Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rei JdeTuitE: Reisschema LV SF LA LV

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
JdeTuitE
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Rei JdeTuitE: Reisschema LV SF LA LV

Bericht door JdeTuitE »

Wij gaan in sept/okt een camperreis maken van 19 dagen

Nu heb ik de volgende route samengesteld.

Mijn vraag s wat vinden jullie hiervan... En wat doen jullie eventueel niet/anders

Vergis ik mij wellicht in sommige te rijden afstanden?

Dag 1- Furnac Creek (1e dag niet teveel rijden)
Dag 2- Mono Lake (tevens Bodie ghosttown)
Dag 3- Yosemite
Dag 4- Yosemite
Dag 5- San Francisco
Dag 6- San Francisco
Dag 7- Monterey
Dag 8- Malibu Beach
Dag 9- Los Angeles
Dag 10- Los Angeles
Dag 11- Lake Havasu
Dag 12- Grand Canyon
Dag 13- Grand Canyon
Dag 14- Monument Valley
Dag 15- Moab
Dag 16- Capitol Reef
Dag 17- Bryce Canyon
Dag 18- Zion
Dag 19- Las Vegas

Ik heb het gevoel dat we nu de parken op het laatst te haastig doen...? Of valle de afstanden wel mee?
Afbeelding
Jaydee.
Amerikakenner

Re: Reisschema LV SF LA LV

Bericht door Jaydee. »

Kun je het hier ook neerzetten in van-naar vorm? Dan maakt het wat overzichterlijker.
Persoonlijk zou ik in ieder geval Moab en Capitol Reef laten vallen. Met 19 dagen heb je daar eigenlijk geen tijd voor.
JdeTuitE
Amerika-newbie

Re: Rei JdeTuitE: Reisschema LV SF LA LV

Bericht door JdeTuitE »

Dag 1- Las Vegas ---> Furnac Creek (1e dag niet teveel rijden)
Dag 2- Furnac Creek ---> Mono Lake (tevens Bodie ghosttown)
Dag 3- Mono Lake ---> Yosemite
Dag 4- Yosemite
Dag 5- Yosemite ---> San Francisco
Dag 6- San Francisco
Dag 7- San Francisco ---> Monterey
Dag 8- Monterey ---> Malibu Beach
Dag 9- Malibu Beach ---> Los Angeles
Dag 10- Los Angeles
Dag 11- Los Angeles ---> Lake Havasu
Dag 12- Lake Havasu ---> Grand Canyon
Dag 13- Grand Canyon
Dag 14- Grand Canyon ---> Monument Valley
Dag 15- Monument Valley ---> Moab
Dag 16- Moab ---> Capitol Reef
Dag 17- Capitol Reef ---> Bryce Canyon
Dag 18- Bryce Canyon ---> Zion
Dag 19- Zion ---> Las Vegas
Afbeelding
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Ik neem aan dat je op dag 0 al in Vegas bent aangekomen. Je zegt dat je op dag 1 niet teveel wilt rijden maar Furnace creek is toch nog wel 3 uur rijden met de camper. Heb je een vroege pick up geregeld? Het ophalen van de camper kost al snel twee uur, het doen van de eerste boodschappen ook en dan moet je nog drie uur rijden. Als je geen vroege pick up hebt ga je dat niet halen.
De afstand Monterey - Malibu is ook behoorlijk. Er is erg veel te zien onderweg en de weg is erg bochtig. Wij hebben bijvoorbeeld een volle dag nodig gehad om van Pismo beach naar Monterey te komen.
Ik zou inderdaad Moab en Capitol reef schrappen daar heb je nu helemaal geen tijd voor. Er is namelijk te veel te zien rondom Moab. Een van die dagen zou ik op de kust weg besteden of bijvoorbeeld bij Zion. En als je geen vroege Pick up hebt zou ik de eerste dag een camping dichter bij Las Vegas zoeken.

Kijk anders ook eens even op onze website wij hebben in 2009 en 2011 en 12 ook in die buurt een camperreis gemaakt.
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Als je Moab en Capitol Reef schrapt heb je al veel meer tijd voor andere parken. Je zou dan bijv. nog wel Page kunnen toevoegen. Dus dan krijg je: Grand Canyon - MV - Page - Bryce - Zion.

Verder is het belangrijk om aan te geven waar jullie van houden, waarom bijv. 2 dagen in de Grand Canyon?
JdeTuitE
Amerika-newbie

Bericht door JdeTuitE »

Ik denk nu na wat info dat we misschien toch beter de route andersom kunnen rijden, en dan idd MOAB en Capitol Reef schrappen.

Zo kunnen we wel Page aandoen en een extra stop maken tussen Malibu en Monterey.

En zo hebben we meteen de grote rit op dag 1 opgelost :-)
Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Grote rit van LV naar Furnace Creek valt ook wel weer mee. Het heeft zoals Marenko al zei meer te maken met wanneer je je camper op kunt halen en hoe lang je doet over de boodschappen. Je kan daar zomaar een halve dag zoet mee zijn en als je dan geen early bird hebt is de dag zo voorbij. Heb je wel een vroege pickup dan kun je dat wel halen.
Overigens heb je amper tijd voor death valley, vooral als je ook Bodie mee wilt pakken. Let op dat je spullen in de camper goed vastzitten als je daarheen gaat ( laatste stuk onverhard).

Doe je de route andersom zoals je aangeeft, dan zou ik zeker een extra nacht Zion erbij pakken. Daarvoor geldt hetzelfde als naar Furnace Creek. Zion ligt zelfs nog wat verder. Met een vroege pickup kun je dat nog wel redden, maar heb je dat niet dan moet je tussen Vegas en Zion op zoek naar een campground.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer