijn, maar ik las dat er bij Yosemite ook een gedeelte is waar net zulke mooie grote bomen staan.. (?) En ik denk dat het uitzicht vanuit de auto bij optie 2 iets mooier is dan bij optie 1.
Wie heeft advies?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Sequoia & Kings Canyon of Mono Lake?
Je kunt het beste voor vragen over je reis verder gaan in je route-topic, dan weten we ook wanneer je gaat, etc.
Mono Lake kun je absoluut niet vergelijken met Sequoia. Het is een prachtig meer, maar je hebt dat in een half uurtje wel gezien. Sequoia en Kings Canyon zijn enorm grote parken waar je eindeloos kunt wandelen, sequoia's kunt bekijken, maar ook watervallen, grotten, meertjes, etc.
De route via Mono Lake is zeker prachtig, maar als de Tioga Pass niet open is, is er een grote kans dat de Sonora Pass ook nog niet open is. Als de Sonora Pass ook gesloten is zul je via de 88 moeten rijden.
Kijk voor de verschillende routes eens in ons 2006-verslag en ons 2004-verslag voor Mono Lake.
Marianne
Mono Lake kun je absoluut niet vergelijken met Sequoia. Het is een prachtig meer, maar je hebt dat in een half uurtje wel gezien. Sequoia en Kings Canyon zijn enorm grote parken waar je eindeloos kunt wandelen, sequoia's kunt bekijken, maar ook watervallen, grotten, meertjes, etc.
De route via Mono Lake is zeker prachtig, maar als de Tioga Pass niet open is, is er een grote kans dat de Sonora Pass ook nog niet open is. Als de Sonora Pass ook gesloten is zul je via de 88 moeten rijden.
Kijk voor de verschillende routes eens in ons 2006-verslag en ons 2004-verslag voor Mono Lake.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Klik hier voor de openingsdagen van de passen vd Sierra Nevada van de voorgaande jaren. http://www.dot.ca.gov/hq/roadinfo/clsdlst.htm
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
In 2003 hebben we jouw route 1 gereden, en in 2010 wilden we jouw route 2 gaan rijden. Helaas was de Sonora Pass toen nog dicht, waardoor we nog verder om moesten rijden. Ik kan dus wel een vergelijking maken, maar toch vind ik het moeilijk om jouw vraag (wat is leuker/mooier) te beantwoorden. Beide routes hebben hun eigen charme, het is toch vooral een kwestie van persoonlijke smaak welke route voor jou het beste zal zijn.
Zoals Marianne al zei, Mono Lake is mooi maar wel erg klein. Als je speciaal daarvoor gaat, dan is het natuurlijk wel een hele omweg voor iets waar je maar kort zult zijn. Bodie vonden wij helemaal geweldig, daarvoor zou ik zelf eerder de omweg maken dan voor Mono Lake.
Sequoia is een veel rustiger park dan Yosemite (tenminste, toen wij daar waren). Wij vonden het daarom fijner om de sequoia's daar te bekijken, we hebben echt enorm van dit park genoten. Wat is mooier, Sequoia of Mono Lake + Bodie?? Als je veel van fotografie houdt, dan is Mono Lake + Bodie in elk geval een hele goede keuze. Als je vooral voor de natuur gaat, dan zou ik voor Sequoia kiezen.
Onderweg zit je volgens mij in beide gevallen goed. Ik heb de Sonora Pass niet gereden, dus daarover kan ik niet oordelen. Maar verder vonden wij beide routes erg mooi.
Zoals Marianne al zei, Mono Lake is mooi maar wel erg klein. Als je speciaal daarvoor gaat, dan is het natuurlijk wel een hele omweg voor iets waar je maar kort zult zijn. Bodie vonden wij helemaal geweldig, daarvoor zou ik zelf eerder de omweg maken dan voor Mono Lake.
Sequoia is een veel rustiger park dan Yosemite (tenminste, toen wij daar waren). Wij vonden het daarom fijner om de sequoia's daar te bekijken, we hebben echt enorm van dit park genoten. Wat is mooier, Sequoia of Mono Lake + Bodie?? Als je veel van fotografie houdt, dan is Mono Lake + Bodie in elk geval een hele goede keuze. Als je vooral voor de natuur gaat, dan zou ik voor Sequoia kiezen.
Onderweg zit je volgens mij in beide gevallen goed. Ik heb de Sonora Pass niet gereden, dus daarover kan ik niet oordelen. Maar verder vonden wij beide routes erg mooi.
