Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis nathalia: tips bij rondreis

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
nathalia
Amerika-ontdekker

Reis nathalia: tips bij rondreis

Bericht door nathalia »

Hallo allemaal:-)

Wij gaan deze zomer (juni) voor de eerste keer (23 nachten) een geweldige rondreis maken door Amerika.
Nu hebben we alleen de vliegtickets geboekt (we vliegen op LV). We zijn druk bezig met een route te maken, maar vinden dat nog al lastig.

We hebben nu de volgende plekken welke we graag willen bekijken. Als het goed is (ik ben nog een leek hier in:-) ) heb ik het op volgorde gezet:
Vegas
Zion
Bryce
Capitol Reef
Monument Valley
Page
Grand Canyon
Prescott of Sedona
Palm Springs
Los Angeles
Holleywood
San Simeon
Monterey
San Francisco
Yosemite
Sequoia
Mammoth Lakes
Death valley

Nu vragen we ons af, waar we het beste wat meerdere dagen kunnen verblijven. We hebben dus 23 nachten, waarvan we graag de eerste nacht en de laatste 2 in Vegas willen slapen in een hotel. Ook hadden we bedacht om in SF 2 nachten te verblijven net als LA. Maar verder weten we het niet zo goed.

Het was de bedoeling om te gaan kamperen en gewoon op de bonnefooi te gaan. Alleen las ik hier al dat de NP's binnen no-time vol zitten.
We hebben ook her en der gelezen dat er vaak campings zijn die gratis tot 20 dollar kosten. Staan die allemaal op recreation.gov of zijn er ook campings die op andere websites genoemd worden?

Voor Yosemite moeten we al een alternatief vinden, een kennis vertelde me dat je als het goed is ook in Fresno kan kamperen en dit niet te ver van Yosemite af ligt. Klopt dat?
En kamperen in de Death valley? In juni?? Dat is bijna niet te doen denk ik?

Zoals jullie lezen heb ik nog een hele hoop vragen. Ik hoop daarom op de mooie kennis van jullie. We staan voor alles open. We willen gewoon een prachtig mooie vakantie.
Als jullie andere plekken aanraden die wij er niet tussen hebben staan... ook dat hoor ik graag.

Groetjes Nathalia en Rob
Groetjes Nathalia en Rob
Hockey
Amerika-expert

Re: Tips bij rondreis

Bericht door Hockey »

Ik heb even geteld, maar je hebt nu al 18 stops ingepland, en dat is nog zonder een einde in Las Vegas. Dan kan je Hollywood gewoon vanuit LA doen, maar dan blijf je op 18 stops komen. Maak zelf alvast eens een route van dag tot dag in een van naar schema, dan wordt al heel veel duidelijk en kunnen wij beter advies geven. De kustroute is prima zo, kan eventueel een dag minder, dan zou je Monterey moeten schrappen.

Aanvulling, ik heb het alvast voor je gedaan:

1) Thuis - Vegas
2) Vegas - Zion
3) Zion- Bryce
4) Bryce - Capitol Reef
5) Capitol Reef - Monument Valley
6) Monument Valley - Page
7) Page - Grand Canyon
8) Grand Canyon - Prescott of Sedona
9) Prescott of Sedona - Palm Springs
10) Palm Springs - Los Angeles
11) Los Angeles (waaronder Hollywoord)
12) Los Angeles - San Simeon
13) San Simeon - Monterey
14) Monterey - San Francisco
15) San Francisco
16) San Francisco - Yosemite
17) Yosemite - Sequoia
18) Sequoia - Mammoth Lakes
19) Mammoth Lakes - Death valley
20) Death valley - Las Vegas
21) Las Vegas
22) Las Vegas - huis

Je hebt nu nog 1 dag over, maar dit is een goede start om mee aan te vangen.
nathalia
Amerika-ontdekker

Bericht door nathalia »

He Hockey! Wat super, dank je wel!!
Ik heb zelf ook niet goed gerekend, want had de eerste dag (thuis - Vegas) niet mee gerekend. Dus dan hebben we met jouw schema nog 2 dagen over.
Het lijkt wel druk he, zoveel plekken, maar we willen natuurlijk ook zoveel zien :D
Zijn dit wel de mooiste plekken? Of raad je iets anders aan?
Groetjes Nathalia en Rob
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Van Sequoia naar ML kan niet. In deze route zou ik Sequoia vergeten.
Kijk ook eens naar ander topics hier, en de commentaren daarop, de meeste routes lijken op elkaar dus daar kun je al veel informatie uit halen.
Wat willen jullie doen, veel wandelen, veel rijden? In dit schema is het vooral veel rijden.

Marianne
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik zou zoiets doen:

Afbeelding
(klik voor groter formaat)

- Zion NP een dag langer gemaakt, zonde om maar één dag te gaan.
- Grand Canyon ook één dag langer gemaakt
- Sequoia NP laten vallen (je kan toch niet via de Oostkant naar daar)
- Sedona/Prescott laten vallen & voor Kingman gekozen, dan kan je een stukje Route 66 doen. (via Seligman & Hackberry).
- Lee Vining tussen Yosemite & Death Valley toegevoegd, van daaruit kan je op relatief korte afstand bepaalde dingen bezoeken.

Er zullen nog wel dingen zijn die ik vergeet. Je kan bv van Torrey ook naar Moab (Arches, Canyonlands, etc) & zo naar Monument Valley. Maar dan zal je iets anders moeten schrappen, want dat krijg je in deze route niet meer gepast.
Laatst gewijzigd door Fraa op 07 apr 2013, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reisblog: thisisfraa.be
nathalia
Amerika-ontdekker

Bericht door nathalia »

Wauw Fraa, wat fantastisch dat je dit voor ons hebt gemaakt!! Het ziet er erg aantrekkelijk uit!!
Ik ga deze even uitprinten en goed bekijken. Echt super zeg!!
Maar wat is bij Yosemite in de buurt de beste plek om te overnachten/kamperen als de vallei, zoals het geval is, vol zit?

En als je via recreation.gov op campings kijkt, staan er vaak alleen van die camper afbeeldingen, maar als je op booking klikt kan je wel tent aanklikken...betekend dat dat je gewoon met een tent op zo'n camper plaats kan staan???

Echt super fijn zulke hulpen als jullie!
Groetjes Nathalia en Rob
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik denk dat El Portal de beste keuze is, je ligt dan net buiten het park, maar het is niet zo ver rijden dacht ik. De Yosemite View Lodge of de Cedar Lodge zijn vrij bekend denk ik.
Campgrounds, daar moeten andere mensen maar tips over geven, daar ben ik niet zo goed in ;)

PS: De route is nog niet ideaal hoor, je zal in ieder geval veel moeten rijden vrees ik. Wil je het aangenamer maken, dan moet je een stuk route laten vallen denk ik.
nathalia
Amerika-ontdekker

Bericht door nathalia »

ja dat denk ik ook wel, wat zou je dan als eerste laten vallen? Capitol? of is dat een must see....?
Groetjes Nathalia en Rob
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Er zijn in Yosemite ook first come fist served plaatsen maar daar zul je heel voreg bij moeten zijn.
Voor accommodatie in het park zie http://www.yosemitepark.com (wij zijn fan van Housekeeping Camp). Voor andere kampeermogelijkheden zie http://jrabold.net/yosemite/camping.htm

Marianne
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

nathalia schreef:ja dat denk ik ook wel, wat zou je dan als eerste laten vallen? Capitol? of is dat een must see....?
Goh, soms is "iets laten vallen" ook het niet slimste, want je moet bekijken wat je overslaat & zien of de afstand die je moet inhalen dan te doen is op één dag. Capitol Reef laten vallen betekent dat je van Bryce Canyon/Tropic rechtstreeks naar Monument Valley wil. Dat zou neerkomen op een rit van tussen de 5u & 7u, afhankelijk van welke route je wil nemen. Capitol Reef heb ik vorig jaar gedaan & ik vond het prachtig, de Scenic Drive is mooi & als je 's nachts even naar buiten kijkt, dan zie je oneindig veel sterren (ik heb de melkweg nog nooit zo mooi gezien als daar, hier is een foto die ik daar toen nam). Ik bedoelde met "laten vallen" eerder een groter stuk uit je route, zodat je bijvoorbeeld het gebied waar je wel op vakantie gaat, meer in detail kunt ervaren. Dan zal je minder drukke rijdagen krijgen & dan kan je ook langer overnachen telkens. Nu zal je veel rijden & op een paar plaatsen na bijna altijd ergens anders overnachten. Als je zoals mij alleen reist is dat geen probleem, ik hou daar wel van & alles volgt elkaar wat sneller op. Maar als koppel kan ik me inbeelden dat het wel leuk is om een paar dagjes na mekaar op dezelfde plaats te blijven.

Persoonlijk zou ik de kustroute laten vallen, je krijgt dan meteen een heleboel dagen vrij die je elders kan spenderen. Je kan dan bv wel naar Moab, waardoor je Arches & Canyonlands kan zien. Je kan dan op één van die dagen bv een 4x4 huren om een paar trails te doen (doe ik zelf ook dit jaar). Van daar uit kan je bv naar Monument Valley & dan past het stukje in Capitol Reef ook veel beter in je reis naar mijn mening. Maar dat alles hangt er natuurlijk vanaf of je die kustroute echt wil of niet, dat is jullie keuze.
nathalia
Amerika-ontdekker

Re: Reis nathalia: tips bij rondreis

Bericht door nathalia »

@ Fraa, heb je gelijk in. Maar we gaan maar 1 keer naar Amerika, Althans de komende jaren dus willen we natuurlijk het haalbare zien. En de kustlijn lijkt ons juist prachtig.
@ Marianne Dank je wel!! Ik zal het goed bekijken!

Ik heb het door jouw (Fraa) gemaakte schema ietsjes aangepast, waardoor we nu ongeveer om de 2 dagen 2 nachten blijven overnachten.

Dag 1 Amsterdam - Las Vegas
Dag 2 Las Vegas -Zion
Dag 3 Zion
Dag 4 Zion - Bryce
Dag 5 Bryce - Capitol Reef
Dag 6 Capitol Reef
Dag 7 Capitol Reef - Monument Valley
Dag 8 Monument Valley - Page
Dag 9 Page - Grand Canyon
Dag 10 Grand Canyon
Dag 11 Grand Canyon - Kingman
Dag 12 Kingman - Palm Springs
Dag 13 PalmSprings - Los Angeles
Dag 14 Los Angeles
Dag 15 Los Angeles - Pismo Beach
Dag 16 Pismo Beach - Monterey
Dag 17 Monterey - San Francisco
Dag 18 San Francisco
Dag 19 San Francisco - Yosemite/June Lake (Dit zal ter plekke duidelijk worden, is maar net waar we terecht kunnen)
Dag 20 Yosemite/June Lake
Dag 21 June Lake - Death Valley
Dag 22 Death Valley - Las Vegas
Dag 23 Vegas
Dag 24 Vegas - Amsterdam

Opzich lijkt me dit wel te doen toch? Of zie ik dat verkeerd? Als we per dag een uurtje of 4 moeten rijden is denken we niet zo erg. We zijn jong (26-29) en kunnen tot laat in de avond/nacht mee:-) Het is alleen wel erg lastig in te schatten hoe het je daar gaat bevallen, het vele rijden. Daarom willen we eigenlijk ook zo weinig mogelijk vastleggen zodat we ter plaatse altijd nog af kunnen wijken... :-)
Groetjes Nathalia en Rob
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Jullie hebben zo geen tijd voor Yosemite. Vanui June Lake is dat niet te bezoeken, je zult aan de westkant van het park of in het park zelf moeten overnachten.
Juni is echt een geweldige tijd voor Yosemite, ik zou daar zeker 2 of 3 nachten voor uittrekken. Voor de GC trekken jullie meer tijd uit, terwijl daar de wandlemogelijkheden en andere activiteiten beperkter zijn.
Ik zou niet 2 stops tussen de GC en LA doen, 1 is echt wel voldoende.

Marianne
nathalia
Amerika-ontdekker

Bericht door nathalia »

Oke, gaan we daar nog even naar kijken. Dank je wel!
Groetjes Nathalia en Rob
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Yosemite ligt aan de westkant van de Sierra Nevada bergketen.
June Lake ligt aan de oostkant van de Sierra Nevada.
June Lake is dus, als je van San Francisco komt, geen ideale overnachtingsplaats voor je eerste nacht bij Yosemite.
June Lake (of Lee Vining of Mammoth Lakes.) zou wel als overnachtingsplaats kunnen dienen op de dag dat je Yosemite via de Tioga Pass verlaat

Als je dingen in je route gaat wijzigen bekijk dan welk effect dat heeft op je totale route.
Zoals ik het bekijk hebben zowel Hockey (route met Sequoia) als Fraa (route zonder Sequoia, maar met Tioga Pass) mooie evenwichtige routes in elkaar gezet.
Laatst gewijzigd door Cees A op 08 apr 2013, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Yosemite wordt krap (ik zou toch minstens 2 overnachtingen doen daar), June lake snap ik niet helemaal & zoals Martin & Marianne al zei, je kan ook voor 1 stop gaan tussen GC & LA. Verder zou je al veel kunnen oplossen door in Capitol Reef maar één overnachting te doen, want ook al is het zeer mooi, 2 overnachtingen lijkt me niet nodig. Dan kan je de Scenic Drive doen, de rotstekeningen gaan bekijken, een hike naar bv de Hickman Bridge doen, etc. Voor het stuk tussen GC & LA kan je enkel voor Palm Springs kiezen bijvoorbeeld. Dan wordt het wel een rit van 6-7u (iets meer dan 400 mijl), maar onderweg zie je dan wel een stuk route 66 (via Seligman/Hackberry). Ook kan je na Kingman nog de Oatman/Topock Highway nemen door Oatman. Een lange maar mooie rit :-) Op zich ben je die dag dan ook alleen met dat bezig, als je dus vroeg genoeg vertrekt kom je nog goed op tijd in Palm Springs aan.

Met die aanpassingen krijg je dan zoiets:

Dag 1 Amsterdam - Las Vegas
Dag 2 Las Vegas -Zion
Dag 3 Zion
Dag 4 Zion - Bryce
Dag 5 Bryce - Capitol Reef
Dag 6 Capitol Reef - Monument Valley
Dag 7 Monument Valley - Page
Dag 8 Page - Grand Canyon
Dag 9 Grand Canyon
Dag 10 Grand Canyon - Palm Springs (via Seligman/Hackberry/Kingman/Oatman)
Dag 11 Palm Springs - Los Angeles
Dag 12 Los Angeles
Dag 13 Los Angeles - Pismo Beach
Dag 14 Pismo Beach - Monterey
Dag 15 Monterey - San Francisco
Dag 16 San Francisco
Dag 17 San Francisco - Yosemite
Dag 18 Yosemite
Dag 19 Yosemite
Dag 20 Yosemite - Lee Vining (via Tioga Pass)
Dag 21 Lee Vining - Death Valley
Dag 22 Death Valley - Las Vegas
Dag 23 Las Vegas
Dag 24 Las Vegas - Amsterdam

De bovenstaande route is ongeveer hetzelfde dan die wat ik al eerder gepost had, met een paar kleine wijzigingen. Eventueel kan je die extra dag in Yosemite trouwens wegnemen (want in deze route heb je 3 overnachtingen) & ergens anders plaatsen. Je kan SF of LA een dag langer maken in dat geval, dat hangt van jullie smaak af.

PS: Ik weet niet of je het hier al gelezen hebt, maar op de dag dat je van Page naar Grand Canyon Village gaat, kan je niet via US89 rijden. Je moet omrijden, want door een aardverschuiving die het wegdek vernietigd heeft, is die weg afgesloten voor het verkeer. Ze weten nog niet hoe lang het zal duren eer die terug open gaat. Hier is een topic erover: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=46639
nathalia
Amerika-ontdekker

Bericht door nathalia »

Dank je wel! Ik ben me wat meer gaan verdiepen in Yosemite en het is inderdaad prachtig.
Ik heb net voor dag 19 van onze reis nog een plekje op de camping Dimond O kunnen bemachtigen.
Dit was welliswaar voor een camper, maar ik kon gewoon aangeven dat we met een tent komen. Dus hopelijk levert dit geen problemen op.

Wat zijn goede alternatieven om voor de dag dat we op Dimond O overnachten te kiezen qua campinglocatie mochten we in Yosemite zelf niets meer vinden?

Ik zal het topic over de weg naar GC even lezen. Dat wist ik inderdaad nog niet.

Echt super dat jullie ons zo helpen zeg. Ik wil me eigenlijk gewoon nog even goed inlezen, maar de drukte in Yosemite qua overnachtigen maken me wat zenuwachtig :lol: Misschien kunnen we kiezen voor een overnachting na Dimond O om in een motel o.i.d te slapen ergens in het Park.
Ik vond het wat te duur maar voor 1 nachtje moet dat kunnen. Dan hebben we in ieder geval 2 nachten daar.
Groetjes Nathalia en Rob
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Yosemite is inderdaad prachtig, hier is trouwens een timelapse-compilatie van het park, zeker eens bekijken!

[youtube]y58C1y8VkqM[/youtube]
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vind de route van Fraa prachtig. Je kunt in plaats van de 2 volle dagen Yosemite ook nog een extra nacht SF doen. Of ga eerst in de omgeving van Oakhurst staan. Je zou bijvoorbeeld nog een ochtend SF kunnen doen op dag 17, dan naar Oakhurst rijden en de volgende ochtend de Mariposa grove bekijken.

Marianne
nathalia
Amerika-ontdekker

Bericht door nathalia »

Maar dan van SF naar Oakhurst, daar een nachtje slapen, dan naar Dimond O een nachtje slapen en dan naar Lee Vining en dan Death valley? Klopt dat qua route?

In de buurt van Oakhurst is er nog een camping Chilkoot en soquel geloof ik..via recreation.gov en deze kwam ik tegen hier op het forum http://highsierrarv.com/index.html. Die ligt echt in Oakhurst. als het zinloos is om van Oakhurst naar Dimond O te gaan en net zo goed 2 nachten in Oakhurst kunnen verblijven...? Dan cancel ik de reservering van Dimond O..of kom je via die kan weer ergens anders binnen?
Ik moet me echt meer gaan verdiepen in Yosemite :oops:

Als dit een goede volgorde zou zijn, dan boek ik die morgen meteen, dan zitten we save in Yosemite :thumbup:

En kamperen met een tentje in de DV is jezelf dood zweten?? dus beter daar een cabin ofzo zoeken?

Wauw zo mooi dat jullie ons zo fijn helpen!!

Kennen jullie de Rand mc Nally roadatlas ook? Waar kan je die in NL kopen of moet dat via de VS?

Ik ga fijn dromen over deze prachtige reis!
Groetjes Nathalia en Rob
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

OP de NPS-site staan meerdere kaarten, zie: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/maps.htm Bekijk die maar eens om een idee te krijgen van het park en de wegen er naartoe. Waar je gaat staan is ook afhankelijk van wat je allemaal wilt doen. Vanuit Oakhurst naar de vallei is het 1,5 uur rijden, maar vanaf Dimond O zal het ook wel meer dan een uur zijn. Maar wel via een andere ingang (langs de 120). Je kunt oko langs de 140 kijken, daar heb je Indian Flat RV Park, met ook tentplaatsen. Als je op googlemap de adressen intikt kun je kijken wat de afstand tot Yosemite Village is voor de verschillende opties.
In juni is het in DV misschien nog niet heel erg heet 's nachts, maar ik zou het denk ik niet prettig vinden om daar met een tent te staan. Misschien valt het in Panamint Springs nog wel mee. Anders is Lone Pine een optie, hier wordt een camping in Lone Pine aangeraden. Misschien ook leuk om de ervaringen van Sep en bijvoorbeeld http://www.michelly.nl te lezen voor het tentkamperen.

Wij hebben zowel een randMcNally Roadatlas als meerdere kaarten. Ik vind zelf de Hallwag kaarten erg fijn, zeker om een route op uit te stippelen, want er staan meerdere staten op een kaart. Uitgevouwen is hij wel groot, maar de Roadatlas is ook groot, en niet opvouwbaar. De Hallwag kaarten (nr 5 en 6 voor jullie) zijn bij de ANWB of de betere boekhandels te krijgen. Of te bestellen via bijvoorbeeld http://www.tiogatours.nl. De RandMcNally heb ik hier ook wel eens gezien dacht ik.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer