Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis arjan_: Van LA via SF naar Salt Lake City

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
arjan_
Amerika-ontdekker

Reis arjan_: Van LA via SF naar Salt Lake City

Bericht door arjan_ »

Wij zijn van plan om mid juni tot mid-juli voor 3.5 a 4 weken een rondreis te maken waarin we van San Francisco naar Salt Lake City willen rijden (auto). Zie hieronder ons eerste idee, we gaan het snel verder invullen. We zijn vooral benieuwd naar of mensen ongeveer dezelfde route hebben gemaakt. Ons plan is dus om geen rondreis te maken, maar terug te vliegen vanuit Salt Lake City. Het valt me op dat de meeste reisschema's op deze site round trips zijn. Wat is daar het voordeel van (behalve de extra kosten die je vermijdt voor het afleveren vd auto)?

15-jun San Francisco
16-jun San Francisco
17-jun Yosemite Park
18-jun Yosemite Park
19-jun Los Angeles
20-jun Los Angeles (Six Flags)
21-jun Los Angeles
22-jun Death Valley?
23-jun Las Vegas
24-jun Las Vegas
25-jun Las Vegas
26-jun Grand Canyon
27-jun Grand Canyon
28-jun Antelope Canyon
29-jun Antelope Canyon
30-jun Zion
1-jul Zion
2-jul Bryce
3-jul Bryce
4-jul Arches
5-jul Arches
6-jul Salt Lake City (of ergens anders)
7-jul Yellow Stone
8-jul Yellow Stone
9-jul Yellow Stone
10-jul Grand Teton
11-jul Salt Lake City
12-jul Amsterdam

Overigens twijfelen we nog om Colorado (Denver) wel of niet mee te pikken. Wat raden jullie aan?
En is er tussen Salt Lake City en SF nog veel te zien? Is het dus de moeite om toch terug te rijden naar SF vanuit Salt Lake?

Wat wij belangrijk vinden tijdens de reis:
1) Natuurparken
2) Top-attracties westkust
3) Wildlife (indien mogelijk)

Tips over accommodaties of over het reisschema zijn welkom.

Bedankt alvast!
Laatst gewijzigd door arjan_ op 12 feb 2013, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis arjan_: Van SF via LA naar Salt Lake City

Bericht door Martin & Marianne »

Als je naar Yellowstone wilt zou ik zeker geen rondje maken. Dat wordt ook vaak afgeraden hier. In jouw geval zou ik zeker niet naar SF terug rijden.
In jouw voorstel heb je weinig tijd voor Yosemite, en niet de mooiste route; ik zou in LA beginnen en via de kust naar SF rijden en via Yosemite en de Tioga PAss naar Death Valley.
Kijk eens in ons 2008-verslag voor een route met Yellowstone, en ons 2004-verslag voor een route van Denver naar SF via onder andere Yellowstone.
Antelope Canyon is geen plaats, de canyon zelf heb je in hooguit 2 uur gezien.
In de route die je nu hebt is geen tijd voor Colorado. Extra dagen zou ik voor de kust, Yosemite en Moab en Yellowstone gebruiken. Bryce kan met een nacht minder toe.

Marianne
arjan_
Amerika-ontdekker

Re: Reis arjan_: Van SF via LA naar Salt Lake City

Bericht door arjan_ »

Bedankt Marianne, ik ga je verslag lezen en de tips gebruiken.

Zijn er nog mensen die er heel anders over denken?
arjan_
Amerika-ontdekker

Re: Reis arjan_: Van LA naar Salt Lake City| advies gevraagd

Bericht door arjan_ »

We hebben de reis nu wat aangepast, maar we twijfelen erg over het middengedeelte (cursief). Wat raden jullie aan? Tussen Grand Canyon en Yellowstone hadden we bedacht om Zion, Bryce, Arches, Antelope Canyon en Monument Valley te bezoeken, maar de ideale route hebben we nog niet gevonden. Zijn er misschien stukken die we evt. over kunnen slaan? We zijn benieuwd naar jullie input. Daarnaast twijfelen we ook nog om misschien vanuit Denver terug te vliegen.
16-jun Amsterdam-LA
17-jun LA (Six Flags)
18-jun LA - Big Sur (oid)
19-jun Big Sur - SF
20-jun SF
21-jun SF - Yosemite
22-jun Yosemite
23-jun Yosemite-Death Valley
24-jun Death Valley - LV
25-jun LV
26-jun LV - Flagstaff (oid)
27-jun Grand Canyon
28-jun Flagstaff - Page
29-jun Page
30-jun Page - Mexican Hat
1-jul Mexican Hat - Moab
2-jul Moab (Arches)
3-jul Moab
4-jul Bryce
5-jul Zion
6-jul Zion
7-jul Zion - SLC (tussenstop)

8-jul SLC - Yellowstone
9-jul Yellowstone
10-jul Yellowstone
11-jul Yellowstone - Grand Teton
12-jul Grand Teton - Salt Lake City
13-jul Salt Lake City - Amsterdam
arjan_
Amerika-ontdekker

In 7 dagen van LA naar LV. Advies gevraagd

Bericht door arjan_ »

Hallo allemaal,

Een gedeelte van ons reis zal tussen LA en LV zijn (eind juni), waarbij we Highway 1, SF en Yosemite aan willen doen. Op dit moment hadden we dit in gedachte.
Dag 1: LA - Pismo Beach (via Highway 1): Kon Tiki Inn
Dag 2: Pismo Beach - SF (via Highway 1 en evt. 17 mile road)
Dag 3: SF
Dag 4: SF - Yosemite (in het park, zodat we de middag in het park door kunnen brengen)
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite - Lone Pine (via Tioga Pass, volgens tip op dit forum: http://www.tripadvisor.com/Travel-g2892 ... l.Park.htm)
Dag 7: Lone Pine - LV (via death valley, volgens tip op dit forum: http://www.tripadvisor.com/Travel-g2892 ... .Park.html)

Echter zou dit wat ons betreft ook een optie kunnen zijn:
Dag 1: LA - Monterey (via Highway 1), om zo meer tijd in SF te genereren (al kan Pismo Beach ook blijven staan)
Dag 2: Monterey - SF (via Highway 1 en evt. 17 mile road)
Dag 3: SF - Oakhurst
Dag 4: Oakhurst - Yosemite - Oakhurst (in het park, zodat we de middag in het park door kunnen brengen)
Dag 5: Oakhurst - Bishop (via Yosemite/Tioga Pass)
Dag 6: Bishop - LV = dag winst. Of ergens in death valley onderweg nog overnachten.

Wat raden jullie aan? Heb jullie nog tips voor (goedkope) accommodaties?

Bedankt alvast!
Laatst gewijzigd door markro op 16 feb 2013, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: In 7 dagen van LA naar LV. Advies gevraagd

Met maar 1 stop tussen LA en SF ligt Monterey wel erg ver van LA, het mooiste deel en de meeste bezienswaardigheden liggen nog voor Monterey. Big Sur of Cambria zijn opties. Echt goedkope accommodatie zul je daar niet vinden denk ik (en dat geldt ook rond Yosemite), maar hoe verder van de kust hoe goedkoper. Als je goedkoop wilt overnachten schaf dan een tent aan, daar zul je zeker in de parken veel mee kunnen besparen.
Ik zou voor de eerste optie kiezen omdat je anders te weinig tijd hebt voor de kust en voor SF. Als je 1 nacht SF voldoende vindt, trek dan meer tijd uit voor Yosemite of doe twee stops tussen Yosemite en LV (bijvoorbeeld in Lee Vining en in DV). Oakhurst ligt niet handig maar is wel goedkoper dan accommodatie in El Portal of in het park. Kijk of er geen tenten in curry VIllage of Housekeeping camp vrij zijn; ook niet goedkoop maar wel heel centraal en wel zo fijn al je maar 1 dag voor het park hebt. Zie ook ons 2004- en 2006-verslag voor deze route.
Misschien ook goed om te vermelden hoe de rest van de route er nu uit ziet, wellicht heb je meer of minder dan die 7 dagen als de rest uitgewerkt is?

Marianne
arjan_
Amerika-ontdekker

Bericht door arjan_ »

De volledige reis zou er dan zo uitzien, waarbij we over het cursieve deel nog heel erg twijfelen. Wat raden jullie aan? Tussen Grand Canyon en Yellowstone hadden we bedacht om Zion, Bryce, Arches, Antelope Canyon en Monument Valley te bezoeken, maar de ideale route hebben we nog niet gevonden. Zijn er misschien stukken die we evt. over kunnen slaan? Zelf dachten we misschien aan Arches overslaan. We zijn benieuwd naar jullie input. Daarnaast twijfelen we ook nog om misschien vanuit Denver terug te vliegen.

16-jun Amsterdam-LA (of evt. 15 juni al voor extra dag LA)
17-jun LA (Six Flags)
18-jun LA - Pismo Beach (via Highway 1): Kon Tiki Inn
19-jun Pismo Beach - SF (via Highway 1 en evt. 17 mile road)
20-jun SF
21-jun SF - Yosemite (in het park, zodat we de middag in het park door kunnen brengen)
22-jun Yosemite
23-jun Yosemite - Lone Pine (via Tioga Pass, volgens tip op dit forum: http://www.tripadvisor.com/Travel-g2892 ... l.Park.htm)
24-jun Lone Pine - LV (via Death Valley, volgens tip op dit forum: http://www.tripadvisor.com/Travel-g2892 ... .Park.html)
25-jun LV
26-jun LV - Flagstaff (oid)
27-jun Grand Canyon
28-jun Flagstaff - Page
29-jun Page
30-jun Page - Mexican Hat
1-jul Mexican Hat - Moab
2-jul Moab (Arches)
3-jul Moab - Bryce via Capitol Reef
4-jul Bryce - Zion (einde dag)
5-jul Zion
6-jul Zion (deze dag kan er evt. uit volgens mij)
7-jul Zion - SLC (tussenstop)

8-jul SLC - Yellowstone
9-jul Yellowstone
10-jul Yellowstone
11-jul Yellowstone - Grand Teton
12-jul Grand Teton - Salt Lake City

Belangrijk te melden is dat het onze eerste reis van west USA is en dat we na het lezen van fora en ontdek-amerika.nl in ieder geval LV, SF, Six Flags, Yellowstone, Grand Canyon, Bryce en Zion willen zien.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou Moab en Capitol Reef er tussenuit halen, die 2e volle dag Zion ook trouwens. Dan een 2e tussenstop langs de kust erin zetten bij Monterey. Als het mogelijk is zowieso een dag eerder vertrekken. Als je voor het eerst in LA bent krijg je die dag namelijk wel vol met hollywood, beverly hills en bv Santa Monica Pier. Je zou die extra dag trouwens ook bij de kustroute of San francisco willen zetten, maar ik zou vooral de 1e keer LA wel wat meer van de stad willen zien en niet alleen Six Flags.

Je krijgt dan zoiets :

15-jun Amsterdam - LA
16-jun LA
17-jun LA (Six Flags)
18-jun LA - Pismo Beach (via Highway 1): Kon Tiki Inn
19-jun Pismo Beach - Monterey
20-jun Monterey - SF
21-jun SF
22-jun SF*
23-jun SF- Yosemite
24-jun yosemite
25-jun Yosemite - Lone Pine
26-jun Lone Pine - Death Valley - Las Vegas
27-jun Las Vegas
28-jun Las Vegas -Grand Canyon **
29-jun Grand Canyon
30-jun Grand Canyon - Monument Valley
1-jul Monument Valley - Page
2-jul Page
3-jul Page - Bryce
4-jul Bryce - Zion
5-jul Zion
6-jul Zion - Salt Lake City **
7-jul Salt Lake City - Yellowstone
8-jul Yellowstone
9-jul Yellowstone
10-jul Yellowstone
11-jul Yellowstone - Jackston (grand teton)
12-jul Jackson - Salt Lake City

Ik heb 3x *** neergezet.

*Ik heb Moab en Capitol Reef eruit gehaald en een extra dag bij San Francisco gezet. Afhankelijk wat je in Monterey allemaal wilt zien en doen zou je die dag eruit kunnen halen. Die zou ik dan zoals Marianne al zei ook bij Yosemite zetten. Dan kom je de 22e aan in Yosemite en pak dan bv Glacier Point of mariposa grove mee als je in Oakhurst overnacht. De 23e eerst naar Glacier Point en dan de vallei in en de 24 nog even in de vallei kijken, dan de tioga pass, evt. naar Bodie en aan het eind van de dag Mono Lake en dan overnachten rond Mammoth Lakes. Dan de 25e overnachten in Death Valley en dan kom je ook de 26e in Las Vegas aan.

