Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Lentje: rondreis San Francisco /San Francisco

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Lentje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Lentje: rondreis San Francisco /San Francisco

Bericht door Lentje »

Ben goed de reisverslagen aan het lezen. Leuk.Ik kan niet zolang wandelen, zeker niet in de hitte. Dan lijkt me bv. 4 dagen Yosimity wel lang.
Is Durango en Mesa Verde de extra omweg waard? En petrified forest is volgens mij ook een omweg. Wel mooi op de foto"s.
En Zion, als je niet wandelt?? Toch 2 dagen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet hoe lang je kunt wandelen, maar zelfs als je helemaal niet wandelt zijn 3 nachten Yosemite echt niet veel. Ik zie nergens 4 dagen Yosemite. Je moet om te beginnen dagen en overnachtingen niet door elkaar halen. Drie overnachtingen Yosemite betekent 2 volle dagen. Twee overnachtingen Zion betekent 1 volle dag. Daar kun je dan eventueel nog een middag ervoor en een ochtend erna aan vastknopen, maar het kan ook zijn dat je de dag ervoor en erna nog onderweg bent.
Even Yosemite als voorbeeld - uitgaande van mijn routevoorstel: misschien ben je de ochtend nog in SF, of neem je de tijd onderweg om boodschappen in te slaan (veel drinken, flessen water, koelbox, etc), Dan op weg naar het park en op zoek naar je hotel. Dan blijft er echt niet veel tijd meer over voor het park. Misschien een bezoek aan het visitor center. Dan heb je de volgende dag voor een uitgebreid bezoek aan de vallei. Een korte wandeling naar de Lower Falls en over de meadows, met de bus of fiets naar Mirror Lake, een picknick aan de Merced of misschien een boot huren een een stuk de Merced afvaren. Misschien zijn er leuke rangerprogramma's waar je aan mee wilt doen. De volgende dag kun je naar de Marioposa Grove rijden en daar met de tram of wandelend de sequoia's bekijken. Op de terugweg kun je langs Glacier Point rijden en daar van het uitzicht genieten. Weer een dag voorbij zonder veel te wandelen. De volgende dag rij je naar Mammoth Lakes via de Tioga Pass. Kijk even naar het uitzicht bij Olmsted Point en Tenaya Lake en ga een mooi picknickplaatsje uitzoeken langs de Dana Rivier. Dan naar Bodie en naar Mono Lake.
Op deze manier krijg je ook de dag Zion wel vol, ook zonder veel te wandelen. En rij op weg van Las Vegas naar Zion via Valley of Fire, dan is die rijdag ook al bijna vol.
Je kunt natuurlijk ook meer tijd aan het rijden besteden en de parken vluchtiger bekijken. Dan is een groter rondje ook mogelijk, misschien zelfs met Yellowstone erbij. Het is maar net wat je wilt en kunt. Wij weten niets van jou, dus we komen met de doorsneeroutes.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 05 mar 2013, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Lentje
Amerika-ontdekker

Bericht door Lentje »

Hallo wie dit leest....

Hoe lijkt dit? Op advies van jullie de reis uitgeschreven.

11-12-13 juli - san Francisco
14-15 juli - Santa Maria (of iets in de buurt aan de kust)
16 juli - Palm Springs voor Joshua Tree
17 juli - Phoenix (om Apache trail te rijden)
18 juli - Sedona ( 1 dag te kort?)

19-20 juli - Tusayan (grand Canyon)
21-22 juli - Page
23 juli - Monument Valley (waaar overnachten?)
24-25 juli - Durango
26 - 27 juli - Moab
28 juli - Capitol reef (of nacht langer in Moab en hier door heen rijden naar Bryce)
29 - 30 juli - Bryce
31 juli, 1 aug.- Zion
2 -3 aug. - Las Vegas
4 aug. - Death Valley
5 aug. - Mammoth Lakes (Tioga pas)
6 aug. - El Portal
7-8 aug.Visalia- Visalia (Sequoia/kings Canyon)
9 aug. - Carmel
10 aug. - San Francisco
11 aug. - Amsterdam

Ik heb dit mooi in een kaartje in google maps maar kun je dit ook opslaan en afdrukken>?????

bedankt voor tips en opmerkingen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is fijn als je bepaalde keuzes toelicht, dan kunnen wij er rekening mee houden met onze adviezen. Waarom toch eerst de kust en niet de watervallen in Yosemite nog zien lopen? Je kunt dan ook aan het einde van de reis bij LA nog een stranddag plannen als je dat wilt. Wat wil je in Durango doen? En waarom maar 1 nacht Yosemite? En waarom wil je naar Sequoia NP? Als je dat wilt, neem er dan wel de tijd voor en ga niet op 2 uur rijden van het park zitten. Waarom nog via Carmel op het laatst? Je rijdt nu langs de kust naar LA (neem ik aan) en dan ga je van Carmel naar SF weer deels hetzelfde stuk rijden.
Met de route van dag tot dag uitschrijven bedoel ik ook echt van dag tot dag. En dan in de van-naar vorm. Want dan zie je wat reisdagen zijn en wanneer je ergens een volle dag hebt. Dat zie je in jouw schema niet. Kijk ook naar de reistijden. Van SF naar Santa Maria langs de kust is een lange dag, ik zou de stop in Carmel hier tussenvoegen en niet op het laatst.

Wat de kaart betreft, ja die kun je printen als je zou willen (zie het printertekentje in de linkerbalk, rechts van de routebeschrijving, met daarnaast het tekentje voor de link), en je kunt de link opslaan.
Hou er rekening mee dat googlemaps nu de route via de Tioga Pass niet pakt omdat die pas nu nog gesloten is.

Marianne
Lentje
Amerika-ontdekker

Bericht door Lentje »

Bedankt weer Marianne.
De reden dat we de reis niet andersom doen was inderdaat advies reisbureau maar ook dat ik de hotels in Page, Bryce en Tusayan al geboekt heb.
Ik zal eens kijken of dat om te zetten is en hoe dat uit komt.
Durango ging ons om het reintje naar Silverton en Mesa Verde.
Ook had ik graag naar Petrified forest gewild, misschien dat ipv Durango?
Ik zie op de routekaart dat van El Portal naar Visalia en dan weer naar SF toch wel om is.
Als we de tiogapass hebben gereden hebben we dan niet al veel van Yosimity gezien en bv. El Portal overslaan en richting Visalia (maar dan dichter bij park)
We houden veel van natuur en fotograferen, helaas kan ik geen lange wandelingen. Uurtje zal ik redden als het niet te heet is.
Voegt Kings Canyon en Sequoia veel toe of laten vallen.

Ook zag ik dat je van twentynine Palms door Joshua treepark heen kunt rijden. Is dat niet leuker dan via Palm Springs onderlangs??
Zo lijkt het wel of ik steeds meer vragen krijg haha. Maar ik ben er nu zo mee bezig omdat ik de hotels wil boeken dicht bij de parken.

Alvast bedankt weer voor tips en opmerkingen
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Zoals al vaker gezegd, kijk ook goed naar wat je wilt bekijken in de parken. Wil je naar sequoia NP voor de bekende bomen? Want die vind je namelijk ook in Yosemite. Persoonlijk zou ik echt meer tijd besteden in Yosemite en Kings Canyon / Sequoia laten schieten. Het is een geweldig park, maar als je daardoor weinig tijd over houdt in o.a. Yosemite, zou ik liever meer tijd daar besteden dan beide parken "half" zien.

Als je de route die je hierboven in van-naar uitschrijft (zie hieronder), kun je ook zien hoeveel dagen je daadwerkelijk in een park/stad hebt (naast reistijd naar/van de parken), dan zie je dat je qua tijd helemaal niet zo ruim zit. Ook mis ik LA in je route?

Persoonlijk zou ik o.a. Seki overslaan en die dagen bij Yosemite voegen, ook zou ik de hele dag Bryce Canyon bij Moab voegen. Je kunt dan in 1 keer van Yosemite naar San Francisco rijden, de dag naar Carmel kun je dan bij bijv. de kustroute (in het begin) voegen.

11 juli - Amsterdam - San Francisco
12 juli - San Francisco
13 juli - San Francisco
14 juli - San Francisco - Santa Maria (of iets in de buurt aan de kust)
15 juli - Santa Maria (of iets in de buurt aan de kust)
16 juli - Santa Maria - Palm Springs voor Joshua Tree
17 juli - Palm Springs - Phoenix (om Apache trail te rijden)
18 juli - Phoenix - Sedona ( 1 dag te kort?)
19 juli - Sedona - Tusayan
20 juli - Tusayan (Grand Canyon)
21 juli - Tusayan - Page
22 juli - Page
23 juli - Page - Monument Valley (waaar overnachten?)
24 juli - Monument Valley - Durango
25 juli - Durango
26 juli - Durango - Moab
27 juli - Moab
28 juli - Moab - Capitol Reef (of nacht langer in Moab en hier door heen rijden naar Bryce)
29 juli - Capitol Reef - Bryce Canyon
30 juli - Bryce Canyon
31 juli - Bryce Canyon - Zion
1 aug - Zion
2 aug - Zion - Las Vegas
3 aug - Las Vegas
4 aug - Las Vegas - Death Valley
5 aug - Death Valley - Mammoth Lakes (Tioga Pass)
6 aug - Mammoth Lakes - El Portal
7 aug El Portal - Visalia (Sequoia/kings Canyon)
8 aug - Visalia
9 aug - Visalia - Carmel
10 aug - Carmel - San Francisco
11 aug - San Francisco - Amsterdam
Lentje
Amerika-ontdekker

Bericht door Lentje »

Oké dank je voor de opmerkingen en tips, ik ga alles uitschrijven.
Ik zag dat Page - Durango best ver is, Ik heb Momument valley toegevoegd maar in welke plaats kun je daar een tussenstop maken?
Zag alleen Tuba city maar dat is weer zo dichtbij Page.

groet
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Je kan overnachten in MV zelf:

- Gouldings: http://www.gouldings.com/nl/ (cabins kun je vinden onder campground en dan rental units)
- The View Hotel

of in bijv. Mexican Hat. Zie ook dit topic.

Overigens denk ik dat je genoeg tijd hebt om hier een mooie route van te maken. Het is gewoon belangrijk dat je zelf kijkt wat je leuk vind (steden/parken, welke wandelingen lijken je bijv. leuk om te bepalen hoe lang je ergens wilt blijven).
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je zelf alle plannen maakt is het inderdaad veel opzoekwerk. Google zoeken staat ook niet voor niets rechtsboven deze pagina net onder het zoeken voor alles amerika ;)
Ik denk dat het voor jou ook heel belangrijk is om 'kaartjes' op te zoeken van diverse parken en gebieden. En dan bedoel ik niet google maps, maar kaartjes van de parken zelf. Ik heb hier een gedetailleerde van Yosemite als PDF link staan.
en ik zal met een kleiner kaartje even een vraag van je beantwoorden.

(detailmap yosemite)
http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/u ... e-2011.pdf
Als we de tiogapass hebben gereden hebben we dan niet al veel van Yosimity gezien
(overzichtskaart yosemite)

Je komt (in je eigen route) vanuit Lee Vining de Tioga Pass (groene weg) over. Aan die weg is al veel te bekijken. Maar al die andere zaken heb je zeker 1.5 tot 2 dagen voor nodig wil je het allemaal bekijken. Kijk op de detailkaart maar wat er allemaal nog tussenin ligt om te bekijken.

Een voorbeeld: Wij kwamen vanuit Oakhurst (dus via de 41) de weg vanuit het zuiden ongeveer bij de Mariposa Grove, Yosemite NP binnen. Wij zijn gelijk doorgereden naar Glacier Point en hebben daar alleen maar wat viewpoints bekeken. Met het rijden en kijken en een kleine stop bij de sentinel dome trail waren we al bijna 3u kwijt voor we weer naar beneden reden! Het rondkijken in de vallei en tunnel view (ok, met een fikse omweg ivm afgesloten wegen) heeft ons ongeveer een volle dag gekost.
Bijlagen
kaartyos.jpg
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De Tioga Road is inderdaad maar een heel klein stukje Yosemite. Ik heb hierboven suggesties gedaan voor 3 dagen Yosemite, en alleen de laatste dag is de Tioga Road. Kijk ook eens in onze reisverslagen voor Yosemite-tips. Vooral ons 2006-verslag met ook een bezoek aan Sequoia en Kings Canyon is dan handig om te lezen.
Als je al overnachtingen hebt vastgelegd is het natuurlijk handig om dat te vermelden, dan kunnen we daar rekening mee houden.
In 2008 zaten wij in een cabin in Monument Valley, zie hier voor het verslag.

Marianne
Lentje
Amerika-ontdekker

Bericht door Lentje »

Iedereen bedankt voor de tips, helpt me echt op weg.

Oke ik krijg nu aardig beeld van wat ik wil.
Ik ga de route nu opnieuw uitschrijven en uitrekenen.
Heb besloten Seqouia en KingdCanyon te schrappen en in Mariposa de bomen te bekijken.
Er van uitgaande dat de richting van de route mijn beginroute blijft dan kom ik na de Tioga pas in El Portal.
Zal ik daar dan 2 dagen blijven en vanuit daar Mariposa bezoeken of beter ook nog overnachting in Mariposa?
Klopt het dat Mariposa net buiten Yosimity valt? Dat lijkt net zo.

alvast bedankt weer.
ik wil het rond hebben omdat ik zie dat er al veel hotels dicht bij de parken zijn uitverkocht.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De sequoia's staan in de Mariposa Grove, dat is dicht bij de zuidingang, nog net in het park. De dichtsbijzijnde plaats buiten het park is Fishcamp. Oakhurst is ook een mogelijkheid, of het mooie oude Wawona-hotel in het park. De plaats Mariposa ligt aan de CA 140, nog verder van het park dan El Portal. daar zou ik niet gaan zitten.
Twee nachten El Portla is ene mogelijkheid, maar 1 nacht el Portal en 1 nacht bij de zuidingang kan ook, dat zou ik van je dagindeling aflaten hangen.

Zie http://www.nps.gov/yose voor een uitgebreide kaart van het park (links onderaan bij view Park Map).

Marianne
Lentje
Amerika-ontdekker

Bericht door Lentje »

Hallo Allemaal

Ik heb de route nu per dag uitgeschreven. We houden de volgorde van SF naar het zuiden aan.

Willen jullie svp meekijken, het is onze droomreis haha en ik wil de mooiste route rijden.
We maken geen lange wandelingen, hooguit een uurtje.

11-12-13-14 juli San Francisco
14-15 juli Monterey/Carmel
via Big sur
15-16 juli in de buurt bij Santa Barbara
16-17 juli Palm Springs of Twentynine Palms
door Joshua NP
17-18 juli Phoenix
Apachetrail
18-19-20 juli Sedona
20-21-22 juli Tusayan
22-23-24 juli Page
24-25 juli Monument Valley
25-26 juli Durango
via Silverton
26-27-28 juli Moab
28-29 juli Torrey Capitol Reef
29-30-31 juli Bryce / Panguitch'
31 juli-01-02 aug. Zion
02-03-04 aug. Las vegas
04-05 aug. Furnace greek Death Valley
05-06 aug. Mammoth Lakes
06-07-08 aug. El Portal
08-09 aug Mirapose Groove
09/10 aug. San Francisco
Lentje
Amerika-ontdekker

Bericht door Lentje »

oooooo ik heb nog één dag over want we vertrekken 11 aug. uit SF.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ehh ik vind dat uitschrijven nogsteeds heel onduidelijk moet ik zeggen, Ik hoop dus dat ik het zo goed uitgeschreven heb.

11-jul vliegen naar San Francisco
12-jul San Francisco
13-jul San Francisco
14-jul San Francisco
15-jul San Francisco - Monterey
16-jul Monterey - Santa Barbara
17-jul Santa Barbara - Palm Springs/Twentynine Palms
18-jul Palm Springs/Twentynine Palms - Phoenix
19-jul Phoenix - Sedona
20-jul Sedona
21-jul Sedona - Tusayan
22-jul Tusayan
23-jul Tusayan - Page
24-jul Page
25-jul Page - Monument Valley
26-jul Monument Valley - Durango
27-jul Durango - Moab
28-jul Moab
29-jul Moab - Torrey
30-jul Torrey - Bryce Canyon
31-jul Bryce Canyon
1-aug Bryce - Zion
2-aug Zion
3-aug Zion - Las Vegas
4-aug Las Vegas
5-aug Las Vegas - Furnace Creek (griekse oven ;) )
6-aug Furnace Creek - Mammoth Lakes
7-aug mammoth Lakes - El Portal
8-aug El Portal
9-aug Mariposa Groove (waar overnacht je dan?? Oakhurst)
10-aug Oakhurst - San Francisco
11-aug San Francisco - naar huis
12-aug aankomst thuis

Op sommige plekken blijf je heel lang hangen en andere sla je over of raffel je af. Bij het begin beginnen :

* Heel veel dagen SF, ik zou hier 1 dag afhalen, die kun je ergens anders goed gebruiken.
* Big Sur ligt onder Monterey/Carmel, niet dat je daar niet zou kunnen overnachten, maar ik meld het maar even.
* Monterey - Santa Barbara is een flinke rit en neemt meer tijd dan googlemaps zal zeggen. Ik zal niet zeggen dat dit niet te berijden is, maar dit kost je de complete dag. Je zou ervoor kunnen kiezen om rond Pismo Beach te overnachten. Maar dat is een keuze...
* Daarna rij je ineens door naar Palm Springs of 29Palms...waar is Los Angeles in dit verhaal?? Misschien kom je er nooit meer, ik zou daar zeker die ene dag SF voor opofferen en nog een halve dag om er te komen ;), dus hier 1.5 dag bijzetten.
Je zou bv wel al op het einde van de volle dag LA naar Palm Springs kunnen rijden.
* Ik zou in jullie ronde niet naar Phoenix rijden, maar een tussenstop tussen Palm Springs en Sedona maken rond het stuk Prescott - Cottonwood en dan via Montezuma castle naar Sedona.
* Voor Sedona - Grand Canyon en Page neem je lekker de tijd. Let wel op dat je een omweg moet nemen naar Page vanwege een afgesloten stuk 89. Als je niet ver kunt lopen zou je er eigenlijk wel een dag Grand Canyon af kunnen halen. Dan heb je aan 1.5 dag ook echt wel genoeg. Ik kan je wel aanraden een helicoper of vliegtuigtour te maken.
* Die dag die je daar afhaalt zou je namelijk goed kunnen gebruiken of voor bij Capitol Reef of voor de dag van Moab naar Capitol Reef. Hier is onderweg ook veel te zien. Ik neem aan dat er ook op het stuk tussen Monument Valley - Durango en Moab eigenlijk nog makkelijk 1 of meerdere dagen gebruikt zouden kunnen worden, maar hier ben ik zelf (op een klein stuk boven MV na) niet geweest, dus weinig info of dit goed is gepland.
Dan 1 dag om van Capitol Reef naar Bryce te komen en een volle dag bryce tot aan mariposa Grove lijkt mij weinig mis mee. Waar wil je overnachten daar trouwens, want dat kan niet in de Mariposa Grove...Oakhurst zou kunnen dat is niet ver en daar liggen genoeg betaalbare hotels. Het is vanaf daar een uur of 4 naar San Francisco.
Lentje
Amerika-ontdekker

Bericht door Lentje »

dank weer voor het meedenken.
SF is een dag minder. Moab doe ik een dag erbij en Marianne ....is Mariposa Grove goed te doen vanuit El Portal want de hotels in Fishcamp zijn best duur.

Heb er zin in al duurt het nog best lang.

Hebben jullie ook tips over goede reisgidsen bv. is er Capitool van de VS. Ik zag ze niet in de bieb. Heb nu alleen een groot platenboek, mooi maar niet handig mee te nemen.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik heb een capitoolgids van het zuid westen. Vorig jaar gekocht, maar verschrikkelijk gedateerd. Daar kwam ik pas achter toen ik daar geweest was. Mocht je dat kopen even goed naar de druk kijken, want heel veel achterhaalde info.

Ik vind El Portal - Mariposa Grove goed te rijden. Onderweg even een stop bij tunnel view maken (net voor de tunnel)
Lentje
Amerika-ontdekker

extra dag Page of Moab??

Bericht door Lentje »

In ons reis schema heb ik 1 dag over die ik kan plakken aan Page of Moab?
Nu heb ik 2 nachten Page en 3 nachten Moab gepland......waar is het meeste te doen?
Laatst gewijzigd door Dude op 04 mar 2013, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic samengevoegd om de overzichtelijkheid over éénzelfde reis te bewaren.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Als jullie dirt roads willen rijden dan is Moab het walhalla voor 4x4 fanaten. Maar ook rond Page is heel wat te doen hoor, veel meer dan wat jullie op die ene, volledige, dag kunnen zien. Kijk anders eens op onze blog van april 2012 en ook volgende maand gaan we opnieuw, onder andere, naar Page om weer andere dingen te gaan doen. Het programma staat ook al op onze site, idem trouwens voor Moab. Eigenlijk kan je op beide plaatsen zo veel dingen doen dat je nooit verkeerd kan doen door er een extra dag te blijven.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: extra dag Page of Moab??

Lentje schreef:In ons reis schema heb ik 1 dag over die ik kan plakken aan Page of Moab?
Nu heb ik 2 nachten Page en 3 nachten Moab gepland......waar is het meeste te doen?
Kijk even naar de route zoals PSVWally het heeft uitgeschreven, daarin heb je 2 nachten Moab en geen 3. Als dat klopt zou ik zeker daar een extra nacht doen. Daar vermaak je je zeker wel, ook zonder lange wandelingen en dirt roads.
Nogmaals, schrijf het zelf ook op die manier op, dat voorkomt onduidelijkheid over het aantal dagen dat je ergens zit.
Lentje schreef:Hebben jullie ook tips over goede reisgidsen bv. is er Capitool van de VS. Ik zag ze niet in de bieb. Heb nu alleen een groot platenboek, mooi maar niet handig mee te nemen.
Bij ons in de bieb zijn er erg veel reisgidsen, heb je goed gekeken? In onze bieb staan ze tussen de algemene informatie over de VS. Een aantal gidsen lenen is een handige manier om te zien welke gids je handig vindt en eventueel wilt aanschaffen. Zoek je engelstallige of nederlandstalige gidsen?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer