Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis mimi2013: rondje LV, CG, Zion, Bryce, MV, Moab (sept.)
-
mimi2013
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Reis mimi2013: rondje LV, CG, Zion, Bryce, MV, Moab (sept.)
In september gaan wij weer naar Las Vegas toe. Daar verblijven wij een aantal dagen om daar te gaan trouwen en vervolgens willen wij daarna nog gaan rondreizen. Wij hebben 3 jaar geleden al de South Rim bezocht maar willen nogmaals dit bekijken net zoals Zion,Bryce, MV, Moab, Page en de CG. Zijn er nog tips wat efficiënt is om mee te beginnen qua route vanuit LV? Onderlangs via de South Rim of bovenlangs naar Zion?
Of maakt het niet uit?
Of maakt het niet uit?
Re: Reis september: rondje LV,CG,Zion,Bryce,MV,Moab
Kan niet zeggen of het uitmaakt, maar ik ben van de zomer vanuit Las Vegas eerst naar Zion gereden. We vertrokken al om een uur of 5 's morgens, maar daardoor waren we rond een uur of half negen in Zion, en dan kun je gewoon nog parkeren bij het park zelf, als je later op de dag komt eindig je vaak al in het dorpje.
Ons schema was vrij vol, dus we hebben een halve dag Zion gedaan, en daarna gelijk door naar Bryce. Zion hebben we de Narrows gehiked, supermooi. Bryce is een park dat je ook prima per auto kunt bezichtigen, je rijdt dan van viewpoint naar viewpoint, 100 meter lopen en daar is je uitzicht!
Ons schema was vrij vol, dus we hebben een halve dag Zion gedaan, en daarna gelijk door naar Bryce. Zion hebben we de Narrows gehiked, supermooi. Bryce is een park dat je ook prima per auto kunt bezichtigen, je rijdt dan van viewpoint naar viewpoint, 100 meter lopen en daar is je uitzicht!
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
-
mimi2013
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
mimi 2013: Hulp gevraagd reis Zuid Westen
Wij hebben ons reisschema een beetje aangepast. Graag zou ik advies krijgen over het laatste gedeelte van onze reis.
- Las Vegas - Zion (overnachting)
- Zion - Bryce (overnachting)
- Bryce - Page (overnachting)
- Page - Monument Valley (overnachting Kayenta of MV zelf?)
Dan zouden we graag Canyon de Chelly National Monument willen bezoeken. Mijn vraag is of dit de moeite waard is om te bezichtigen.
of nog een dag extra In Monument Valley blijven of terugrijden naar Page om daar te overnachten om vervolgens de volgende dag naar de Grand Canyon rijden.
- Grand Canyon (overnachting)
- Grand Canyon - Las Vegas
Is dit schema een beetje te doen? We hebben ongeveer 8 dagen voor dit schema.
- Las Vegas - Zion (overnachting)
- Zion - Bryce (overnachting)
- Bryce - Page (overnachting)
- Page - Monument Valley (overnachting Kayenta of MV zelf?)
Dan zouden we graag Canyon de Chelly National Monument willen bezoeken. Mijn vraag is of dit de moeite waard is om te bezichtigen.
of nog een dag extra In Monument Valley blijven of terugrijden naar Page om daar te overnachten om vervolgens de volgende dag naar de Grand Canyon rijden.
- Grand Canyon (overnachting)
- Grand Canyon - Las Vegas
Is dit schema een beetje te doen? We hebben ongeveer 8 dagen voor dit schema.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis mimi2013: rondje LV, CG, Zion, Bryce, MV, Moab (sep
Ik ben zelf nog nooit naar Canyon de Chelly geweest, maar ik denk dat het zeker de moeite waard is. Maar dat zijn de andere parken ook, en je hebt nu wel een druk schema vind ik. Ik zou het zelf niet meenemen en proberen ergens anders wat langer te blijven. In Zion zou een extra nacht mooi zijn, dan kun je op weg daarnaartoe ook nog wat tijd nemen voor Valley of Fire. Of doe 2 nachten Page, daar is in de omgeving ook voldoende te zien. Twee nachten GC vind ik ook mooi, zeker als je wilt gaan wandelen of een helikoptervlucht wilt maken.
Het enige park waar geen 2 nachten nodig zijn is Monument Valley. Probeer daar in het park te overnachten en niet in Kayenta. Je hebt The VIew Hotel, of kijk naar Goulding's Lodge, of een cabin of casita op Goulding's Campground.
Waarom zou je van MV terug willen rijden naar Page? Dan is het toch handiger om 2 nachten Page te doen, dan MV en dan naar de GC.
In 2011 heb ik de genoemde parken ook gedaan in september, misschien heb je iets aan mijn reisverslag.
Marianne
Het enige park waar geen 2 nachten nodig zijn is Monument Valley. Probeer daar in het park te overnachten en niet in Kayenta. Je hebt The VIew Hotel, of kijk naar Goulding's Lodge, of een cabin of casita op Goulding's Campground.
Waarom zou je van MV terug willen rijden naar Page? Dan is het toch handiger om 2 nachten Page te doen, dan MV en dan naar de GC.
In 2011 heb ik de genoemde parken ook gedaan in september, misschien heb je iets aan mijn reisverslag.
Marianne
Re: Reis mimi2013: rondje LV, CG, Zion, Bryce, MV, Moab (sep
Canyon de Chelly is prachtig maar om dit park zijn recht te geven zou je er minstens 2 nachten moeten blijven als je ook een tour in de canyon wil maken (minstens 3 uur). Monument Valley naar Chinle is echter maar 2 uur rijden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1610 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 23 Reacties