Ik weet dat dit vaak wordt gevraagd. Zelf heb ik nu juist het idee dat een zo specifieke vraag als deze veel beter opvalt als je er een apart topic voor aanmaakt. Jij bent altijd heel actief in de topics met routevragen, Marianne, dus jij zou de vraag dan zeker wel hebben gezien. Zelf word ik juist meer getriggerd als ik in het onderwerp van het topic een voor mij bijzondere plek zie staan, zoals Bodie, in dit geval. Ook als je later de zoekfunctie gebruikt is het m.i. handiger als datgene waarover je informatie zoekt in het onderwerp wordt genoemd. Je kan dan gericht dát onderwerp openen. Anders moet je talloze topics doornemen waarin het over het algemeen alleen maar als bestemming wordt genoemd, zonder specifieke informatie.Martin & Marianne schreef:Je kunt het beste voor vragen over je reis verder gaan in je route-topic, dan weten we ook wanneer je gaat, etc.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt helemaal gelijk Henriette, zo'n vraag valt anders niet op, daar had ik niet bij stilgestaan en wat de zoekfunctie betreft heb je een heel goed punt! In dit geval was alle relevante informatie ook vermeld, soms moet je echter gaan zoeken naar de rest van de route om de vraag goed te beantwoorden.
Mojo: kijk ook eens of er voldoende tijd is om de Mariposa Grove te bezoeken als je in Yosemite bent voor het geval je niet naar Sequoia gaat.
Ik zie dat je voor Sequoia eigenlijk maar heel weinig tijd hebt, dat zou er voor pleiten om de Mono Lake-route te nemen. Je kunt altijd ter plekke bekijken wat je gaat doen.
Ho er wel rekening mee dat het vanuit Lee Vining naar El Portal een flink eind rijden is als je de CA88 moet nemen. Maar wel mooi.
Marianne
Mojo: kijk ook eens of er voldoende tijd is om de Mariposa Grove te bezoeken als je in Yosemite bent voor het geval je niet naar Sequoia gaat.
Ik zie dat je voor Sequoia eigenlijk maar heel weinig tijd hebt, dat zou er voor pleiten om de Mono Lake-route te nemen. Je kunt altijd ter plekke bekijken wat je gaat doen.
Ho er wel rekening mee dat het vanuit Lee Vining naar El Portal een flink eind rijden is als je de CA88 moet nemen. Maar wel mooi.
Marianne
Bedankt voor de reacties! Het blijft moeilijk, keuzes maken! Alles lijkt me zo mooi, er is nooit genoeg tijd om Alles te zien..
Ik denk dat we inderdaad de uiteindelijke beslissing even uitstellen, wie weet als we daar zijn zijn al die wegen ineens al sneeuwvrij.. (Wishful thinking). Anders neig ik toch ietsje meer naar de route via Sequoia.
Ik had trouwens eerst geprobeerd om de openingstekst van mijn eerste topic aan te passen, om er een opmerking in te plaatsen dat ik nog een specifieke vraag had, maar toen dat niet lukte was ik bang dat mijn vraag niet op zou vallen dus heb ik een nieuw topic gestart. Het was niet mijn bedoeling het forum te vervuilen. Als iemand me kan vertellen of en hoe je een openingstekst kan aanpassen hou ik me aanbevolen!
Ik denk dat we inderdaad de uiteindelijke beslissing even uitstellen, wie weet als we daar zijn zijn al die wegen ineens al sneeuwvrij.. (Wishful thinking). Anders neig ik toch ietsje meer naar de route via Sequoia.
Ik had trouwens eerst geprobeerd om de openingstekst van mijn eerste topic aan te passen, om er een opmerking in te plaatsen dat ik nog een specifieke vraag had, maar toen dat niet lukte was ik bang dat mijn vraag niet op zou vallen dus heb ik een nieuw topic gestart. Het was niet mijn bedoeling het forum te vervuilen. Als iemand me kan vertellen of en hoe je een openingstekst kan aanpassen hou ik me aanbevolen!
Laatst gewijzigd door Dude op 11 apr 2013, 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: tekstkleur aangepast wegens moeilijk leesbaar
Reden: tekstkleur aangepast wegens moeilijk leesbaar
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, keuzes! Het blijft lastig, ook (of misschien juist?) als je er al meerdere keren bent geweest.
Het aanpassen van een post kan na een aantal dagen niet meer. Maar je kunt natuurlijk een reactie paatsen in je topic, dan komt het ook weer bovenaan te staan. Maar zoals Henriette terecht zei vallen specifieke vragen dan wat minder op.
Marianne
Het aanpassen van een post kan na een aantal dagen niet meer. Maar je kunt natuurlijk een reactie paatsen in je topic, dan komt het ook weer bovenaan te staan. Maar zoals Henriette terecht zei vallen specifieke vragen dan wat minder op.
Marianne
Mojo schreef:
Note mod. (Bart)
Als je iets gewijzigd wil zien kan je je altijd richten tot één van de moderators met je vraag tot wijziging.
Het is in dit geval geen forumvervuiling hoor, maar meestal worden topics over dezelfde reis samengevoegd om dubbele antwoorden te voorkomen en de overzichtelijkheid te bewaren, zowel voor de TS als voor de mensen die antwoorden op de vragen.
Als het echter een specifieke vraag is die een apart topic 'verdiend' hoeft het geen probleem te zijn om een apart topic te openen, al is dit een randgeval wat mij betreft
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 4463 Weergaves