Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis prizzle: ook ik zoek advies over een route West Amerika
Reis prizzle: ook ik zoek advies over een route West Amerika
Hallo allemaal,
In september willen mijn man en ik een autorondreis maken door West Amerika. De reis kan in totaal helaas maar maximaal 17 dagen duren. De reizen die op internet aangeboden worden, zitten naar mijn idee veels te vol gepland, waardoor er nauwelijks tijd is om de parken echt te bezoeken. Nu ben ik aan het kijken of ik zelf een route samen kan stellen, waardoor er meer tijd is, maar waarin we toch nog het één en ander kunnen zien. We zullen gezien het korte tijdsbestek wat keuzes moeten maken. Wat we persé willen zien is San-Francisco, Los Angeles (in LA willen we niet lang blijven), Las Vegas, Joshua Tree N.P, Grand Canyon, Antelope Canyon, Bryce Canyon, Zion N.P (alleen als er nog tijd voor is) en Yosemite N.P.
Ik heb de volgende route in gedachte, maar verneem graag jullie tips en ervaringen:
Dag 1: AMS-LA
Dag 2: LA-Palm Springs (met een bezoek aan Joshua Tree N.P.)
Dag 3: Palm Springs-Flagstaff
Dag 4: Flagstaff (met een bezoek aan Grand Canyon)
Dag 5: Flagstaff-Page (met een bezoek aan Antelope Canyon)
Dag 6: Page-via Zion N.P.-Bryce Canyon.
Dag 7: Bryce Canyon-Las Vegas
Dag 8: Las Vegas (met evt. een bezoek aan Hoover Dam)
Dag 9: Las Vegas -Death Valley (hier twijfel ik over wat nu handig is om van Las Vegas naar Yosemite N.P. te komen, gezien de afstand)
Dag 10: Death Valley-Yosemite N.P
Dag 11: Yosemite N.P.
Dag 12: Yosemite N.P-San Francisco
Dag 13: San Francisco
Dag 14: San Francisco-San Simeon
Dag 15: San Simeon-LA
Dag 16: LAX-AMS
Dag 17: Aankomst AMS
Ik ben benieuwd naar jullie tips. Alvast heel erg bedankt.
In september willen mijn man en ik een autorondreis maken door West Amerika. De reis kan in totaal helaas maar maximaal 17 dagen duren. De reizen die op internet aangeboden worden, zitten naar mijn idee veels te vol gepland, waardoor er nauwelijks tijd is om de parken echt te bezoeken. Nu ben ik aan het kijken of ik zelf een route samen kan stellen, waardoor er meer tijd is, maar waarin we toch nog het één en ander kunnen zien. We zullen gezien het korte tijdsbestek wat keuzes moeten maken. Wat we persé willen zien is San-Francisco, Los Angeles (in LA willen we niet lang blijven), Las Vegas, Joshua Tree N.P, Grand Canyon, Antelope Canyon, Bryce Canyon, Zion N.P (alleen als er nog tijd voor is) en Yosemite N.P.
Ik heb de volgende route in gedachte, maar verneem graag jullie tips en ervaringen:
Dag 1: AMS-LA
Dag 2: LA-Palm Springs (met een bezoek aan Joshua Tree N.P.)
Dag 3: Palm Springs-Flagstaff
Dag 4: Flagstaff (met een bezoek aan Grand Canyon)
Dag 5: Flagstaff-Page (met een bezoek aan Antelope Canyon)
Dag 6: Page-via Zion N.P.-Bryce Canyon.
Dag 7: Bryce Canyon-Las Vegas
Dag 8: Las Vegas (met evt. een bezoek aan Hoover Dam)
Dag 9: Las Vegas -Death Valley (hier twijfel ik over wat nu handig is om van Las Vegas naar Yosemite N.P. te komen, gezien de afstand)
Dag 10: Death Valley-Yosemite N.P
Dag 11: Yosemite N.P.
Dag 12: Yosemite N.P-San Francisco
Dag 13: San Francisco
Dag 14: San Francisco-San Simeon
Dag 15: San Simeon-LA
Dag 16: LAX-AMS
Dag 17: Aankomst AMS
Ik ben benieuwd naar jullie tips. Alvast heel erg bedankt.
Re: Reis prizzle: ook ik zoek advies over een route West Ame
Beetje een volle reis maar dat wist je al. Ik zou van LA naar Kingman rijden de eerste dag en PS en Joshua Tree NP overslaan. Dan naar GC voor tenminste een overnachting en dan overnachtingen in Page, Bryce en Zion. In Page vind je Glen Canyon Dam bijna net zo groot als Hoover Dam. Tussen Las Vegas en Yosemite zou je door DV kunnen rijden en dan overnachten in bv Lone Pine of Bishop.
-
Mk01
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ik zou juist Joshua Tree NP niet overslaan. Wij vonden het een prachtig park en hebben daar gieren en coyotes gezien (op 1/2 meter afstand!) Wij hadden juist spijt dat we maar één dag voor dit park hadden ingepland en willen zeker nog eens terug. Ikzelf zou dan eerder Antelope Canyon overslaan (als je zelf vindt dat je het te vol gepland hebt). Ga je met een auto of met een camper? Als je met een camper gaat kun je de route gaandeweg nog aanpassen. Dat doen wij ook regelmatig. De route geldt dan als richtlijn maar we zorgen altijd dat we één of twee niet ingeplande dagen hebben zodat we deze ergens in kunnen voegen waar we het heel mooi vinden.
Groetjes,
Marianne
Marianne
Lijkt me bizar. Ik zou zeggen: via Bryce naar Zion en vervolgens van Zion naar Vegas.prizzle schreef:Dag 6: Page-via Zion N.P.-Bryce Canyon.
Dag 7: Bryce Canyon-Las Vegas.
-
Mk01
- Amerika-ontdekker
Bij Las Vegas ligt Valley Of Fire. Wij vonden dat heel indrukwekkend en genoten van alle kleuren en de rondrit. Maar ja...dan wordt je reis weer drukker (sorry)
Groetjes,
Marianne
Marianne
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Misschien nog een mogelijkheid: vertrekken in LA en eindigen in SF? Oké, dan mis je de kustroute, maar zo krijg je wel 2 dagen extra die je op andere plaatsen zou kunnen gebruiken. 
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je maar 17 dagen hebt en je wilt tijd hebben voor de parken dan zit er maar een ding op, en dat is: schrappen. De kustroute overslaan is dan een goede optie, maar je kunt ook in Phoenix beginnen en in LA eindigen. Je mist dan Joshua Tree, maar hoewel dat zeker een mooi park is vind ik parken als Bryce en Zion indrukwekkender voor een eerste keer. Ook Antelope Canyon zou ik niet overslaan, dat kost je maar een paar uur en is makkelijk in te passen.
Kijk voor een rustige route van LA naar Phoenix in september eens in mijn 2011-verslag.
Even in aanvulling op Mk01: Of je met een camper of auto reist maakt naar mijn idee niet veel uit (maar met een camper verlies je wat tijd bij het ophalen en wegbrengen); je kunt in beide gevallen je route ter plekke natuurlijk aanpassen.
Met een drukke route is het handig om in de parken te overnachten. Heen en weer rijden vanuit Flagstaff voor de GC kost je onnodig veel tijd.
Marianne
Kijk voor een rustige route van LA naar Phoenix in september eens in mijn 2011-verslag.
Even in aanvulling op Mk01: Of je met een camper of auto reist maakt naar mijn idee niet veel uit (maar met een camper verlies je wat tijd bij het ophalen en wegbrengen); je kunt in beide gevallen je route ter plekke natuurlijk aanpassen.
Met een drukke route is het handig om in de parken te overnachten. Heen en weer rijden vanuit Flagstaff voor de GC kost je onnodig veel tijd.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 23 jan 2013, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat een goede tips al zeg. Bedankt. Natuurlijk zijn alle tips nog heel welkom. Ik ben nu al druk aan het kijken wat ik aan kan passen 
- guido09
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Heel herkenbaar dit topic
Zo zijn we ook begonnen met een rondje zuidwest in 14 dagen plannen..
Het is uiteindelijk 23 dagen geworden!
Zo zijn we ook begonnen met een rondje zuidwest in 14 dagen plannen..
Het is uiteindelijk 23 dagen geworden!
-
Mk01
- Amerika-ontdekker
Het lastige is dat er gewoon zoveel prachtigs te zien is en we dus keuzes moeten maken. De een houdt van woestijn, de ander van bossen, misschien wil jezelf of je reisgenoten ook nog een stad bekijken en ...dan heb je opeens meer leuks dan er in de reis past...wat moet er dan uit? Eigenlijk bijna niet te doen...we moeten allemaal maar speciaal reisverlof vragen.

Groetjes,
Marianne
Marianne
Eigenlijk heb je maar 15 dagen voor de reis.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
14 zelfs als je vlucht terug vroeg vertrekt.
Ik zou de keuze maken om dingen die je wilt zien goed te bekijken en sommige dingen compleet over te slaan ipv er snel doorheen te gaan.
Palm Springs zou ik niet als overnachting gebruiken als je Joshua Tree wilt doen, rij dan naar Joshua NP en overnacht in twentynine palms.
Inderdaad voor de Grand Canyon proberen om zo dicht mogelijk bij te zitten (bv bright angel lodge is heel goedkoop), anders Tusayan en als uiterste dan maar Flagstaff of WIlliams. (het is wel meer dan 3u op en neer naar de south rim)
Zion en Bryce in 1 dag lijkt me vrijwel onmogelijk
.
met maar 1 dag Las Vegas zeker de Hoover Dam laten liggen. Aan de strip en downtown fremont Street experience zal je je handen al vol hebben (voeten in dit geval)
Death Valley - Yosemite NP (en dan reken ik tot Yosemite Valley) in één dag is een flinke rit. Met zulke korte tijd als jullie hebbben zou ik van Las Vegas, via Death Valley naar Lone Pine of Bishop rijden. Dat scheelt de dag erop al heel veel tijd.
San Simeon - LA is ook nog best een stuk rijden. Je hebt dus wel amper tijd voor LA en dat is erg jammer.
Ik zou de keuze maken om dingen die je wilt zien goed te bekijken en sommige dingen compleet over te slaan ipv er snel doorheen te gaan.
Palm Springs zou ik niet als overnachting gebruiken als je Joshua Tree wilt doen, rij dan naar Joshua NP en overnacht in twentynine palms.
Inderdaad voor de Grand Canyon proberen om zo dicht mogelijk bij te zitten (bv bright angel lodge is heel goedkoop), anders Tusayan en als uiterste dan maar Flagstaff of WIlliams. (het is wel meer dan 3u op en neer naar de south rim)
Zion en Bryce in 1 dag lijkt me vrijwel onmogelijk
met maar 1 dag Las Vegas zeker de Hoover Dam laten liggen. Aan de strip en downtown fremont Street experience zal je je handen al vol hebben (voeten in dit geval)
Death Valley - Yosemite NP (en dan reken ik tot Yosemite Valley) in één dag is een flinke rit. Met zulke korte tijd als jullie hebbben zou ik van Las Vegas, via Death Valley naar Lone Pine of Bishop rijden. Dat scheelt de dag erop al heel veel tijd.
San Simeon - LA is ook nog best een stuk rijden. Je hebt dus wel amper tijd voor LA en dat is erg jammer.
- le-nnart
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wellicht kun je zelfs overwegen om San Fran en dus ook de kustweg over te slaan. Je gaat nu in 1 dag deze weg afrijden , kun je hem net zo goed overslaan..
Dan kun je meer genieten van de plekken die je wel bezoekt.
Bryce en Zion op 1 dag is niet te doen.
Dan kun je meer genieten van de plekken die je wel bezoekt.
Bryce en Zion op 1 dag is niet te doen.
2009: NYC
2010: NYC, Washington DC, Miami
2011: Miami
2012: CA, AZ, NV, UT
2015: Denver - Seattle
2010: NYC, Washington DC, Miami
2011: Miami
2012: CA, AZ, NV, UT
2015: Denver - Seattle
Van Grand Canyon naar Page
Op 5 september rijden wij vanuit Tusayan naar Page. In Page willen we graag een bezoek brengen aan Antelope Canyon. Nu ben ik aan het kijken om een tijdstip voor upper Antelope Canyon te reserveren via Roger Ekis Tours. Ik begreep dat 11.30u het mooiste is qua lichtinval, maar dan zal het ook wel het drukst zijn. Het volgende tijdstip is 13.30 of 15.30. Wat is haalbaar als wij vanuit Tusayan moeten komen? Google geeft ongeveer 230 km aan. Is het evt. qua tijd mogelijk om Horseshoe Bend ook nog te bekijken. Ik weet niet goed wat ik me daarbij voor moet stellen namelijk. Is dit alleen het mooie uitkijkpunt op Horseshoe Bend? Hoeveel tijd ben je hier ongeveer mee kwijt?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Re: Van Grand Canyon naar Page
De kortste route tussen GC and Page is via us89 maar een gedeelte van die weg is afgesloten dus je moet via 160 (Tuba City) en az98 rijden. Zonder te stoppen kan je dat in 3.5 uur doen maar je wil ook nog stoppen langs de rim op weg naar Desert View denk ik en wellicht ook nog bij de Cameron Trading Post. De tour om 11.30 zal daarom wat vroeg zijn en je moet bij Ekis ook nog wat eerder zijn voordat de tour begint.
Horseshoe bend ligt vlak ten zuiden van Page en daar kan je naar toe rijden. Reken op 1 tot 1.5 uur voor een bezoek aan de bend afhankelijk van hoe lang je wil genieten van de uitkijkpunten. Neem water mee (je loopt door rul zand) en wees voorzichtig aan de rim. Geen omheining en een 1000' drop. Persoonlijk vind ik een bezoek aan Horseshoe bend het mooist tussen 10 en 12.
http://www.pbase.com/brianowski/horseshoe
Yeehaw
Horseshoe bend ligt vlak ten zuiden van Page en daar kan je naar toe rijden. Reken op 1 tot 1.5 uur voor een bezoek aan de bend afhankelijk van hoe lang je wil genieten van de uitkijkpunten. Neem water mee (je loopt door rul zand) en wees voorzichtig aan de rim. Geen omheining en een 1000' drop. Persoonlijk vind ik een bezoek aan Horseshoe bend het mooist tussen 10 en 12.
http://www.pbase.com/brianowski/horseshoe
Yeehaw
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht