Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Mojo: LA, LV, SFO in 21 dagen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Mojo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Mojo: LA, LV, SFO in 21 dagen

Bericht door Mojo »

Hallo allemaal,

In april-mei willen wij een roadtrip maken langs LA, Las Vegas en San Francisco en wat canyons en nationale parken. De tickets zijn al geboekt, we vliegen op LAX, daar willen we dan een auto huren.
We hebben mbv de lonely planet, de lannoo gids, dit forum en wat andere internetsites een reisschema opgesteld waar we graag nog wat feedback op zouden willen. Natuurlijk willen we zoveel mogelijk zien maar niet alleen maar in de auto zitten :-S. We willen graag eindigen met de kustroute van SFO naar LA, om nog een middagje strand hier en daar mee te pakken en te relaxen op het einde. We gaan ervan uit dat we niet over de Tioga pass kunnen, omdat we begin mei in die buurt zullen zijn. Met die overwegingen in het achterhoofd hebben we de volgende planning opgesteld:

Dag 1: aankomst LAX (eind vd middag/ begin vd avond), auto ophalen
Dag 2: LA
Dag 3: LA - Las Vegas
Dag 4: Las Vegas
Dag 5: LV, Valley of Fire, Zion NP
Dag 6: Zion NP
Dag 7: Zion NP - Bryce Canyon
Dag 8: Bryce Canyon - Page (Lake Powell)
Dag 9: Page - Grand Canyon
Dag 10: GC - Las Vegas
Dag 11: Las Vegas, Red Rock Canyon, Death Valley
Dag 12: Death Valley - Bakersfield / Visilia??
Dag 13: Bakersfield / Visilia, Sequoia NP, Kings Canyon NP, Mariposa (of een ander dorp van waaruit we handig Yosemite kunnen bezoeken)
Dag 14: Yosemite
Dag 15: Yosemite, San Francisco
Dag 16: San Francisco
Dag 17: San Francisco
Dag 18: San Francisco - Santa Cruz- Monterrey
Dag 19: Monterrey, Carmel, Big Sur, San Luis Obispo/ Pismo Beach
Dag 20: Pismo Beach, Santa Barbara
Dag 21: Santa Barbara - LAX (auto afgeven, vlucht naar huis om 22.00 uur)

Nu twijfel ik nog een beetje of het niet verstandiger zou zijn als we die dag LA bezoeken (dag 2) naar het eind zouden schuiven, gewoon voor de zekerheid. Dit zou er voor zorgen dat we op een vrijdagmiddag en zaterdag in Las Vegas zijn ipv een zaterdagmiddag en zondag (scheelt misschien wat in de drukte?). Maar dat zou wel betekenen dat we 's avonds (waarschijnlijk redelijk moe) aankomen in LA na een lange vlucht en dan de volgende ochtend gelijk 5 uur in de auto moeten naar LV.. Tips?

Een andere overweging is om Page en Lake Powell over te slaan, om dan vanuit Bryce gelijk door te rijden naar Grand Canyon. Dat scheelt een dag, die we dan op het eind er bij kunnen plakken en bijvoorbeeld dag 19 in tweeën splitsen. Dat stuk lijkt me sowieso nog niet echt relaxed, een dagje extra voor de coastal highway is zeker welkom.. Hoe 'misbaar' is Lake Powel? Misschien zouden we er nog wel langs kunnen rijden onderweg van Bryce naar Grand Canyon?

Verder ben ik nog niet helemaal tevreden over het stuk Las Vegas - Sequoia. We willen graag wat van Death Valley zien maar weten niet zeker of we een overnachting daar noodzakelijk vinden. Tips?

Alvast super bedankt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: LA, LV, SFO in 21 dagen

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom van LA niet eerst naar de Grand Canyon (met tussenstop) zodat je niet 2 keer in Las Vegas bent?
Het is helemaal geen probleem om meteen de dag na aankomst te gaan rijden, je kunt dan gewoon kijken hoever je komt. Meestal ben je vroeg wakker.
Bij Page hebt je Antelope Canyon, wat zeer de moeite waard is, en nog wel wat bezienswaardigheden.
Mariposa ligt een behoorlijk eind van alle bezienswaardigheden in Yosemite vandaan. Je kunt kijken of er iets betaalbaars in het park is, of probeer El Portal. Kijk of je zowel Sequoia, Kings Canyon als Yosemite wilt doen. Iets laten vallen geeft meer rust. Zie voor die parken ons 2006-verslag.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis Mojo: LA, LV, SFO in 21 dagen

Bericht door Yeehaw »

Ik zou Page ook niet overslaan. Van Pismo Beach kan je gemakkelijk naar LA met een korte stop in Santa Barbara waardoor je een extra dag voor LA overhoudt.
Wij vinden het ook prettig om de dag na aankomst een stuk te gaan rijden en Kingman is dan precies ver genoeg alhoewel je dit stuk langer kunt maken door vanaf Topock via Oatman naar Kingman te rijden via R66.
Yeehaw
Mojo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Mojo: LA, LV, SFO in 21 dagen

Bericht door Mojo »

Bedankt voor jullie reacties! We zijn overtuigd; we slaan Page niet over en hebben zelfs Antelope Canyon erbij gezet op het lijstje. In het Lannoo gidsje staat dat het een soort paradijs is voor (hobby-)fotografen, dus dat willen we niet missen. Ik las in een ander topic dat Lake Powell tegen die tijd nog te koud is om in te zwemmen.. jammer, had me lekker geleken om even het rode stof af te spoelen
We hebben vandaag de mogelijkheid om op dag 2 gelijk van LA naar Grand Canyon te rijden overwogen, (en om dan het rondje langs Page, Bryce en Zion de andere kant langs te doen) maar dit komt dan toch niet helemaal lekker uit. Op die manier zouden we een overnachting in Las Vegas overslaan en een dag winnen, maar we zouden dan vrij laat op de dag aankomen bij de Grand Canyon, en zouden dan de volgende dag graag nog wat rondkijken daar, maar dan komt het schema Page - Bryce - Zion minder goed uit. Dus de 'gewonnen' dag zou dan gelijk weer op zijn. We vinden het niet erg om nog een avondje in Las Vegas terug te komen, weten niet zo goed wat een ander leuk punt zou zijn om te stoppen (we vinden het wel een handig middelpunt).
De dag om LA te bezoeken verplaatsen we wel helemaal naar het eind, we kruipen gewoon de ochtend na aankomst gelijk de auto in, inderdaad zal dit vast niet zo'n groot probleem zijn ivm jetlag.

@Marianne; Bedankt voor de tip mbt El Portal ipv Mariposa. Daar hadden we ons nog niet voldoende in verdiept. Ik heb je reisverslagen gelezen (niet alles), wat lekker uitgebreid! Heel handig, ik zal er denk ik nog wel eens doorheen gaan.. Ik denk dat het voor de rust inderdaad handig is om misschien maar Kings Canyon te skippen, en een mooie wandeling te maken in Sequoia. Anders wordt het zo Japans (foto nemen en terug de auto in)..

Verder nemen we waarschijnlijk iets langer de tijd voor de kustroute (bijvoorbeeld Big Sur) en keren echt pas op de laatste dag terug in LA. Ik ben er al eens geweest en mijn man vindt het prima om alleen even Muscle Beach in Venice te zien en over Hollywood blvd te lopen en de letters te zien.. dat lukt wel in een middag denken we zo.

De plekken om te stoppen langs de kust zijn tot nu toe nog een beetje willekeurig en volgens de boekjes gekozen als iemand daar nog tips voor heeft dan hoor ik dat nog heel graag.

En andere tips zijn natuurlijk ook nog steeds welkom!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer