Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis rian: planning rustige reis en wandelen.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Re: Reis rian: planning rustige reis en wandelen.
Onderwerpen samengevoegd voor de duidelijkheid.
Groetjes,
Carine
Carine
-
Frans H
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Beste Rian,
Van Capitol Reef naar Moab met een camper is ongeveer 3 uur rijden. Als je in Arches dan aankomt en ook de FF wandeling gaat doen is het grootste deel van je dag wel om: misschien lukt het nog wel om naar de Delicate Arch te gaan tegen de tijd dat de zon gaat zakken/ondergaat. Ik zou dan de volgende dag gebruiken om de rest van het park te bekijken. Dag erna eerst de viewpoints en wat kleine trails in Canyonlands is mogelijk, daarna zou ik doorrijden naar Monument Valley.
mvg,
Frans
Van Capitol Reef naar Moab met een camper is ongeveer 3 uur rijden. Als je in Arches dan aankomt en ook de FF wandeling gaat doen is het grootste deel van je dag wel om: misschien lukt het nog wel om naar de Delicate Arch te gaan tegen de tijd dat de zon gaat zakken/ondergaat. Ik zou dan de volgende dag gebruiken om de rest van het park te bekijken. Dag erna eerst de viewpoints en wat kleine trails in Canyonlands is mogelijk, daarna zou ik doorrijden naar Monument Valley.
mvg,
Frans
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Lege dagen......?
Zeker een dag Moab erbij zoals Frans zegt. Op weg van Capitol Reef naar Moab kun je nog een kijkje nemen bij Goblin valley en Little Wild Horse Canyon. Monument Valley zal ook met 1 nacht wel kunnen. Je zou daarna nog 1 of 2 nachten Page in kunnen plannen. Behalve Antelope Canyon kun je en kijkje nemen bij Lake Powell, Horseshoe Bend en de Glen Canyon dam. Ik vind 2 nachten GC ook niet verkeerd.
In Death Valley overnachten zal erg warm zijn, en ik vermoed bij DV Jctn ook. Ik denk dat Panamint Springs beter is omdat het hoger ligt. Of je moet doorrijden naar Lone Pine. Daarna kun je nog een stop voor Yosemite doen, bijvoorbeeld bij June Lake of Lee Vining.
Je zou zaterdag eens kunnen oefenen met het reserveren van een camping.
Als je nog een dag over hebt zou ik die bij Bryce plannen, dan kun je op je gemak een aantal wandelingen doen.
Marianne
In Death Valley overnachten zal erg warm zijn, en ik vermoed bij DV Jctn ook. Ik denk dat Panamint Springs beter is omdat het hoger ligt. Of je moet doorrijden naar Lone Pine. Daarna kun je nog een stop voor Yosemite doen, bijvoorbeeld bij June Lake of Lee Vining.
Je zou zaterdag eens kunnen oefenen met het reserveren van een camping.
Als je nog een dag over hebt zou ik die bij Bryce plannen, dan kun je op je gemak een aantal wandelingen doen.
Marianne
dank weer voor jullie tips!!.
Dat Panamint Springs lijkt me prima, bedoel je dat als eindpunt na de rit door DV? Is het dan slim na Grand C door te rijden tot bijv Boulder City zodat je de dag van DV
meer tijd hebt.( GC-Boulder Is weleen rit van 500 km, maar te doen denk ik)
Mijn zoon was er 2 jaar geleden en adviseerde heel vroeg op de dag door DV te rijden. Maar hoe dat er praktisch uitziet ?
Nogmaals, ben reuze blij met jullie adviezen.
Dat Panamint Springs lijkt me prima, bedoel je dat als eindpunt na de rit door DV? Is het dan slim na Grand C door te rijden tot bijv Boulder City zodat je de dag van DV
meer tijd hebt.( GC-Boulder Is weleen rit van 500 km, maar te doen denk ik)
Mijn zoon was er 2 jaar geleden en adviseerde heel vroeg op de dag door DV te rijden. Maar hoe dat er praktisch uitziet ?
Nogmaals, ben reuze blij met jullie adviezen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind het lastig. DV is inderdaad het beste - en mooiste - als je er heel vroeg bent. Daarom vinden wij het ook altijd prettig om midden in het park te overnachten, dan heb je de mooie uren voor zonsondergang en de koelere en mooie uren rond zonsopkomst. Maar hoe het met een camper is om i n het park te overnachten weet ik niet. Misschien valt het ook wel mee.
Mijn idee was inderdaad om na het bezoek aan het park in Panamint Springs te overnachten. De laatste uren van de dag zijn ook prachtig, maar wel warmer dan in de ochtend. Je zou ook in Pahrump kunnen overnachten en dan heel vroeg het park ingaan. Je kunt dan ter plekke wel bekijken hoe lang je er blijft en waar je de volgende overnachting wilt doen.
Marianne
Mijn idee was inderdaad om na het bezoek aan het park in Panamint Springs te overnachten. De laatste uren van de dag zijn ook prachtig, maar wel warmer dan in de ochtend. Je zou ook in Pahrump kunnen overnachten en dan heel vroeg het park ingaan. Je kunt dan ter plekke wel bekijken hoe lang je er blijft en waar je de volgende overnachting wilt doen.
Marianne
Hoeveel tijd voor Big Sur/Yosemite
Hallo,
WE schieten lekker op met de planning, mede dank zij forumleden-adviezen.
Hat staartje is nog lastig. IK heb nu het volgende plan:
Tioga -Yosemite
Yosemite,
-Yosemite
Yosemite
Yosemite
Yosemite- San Fran- Camping in de buurt van de stad?
SF Camper inleveren . ( Moet voor 11 uur) Hotel SF=geboekt
SF hotel = geboekt
Vlucht naar huis
Zo zijn we 4 volle dagen in Y, misschien op twee campgrounds? ( suggesties? )
Alternatief is twee dagen eerder naar Big Sur, en van daar naar SF.
In Big Sur kun je vaak nevel of mist hebben denk ik?
Of misschien na Y omhoog, richting Sonora en Stanislaus NF. Is dat aardig?
Als ik er over lees lijkt Y me erg mooi en het is best groot.
Wat raden de amerikakenners ons aan?
WE schieten lekker op met de planning, mede dank zij forumleden-adviezen.
Hat staartje is nog lastig. IK heb nu het volgende plan:
Tioga -Yosemite
Yosemite,
-Yosemite
Yosemite
Yosemite
Yosemite- San Fran- Camping in de buurt van de stad?
SF Camper inleveren . ( Moet voor 11 uur) Hotel SF=geboekt
SF hotel = geboekt
Vlucht naar huis
Zo zijn we 4 volle dagen in Y, misschien op twee campgrounds? ( suggesties? )
Alternatief is twee dagen eerder naar Big Sur, en van daar naar SF.
In Big Sur kun je vaak nevel of mist hebben denk ik?
Of misschien na Y omhoog, richting Sonora en Stanislaus NF. Is dat aardig?
Als ik er over lees lijkt Y me erg mooi en het is best groot.
Wat raden de amerikakenners ons aan?
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Onderwerpen samengevoegd voor de duidelijkheid.
Als je meerdere vragen hebt over dezelfde route, deze dan graag in dit topic plaatsen zodat alle info bij elkaar blijft en je dubbele postings voorkomt.
Als je meerdere vragen hebt over dezelfde route, deze dan graag in dit topic plaatsen zodat alle info bij elkaar blijft en je dubbele postings voorkomt.
Groetjes,
Carine
Carine
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je in Yosemite voor alle dagen een plaats in de vallei kunt vinden zou ik daarvoor kiezen. Eventueel zou je de laatste nacht bij Wawona kunnen staan, dan kun je daarvandaan een bezoek brengen aan de Mariposa Grove. Misschien kun je ter plekke kijken of je in Yosemite blijft of dat je nog naar Big Sur gaat. Het is wel een omweg naar Big Sur, en je houdt dan wel weinig tijd over voor Yosemite op die manier.
Marianne
Marianne
Dank je wel, ga het zo proberen te doen ( als de reservering lukt)
Grand Canyon-Yosemite-gat in de route
We hebben de planning aardig rond, met veel ruimte. Alle bekende parken:
LV- Valley of Fire-Zion-Bryce-Capitol Reeve-Arches-Moab-Monement Valley- Grand Canyon.
Maar over het laatste stuk aarzel ik nog:
Tussen GC en Yosemite vallei ( 3 nachten daar, na het weekend) hebben we 6 dagen.
Zier er nu zo uit: Maandag Monument Valley- Grand canyon, Mather CG, daar zonsondergang + dinsdag- ochtend .
IK heb nu staan: Dinsdag GC-Boulder City, misschien nog avondje Vegas.
Woensdag-Boulder City-Pahrump.
Donderdag- Pahrump door Death Valley naar Lone Pine / Bishop.?
Vr-?
ZA-?
Zondag via tiogapas naar Vallei.
Waar brengen we het beste extra tijd door,
Misschien een extra dag Grand Canyon?
Of Mono Lake? Bodie zal niet gaan, we reizen met een camper.
Of toch van GC south rim via Page terug en lower antilope meepakken? ( Denk eigenklijk dat ik dan al genoeg rotsen heb gezien)
Ik kan op de Tiogapas niks vinden van campings die half juni open zijn voor RV.
Is Lone-pine -Bishop ook nog steeds een hete omgeving?
Alle suggesties welkom, het wordt onze eerste amerikareis.
Alvast bedankt.
LV- Valley of Fire-Zion-Bryce-Capitol Reeve-Arches-Moab-Monement Valley- Grand Canyon.
Maar over het laatste stuk aarzel ik nog:
Tussen GC en Yosemite vallei ( 3 nachten daar, na het weekend) hebben we 6 dagen.
Zier er nu zo uit: Maandag Monument Valley- Grand canyon, Mather CG, daar zonsondergang + dinsdag- ochtend .
Vr-?
ZA-?
Of toch van GC south rim via Page terug en lower antilope meepakken? ( Denk eigenklijk dat ik dan al genoeg rotsen heb gezien)
Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door markro op 03 feb 2013, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Re: Grand Canyon-Yosemite-gat in de route
Ben je maar 1 avondje in Las Vegas ? Wil je niet wat langer in LV blijven ? (is je probleem ook meteen opgelost)
Andere mogelijkheid: Vanuit Boulder (of Las Vegas) kun je een dagtocht maken naar Valley of Fire.
Info Valley of Fire: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... epark.html
Of naar Red Rock Canyon: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... anyon.html
Andere mogelijkheden:
Bij Lone Pine vind je de Alabama Hills: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... hills.html
Bij Mammoth Lakes Devils Postpile: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... tpile.html
Andere mogelijkheid: Vanuit Boulder (of Las Vegas) kun je een dagtocht maken naar Valley of Fire.
Info Valley of Fire: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... epark.html
Of naar Red Rock Canyon: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... anyon.html
Andere mogelijkheden:
Bij Lone Pine vind je de Alabama Hills: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... hills.html
Bij Mammoth Lakes Devils Postpile: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... tpile.html
Je zou Sedona nog kunnen toevoegen naar GC.
Waarom niet naar DV zelf ipv Pahrump? Als de kinderen stout zijn in hun school in Las Vegas wordt er wel eens gedreigd ze naar Pahrump te sturen, of Trona
Waarom niet naar DV zelf ipv Pahrump? Als de kinderen stout zijn in hun school in Las Vegas wordt er wel eens gedreigd ze naar Pahrump te sturen, of Trona
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt tussen Lone Pine (Alabama Hills) en Yosemite naar Mono Lake, Bodie en Ancient Bristlecone Pines. Zie ook onze planning. Bodie is met een camper wel te doen hoewel misschien niet fijn, die dirt road denk ik. Maar er zijn genoeg mensen die het met een camper gedaan hebben.
Je kunt ook een extra nacht aan de oostkant van het park nemen (Lee Vining of June Lake). Dan kun je ten oosten van Yosemite of in het park gaan wandelen, bijvoorbeeld naar Mt Dana.
Antelope Canyon is echt de moeite waard. Hoeveel tijd hebben jullie nu voor de Grand Canyon? Komen jullie niet langs Page?
Zet je route hier nog eens neer. (Het is eigenlijk handiger om in je route-topic verder te gaan.)
Marianne
Je kunt ook een extra nacht aan de oostkant van het park nemen (Lee Vining of June Lake). Dan kun je ten oosten van Yosemite of in het park gaan wandelen, bijvoorbeeld naar Mt Dana.
Antelope Canyon is echt de moeite waard. Hoeveel tijd hebben jullie nu voor de Grand Canyon? Komen jullie niet langs Page?
Zet je route hier nog eens neer. (Het is eigenlijk handiger om in je route-topic verder te gaan.)
Marianne
Bedankt Yeehaw en Marianne,
Dat Sedona is een leuke tip, en ook die alabama hills en Ancient Bristlecone Pines zien er goed uit.
We hebben tussen GC en Yosemite nog geen campings besproken dus ik neem de informatie mee en dan kunnen we ter plekke besluiten.
Ja beetje stom dat ik niet in het originele topic verder ben gegaan.
Wist even niet hoe ik daar een nieuwe vraag open.
Dat Sedona is een leuke tip, en ook die alabama hills en Ancient Bristlecone Pines zien er goed uit.
We hebben tussen GC en Yosemite nog geen campings besproken dus ik neem de informatie mee en dan kunnen we ter plekke besluiten.
Ja beetje stom dat ik niet in het originele topic verder ben gegaan.
Wist even niet hoe ik daar een nieuwe vraag open.
- Rudi_Isabel
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Lone-Pine zit je in de bergen, daar is verkoeling . Heel mooi ook voor wandelingenrian schreef:We hebben de planning aardig rond, met veel ruimte. Alle bekende parken:
Maar over het laatste stuk aarzel ik nog:![]()
Vr-?
ZA-?
Alvast bedankt.
verdere info zie onze 3 weekse trip zuidwest op de site , daar zul je nog tips vinden
Neem een kijkje op http://camperezel.be, reisverslagen in een leuke leesomgeving
2009 Zuidwest 3 weken
2009 Washington - New York 1 week
2012 Vancouver - Yellowstone 4 weken
2013New York - Niagarafalls 2 weken
2009 Zuidwest 3 weken
Devils Postpile gaat vaak pas midden juni open. Je kan er ook niet zelf heenrijden maar je moet een toer maken. Smalle en steile weg. Voor de Bristlecones moet je de bergen in. Ook smal, steil en bochtig. Dat zij niet zulke fijne ritten met een RV. Maar er is nog genoeg te zien. Alabama Hills, Manzanar, Laws Museum Bishop, June Lake loop, Mono Lake etc.
Lone Pine en Bishop liggen op ca 4000' dus niet echt in de bergen. Wel aan de voet van de Sierra Nevada.
- Rudi_Isabel
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
oeps ik heb het over lone-pine na death valley
Neem een kijkje op http://camperezel.be, reisverslagen in een leuke leesomgeving
2009 Zuidwest 3 weken
2009 Zuidwest 3 weken
Bij boulder city heb je Lake Mead. Daar kun je hele mooie boottrip maken naar de hover Dam.rian schreef:We hebben de planning aardig rond, met veel ruimte. Alle bekende parken:
Maar over het laatste stuk aarzel ik nog:![]()
....
http://www.lakemeadcruises.com
Prachtig meer
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1472 Weergaves
-