Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis MirandaSss: Miranda's trip door Californië
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Reis MirandaSss: Miranda's trip door Californië
Goedemiddag mensen,
Jullie suggesties zijn erg welkom. Ik heb een San Fran dag ingewisseld voor een dag in Zion. En de Napa tijd is ingeruild voor extra tijd in Page.
Dit is de huidige planning:
Dag 1 Amsterdam San Francisco Reis
Dag 2 San Francisco Sightseeing alcatraz fishermans ware
Dag 3 San Francisco Sightseeing
Dag 4 San Francisco Via Monterey (aquarium) Carmel 17 Mile Drive
Dag 5 Carmel Sightseeing
Dag 6 Carmel Big Sur Ocean Drive highway 1
Dag 6 Big Sur San Simeon Hearst Castle Ocean Drive highway 1
Dag 6 San Simeon Pismo Beach Ocean Drive highway 1
Dag 6 Pismo Beach Santa Barbara Ocean Drive highway 1
Dag 7 Santa Barbara Sightseeing
Dag 8 Santa Barbara Annaheim Disney
Dag 8 Annaheim Los Angeles
Dag 9 Los Angeles Sightseeing
(Misschien doorrijden naar san Diego)
Dag 10 Los Angeles Via Yoshua tree NP 29 palms
Dag 11 29 palms Via Kingman Tusayan
Dag 12 Tusayan South Rim Grand Canyon
Dag 12 South Rim Grand Canyon Monument valley
Dag 13 Monument valley Page
Dag 14 Page Antilope, horseshoe bent, lake powell
Dag 15 Page Zion NP
Dag 16 Zion
Dag 17 Zion NP Las Vegas
Dag 18 Las Vegas Sightseeing
Dag 19 Las Vegas Via death valley Bisshop
Dag 20 Bishop Via Monolake en tioga pas Yosemite NP
Dag 21 Yosemite NP NP
Dag 22 Yosemite NP San Fransico
Dag 23 San Francisco Amsterdam
Jullie suggesties zijn erg welkom. Ik heb een San Fran dag ingewisseld voor een dag in Zion. En de Napa tijd is ingeruild voor extra tijd in Page.
Dit is de huidige planning:
Dag 1 Amsterdam San Francisco Reis
Dag 2 San Francisco Sightseeing alcatraz fishermans ware
Dag 3 San Francisco Sightseeing
Dag 4 San Francisco Via Monterey (aquarium) Carmel 17 Mile Drive
Dag 5 Carmel Sightseeing
Dag 6 Carmel Big Sur Ocean Drive highway 1
Dag 6 Big Sur San Simeon Hearst Castle Ocean Drive highway 1
Dag 6 San Simeon Pismo Beach Ocean Drive highway 1
Dag 6 Pismo Beach Santa Barbara Ocean Drive highway 1
Dag 7 Santa Barbara Sightseeing
Dag 8 Santa Barbara Annaheim Disney
Dag 8 Annaheim Los Angeles
Dag 9 Los Angeles Sightseeing
(Misschien doorrijden naar san Diego)
Dag 12 Tusayan South Rim Grand Canyon
Dag 12 South Rim Grand Canyon Monument valley
Dag 13 Monument valley Page
Dag 14 Page Antilope, horseshoe bent, lake powell
Dag 15 Page Zion NP
Dag 16 Zion
Dag 17 Zion NP Las Vegas
Dag 18 Las Vegas Sightseeing
Dag 19 Las Vegas Via death valley Bisshop
Dag 20 Bishop Via Monolake en tioga pas Yosemite NP
Dag 21 Yosemite NP NP
Dag 22 Yosemite NP San Fransico
Dag 23 San Francisco Amsterdam
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Je moet nogsteeds hopen dat de Tioga Pass open is.
Persoonlijk zou ik 2 dingen anders doen. Ik zou iig 1 dag van de kustroute halen. Dus of de volle dag Carmel, of de volle dag Santa Barbara. Dan deze dag inzetten voor Bryce.
Het 2e is dat ik zelf nu een dag Los Angeles of een dag Death Valley toe zou voegen en daarvoor de volle dag Page op zou geven. Je hebt tijd genoeg voor Monument Valley en tijd genoeg voor Page in principe, maar dat is dan heel persoonlijk.
Persoonlijk zou ik 2 dingen anders doen. Ik zou iig 1 dag van de kustroute halen. Dus of de volle dag Carmel, of de volle dag Santa Barbara. Dan deze dag inzetten voor Bryce.
Het 2e is dat ik zelf nu een dag Los Angeles of een dag Death Valley toe zou voegen en daarvoor de volle dag Page op zou geven. Je hebt tijd genoeg voor Monument Valley en tijd genoeg voor Page in principe, maar dat is dan heel persoonlijk.
-
- Amerika-ontdekker
Tioga zal begin juni zijn. Zou ie dan nog dicht zijn?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er is nog niets te zeggen over de Tioga Pass, maar er is deze winter niet heel veel sneeuw gevallen, dus naar mijn idee moet het begin juni wel lukken.
Ik zie nu de eerdere opmerking van PSVwally over Mammoth Lakes; ik kan me dat niet voorstellen, er is voldoende accommodatie in ML, ingesteld op de wintersporter, dus wellicht zijn sommige accommodaties gesloten, maar het lijkt mij dat er altijd wel iets te vinden is. De Motel6 is prima en heel betaalbaar.
Die volle dag Carmel lijkt mij ook niet nodig, wat willen jullie daar doen?
En ik zou Bryce toevoegen ten koste van een nacht Page.
Willen jullie zowel in Tusayan als aan de rim overnachten? Waarom niet 2 nachten op dezelfde plek?
Marianne
Ik zie nu de eerdere opmerking van PSVwally over Mammoth Lakes; ik kan me dat niet voorstellen, er is voldoende accommodatie in ML, ingesteld op de wintersporter, dus wellicht zijn sommige accommodaties gesloten, maar het lijkt mij dat er altijd wel iets te vinden is. De Motel6 is prima en heel betaalbaar.
Die volle dag Carmel lijkt mij ook niet nodig, wat willen jullie daar doen?
En ik zou Bryce toevoegen ten koste van een nacht Page.
Willen jullie zowel in Tusayan als aan de rim overnachten? Waarom niet 2 nachten op dezelfde plek?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Is 29 palms, via Kingman en tusayan naar de rim in 1 keer te rijden? Hoe lang rijden is dat? Inderdaad twee nachten op dezelfde plek is wellicht wel lekker.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Van Tusayan naar de rim is het ongeveer 15 minuten, dus of je nu van 29Palms naar Tusayan rijdt of direct naar de rim maakt niet uit. Kijk maar eens op googlemaps voor de reistijden. Voor de rim gebruik je Grand Canyon Village.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Ik zag het inderdaad
Thanks voor de suggestie
Ik voorzie ook n verandering ivm Annaheim. Misschien is t makkelijker daar n hotelletje scoren ipv in LA.

Thanks voor de suggestie
Ik voorzie ook n verandering ivm Annaheim. Misschien is t makkelijker daar n hotelletje scoren ipv in LA.
-
- Amerika-ontdekker
Twee vraagjes:
1
Nu doen we:
Is er een alternatieve route om van LA naar Grand Canyon te gaan? Ik lees namelijk dat 29palms niet bijzonder is en dat Yoshua wellicht niet zo veel te bieden heeft.
2
Wat zijn de highlights van Zion? Het advies is om daar een dag te verblijven namelijk.
1
Nu doen we:
Is er een alternatieve route om van LA naar Grand Canyon te gaan? Ik lees namelijk dat 29palms niet bijzonder is en dat Yoshua wellicht niet zo veel te bieden heeft.
2
Wat zijn de highlights van Zion? Het advies is om daar een dag te verblijven namelijk.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Over zion http://www.allesamerika.com/zion-national-park.html
Joshua tree kan wel behoorlijk heet zijn id zomer. Ben er zelf nooit geweest, maar hoor meestal toch wel positieve verhalen erover.
Joshua tree kan wel behoorlijk heet zijn id zomer. Ben er zelf nooit geweest, maar hoor meestal toch wel positieve verhalen erover.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Joshua Tree is een mooi park, maar inderdaad heel heet in de zomer (in mei/juni valt het wellicht wel mee) en met weinig tijd iets wat ik als eerste zou laten vallen. Je zult in de zomer niet echt veel gaan wandelen, maar de rit van Joshua Tree door het park naar 29Palms hoeft niet veel extra tijd te kosten, en dan zie je toch iets van het park. Als je het bezoek wat later op de dag plant zal de temperatuur nog wel meevallen en is het licht heel mooi. In dat geval is een overnachting in 29Palms wel handig.
Als je niet naar JT gaat kun je bijvoorbeeld in Kingman overnachten. Ik denk dat reserveren niet nodig is op dat deel, dus je kunt ook ter plekke bekijken wat je doet.
Voor Zion kun je eens in mijn 2011-verslag kijken. En kijk voor de (eenvoudige) wandelmogelijkheden eens naar mijn wandelsite. Verder is http://www.ontdek-amerika.nl natuurlijk een goede informatiebron!
Marianne
Als je niet naar JT gaat kun je bijvoorbeeld in Kingman overnachten. Ik denk dat reserveren niet nodig is op dat deel, dus je kunt ook ter plekke bekijken wat je doet.
Voor Zion kun je eens in mijn 2011-verslag kijken. En kijk voor de (eenvoudige) wandelmogelijkheden eens naar mijn wandelsite. Verder is http://www.ontdek-amerika.nl natuurlijk een goede informatiebron!
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Doorrijden tot Kingman kunnen we inderdaad daar nog beslissen.
In zion denken we aan de Riverside walk naar Zion Narrows. Is de Angels Landing wandeling echt zo zwaar en eng? Anders maar teruglopen als het niet meer gaat
We zijn namelijk geen hard core wandelaars.
In zion denken we aan de Riverside walk naar Zion Narrows. Is de Angels Landing wandeling echt zo zwaar en eng? Anders maar teruglopen als het niet meer gaat

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 1873 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 8 Reacties