** Afhankelijk van hoe je de 28e indeelt (maak je een lange stop bij de hoover dam en rij je via route66) en wat je allemaal van plan bent bij de Grand Canyon (veel of lange wandelingen, evt de canyon in?) Heb je die volle dag erna misschien niet nodig. Altijd lekker om zo'n dag erbij te hebben, maar je zo als je echt persé in Flagstaff uitkomt ook een dagtocht Sedona kunnen maken of in de omgeving van Flagstaff nog dingen bekijken. Ben je geen vlucht van plan en heb je het in een halve dag wel gezien, wat moeilijk te voorspellen is voor iemand anders, dan zou je de dag ook verderop in kunnen zetten voor het stuk van zeg tussen Zion en Yellowstone. Maar voor nu lijkt mij die volle dag GC wel handig.

*** In onze beide routes rij je 2x het stuk tussen Salt Lake City en Yellowstone. Ik zou de ene keer net iets anders rijden als op de terugweg. Rij vanaf Zion gewoon zover mogelijk naar het noorden als je die dag wilt rijden. Evt een hotel zoeken rond Bear Lake.

Als laatste even de uitleg waarom ik Moab eruit heb gehaald. Zoals je zelf ook al aangaf, misschien arches overslaan? Ik zou de keuze maken om alles wat je kunt bekijken ook goed te bekijken. Daarom dus een extra overnachting langs de kust erbij. En als je net zo verslaafd raakt als velen hier aan amerika, dan kom je vast nog wel een keer terug om bv Rocky Mountain NP en de Black Hills (mount rushmore) en Moab (arches, canyonlands ed.) te bekijken en kun je daar nogmaals een mooi rondje van 3 weken (denver - denver of phoenix - denver bv) van maken. Dus ik zou persoonlijk de keuze maken, of Moab en Capitol Reef goed meepakken, en dan dus niet alleen arches en dan Yellowstone voor een andere keer laten. Of zoals ik het rondje geschreven heb en dan Moab eruit. Nogmaals, het is mijn mening over je rondje, je moet daar helemaal je eigen draai natuurlijk aan geven.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis arjan_: Van LA via SF naar Salt Lake City

Prachtige route van Paul. Zeker in juni is Yosemite wel een extra dag waard dus ik zou voor een dag minder SF gaan, zeker als je in Monterey overnacht, dan hou je nog 1,5 dag over.
Met wat minder tijd overal lukt het natuurlijk ook wel om Moab er tussen te zetten, maar zeker met een lange reis is het echt nodig om eens wat meer tijd op dezelfde plaats te hebben, anders wordt het te veel allemaal.

Marianne
arjan_
Amerika-ontdekker

Bericht door arjan_ »

Bedankt Paul en Marianne, deze route ziet er inderdaad op het eerste gezicht goed uit. Ik ga het nog eens goed bekijken en kom er dan op terug. Overigens zijn wij bezoeken we normaal gesproken elk jaar een ander land, ondanks dat ook andere landen ons al hebben betoverd, maar wie weet raken wij inderdaad net zo verslaafd als de rest hier :-).

Alvast enkele vragen:
- Ik las dat de weg naar Bodie geen goede weg is. Is het aan te raden dit met een 'gewone' personenwagen te doen (bijv. Chevrolet Aveo oid)? Of zijn er nog andere vergelijkbare ghosttowns op de route zodat we Bodie links kunnen laten liggen?
- Tijdens vakanties houden wij er ook altijd van om wildlife (incl. vogels) te spotten en te fotograferen. Vandaar ook onze keuze om naar Yellowstone te gaan. Doen we daar goed aan? Zijn er parken die we overslaan, maar op dat gebied zeker de moeite zijn?
- W.b. Yosemite - Las Vegas ga ik nog even over nadenken. Mochten we ervoor kiezen in Oakhurst te verblijven, dan denken jullie wel dat het mogelijk is om in 1 dag naar Lone Pine (via Tioga) te reizen?
MacN
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door MacN »

De weg naar Bodie is prima te doen met een gewone auto. Ik vond het bezoek aan Bodie echt heel erg leuk, ik zou het zeker niet overslaan. :D
Groetjes,
Mac

2013: Back to the USA: Westcoast & Yellowstone
2011: Honeymoon USA: van San Francisco naar Phoenix
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Ik zou ook de route van Paul aanhouden en zeker geen dag eerder naar Yosemite gaan.
In het schema van Paul kom je op een zondag(middag) aan in Yosemite.
Als je een dag eerder arriveert in Yosemite zit je midden in het weekend en geloof me, als je ergens niet wil zijn dan is het in Yosemite in het weekend.
(of je moet een liefhebber zijn van filerijden, veel en lang stilstaan en vruchteloos zoeken naar een parkeerplaats)
arjan_
Amerika-ontdekker

Bericht door arjan_ »

25 juni: Als we Bodie willen bezoeken is Oakhurst via Tioga via Bodie naar Lone Pine wel overdreven of niet? In dat geval is een accommodatie of tent in Yosemite zelf een betere optie.
28 juni: Ik denk dat we op deze dag redelijk vroeg willen vertrekken. Is het Route 66-gedeelte tussen Kingman en Flagstaff wat jullie betreft de moeite? Of is het een idee wat om te rijden naar Oatman (daar las ik ook ergens iets leuks over)? Als Route 66 niet echt de moeite is, zouden we die dag zelf al naar Grand Canyon kunnen gaan en evt. die ochtend daarna, om vervolgens voor zonsondergang bij Mexican Hat te zijn.
MacN
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door MacN »

Ik heb nog een tentplekje in Yosemite op de 25e voor je in de aanbieding :wink:
Groetjes,
Mac

2013: Back to the USA: Westcoast & Yellowstone
2011: Honeymoon USA: van San Francisco naar Phoenix
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

arjan_ schreef:25 juni: Als we Bodie willen bezoeken is Oakhurst via Tioga via Bodie naar Lone Pine wel overdreven of niet? In dat geval is een accommodatie of tent in Yosemite zelf een betere optie.
Zelfs zonder Bodie is dit erg ver. Het kan qua reistijd wel maar er is zowel in het park als buiten het park nog veel te zien en te doen. Ik had al naar mijn reisverslagen verwezen, bekijk ook eens onze laatste Yosemite-dag in 2008.
Wij hebben ook wel eens een weekend in Yosemite gezeten en dat is best te doen als je maar niet van buiten het park hoeft te komen en als je maar niet hetzelfde gaat doen als iedereen. Begin vroeg, maak een langere hike, ga naar Hetch Hetchy of doe een rustig stuk in de vallei en je zult vrijwel geen mens tegenkomen.
Voor wildlife zit je in Yellowstone goed, maar ik zou dan ook nog meer tijd voor grand Teton aanraden. En meer voor Yellowstone als je echt serieus wildlife wilt spotten.
Misschien goed om dan de route nog iets anders in te richten, bijvoorbeeld door in SF te beginnen?

Marianne
arjan_
Amerika-ontdekker

Bericht door arjan_ »

Kijk aan! Als we gaan kamperen, zullen we het overwegen! ;-)

We hebben weinig ervaring met kamperen, maar er zijn gelukkig genoeg threads hier om goed voorbereid te zijn.

@Marianne, misschien dat we inderdaad een dagje langer in Grand Teton willen zijn. Als we echter in SF beginnen, missen we Highway 1 en wij zouden ook heel graag een bezoek aan Six Flags Magic Mountain willen brengen. Mijn eerste voorstel was in SF beginnen en via Yosemite naar LA, Six Flags en door naar LV. Maar jij gaf toen al, terecht wat mij betreft, de tip om in LA te beginnen. Ik zal de laatste Yosemite-dag er nog eens bijpakken in je reisverslag.
arjan_
Amerika-ontdekker

Bericht door arjan_ »

Het blijft lastig. Als we die dag extra in SF laten staan (en dus niet op zat en zon in Yosemite zijn), zijn we wel op vrijdagavond in LV, wat volgens mij ook niet ideaal is.
Ook als we in SF zouden beginnen (en dan via Highway 1), zouden we met hetzelfde 'probleem' zitten. Als iemand nog een idee hierover heeft die ik over het hoofd zie, hoor ik het graag!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Met in SF beginnen bedoelde ik LA en de kustroute overslaan. Je hebt dan meer tijd voor de parken.
Las Vegas in het weekend betekent dat je duurder uit bent, maar als dat geen bezwaar is zou je daar voor kunnen kiezen. De route omdraaien, dus in SLC beginnen en in LA eindigen, is misschien ook een optie?
Het weekend in Yosemite is niet ideaal maar als je het handig indeelt ook weer geen ramp. Ik zou alvast iets gaan reserveren als er nu nog wat beschikbaar is. Mocht je toch de route anders doen dan kun je altijd weer annuleren.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Overigens zijn wij bezoeken we normaal gesproken elk jaar een ander land, ondanks dat ook andere landen ons al hebben betoverd
Ben ik helemaal met je eens, er zijn meer mooie plekken op aarde. Alleen is Amerika qua oppervlakte vrij groot. En met de afstand LA - Yellowstone zou je in Europa ongeveer Eindhoven - Valencia rijden (beide directe snelste route), maar dan zie je ongeveer hoe ver dat uit elkaar ligt en hoeveel Amerika dan nog recht (en linksboven) van die lijn ligt wat je niet gezien hebt ;)

Ik heb overigens puur naar de ritten en plaatsen gekeken, idd niet naar de dagen dat je ergens zult zijn. Ik kan je wel zeggen, de perfekte route vind je niet, want om dit alles in zo'n korte tijd te willen zien...dan moet je altijd wel wat laten zitten.
arjan_
Amerika-ontdekker

Bericht door arjan_ »

We hebben de route nog een klein beetje aangepast en ondertussen ook al wat hotels/lodges geboekt of wat mogelijkheden bekeken (tussen haakjes). We twijfelen alleen nog over 4 dagen Yellowstone of een dag extra op het stuk yosemite-las vegas. Zie hieronder de twee alternatieven. Wat raden jullie aan? En hebben jullie nog meningen over de gekozen hotels?

zaterdag 15 juni 2013 1 Los Angeles: Hollywood La Brea Motel
zondag 16 juni 2013 2 Los Angeles: Hollywood La Brea Motel
maandag 17 juni 2013 3 Ventura: Vagabond Inn: vanuit Six Flags
dinsdag 18 juni 2013 4 San Simeon: San Simeon Lodge
woensdag 19 juni 2013 5 San Francisco
donderdag 20 juni 2013 6 San Francisco
vrijdag 21 juni 2013 7 Yosemite: Yosemite Lakes - cabin
zaterdag 22 juni 2013 8 Yosemite: Yosemite Lakes - cabin
zondag 23 juni 2013 9 Mammoth Lakes
maandag 24 juni 2013 10 Death Valley (SPV)
dinsdag 25 juni 2013 11 LV
woensdag 26 juni 2013 12 LV
donderdag 27 juni 2013 13 Grand Canyon
vrijdag 28 juni 2013 14 Grand Canyon
zaterdag 29 juni 2013 15 Monument Valle
zondag 30 juni 2013 16 Page
maandag 1 juli 2013 17 Page
dinsdag 2 juli 2013 18 Zion
woensdag 3 juli 2013 19 Zion
donderdag 4 juli 2013 20 Bryce
vrijdag 5 juli 2013 21 Bear Lake
zaterdag 6 juli 2013 22 Grand Teton (kan ook omgedraaid worden met Yellowstone, maar vanwege weekend is dit denk ik beter)
zondag 7 juli 2013 23 Grand Teton
maandag 8 juli 2013 24 Yellowstone
dinsdag 9 juli 2013 25 Yellowstone
woensdag 10 juli 2013 26 Yellowstone
donderdag 11 juli 2013 27 Salt Lake City

Optie 3 is trouwens om 1 dag Grand Canyon weg te laten voor Yellowstone of Death Valley.

Toevoeging: we zitten er overigens over te denken om een tent te kopen en in Lone Pine, Monument Valley, Zion, Bryce en Page in een tent te overnachten, maar ik vraag me af of het niet veel te heet is dan. Zijn dat allemaal goede plekken om te kamperen? Ik weet dat Yosemite en Yellowstone ook goede plekken zijn, maar vanwege de kans op beren in de buurt durft mijn vriendin daar niet in een tent.
Laatst gewijzigd door arjan_ op 26 feb 2013, 07:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer