Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Nick-y: Eerste reis USA LA-LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Nick-y
Amerika-ontdekker

Reis Nick-y: Eerste reis USA LA-LA

Bericht door Nick-y »

Dag iedereen,

In mei vertrek ik samen met mijn partner (leeftijd 26 en 25) voor de eerste keer naar de Verenigde Staten.
Na veel het forum gelezen te hebben en dit in combinatie met reisboekjes en de hulp van een forumlid hier heb ik onderstaand schema opgesteld.
Zouden jullie dit even willen bekijken en jullie kritische mening willen geven :)
Las Vegas is best te vermijden in het weekend heb ik gelezen, maar geeft dit een groot verschil in prijs?
Want in mijn planning komen we er zaterdag aan...
In LA willen we graag de filmindustrie bezoeken waaronder Universal, Warner Bros, Walk of Fame,... De gebruikelijke toeristische plekjes.

Bedankt aan iedereen alvast :-)

Dag 1
Donderdag 9/05
Brussel – Los Angeles

Dag 2
Vrijdag 10/05
Los Angeles
NM: Warner Bros Studio Tour 3400 W. Riverside Dr. Burbank, CA 91505

Dag 3
Zaterdag 11/05
Los Angeles
Universal Studios 100 Universal City Plaza, Universal City, CA 91608

Dag 4
Zondag 12/05
Los Angeles - Palm Springs – Joshua Tree NP

Dag 5
Maandag 13/05
Joshua Tree NP – Phoenix/Scottsdale

Dag 6
Dinsdag 14/05
Phoenix/Scottsdale – Sedona – Grand Canyon

Dag 7
Woensdag 15/05
Grand Canyon – Page/Lake Powell

Dag 8
Donderdag 16/05
Page/Lake Powell – Bryce Canyon NP

Dag 9
Vrijdag 17/05
Bryce Canyon NP - Zion

Dag 10
Zaterdag 18/05
Zion – St George? – Las Vegas

Dag 11
Zondag 19/05
Las Vegas

Dag 12
Maandag 20/05
Las Vegas

Dag 13
Dinsdag 21/05
Las Vegas – Death Valley NP

Dag 14
Woensdag 22/05
Death Valley NP – Mammoth Lakes

Dag 15
Donderdag 23/05
Mammoth Lakes – Yosemite NP

Dag 16
Vrijdag 24/05
Yosemite NP - San Fransisco

Dag 17
Zaterdag 25/05
San Fransisco

Dag 18
Zondag 26/05
San Fransisco - Monterey

Dag 19
Maandag 27/05 (Memorial Day)
Monterey – San Simeon OF Santa Maria

Dag 20
Dinsdag 28/05
Santa Maria OF San Simeon – Los Angeles

Dag 21
Woensdag 29/05
Los Angeles

Dag 22
Donderdag 30/05
Los Angeles

Dag 23
Vrijdag 31/05
Los Angeles – Brussel
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Nick-y: Eerste reis USA LA-LA

Bericht door hke »

hallo,

persoonlijk vind ik dat je de parken te kort doet.
ik zou scottsdale eruit halen en van joshua tree park naar de GC rijden.
Wellicht ook een dag LA eruit zodat je 2 dagen wint en deze kunt gebruiken voor bv. Yosemite en Zion.
Ik zou minimaal 2 parken een volle dag proberen te bezoeken.

succes met plannen.
Mads2010
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Mads2010 »

Hallo,

Eens met HKE, Los Angeles kun je wel wat minder dagen inplannen. LA is eigenlijk niet echt een stad maar een verzameling van grote steden...Persoonlijk vonden wij, m.u.v. Universal, niet echt spectaculair. Een bezoek aan de Queen Mary in Long Beach Harbor is wel leuk, hebben wij in 2005 ook gedaan inclusief rondleiding.

Als je Phoenix/Scottsdale aandoet is de scenic route "Apache trail" een aanrader. De route begint in het dorpje Tortilla Flat en leid je over bochtige wegen in de richting van Globe Arizona. Een mooie route! Verder is Yosemite NP absoluut meer dan drie dagen waard, wij hebben het plan hier ooit nog eens terug te gaan omdat we drie dagen tekort vonden achteraf.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De kans dat je 22 mei over de Tioga Pass kunt is niet zo groot, dus je zult een alternatieve route naar Yosemite moeten bedenken.
Ik vind ook de tijd voor de parken erg kort en vooral het telkens weer ergens anders overnachten lijkt me niet prettig.
Het weekend in Las Vegas is echt veel duurder, bekijk maar eens wat prijzen bij verschillende hotels op verschillende data. Je kunt dat natuurlijk makkelijk vermijden door met de dagen in LA te gaan schuiven. Als jullie wel van natuur houden en iets van de parken willen zien zou ik minder tijd voor LA uittrekken. Een dag Las Vegas minder is ook een mogelijkheid. Maar het zijn natuurlijk allemaal persoonlijke keuzes.

Marianne
Fl_@merika
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Fl_@merika »

Martin & Marianne schreef:De kans dat je 22 mei over de Tioga Pass kunt is niet zo groot, dus je zult een alternatieve route naar Yosemite moeten bedenken.
Wij zitten in hetzelfde schuitje, wij willen 23 mei over de tioga pass (of zou een dag verschil maken :wink: ).... Ik heb al uitgezocht dat je als alternatief over de Sonora pass kunt of als die gesloten is over Carson pass. Wij moeten van june lake naar Oakhurst, dat is 6,5 uur (zonder stops) rijden via de Carson pass en 4,5 via de Sonora pass.
2016: Las Vegas - Las Vegas
2015: Miami - Orlando
2013: Denver - Los Angeles http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag183"
2009 en 2010: New York City
fieke85
Amerikafan

Bericht door fieke85 »

Wij moeten er ook rond dezelfde tijd langs, zal idd heel erg nipt worden :-(
Afbeelding

http://bartensofie.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik heb al weinig vertrouwen in Google Maps maar naar aanleiding van de post van Fl_@amerika heb ik die 4.5 uur van June Lake naar Oakhurst maar eens gechecked. Ze geven June Lake naar Oakhurst via Tioga pass in 3h20m maar voor de route van June Lake naar Oakhurst via Sonora pass rekenen ze 4h21 minuten terwijl dit een omweg is van 92 miles. Dus een uur langer voor 92 miles op die route. Dit is volstrekt uitgesloten.
Fl_@merika
Amerikafan

Bericht door Fl_@merika »

Yeehaw schreef:Ik heb al weinig vertrouwen in Google Maps maar naar aanleiding van de post van Fl_@amerika heb ik die 4.5 uur van June Lake naar Oakhurst maar eens gechecked. Ze geven June Lake naar Oakhurst via Tioga pass in 3h20m maar voor de route van June Lake naar Oakhurst via Sonora pass rekenen ze 4h21 minuten terwijl dit een omweg is van 92 miles. Dus een uur langer voor 92 miles op die route. Dit is volstrekt uitgesloten.
Ik vrees dat je gelijk hebt, maarja hoe kom je daar achter hé, wij hebben natuurlijk nog helemaal geen ervaring met reizen in Amerika. Hoeveel tijd denk je dan dat we nodig zullen hebben (minimaal)?
Vreemd eigenlijk dat Google maps geen rekening (kennelijk) houdt met veel bochten/aangepaste snelheden etc. Al snap ik ook wel weer dat dat best moeilijk in te calculeren is.

Nou ja, het komt er op neer dat je er hoe dan ook een volledige dag voor uit moet trekken en dat wordt dus vroeg opstaan/vertrekken :?
2016: Las Vegas - Las Vegas
2015: Miami - Orlando
2013: Denver - Los Angeles http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag183"
2009 en 2010: New York City
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is geen fout van googlemaps, Streets & Trips zegt hetzelfde. Je kunt beide routes niet vergelijken want de route via de Sonora Pass gaat niet door het park en is dus veel sneller dan de route via de Tioga Pass en via de 41.
Googlemaps houdt zeker rekening met aangepaste snelheden, vergelijk maar eens verschillende stukken van dezelfde lengte.

Het is handig om reserveringen te kunnen annuleren, dan kun je in plaats van via June Lake of Lee Vining ook via Bakersfield rijden.
Vanaf ongeveer april is het aardig te voorspellen aan de hand van de "snowpack" wanneer de pas open gaat.

Marianne
Nick-y
Amerika-ontdekker

Bericht door Nick-y »

Bedankt voor de tips alvast!
Ik ben aan het denken om toch een dag langer Yosemite aan te doen en Las Vegas een dag minder.
Is het het beste om hotels te boeken via booking.com?
En wat is volgens jullie heb beste prijs/kwaliteit hotel in de buurt van LAX?
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nati »

Booking.com is inderdaad een betrouwbare boekingssite met het voordeel (of nadeel)dat je dikwijls ter plaatse je kamer betaald.
Wij hebben voor onze volgende reis al enkele nachten geboekt bij Hotels.com maar hier houden ze het bedrag onmiddellijk van je credit card. Als je bij beide sites kamers boekt kan je de rekeningen zo wel een beetje spreiden natuurlijk.
Ook kan je bij Hotels. com sparen, want na 10 overnachtingen zou je 1 nacht gratis krijgen.
Mitchel1986
Amerikafan

Bericht door Mitchel1986 »

Hoi!

Wij vertrekken 15 mei voor een zeer vergelijkbare reis. Ik weet niet of je Las Vegas al geboekt hebt, maar ik wil je op z'n minst aanraden de website Hotwire.com te bekijken. Op dit forum is daar al veel informatie over te vinden, maar kortgezegd komt het er op neer dat je daar net zoals bij booking.com je wensen voor een plaats, aantal personen, aantal overnachtingen en comfortklasse (aantal sterren) aangeeft....en vervolgens een (zeer aantrekkelijk) aanbod krijgt. Je weet namelijk niet welk hotel je dan aangeboden krijgt, dat krijg je te zien als je de boeking hebt gedaan.

Om je een voorbeeld te geven: ik verblijf met mijn vriendin van 26 t/m 28 mei in Las Vegas en wij wilden aanvankelijk niks vastleggen ver van te voren. Het is immers doordeweeks en er is zoveel aanbod. Toch op Hotwire gekeken en ons laten verleiden te kijken wat voor aanbieding een vier-en-eenhalve sterren hotel ons zou opleveren (mijn vriendin wilde graag, in het kader van je overgeven aan de stad, een luxe hotel in). Ons maakte het niet uit welk hotel het zou worden, als we maar op de Strip zouden zitten en dat kun je gewoon aangeven. Kregen we een aanbod voor een Kingsize kamer, 2 personen, 2 nachten bij een vier-en-eenhalve ster hotel voor 110,-. Gelijk geboekt, nu zitten we het in het Luxor. Wij zijn absoluut geen luxepaardjes dus vinden het fantastisch, zeker voor die prijs. Via booking.com betaal je daar ruim 200,- voor.

Een klein beetje spannend dus, maar absoluut de moeite waard als je geen specifiek hotel op het oog hebt maar een keertje betaalbare luxe wilt!

Fijne reis!
Florida 1995
Westen VS 2013
Florida 2014
West-Canada 2017
Midwesten VS 2019
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Op zichzelf niets mis met Luxor maar ik zou dat hotel toch niet een 4.5 ster rating willen geven.
Mitchel1986
Amerikafan

Bericht door Mitchel1986 »

Yeehaw schreef:Op zichzelf niets mis met Luxor maar ik zou dat hotel toch niet een 4.5 ster rating willen geven.
Nee zoiets las ik al elders op het forum, ik had sowieso niet eerder van een 4.5 ster ranking gehoord. Volgens mij heeft Hotwire een eigen systeem daar voor. Het verschil tussen 4.5 ster en 5 op Hotwire was qua prijs ook erg groot (bijna 100 euro), vandaar onze keuze voor die categorie. Hoe dan ook, voor die prijs en die locatie klagen wij niet! :thumbup:
Florida 1995
Westen VS 2013
Florida 2014
West-Canada 2017
Midwesten VS 2019
Nick-y
Amerika-ontdekker

Bericht door Nick-y »

Het komt dichterbij en ik blijf twijfelen aan de route.
Zo heb ik nu Las Vegas een dag opgeschoven om niet op zaterdag daar aan te komen. De prijs is idd duurder om op vrijdag/zaterdag aan te komen.
Nu ben ik nog aan het twijfelen tussen Palm Springs en de Grand Canyon, langst de route 66 of langs Sedona? Ook van Death Valley naar Yosemite, is Mammoth Lakes aan te raden (aangezien die weg naar Yosemite onderbroken kan zijn door de sneeuw) of kan je beter langs Sequoia gaan. Wij zijn meer stadsmensen maar willen alles wel gezien hebben en de bekende fotoplekjes opzoeken. De eerste dagen LA zijn bedoeld voor Universal, Warner Bros Vip tour en uiteraard Walk of Fame, Beverley Hills,... De laatste dag LA is puur strand :-)

Brussel Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles Palm Springs
Palm Springs
Grand Canyon
Grand Canyon Page
Page Bryce Canyon
Bryce Canyon Zion
Zion Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas Death Valley
Death Valley
Yosemite
Yosemite San Francisco
San Francisco
San Francisco Monterey
Monterey Santa Maria
Santa Maria Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles Brussel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik mis nu de stop in Mammoth Lakes. De tijd die je nu hebt voor het stuk naar Yosemite en voor Yosemite zelf is nu veel te kort naar mijn idee. Ik denk dat inmiddels dat de kans dat de Tioga Pass open is redelijk groot is. Waarom zoveel dagen LA? Kan daar niet een dag af ten gunste van Mammoth Lakes?
Da dag dat je Warner Bros doet heb je bijvoorbeeld ook nog tijd voor andere dingen doen in LA.

Marianne
Nick-y
Amerika-ontdekker

Bericht door Nick-y »

Normaal gaan we van Death Valley naar Mammoth Lakes. De dag erop dan naar Yosemite. Maar omdat ik hier ergens gelezen had dat de Tioga pass gesloten kon zijn was ik al aan een alternatief aan het denken. Maar dat de kans groot is gaan we het er op wagen en dan ter plekke de situatie bekijken. Tussen Palm Springs en de Grand Canyon gaan we ook nog een overnachting doen maar daar twijfel ik tussen Sedona of langs de andere kant eventueel Kingman(?).
De reden voor de dagen in LA is omdat we daar echt alles gezien willen hebben. En naar mijn gevoel denk ik dat we deze tijd nodig gaan hebben omdat we de eerste nacht dichtbij de luchthaven gaan zitten en de volgende ochtend pas vertrekken. Voor WB en Universal heb je al 1.5 dag nodig. De andere 1.5 is voor Hollywood sign, Walk of Fame, winkelstraten, LA Galaxy,...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer