Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Willemdb: SF-SF 10 mei 2013
Reis Willemdb: SF-SF 10 mei 2013
Hallo,
Over een maand gaan we onze reis maken. Dit is onze voorlopige planning, we hebben (nog) niets gereserveerd
9-5 Vlucht naar San Francisco
10-5 San Francisco, tussen 13.00 - 16.00 uur ophalen camper CruiseAmerika en boodschappen doen, daarna naar Santa cruz.
11-5 langs de kust richting Santa Barbara, hier overnachten
12-5 naar Yoshua tree,
13-5 Kingman
14-5 Williams (via route 66)
15-5 Grand canyon mather campground
16-5 Grand canyon
17-5 Monument Valley gouldings campground
18-5 Monument Valley
19-5 Page
20-5 Zion
21-5 Zion
22-5 Las Vegas
23-5 Death Valley Furnace Creek
24-5 Bishop
25-5 Mono Lake
26-5 via Tioga naar Yosemite. Als de Tioga Pass dicht is, is moeten we beneden langs via Bakersfield. Dan van Las Vegas naar Death Valley en terug via Bakersfield. Dit kost extra dagen
27-5 Yosemite
28-5 San Francisco
29-5 San Francisco
3-6 inleveren camper
Wij hebben de volgende vragen:
- we hebben nog een aantal dagen over. Tips?
- klopt de verdeling een beetje?
- Is de eerste dag langs de kust niet te lang?
- Van Santa Barbara naar Yoshua tree, boven Los Angeles langs, is dit in een dag te doen?
Groetjes,
Anneke
Over een maand gaan we onze reis maken. Dit is onze voorlopige planning, we hebben (nog) niets gereserveerd
9-5 Vlucht naar San Francisco
10-5 San Francisco, tussen 13.00 - 16.00 uur ophalen camper CruiseAmerika en boodschappen doen, daarna naar Santa cruz.
11-5 langs de kust richting Santa Barbara, hier overnachten
12-5 naar Yoshua tree,
13-5 Kingman
14-5 Williams (via route 66)
15-5 Grand canyon mather campground
16-5 Grand canyon
17-5 Monument Valley gouldings campground
18-5 Monument Valley
19-5 Page
20-5 Zion
21-5 Zion
22-5 Las Vegas
23-5 Death Valley Furnace Creek
24-5 Bishop
25-5 Mono Lake
26-5 via Tioga naar Yosemite. Als de Tioga Pass dicht is, is moeten we beneden langs via Bakersfield. Dan van Las Vegas naar Death Valley en terug via Bakersfield. Dit kost extra dagen
27-5 Yosemite
28-5 San Francisco
29-5 San Francisco
3-6 inleveren camper
Wij hebben de volgende vragen:
- we hebben nog een aantal dagen over. Tips?
- klopt de verdeling een beetje?
- Is de eerste dag langs de kust niet te lang?
- Van Santa Barbara naar Yoshua tree, boven Los Angeles langs, is dit in een dag te doen?
Groetjes,
Anneke
Re: SF-SF 10 mei 2013
Ja, de rit van Santa Cruz is te lang imo. Ik zou daar een extra overnachting plannen (bv Cambria)
Santa Barbara naar Joshua Tree NP kan in een dag maar zorg er voor dat je na 10am door Los Angeles rijdt.
Van Kingman kan je gemakkelijk naar GCNP rijden dus die overnachting in Williams zou ik skippen.
Tussen Page en Zion vind je Bryce. Daar zou ik een extra nacht aan toevoegen.
Een volle dag Monument Valley is vaak niet nodig maar Page kan best 2 overnachtingen gebruiken.
Bishop ligt vlakbij Mono Lake.
Je zit in het Memorial Weekend in Yosemite. Het zal vrijwel onmogelijk zijn om daar zonder reservering te gaan kamperen.
Yeehaw
Santa Barbara naar Joshua Tree NP kan in een dag maar zorg er voor dat je na 10am door Los Angeles rijdt.
Van Kingman kan je gemakkelijk naar GCNP rijden dus die overnachting in Williams zou ik skippen.
Tussen Page en Zion vind je Bryce. Daar zou ik een extra nacht aan toevoegen.
Een volle dag Monument Valley is vaak niet nodig maar Page kan best 2 overnachtingen gebruiken.
Bishop ligt vlakbij Mono Lake.
Je zit in het Memorial Weekend in Yosemite. Het zal vrijwel onmogelijk zijn om daar zonder reservering te gaan kamperen.
Yeehaw
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: SF-SF 10 mei 2013
Mooie route. Ik zou alleen de verdeling zo hier en daar wat aanpassen, maar dat hangt voor en deel af van wat jullie leuk vinden en hoe jullie de tijd in de parken willen doorbrengen.
Van santa Cruz naar Santa Barbara is een flinke rit langs het mooiste stuk van de kust. Ik zou iets eerder stoppen. Bij Big Sur is het mooi kamperen maar dat is misschien weer iets te vroeg om te stoppen. Geeft je wel tijd om Monterey en Carmel te bekijken.
Van SB naar Joshua Tree is wel te doen. Ik zou niet zowel in Kingman als in Williams overnachten, dat kan zeker met 1 stop minder.
Voor Monument Valley is 1 nacht voldoende, dan heb je ook nog de tijd om een tour te doen. In plaats daarvan is een overnachting bij Bryce aan te raden.
Tussen DV en Yosemite is bij een open Tioga Pass een tussenstop voldoende. Of heb je speciale plannen tussen Bishop en Mono Lake?
Het is jammer dat je niets hebt gereserveerd want kamperen in Yosemite zelf zal nu bijna onmogelijk zijn. Kijk op ww.recreation.goc of er nog ergens iets vrij is en probeer anders iets buiten het park. Een of twee extra dagen in Yosemite is in die tijd van het jaar een aanrader. De wegen zullen gezien de droogte deze winter vermoedelijk allemaal open zijn.
De opmerking bij 26/5 begrijp ik niet helemaal, hoezo terug naar Las Vegas?
Ik zie nu dat je rond Memorial day bij Yosemite bent, probeer dat weekend daar te vermijden.
Yeehaw is me voor.
Marianne
Van santa Cruz naar Santa Barbara is een flinke rit langs het mooiste stuk van de kust. Ik zou iets eerder stoppen. Bij Big Sur is het mooi kamperen maar dat is misschien weer iets te vroeg om te stoppen. Geeft je wel tijd om Monterey en Carmel te bekijken.
Van SB naar Joshua Tree is wel te doen. Ik zou niet zowel in Kingman als in Williams overnachten, dat kan zeker met 1 stop minder.
Voor Monument Valley is 1 nacht voldoende, dan heb je ook nog de tijd om een tour te doen. In plaats daarvan is een overnachting bij Bryce aan te raden.
Tussen DV en Yosemite is bij een open Tioga Pass een tussenstop voldoende. Of heb je speciale plannen tussen Bishop en Mono Lake?
Het is jammer dat je niets hebt gereserveerd want kamperen in Yosemite zelf zal nu bijna onmogelijk zijn. Kijk op ww.recreation.goc of er nog ergens iets vrij is en probeer anders iets buiten het park. Een of twee extra dagen in Yosemite is in die tijd van het jaar een aanrader. De wegen zullen gezien de droogte deze winter vermoedelijk allemaal open zijn.
De opmerking bij 26/5 begrijp ik niet helemaal, hoezo terug naar Las Vegas?
Ik zie nu dat je rond Memorial day bij Yosemite bent, probeer dat weekend daar te vermijden.
Yeehaw is me voor.
Marianne
-
jerommeke10
- Amerikakenner
Re: Reis Willemdb: SF-SF 10 mei 2013
In grote lijnen is je verdeling wel OK.
Helemaal "standaard" zou zijn:
- Dagje erbij tussen SF en Santa Barbara, eentje voor Bryce, eentje voor las vegas.
- En eentje minder voor: GC, MV, en Bishop/Mono Lake.
De echte kenners zijn me al voor
Het hangt ook wel af van jullie interesses.
Helemaal "standaard" zou zijn:
- Dagje erbij tussen SF en Santa Barbara, eentje voor Bryce, eentje voor las vegas.
- En eentje minder voor: GC, MV, en Bishop/Mono Lake.
De echte kenners zijn me al voor
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 7051 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-