Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Essie72: juli 2013 SF-LA-LV

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Essie72
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Essie72: juli 2013 SF-LA-LV

Bericht door Essie72 »

Hallo,

Wij vertrekken op 17 juli voor drie weken naar de Zuid-West kust! Al eerder in Florida en New York geweest, nu deze kant eens bekijken. Als kind wilde ik al naar Hollywood, nu is het dan eindelijk zover. Nu inmiddels weet ik beter en lijkt LA wat tegen te vallen, zoals ik wel van meerdere mensen hoor. Dan maar eens met eigen ogen bekijken.

We hebben besloten om het lekker rustig aan te doen en niet teveel kilometers per dag te rijden. Gemiddeld zo'n 200-300 per dag, áls we rijden, want we hebben ook besloten om op enkele plekken wat langer te blijven. Een paar dagen is de rit rond de 400 km. Ook hebben we besloten om een aantal nationale parken over te slaan, omdat we beiden met autorijden erg last van hoogtevrees hebben. Daarom zullen we alleen de Grand Canyon aandoen.

Onze reis ziet er als volgt uit:

17 juli: Aankomst San Francisco
18 juli: SF: hop on hop off met excursie Alcatraz
19 juli: hop on hop off SF
20 juli: auto ophalen bij Alamo en door naar Monterey, 17-miles drive
21 juli: walvistocht in in Monterey
22 juli: doorreis naar Santa Barbara, met bezoek aan Neverland en Solvang
23 juli: Santa Barbara
24 juli: doorreis naar Los Angeles, Venice Veach en Santa Monica
25 juli: Los Angeles: stadstour
26 juli: Los Angeles: bezoek aan Warner Bros Studios Tour
27 juli: doorreis naar San Diego, bezoek aan lampendistrict, eventueel Zoo
28 juli: San Diego: Seaworld
29 juli: doorreis naar Palm Springs
30 juli: doorreis naar Scottsdale
31 juli: doorreis naar Sedona
1 augustus: doorreis naar de Grand Canyon
2 augustus: trail Grand Canyon
3 augustus: doorreis naar Las Vegas via Route 66
4 augustus: Las Vegas
5 augustus: Las Vegas
6 augustus: Terugvlucht Amsterdam
7 augustus: Aankomst Schiphol

We zijn ook fanatiek geocachers, dus zullen we hier zeker naar op zoek gaan:) Bij het hek bij Neverland ligt er ook een bijv;)

Wij zijn benieuwd wat jullie ervan vinden en of jullie nog tips voor ons hebben:)

In ieder geval is het aftellen begonnen!
Laatst gewijzigd door Essie72 op 30 mar 2013, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Essie72: juli 2013 SF-LA-LV

Bericht door lovely_laura »

Als ik het goed lees ben je van plan om in 1 dag van Monterey naar Santa Barbara te rijden. Ik neem aan dat je dan niet via highway 1 wil rijden?
Dit is echt een hele mooie route langs de kust met heel veel mooie uitkijkpunten en bezienswaardigheden. Ik zou hier zeker 1 tussenstop maken en lekker rustig via de kust rijden.
Verder echt een hele leuke rustige route! :thumbup:

Gr. Laura
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hallo, mooie route hoor.

Ik zou, aangezien je nog een volle dag Santa Barbara hebt al een stop maken tussen san simeon en pismo beach ipv in 1x naar santa barbara te rijden. Stel je niet teveel voor van Neverland behalve een hek...

Laat de verhalen over LA je niet (mis)leiden of (ver)oordelen over deze stad. Als je er misschien al heengaat met de gedachte dat het toch niets kan worden stap je er mijns inziens misschien verkeerd in nl. Vooral als je eerst al in het geweldige SF bent geweest met mooie historische gebouwen, super OV, alles op wandel, fiets of leuk OV afstand (tram/cable cars) bij elkaar. LA is huge, alle bezienswaardigheden liggen een eind uit elkaar, het verkeer is een crime en het OV is een stuk minder. Maar toch heeft deze stad genoeg vibe om je te vermaken.
omdat we beiden met autorijden erg last van hoogtevrees hebben
Dan weet ik niet of je de kustweg wel moet rijden, want daar rij je een flink stuk met hoogteverschil naar de oceaan vlak langs je.
Essie72
Amerika-ontdekker

Bericht door Essie72 »

Veel gelezen en filmpjes bekeken over de geweldige kustweg langs alle rotsen en klippen.... Weet echter nog niet of we 'm aan gaan durven. Als we 'm zouden rijden vanuit LA naar SF was het misschien nog net ff anders geweest. Anders rijden we via de snelweg naar Cambria. Rijden we van daaruit een stukje naar het Noorden om in San Simeon te rijden voor de zeeolifanten en een lekkere lunch. Dan slaan we het stuk rond de Big Sur over. En ja, ik weet dat het enorm jammer is maar huilend van angst in de auto zitten en niet verder durven is ook geen tof vooruitzicht. En geloof me, de hoogtevrees is écht zo erg;)

En ja, we weten dat Neverland alleen een hek is, maar als we tóch in de buurt zijn....!

En LA: ontzettend veel zin in hoor! We zitten alleen nog te dubben of we de Warner Bros Studio Tour zelf met de auto gaan doen of dat we beter een tour met vervoer erheen kunnen boeken. We slapen in het LAX Hilton, dus heel erg ver is het volgens mij niet. Maar uren in de file staan is ook weer niets.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Oei, dat is wel heel vervelend als het zo extreem is. Nu zijn de wegen daar wel iets breder dan hier, misschien dat dat nog wat helpt?

Dan gelijk maar de vraag, heb je er ook last van als je gewoon rechtdoor heuvelop heuvelaf gaat? Want als het echt zo extreem is lijkt het mij dat je in een paar delen van San Francisco ook even goed moet uitzoeken waar je dan niet moet autorijden of in de cable car moet stappen. Zoek op youtube b.v. eens op 'psvwally sf' ik heb daar een aantal stukken van de buitenkant van een cable car en een stukje vanuit de binnenkant van zo'n wagon gemaakt en vooral bij de laatste kijk je een keer een flink stuk omlaag. Volgens mij als je een beetje de buitenste ring aanhoud in de stad, dus langs Embarcadero ed. dan valt het nog wel mee.
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door hke »

hallo.

Vergeet de Alcatraz kaartjes niet al in Ned. aan te schaffen.
Het zal er erg druk zijn.

succes.
Essie72
Amerika-ontdekker

Bericht door Essie72 »

We halen de auto op bij het vliegveld, dus hoeven zelf niet in SF te rijden!

En de kaartjes van Alvatraz hebben we al gekocht;)

Overal al aan gedacht volgens mij :clap:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ipv 17 miles drive zou ik Point Lobos bij Carmel bezoeken. Je kan best in een dag van Palm Springs naar Sedona. Waarom wil je naar Scottsdale in de zomer?
lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door lovely_laura »

Had het stukje over de hoogtevrees even gemist in je berichtje. Wat vervelend moet dat zijn! Gelukkig zijn in amerika bijna alle wegen vlak dus zal je er verder weinig last van hebben :thumbup:

Gr. Laura
Essie72
Amerika-ontdekker

Bericht door Essie72 »

Yeehaw schreef:Ipv 17 miles drive zou ik Point Lobos bij Carmel bezoeken. Je kan best in een dag van Palm Springs naar Sedona. Waarom wil je naar Scottsdale in de zomer?
Ik had het idee dat dat veel te ver was... En daar vlakbij zit een ghosttown, die is misschien ook wel eens leuk om te bezoeken.
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

En daar vlakbij zit een ghosttown, die is misschien ook wel eens leuk om te bezoeken.
Bedoel je Vulture Mine City ghost town? Ik heb ook wel eens overwogen om deze te bezoeken maar als ik het me goed herinner, is ie vrijwel nooit open dus een bezoekje inplannen kan erg lastig zijn.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Vulture is bij Wickenburg dus uit de route naar Scottsdale. Misschien bedoel je Goldfield Ghosttown in Apache Junction. Er zijn trouwens heel veel ghosttown in Az. Goldfield ligt trouwens ook niet echt op de route naar Sedona maar wel een mooie rit via Apache Trail (22 miles onverhard) en Payson naar Sedona.
Essie72
Amerika-ontdekker

Bericht door Essie72 »

Yeehaw schreef:Vulture is bij Wickenburg dus uit de route naar Scottsdale. Misschien bedoel je Goldfield Ghosttown in Apache Junction. Er zijn trouwens heel veel ghosttown in Az. Goldfield ligt trouwens ook niet echt op de route naar Sedona maar wel een mooie rit via Apache Trail (22 miles onverhard) en Payson naar Sedona.
We willen inderdaad misschien naar Goldfield. Wel even uit de route, maar de trip naar Sedona is niet zo lang dus misschien wel leuk om even een ommetje voor te maken in de ochtend. Geen idee of er een andere ghosttown in de richting van Sedona ligt? Misschien is Goldfield wel wat te toeristisch...
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Ik ben snel langs Goldfield gereden. Zag er allemaal te pretpark / gefabriceerd uit.
Jerome is wel een aardige ex-ghosttown bij Sedona.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer