Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis froggeltje: rondje LA - LA augustus 2013

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
froggeltje
Amerika-newbie

Reis froggeltje: rondje LA - LA augustus 2013

Bericht door froggeltje »

Hello forumleden,

Al enige tijd hadden wij het plan om naar Amerika te gaan dit jaar. Met het motto: nu kan het allemaal nog! De periode was wat onzeker (oktober of augustus) vanwege werk. Augustus zou geen probleem zijn, oktober werd wat lastiger. Dit was onzeker totdat wij vorige week vliegtickets zagen voor maar 415,00,- euro pp. Een koopje zou ik zeggen.

Wij vertrekken 5 augustus en komen vliegen terug op 26 augustus.
Sindsdien zijn wij druk bezig met het plannen van onze reis en we moeten zeggen wat een geweldige forum is dit.

Graag delen wij de route:
Dag 1 Aankomst LA (19.29 uur)
Dag 2 LA
Dag 3 LA – Joshua Tree – Kingman (motel is gereserveerd)
Dag 4 Kingman – Grand Canyon (Bright Angel Lodge & Cabins is gereserveerd)
Dag 5 Grand Canyon – Page (motel is gereserveerd)
Dag 6 Page – Bryce (motel in Panguitch is gereserveerd)
Dag 7 Bryce – Zion (motel in Springdale is gereserveerd)
Dag 8 Zion
Dag 9 Zion – Las Vegas
Dag 10 Las Vegas
Dag 11 Las Vegas – Death Valley – Lone Pine (motel is gereserveerd)
Dag 12 Lone Pine – Mammoth Lakes (voor inchecken brengen we een bezoek aan Bodie en motel is gereserveerd)
Dag 13 Mammoth Lakes – Togia Pass – Yosemite (Curry Village is gereserveerd)
Dag 14 Yosemite – slapen buiten park, maar waar?
Is Madera te doen qua reisafstand aan het einde van de dag? Hier zijn de hotels stukken goedkoper, en een nachtje goedkoper slapen kunnen we goed gebruiken!
Dag 15 ? – SF
Dag 16 SF
Dag 17 SF - ?
Dag 18 Kust
Dag 19 Kust
Dag 20 Kust
Dag 21 Kust - La
Dag 22 La – naar huis om 08.30 uur vertrek met vliegtuig

Alvast enkele opmerkingen:

* wij slaan bewust Monument Valley over: wij besteden de laatste dagen van de reis graag aan de kust. Graag willen we de mooiste dingen van de kust zien, maar we willen ook graag liggen op het strand en even bijkomen ;-) Dit hebben wij tijdens onze vorige grote reis in Thailand ook gedaan en dat beviel ons erg goed.

* Er zijn zoals jullie kunnen zien al veel motels gereserveerd. Deze kunnen geannuleerd worden, maar liever niet de Grand Canyon en Yosemite. Hier hebben wij namelijk de laatste kamers al ingepikt :-) en we zijn bang dat het op andere dagen al helemaal niet meer te reserveren is. Wat dat betreft hebben we best al geluk!?

* In Yosemite kunnen wij helaas niet twee nachten verblijven, daarom maar één nacht in Curry Village.

* Wij hebben er bewust voor gekozen om niet meteen op dag 2 al de trip te starten door naar Kingman te rijden.

* Wij verblijven bewust niet in Death Valley (i.v.m met de hitte, maar ook vanwege de kosten van het hotel) Dag 11 zal dus wel een lange dag worden, maar goed we zijn nog jong.

We zijn benieuwd wat jullie hiervan vinden.
Tips voor aan de kust zijn altijd welkom, hier moeten we ons ook nog in verdiepen, dus vandaar dat dit nog leeg is voor nu.

Groeten,
Laura

P.s. nogmaals een geweldig forum dit. We hebben al heel wat (reis) verhalen gelezen waardoor we dit plan hebben kunnen maken. Een leven zonder internet is toch bijna niet meer voor stellen!?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis froggeltje: rondje LA - LA augustus 2013

Bericht door PSVwally »

Mooie trip hoor. Als je echt aan het strand wil liggen kun je dat het beste vanaf LA tot aan San Diego doen. Het stuk tussen San Francisco en LA is iig niet het beste zwemwater ed. Ik zou de weg tussen SF en LA in 3x rijden. Eerst naar Monterey, dan naar het gebied tussen Cambria en Santa Barbara en dan dus naar LA, dan heb je de tijd om overal goed rond te kijken. Het zou ook in 2x kunnen maar dan zou ik dag 1 niet verder rijden dan Cambria.

Ik zou zelf een dag bij Page doen, maar in jou geval moet je dan flink wat hotels verschuiven, waaronder Yosemite ;)
Nu Is het moeilijk te bepalen of je genoeg tijd voor de Grand Canyon hebt, waardoor ook Page en of Bryce misschien wat afgeraffeld moeten worden.

Je zou ipv Madera in Oakhurst (heb je nog wat meer tijd voor Yosemite die dag) of Mariposa kunnen overnachten. Anders is ook Merced evt een optie.
EvelienK.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door EvelienK. »

Hoi,

Herkenbare reis voor een groot deel. Wij zijn vanaf Lone Pine via Death Valley naar Las Vegas gereden. Goed te doen, viel ontzettend mee. Wij hadden dezelfde redenen om niet in Death Valley te overnachten.

Wij sliepen in Cedar Lodge bij Yosemite. Prima afstand en mooi hotel. Ik was er erg blij mee. Er zit een restaurant bij waar je kunt dineren en ontbijten, je kunt ook gewoon lekker je ontbijt in de winkel kopen en aan één van de tafels buiten eten. Lekker zwembad, vriendelijk personeel.

Jammer dat je niet 2 dagen kunt blijven in Yosemite, want ik zou anders dag 14 en 15 in Yosemite (MOOOIIII!!) blijven en daarna (dag 16) naar SF (WOW!!!). Wij hebben de route andersom gedaan. Ehm, ff denken. Wij zijn van San Diego naar LA gegaan en van daaruit via San Luis Obispo naar San Francisco. Dat was een prima plekje. Wij waren er vooral om even een beetje bij te komen. San Luis Obispo heeft niet onwijs veel te bieden, maar ff bijkomen kan geen kwaad ;-) Ik heb eigenlijk geen idee of je echt naar het strand kan in San Luis Obispo, maar wij hadden een zwembad wat we zelf fijner vinden ;-)

Ook wij hebben geen Monument Valley gedaan.

Ik ben benieuwd wat je plannen worden!
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Wij hebben net als jullie vorige week tickets LA-LA geboekt aan een spotprijsje en zijn ook volop aan het plannen.

Waarom geen 2 nachten Curry village? Eind augustus is er zelfs nog plaats in Housekeeping Camp. Dat zou onze voorkeur zijn maar helaas in juli niets meer vrij.

Aan de zuidingang hebben we in Coarsegold (Chuksansi) vastgelegd maar dat kunnen we nog annuleren.

Dag 12 vergeet Mono Lake niet bij zonsondergang.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Pismo Beach heeft al mooie stranden maar we vonden Avila beach nog leuker.
Turbotrent
Amerikafan

Bericht door Turbotrent »

froggeltje schreef: Dag 12 Lone Pine – Mammoth Lakes (voor inchecken brengen we een bezoek aan Bodie en motel is gereserveerd)
Hoi Laura!

Ik snap dag 12 eigenlijk niet zo goed. Lone Pine - Mammoth lakes is eigenlijk geen afstand, dat doe je makkelijk in nog geen twee uur rijden. Onderweg is er eigenlijk niets te zien. Ik snap dat je Bodie wil gaan bezoeken, maar Bodie ligt nog een stukje achter Mammoth Lakes, wat dus wil zeggen dat je dezelfde route helemaal terug gaat moeten rijden.
Ik zou in dit geval niet in Mammoth lakes overnachten, maar wel in Lee Vining. Dit ligt veel dichter bij Bodie en je bent vlakbij de Tioga Road, dus je hebt dan op dag 13 meer tijd om deze (prachtige!) weg te ontdekken.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Vergeet zeker de Alabama Hills niet in Lone Pine :thumbup: (zie ons verslag van afgelopen december via onderstaande link).
jerommeke10
Amerikakenner

Lone Pine - Mammoth lakes is eigenlijk geen afstand, dat doe je makkelijk in nog geen twee uur rijden. Onderweg is er eigenlijk niets te zien.
Alabama hills - Ancient Bristlecones - Bodie -Mono Lake: lijkt me juist een hele volle en leuke dag. Er is juist heel veel te zien tussen Yosemite en DV.

Maar ik ben het wel met je eens dat Lee Vining eigenlijk wat beter ligt dan Mammoth Lakes. Alleen lijkt het veel moeilijker om een geschikt hotel te vinden in Lee Vining.

@froggeltje
Wij deden ongeveer hetzelfde maar bezochten Bodie de dag nadien, we stonden klaar bij de opening van het park (9u00). Later op de dag schijnt het heel druk te worden. Hotel Virginia Creek Settlement ligt het dichtste bij de ingang.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Nog meer interessants noord van Lone Pine: Manzanar, Convict Lake, Laws Museum, Devils Postpiles.
Turbotrent
Amerikafan

Bericht door Turbotrent »

kalaman schreef:Vergeet zeker de Alabama Hills niet in Lone Pine :thumbup: (zie ons verslag van afgelopen december via onderstaande link).
Yeehaw schreef:Nog meer interessants noord van Lone Pine: Manzanar, Convict Lake, Laws Museum, Devils Postpiles.
Ok, dat heb ik dus blijkbaar allemaal gemist toen we er vorige zomer waren :oops:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Het neemt heel wat tijd om het allemaal te bekijken en te bezoeken maar er blijft nog iets te wensen over de volgende keer TurboTrent!
froggeltje
Amerika-newbie

Wow wat een reacties! :thumbup:
Bedankt allemaal, wat ontzettend leuk en fijn! :D

En wat fijn en een enorme opluchting dat we niet het advies krijgen om dingen te schrappen, omdat we veels te veel willen of omdat we veels te veel kilometers gaan rijden. Dan hebben we ons huiswerk toch goed gedaan!
Ik werd een beetje zenuwachtig van alle berichten die ik had gelezen: zorg dat je op tijd bent met het reserveren van je accommodaties (vooral in de parken). De meeste mensen plannen maanden/een jaar van te voren en wij vertrekken al over vier maanden!! Vandaar dat we veel hotels/motels al gereserveerd hebben, welke allemaal nog wel geannuleerd kunnen worden. Inclusief de overnachting in de Grand Canyon en Yosemite.

De rede dat we niet twee nachten verblijven in Yosemite, is omdat er op de tweede nacht al geen tent meer beschikbaar is. We houden de website in de gaten, mocht er iets vrij komen dan reserveren wij meteen. Zo niet: dan wordt het waarschijnlijk toch een overnachting buiten het park. Merced klinkt goed en klinkt beter dan Madera. Ook Cedar Lodge zullen we gaan bekijken. Als we alle accommodaties hebben gereserveerd dan kunnen we ook nog de keuze maken om dichter bij het park te overnachten. Het is even afhankelijk van hoeveel financiële ruimte wij daar nog voor (over) hebben.

De rede dat we op dag 12 verblijven in Mammoth Lakes en niet in Lee Vining is, omdat er in Lee Vining van de week al niets te vinden was. Lee Vining is onze eerste keus, dus misschien wordt dat nog aangepast. Ook hiervoor geldt dat we de boekingssites goed in de gaten houden. Indien we in Lee Vining verblijven dan is Bodie de volgende ochtend bezoeken misschien wel een heel goed idee. Bedankt ook voor de tips voor de route tussen Lone Pine – Mammoth Lakes. We noteren ze allemaal!! Hotel Virginia Creek Settlement zullen we ook eens googlen.

We denken dat we voor het bezoeken van de Grand Canyon voldoende tijd moeten hebben. We willen daar een (korte) wandeling maken, viewpoints zien en waarschijnlijk ook een helikoptervlucht maken. Over Page en Bryce begin ik nu wel mijn bedenkingen te krijgen. Is het een idee om Bryce te schrappen en twee nachten Page te doen? Of juist Page overslaan en twee nachten Bryce? Of, de laatste keus: gewoon laten staan zoals het is? Hotels verzetten is niet erg, maar een extra nacht Page houdt ook in dat de accommodatie in Yosemite niet meer gaat lukken en dat willen we liever niet. We gaan ons ook nog verdiepen in wat er te doen is in Bryce en Page. We weten het wel een beetje, vanwege alle verhalen die we lezen, maar waar onze voorkeur nu echt naar uitgaat dan moeten we nog even onderzoeken.

Het is inderdaad de bedoeling om in twee nachten, drie dagen de kust tussen SF en LA te gaan rijden. Monterey klinkt als een goede stop. Bedankt ook voor de tips qua stranden. We zullen Pismo beach en Avila beach eens googlen. Ik vind een zwembad prima, maar mijn vriend geeft de voorkeur aan strand. Ik zit zelf te denken aan San Diego alhoewel ik deze eerst had geschrapt. Zou dat haalbaar zijn?

@ Jerommeke10: laat me raden, een terugkomt op maandag? Het viel op dat alle tickets met terug vliegen op maandag sterk in prijs verlaagd waren. Veel plezier in ieder geval met plannen en alvast met de reis. Housekeeping Camp zal ook in google ingetikt worden. Hier had ik nog niet van gehoord.

Nogmaals bedankt allemaal!!!
jerommeke10
Amerikakenner

@ Jerommeke10: laat me raden, een terugkomt op maandag? Het viel op dat alle tickets met terug vliegen op maandag sterk in prijs verlaagd waren. Veel plezier in ieder geval met plannen en alvast met de reis. Housekeeping Camp zal ook in google ingetikt worden. Hier had ik nog niet van gehoord.
Wij vertrekken op maandag :wink: (1/7) en vliegen terug op donderdag.

We hebben voor dit jaar 2 nachten geboekt in Curry village maar zouden liever in Housekeeping camp zitten (daar zaten we 2 jaar geleden, het grote voordeel is dat je er een vuurtje mag maken. Geen zwembad, wel rivier + strand!). We houden elke dag, wat zeg ik, elk uur de website in het oog. En ik zie op dit moment dat ze nog een plaatsje hebben voor 18/8, is dat niet de overnachting die jullie zoeken?
froggeltje
Amerika-newbie

Jerommeke10: geweldig!! Vanavond overleggen en ik vermoed meteen boeken. Helaas niet beschikbaar van zaterdag 17 of zondag 18, maar wel van 18 op 19 augustus! Top!!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je zelf denkt dat je genoeg tijd voor de Grand Canyon hebt dan zou ik het zo laten staan. Die dag vanaf Kingman zou ik wel eerst langs het vliegveld rijden om je vlucht te boeken (als je dat al niet van te voren doet?), dan weet je ook waar je aan toe bent. Wij kwamen vanuit MV en hebben die dag alle viewpoints + een kort deel van de bright angel trail gedaan. De volgende morgen rond 10u de vlucht en we zijn daarna doorgereden. Hou wel rekening ermee dat je een stuk langer onderweg bent naar Page nu die 89 is afgesloten. Je komt dan al wel langs de antelope canyon, die zou ik gelijk meepikken. Ook daarvoor geldt weer dat als je de upper doet er geschiktere tijdstippen ivm lichtinval zijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

froggeltje schreef: Housekeeping Camp zal ook in google ingetikt worden. Hier had ik nog niet van gehoord.
Als je al op http://www.yosemitepark.com hebt gekeken naar Curry Village had je daar ook Housekeeping Camp tegen kunnen komen. Je vindt daar een beschrijving onder Stay.
Wij vonden het ook erg leuk, zie bijvoorbeeld ons 2006- en 2002-verslag.
Denk er aan dat je je eigen beddengoed moet meenemen, of huren.
Als ik me niet vergis mogen gasten van Housekeeping Camp ook van het zwembad bij Curry Village gebruik maken.

Marianne
jerommeke10
Amerikakenner

Nog wat Housekeeping Camp betreft: of je gebruik kan maken van het zwembad van Curry Village weet ik niet, maar waarom zou je als dit jouw strand is? :D

" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.yosemitefun.com/beach_web.jpg

Beddengoed moet je inderdaad huren, kost een paar dollar. Nog meer info en foto's hieronder. Handig is een paar m² stevig papieren tafellaken om op de betonnen vloer te leggen. De Amerikanen sleuren hun tapijten mee :wink:

http://www.yosemitefun.com/housekeeping_camp.htm
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer