Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Lentje: rondreis San Francisco /San Francisco

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Lentje: rondreis San Francisco /San Francisco

Bericht door PSVwally »

Nog even over de reisgidsen, wat bedoel je daar eigenlijk precies mee? Of anders gezegd, wat wil je precies zoeken/vinden. Met de juiste zoektermen vind je ook megaveel op internet he. Ik heb zelf zo'n capitol boek van LA en van zuidwest amerika. Maar daar staat veel te veel non-info in.
Lentje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Lentje »

Wat kun je bezig zijn met zo´n reis.
Elke keer vraag ik me af of ik wel de perfecte route heb, als dat al zou bestaan.
Nu heb ik gepland vanaf Las Vegas naar Lone Pine. Dan rijd je eigenlijk door Death Valley.
Zie je dan genoeg of zou ik toch beter bij Furnace greek kunnen overnachten?

OOk heb ik Na Lone Pine een nacht Mammoth Lake. we willen dat Bodie en mono lake zien en daarna de Tioga pass rijden.
Dan heb ik 2 nachten El Portal geboekt en wil dan via Mariposa groove naar Tree Rivers rijden voor Sequoia. Daar een nacht blijven en aan t eind van de volgende dag terug naar SF om daar te slapen en de volgende dag naar huis.
Nu vraag ik me af, eerst naar het zuiden?? dan weer terug naar noord SF, is dat rijden heen en weer wel de moeite?

graag jullie mening.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De perfecte route is voor iedereen anders. :wink: Het is heel lastig om voor een eerste keer goed te weten wat je wilt doen en hoeveel tijd je overal voor uit wilt trekken. He enige wat wij kunnen doen is aangeven welke mogelijkheden er zijn.
Het is mij nu niet helemaal duidelijk hoe je voorlopige route er uit ziet, misschien goed om te reageren op de post van PSVwally waarin hij de route heeft uitgeschreven, op die manier kunnen we een beter beeld krijgen en dan zijn jouw vragen over extra overnachtingen bij Page of Moab ook beter te beantwoorden.
Je schrijft nu dat je naar Lone Pine gaat, maar je had eerder Furnace Creek (met een c :wink: ) geschreven. Ik zou voor Furnace Creek kiezen, dan heb je de mooiste uren voor Death Valley en je hebt de overnachtingen ook beter verdeeld als je daarna in Mammoth Lakes overnacht. Ik had je al eens naar mijn 2006-verslag verwezen, wij hebben het toen ook op die manier verdeeld.
Three Rivers begrijp ik niet, daar heb je toch geen tijd voor als je van Yosemite naar SF gaat? Waar wil je die nacht vandaan halen? Of is dat dan in plaats van Oakhurst? en waarom wil je naar Sequoia? Er is al meerdere keren hier aangeraden om dat niet te doen omdat het ver rijden is en niet veel toevoegt als je er weinig tijd voor hebt. En al je wel naar Sequoia gaat, waarom dan nog naar de Mariposa Grove?
Lees nog eens je hele topic goed door, er zijn al heel veel tips gegeven.

Marianne
Lentje
Amerika-ontdekker

Bericht door Lentje »

ik zal hem nog een keer uitschrijven.
Lentje
Amerika-ontdekker

Bericht door Lentje »

voor alsnog is de reis nu zo geboekt.
1 dag aan het eind staat nog open.
een extra dag in El portal was niet meer bij te boeken en Three Rivers hebben we daar weggehaald dus ????
nog geen idee wat dan te doen.

11 – 12 juli Amsterdam – San Francisco
13 juli San Francisco
14 juli San Francisco
14 - 15 juli San Francisco – Monterey
15 – 16 juli Monterey – Pismo Beach
16 – 17 juli Pismo Beach – 29Palms
17 – 18 juli 29Palms - Scotssdale (om Apache trail te rijden)
18 – 19 juli Scotssdale - Sedona
19 juli Sedona
20 - 21 juli Sedona - Tusayan
21 juli Tusayan-
22 - 23 juli Tusayan - Page
23 Page
24 – 25 juli Page
25 – 26 juli Page – MV - Cortez
26 – 27 juli Cortez – Moab
27 juli Moab
28 juli Moab
29 – 30 juli Moab - Torrey
30 – 31 juli Torrey - Bryce
31 – 1 aug. Bryce
1 – 2 aug. Bryce - Zion
02 aug. Zion
2 – 3 aug. Zion - Las Vegas
3 aug. Las Vegas
4 – 5 aug. Las Vegas – Lone Pine-
5 – 6 aug. Lone Pine - Mammoth Lakes (Tioga pas)
6 – 7 aug. Mammoth Lakes - El Portal
8 aug. El Portal
9 – 10 aug. El Portal - ??
10 – 11 aug. ??? - San Francisco Airport
11 aug. SF - Amsterdam
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Nogmaals, schrijf het eens duidelijker uit. Dan bedoel ik zonder die dubbele data er steeds bij, dat is superirritant en het zou fouten kunnen veroorzaken. Ik zie nu bijvoorbeeld dit staan:

11 – 12 juli Amsterdam – San Francisco
13 juli San Francisco
14 juli San Francisco
14 - 15 juli San Francisco – Monterey

Dan ga ik ervanuit dat je de 15e slaapt in Monterey?

Een stukje verder staat dit :

18 – 19 juli Scotssdale - Sedona
19 juli Sedona
20 - 21 juli Sedona - Tusayan
21 juli Tusayan-

Allemaal dubbele dingen,

En waar slaap je 24 Juli?? Of slaap je de 23e, 24e en 25e in Page?? Hetzelfde geldt voor las vegas, slaap je daar 4 augustus ook? En bij Moab...de 29e?

Ik vind overigens met de route weinig mis, met wat ik kan beoordelen. Ik mis wel nogsteeds Los Angeles in je route, misschien heb ik het gemist, maar wil je daar niet even rondkijken?
Ik zou de laatste dag denk ik gewoon nog lekker een dagje San Francisco doen. Eventueel vanuit Yosemite via Sacramento naar San Francisco rijden?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb het iets anders opgeschreven, want het was inderdaad niet duidelijk zo. Als je de 11e vertrekt uit Amsterdam kom je ook de 11e in SF aan. Hoeveel dagen SF heb je? Heb je daar al iets geboekt?
Gewoon per dag opschrijven wat je gaat doen; van A naar B reizen, of een dag op dezelfde plaats blijven, dat maakt het voor jezelf ook duidelijker.
Als ik het goed begrijp ziet het er zo uit, maar geef vooral aan als ik het niet goed interpreteer, want het is niet handig als we langs elkaar heen zitten te praten.

11-jul Amsterdam - San Francisco
12-jul San Francisco
13-jul San Francisco
14-jul San Francisco - Monterey
15-jul Monterey - Pismo Beach
16-jul Pismo Beach - 29Palms
17-jul 29Palms - Scottsdale
18-jul Scottsdale - Sedona
19-jul Sedona
20-jul Sedona - Tusayan
21-jul Tusayan
22-jul Tusayan - Page
23-jul Page
24-jul Page - Monument valley
25-jul Monument valley - Cortez
26-jul Cortez - Moab
27-jul Moab
28-jul Moab
29-jul Moab - Torrey
30-jul Torrey - Bryce
31-jul Bryce
1-aug Bryce - Zion
2-aug Zion
3-aug Zion - Las Vegas
4-aug Las Vegas
5-aug Las Vegas - Lone Pine
6-aug Lone Pine - Mammoth Lakes
7-aug Mammoth Lakes - El Portal
8-aug El Portal
9-aug El Portal - Oakhurst
10-aug Oakhurst - San Francisco
11-aug San Francisco - Amsterdam

Je had 3 nachten Page staan. Ik heb van de laatste nacht Page een nacht Monument Valley gemaakt; je hebt voldoende tijd in Page, en krijgt zo de mooiste uren in MV, en meer tijd voor Cortez/Mesa Verde of wat je er ook wilt doen.
Verder heb ik Oakhurst er in gezet na El Portal. Dat geeft je de gelegenheid om de Mariposa Grove op een mooi en rustig tijdstip te bekijken, vroeg in de ochtend of wat later op de dag. Een overnachting in het park zelf spreekt je niet aan? Het blijft een beetje raden naar wat jullie willen. :wink:
Ik zou zelf een overnachting in Death Valley doen en niet in Lone Pine. Wat zijn jullie plannen tussen Lone Pine en Mammoth Lakes?

Marianne
Lentje
Amerika-ontdekker

Bericht door Lentje »

bedankt weer.
LA spreekt ons eigenlijk niet aan dis vandaar dat we die overslaan.

Monument Valley was erg duur en men haha zei dat je daat wel gewoon door heen kon rijden. Valley of the Gods is daar meen ik ook. We hebben Cortez/Mesa Verde er bij gezet juist omdat we dan vanaf Page een hele dag hebben om via MV naar Cortez te rijden.
Daar beslissen we of we rechtstreeks naar Moab rijden of via Durango door de bergen via Silverton waar ook het beroemde treintje heen gaat,.
Furnace Creek leek mij zo heet, weet niet of ik dat trek en Lone Pine lag op de route naar Mammoth Lakes.
Tussen Lone Pine en Mammoth Lakes had ik geen plannen alleen de route loopt zo. Bij M.Lakes Bodie bezoeken en MonoLake.

Oakhurst zal ik bekijken, wil best in het park maar Wanoma bv was vol.

bedankt voor t meedenken
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Furnace Creek is inderdaad heet, maar als je door DV heen rijdt is het ook heet, nog heter zelfs als je dat midden op de dag doet. In de kamers is airco dus je hoeft niet te merken van de hitte. Hou er rekening mee dat het overal heet is, ook in Las Vegas, Bodie, Page, Zion, etc.
Wij hebben in Monument Valley in een cabin overnacht, zie daarvoor ons 2008-verslag. Die cabins zijn niet duur (92 dollar). Er is nu geen cabin vrij, maar je hebt wel een casita voor 149 dollar.
Je kunt ook in Mexican Hat of Kayenta kijken. Er blijft anders wel weinig tijd over voor Mesa Verde als je daar naartoe wilt.

Marianne
Lentje
Amerika-ontdekker

Bericht door Lentje »

Mesa Verde doen we alleen als er tijd over is. Bij Sedona hebben we als het goed is ook al van die rotswoningen bekeken.
Oakhurst boek ik op het eind, dan weten we of we nog een dag Yosimity willen doen of nog een dag SF.
Oakhurst is zelf niet zo byzonder schreef iemand op het forum.

iig bedankt weer
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat is idd een hoteldorp waar je 's avonds beter bij je hotel (of andere overnachtingsplek) kunt blijven. De hoofdweg is pikkedonker en gevaarlijk om op te lopen naar bijvoorbeeld de mac of starbucks. Maar zo vond ik Page zelf qua dorp ook niet zo bijzonder (op die ene straat met 20 kerken ofzo na dan), idem voor Ridgecrest, kayenta en tuba city.
sofie1983
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door sofie1983 »

Wat betreft leuke hotels, in Page vonden we de Courtyard by Marriott heel goed...en de prijs viel ook goed mee. Wij zijn wel in september geweest.
Lentje
Amerika-ontdekker

Bericht door Lentje »

ja die was nu niet meer vrij of heel duur.
Lentje
Amerika-ontdekker

Bericht door Lentje »

zijn er eigenlijk wel leukje dorpjes of stadjes op de route of gaat het alleen maar om de parken.
ik heb nog geen boeken binnen van de bieb dus heb het nog neit kunnen opzoeken,over de parken is genoeg op internet te vinden inderdaad. onrdek-amerika is super.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je gaat niet echt voor de plaatsen op je route die kant op. Sedona is wel leuk, maar ook daar gaat het vooral om de omgeving. Bij Zion zou ik in Springdale gaan overnachten, dat is wel een aardig dorp, net als Moab. Maar zonder Zion en Arches en Canyonlands heeft een bezoek aan die plaatsen weinig zin. Page is vreselijk, maar ook hier geldt weer, net als bij Oakhurst, dat het om de omgeving gaat, je moet het zien als uitvalsbasis.

Marianne
Lentje
Amerika-ontdekker

Bericht door Lentje »

Donderdag is het dan eindelijk zover, we gaan daar de States.
Veel zin maar ook wat kriebels, tja that´s me.
Ik kan nl.niet erg goed tegen de hitte en het is me nogal heet daar.
Nu wilde ik mijn route iets wijzigen.
We zouden via Pismo Beach naar 29Palms en dan door Joshua tree naar Phoenix. Daar zouden we apache trail naar Sedona nemen.
Nu dacht ik om na 29 Palms, waar t ook erg heet is, meteen naar Sedona te gaan. Wel met een tussenstop.
Heeft iemand een idee wat handig is. Prescott ligt op de route maar daar was toch die vreselijke brand.
Welke ervaren VS ganger kan mij helpen??
sofie1983
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door sofie1983 »

Geen ervaring... maar alleszins een heeeeel prettige vakantie gewenst, ik zou meteen mee willen!

En wat betreft de zenuwen... heb dit ook, elk jaar opnieuw denk ik waarom wil ik toch altijd op reis gaan en als ik na 3 weken moet terugkomen ben ik daar weer depri om, dan zou ik liever daarblijven!

Geniet er alleszins van!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer