Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis johnvoorn: van LA naar SF in drie dagen, welke route?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
johnvoorn
Amerika-ontdekker

Reis johnvoorn: van LA naar SF in drie dagen, welke route?

Bericht door johnvoorn »

Hallo,

Ja ik weet dat drie dagen veel te kort is om de toeristische route te volgens maar ik heb nu eenmaal alleen een lang weekend beschikbaar omdat ik in LA en SF moet zijn voor mijn werk. Eigenlijk heb ik nog mazel omdat ik memorial day over het hoofd hadden gezien tijdens de planning en ik nu dus een dag extra weekend heb. Ik begin ten zuiden van LA (Temecula) en kan van daaruit kiezen of naar LA en dan langzaam naar boven of bijvoorbeeld naar Palm Springs en daar naar boven.
De reis is dus eind mei en mijn voorkeur gaat uit naar nationaal parken, Las Vegas, LA en de gangbare parken ben ik al eerder geweest maar Palm Springs en desert valley nog niet.
Wie helpt mij?
Yeehaw
Amerika-expert

Re: van LA naar SF in drie dagen, welke route?

Bericht door Yeehaw »

Wat bedoel je met Desert Valley? Joshua Tree, Mojave National Preserve, Death Valley NP zijn allemaal desert parken. Heb je al eens langs de kust naar SF gereden? Daar kan je gemakkelijk 3 dagen voor uittrekken.
johnvoorn
Amerika-ontdekker

Re: Reis johnvoorn: van LA naar SF in drie dagen, welke rout

Bericht door johnvoorn »

Ja ik bedoel inderdaad death valley en ja ik heb een keer de kustweg gereden van SF naar LA,was prachtig en helaas waren alle kampeerplekken aan de zee daar toen al vol. Deze route naar het noorden kan ik natuurlijk ook doen dan rijd ik tenminste aan de berg kant :-) en wat moet ik onderweg dan absoluut niet overslaan?
johnvoorn
Amerika-ontdekker

Bericht door johnvoorn »

Zou Temecula - death valley - Tioga pas - San Jose te doen zijn in drie dagen?
Of beter aan de west kant blijven en v.b. sequoia national forrest - kust route?
Wie heeft er nog een tip?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als ik het goed lees heb je eigenlijk alleen maar 3 dagen te besteden tussen LA en SF?
Ik zou dan denk ik kiezen om in 3 dagen de kustroute te doen of 1 dag rijden naar Yosemite en daar nog 2 volle dagen te blijven.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je kan ook van Temecula langs de eastern Sierra naar bv Lone Pine rijden en dan de volgende dag naar Yosemite. Ik ben een echte fan van Death Valley maar heb een gruwelijke hekel aan die I15.
johnvoorn
Amerika-ontdekker

Bericht door johnvoorn »

Dit lijkt mij inderdaad een mooie route Lone Pine Yosemite, wat mogen we onderweg echt niet missen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Bodie, Mono Lake, Alabama Hills bij Lone Pine, en in Yosemite langs de Tioga Road: Tuolumne Meadows, Tenaya Lake, Olmsted Point, etc.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer