Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Maksim: SF > LV

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Maksim
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis Maksim: SF > LV

Bericht door Maksim »

Hallo iedereen

wegens familiebezoek wordt het dit jaar toch de 7de maal dat ik de USA ga bezoeken.

Ons reisschema ziet er momenteel als volgt uit:

dag 1 vrijdag 20/09: BRU > SF (+korte rit naar San Jose)
dag 2 zaterdag 21/09: bezoek familie
dag 3 zondag 22/09: bezoek familie
dag 4 maandag 23/09: bezoek familie
dag 5 dinsdag 24/09: San Jose > Yosemite NP
dag 6 woensdag 25/09: Yosemite NP
dag 7 donderdag 26/09: Yosemite NP > Bishop (bezoek Bodie en Mono Lake)
dag 8 vrijdag 27/09: Bishop > Las Vegas
dag 9 zaterdag 28/09: LV
dag 10 zondag 29/09: LV
dag 11 maandag 30/09: vertrek LV
dag 12 dinsdag 01/10: aankomst BRU

Het is een korte trip geworden omdat de nadruk ligt op familiebezoek. Nu had ik ook geen zin om 10 dagen op dezelfde plaats te verblijven dus hebben we er een korte roadtrip richting LV aan gekoppeld. Vorige bezoek LV is al weer 4 jaar geleden.

Heeft iemand nog leuke bezienswaardigheden op deze route? Alle tips of meningen zijn welkom!

Maksim
Maksim
Amerikafan

Re: Reis Maksim: SF > LV

Bericht door Maksim »

De route en planning is lichtjes gewijzigd en verder uitgewerkt met tal van bezienswaardigheden:

dag 1 donderdag 19/09: BRU > SF > Morgan Hill (1u)
dag 2 vrijdag 20/09: bezoek familie Morgan Hill (dag trip Santa Cruz: Natural Bridges State Beach, Roaring Camp Railroad, Wilder Ranch State Park)
dag 3 zaterdag 21/09: bezoek familie Morgan Hill
dag 4 zondag 22/09: bezoek familie Morgan Hill
dag 5 maandag 23/09: Morgan Hill > Mariposa (korte visit Yosemite NP)
dag 6 dinsdag 24/09: Mariposa > Yosemite NP > Lee Vining
dag 7 woensdag 25/09: Lee Vining > Bodie > Mono Lake > Bishop (Ancient Bristlecone Pine Forest)
dag 8 donderdag 26/09: Bishop > Alabama Hills > Lone Pine > Death Valley NP (Mosaic Canyon, Artist's Drive) > Las Vegas
dag 9 vrijdag 27/09: Las Vegas
dag 10 zaterdag 28/09: LV
dag 11 zondag 29/09: LV
dag 12 maandag 30/09: vertrek LV
dag 13 dinsdag 01/10: aankomst BRU
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Niet even naar Monterey of Carmel ?
Je bent er zo via Watsonville
Shoppen in de outlet in Gilroy.?
( Daar ga ik dadelijk maar eens heen.)
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou een overnachting in Death Valley wel aardig vinden. Dat geeft je meer tijd voor de Alabama Hills, en voor DV zelf. Ben je er al eerder geweest? Ik mis nog wat bezienswaardigheden in je opsomming.

Marianne
Maksim
Amerikafan

Bericht door Maksim »

Monterey deden we 2 en 4 jaar geleden al, dus daar hebben we zowat alles gezien (Highway 1 vanaf LA tot SF). Vandaar dat we deze overslaan, maar toch langs Santa Cruz + omgeving gaan voor een daytrip.
Een premium outlets in Gilroy? Intressant (vooral voor de vriendin) :wink: Wel enorm kortbij vanaf Morgan Hill...

Ik vrees ook dat onze dag Bishop > LV een beetje te lang zal worden.
We plannen de avond ervoor het Ancient Bristlecone Pine Forest zodat we dit al niet smorgens moeten erbij nemen.

De dag zelf dan vertrekken we vanuit Bishop om 9u, na een uurtje rijden doen we onderweg Manzanar Historic Site (geen idee hoelang dit duurt, een uur?).
Na een half uurtje zijn we dan in de Alabama Hills (hier gok ik op een anderhalf uur om te bezoeken en beetje rond te rijden?). Dan zou het 13u zijn.
2 uur later zouden we dan in Mosaic Canyon aankomen voor een korte hike (± 1 uur), als we vertrekken rond 16u

Van hier uit is het 3 uur rijden tot in Las Vegas. We twijfelen nog of we onderweg Badwater/Devil's Golf Course/Artists Drive loop meepikken. Dat komt al snel uit op +2uur. Dan zouden we aankomen om 21u in Vegas.

Misschien is het toch aangeraden van een overnachting in Death Valley in te plannen. Heeft iemand hier een aanrader?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Maksim schreef: Een premium outlets in Gilroy? Intressant (vooral voor de vriendin) :wink: Wel enorm kortbij vanaf Morgan Hill...
Een behoorlijk grote.
Ik heb er net lekker buiten in het zonnetje wat zitten eten.
En toen weer over de prachtige Hecker Pass Road terug richting zee.
(het is hier warm )
Vanuit Morgan Hill 10 minuten rijden,

http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=23
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben meerdere keren in Furnace Creek Ranch overnacht. In mei staat een overnachting in Stovepipe Wells gepland, dan kunnen we een vergelijking maken. FCR heeft meer voorzieningen, een groter zwembad, goed gesorteerde winkel en een goed restaurant. In 2011 was ik er ook in september (het is er dan vroeg donker, hou daar rekening mee), we hebben toen ook de Alabama Hills (kort) bezocht. Misschien heb je iets aan mijn verslag.

Marianne
Maksim
Amerikafan

Bericht door Maksim »

Bedankt voor de reacties!

Ik vind vrij weinig info terug over hoe lang een "bezoek" aan de Alabama Hills kan duren. Zolang je zelf wilt veronderstel ik?
Zou anderhalf uur voldoende zijn om een goede indruk te krijgen?

Mosaic Canyon in Death Valley NP dringt dezelfde vraag zich op, hoe lang? Ik lees dat een oneway hike van een halve tot 2 mijl kan duren, dus maximum 4 mijl = 6,5 km in rotsachtig, zanderig en heet gebied. Lijkt mij toch een trip van maximum 2 uur en minimum een uur te zijn?

Voor de Artists Drive loop tussen Devil's Golf Course en Badwater gok ik op een half uur.

Ook Manzanar Historic Site lijkt mij wel een bezoekje waard, geen idee hoelang dit zou duren..

Zit ik met deze schattingen zowat in de juiste richting? Alle tips zijn welkom..
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Artist drive hadden wij idd ongeveer 30 tot 45 min voor nodig... We zijn heel even onderweg en heel kort bij artist palette gestopt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Kijk voor de Alabama Hills eens in de verslagen van Kalaman, zij zijn er redelijk lang geweest, maar je kunt het net zo lang maken als je wilt.
Artist Drvie kost niet veel tijd, Devils Golfcourse al helemaal niet, Badwater ook niet.
Met Mosaic canyon heb ik nog geen ervaring, maar ik zou daar zelf een uur voor incalculeren, dan heb je het mooiste deel gezien als ik het goed begrijp.
Het aardige van een overnachting in DV is dat je de mooiste uren van de dag dan daar hebt, en ook iets koeler.

Marianne
Maksim
Amerikafan

Bericht door Maksim »

Nogmaals bedankt voor de replies en info! Ik heb al ettelijke reizen achter de rug maar toch blijft dit forum de nr 1 voor info en algemene hulpvaardigheid! :clap: :thumbup:

Momenteel zien deze 2 dagen er als volgt uit:

dag 7 woensdag 25/09
9u: vertrek Lee Vining
10u: aankomst Bodie
12: einde bezoek en vertrek Bodie
14u: aankomst Devil's Postpile NM
16u: einde bezoek en vertrek Devil's Postpile NM
17:30u aankomst Bishop
18u: vertrek Ancient Bristlecone Pine Forest
19u: aankomst ABPF
21u: einde bezoek en vertrek ABPF
22u: aankomst Bishop

Dit lijkt me niet haalbaar. Volgens de sunrise/sunset website gaat de zon op die dag rond 19u onder in California. Dan wil ik niet nog op een berg zitten en in de donker naar beneden moeten rijden :) Bovendien gaat het visitor center in ABPF toe om 5 pm las ik? Of gaat dit om het temporary visitor center?

dag 8 donderdag 26/09
9u: vertrek Bishop
10u: aankomst Manzanar NHS
11u: einde bezoek en vertrek M NHS
11:30u: aankomst Lone Pine, Alabama Hills
14u: einde bezoek en vertrek Alabama Hills
16u: aankomst Stovepipe Wells, Mosaic Canyon
17u: einde bezoek Stovepipe Wells
18u: aankomst Badwater (met stop in Devil's Golf Course en Artists Drive)
19u: einde bezoek Badwater
21:30u aankomst Las Vegas

Ook hier weer lijkt me dit veel voor 1 dag. Bovendien zie ik geen meerwaarde om totaal uitgeput in LV aan te komen, volle pot te betalen voor een overnachting wanneer ik veel goedkoper kan overnachten in DV (veronderstel ik toch?). Die avond ga ik toch niks meer doen in LV behalve slapen :)

Ik zie 3 oplossingen om toch deze route te kunnen behouden:
* 1 of meerdere bezienswaardigheden laten vallen (Devil's Postpile op dag 7, Manzanar en Badwater op dag 8 ) . Niet mijn voorkeur, ook omdat ik LV toch al 5 keer bezocht heb; deze bezienswaardigheden nog nooit (behalve Badwater dan)).
* het ABPF bezoek uitstellen tot de volgende ochtend, en de volgende dag overnachten in Death Valley ipv Las Vegas
* het ABPF bezoek uitstellen tot de volgende ochtend, en op dag 8 BadWater gedeelte overslaan dus overnachting in Vegas
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer