Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis _marijn_: reis aan het plannen. Kijken jullie mee?
-
_marijn_
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Reis _marijn_: reis aan het plannen. Kijken jullie mee?
Dag allemaal,
3 mei vertrekken we met 5 personen naar San Francisco. We zijn met 4 volwassen en 1 kind van (dan) 1,5 jaar. We reizen met 2 campers (30ft) en hebben nu onderstaande route bedacht.
We hebben geprobeerd regelmatig ergens 2 nachtjes te blijven en moeten er rekening mee houden dat we geen hele lange tochten zullen lopen met die kleine. Vandaar een afwisseling tussen steden (waar we met een buggy kunnen lopen) en parken (waar we hem op onze rug mee moeten nemen).
Hoewel ik ook graag Moab/Arches en Yosemite had willen zien, is dit volgens mij niet haalbaar. Wordt ook lastiger omdat de Tioga Pass dan waarschijnlijk niet open is. Ander ding om rekening mee te houden, is dat we van de camperverhuurder niet door Death Valley mogen (helaas…).
Ik hoor graag of jullie, als kenners, denken dat dit haalbaar is. Dank alvast!
Groetjes,
Marijn
3 mei vlucht naar San Francisco- aankomst 11.45 uur
4 mei hele dag in San Francisco
5 mei hele dag in San Francisco, bezoekje Alcatraz
6 mei ’s ochtends camper halen, daarna door naar Carmel/Monterey
7 mei van Carmel/Monterey naar Pismo Beach
8 mei van Pismo Beach naar LA
9 mei hele dag in LA
10 mei van LA naar San Diego
11 mei hele dag in San Diego (Sea World, old town)
12 mei van San Diego, via Palm Springs naar Joshua Tree
13 mei van Joshua Tree naar Lake Havasu
14 mei van Lake Havasu naar Grand Canyon (south rim). Stukje route 66?
15 mei hele dag Grand Canyon
16 mei van Grand Canyon naar Monument Valley
17 mei hele dag Monument Valley
18 mei van Monument Valley naar Page
19 mei van Page naar Bryce
20 mei hele dag in Bryce
21 mei van Bryce naar Zion
22 mei hele dag in Zion
23 mei van Zion naar Las Vegas
24 mei hele dag in Las Vegas
25 mei van Las Vegas, via Barstow, naar Bakersfield
26 mei van Bakersfield naar Sequioa National Park
27 mei hele dag in Sequoia National Park
28 mei naar een plaats tussen Sequoia en SF/ of extra dag in Sequoia
29 mei terug in SF, ’s middags camper inleveren, overnachten in hotel
30 mei vlucht naar Amsterdam
3 mei vertrekken we met 5 personen naar San Francisco. We zijn met 4 volwassen en 1 kind van (dan) 1,5 jaar. We reizen met 2 campers (30ft) en hebben nu onderstaande route bedacht.
We hebben geprobeerd regelmatig ergens 2 nachtjes te blijven en moeten er rekening mee houden dat we geen hele lange tochten zullen lopen met die kleine. Vandaar een afwisseling tussen steden (waar we met een buggy kunnen lopen) en parken (waar we hem op onze rug mee moeten nemen).
Hoewel ik ook graag Moab/Arches en Yosemite had willen zien, is dit volgens mij niet haalbaar. Wordt ook lastiger omdat de Tioga Pass dan waarschijnlijk niet open is. Ander ding om rekening mee te houden, is dat we van de camperverhuurder niet door Death Valley mogen (helaas…).
Ik hoor graag of jullie, als kenners, denken dat dit haalbaar is. Dank alvast!
Groetjes,
Marijn
3 mei vlucht naar San Francisco- aankomst 11.45 uur
4 mei hele dag in San Francisco
5 mei hele dag in San Francisco, bezoekje Alcatraz
6 mei ’s ochtends camper halen, daarna door naar Carmel/Monterey
7 mei van Carmel/Monterey naar Pismo Beach
8 mei van Pismo Beach naar LA
9 mei hele dag in LA
10 mei van LA naar San Diego
11 mei hele dag in San Diego (Sea World, old town)
12 mei van San Diego, via Palm Springs naar Joshua Tree
13 mei van Joshua Tree naar Lake Havasu
14 mei van Lake Havasu naar Grand Canyon (south rim). Stukje route 66?
15 mei hele dag Grand Canyon
16 mei van Grand Canyon naar Monument Valley
17 mei hele dag Monument Valley
18 mei van Monument Valley naar Page
19 mei van Page naar Bryce
20 mei hele dag in Bryce
21 mei van Bryce naar Zion
22 mei hele dag in Zion
23 mei van Zion naar Las Vegas
24 mei hele dag in Las Vegas
25 mei van Las Vegas, via Barstow, naar Bakersfield
26 mei van Bakersfield naar Sequioa National Park
27 mei hele dag in Sequoia National Park
28 mei naar een plaats tussen Sequoia en SF/ of extra dag in Sequoia
29 mei terug in SF, ’s middags camper inleveren, overnachten in hotel
30 mei vlucht naar Amsterdam
Re: Reis aan het plannen. Kijken jullie mee?
Hi
Ik zou niet weten waarom je in mei niet door DV mag met een RV. Dat geldt voor de zomermaanden.
Van Bakersfield naar Sequoia via 198 zijn restricties voor RVs.
Verleden jaar ging Tioga Pass al op 7 mei open. Je weet maar nooit. Zelfs via Bakersfield zou ik proberen Yosemite toe te voegen ipv Seki alhoewel het dat weekend in Yosemite wel heel druk zal zijn ivm het Memorial Day weekend. Reserveringen zijn noodzakelijk.
Yeehaw
Ik zou niet weten waarom je in mei niet door DV mag met een RV. Dat geldt voor de zomermaanden.
Van Bakersfield naar Sequoia via 198 zijn restricties voor RVs.
Verleden jaar ging Tioga Pass al op 7 mei open. Je weet maar nooit. Zelfs via Bakersfield zou ik proberen Yosemite toe te voegen ipv Seki alhoewel het dat weekend in Yosemite wel heel druk zal zijn ivm het Memorial Day weekend. Reserveringen zijn noodzakelijk.
Yeehaw
-
_marijn_
- Amerika-ontdekker
Re: Reis _marijn_: reis aan het plannen. Kijken jullie mee?
Hee Yeehaw,
Dank voor je snelle reactie!
Heb net even op de site van Cruise America zelf gezocht en daar staat dat je er zelfs in juli/augustus mag komen, maar met aantal restricties. Mei zou dan dus zeker geen probleem moeten zijn...
Dat zou dan kunnen betekenen dat we vanaf Las Vegas naar Yosemite kunnen. Ook eventueel via Death Valley.
Aantal dagen blijft wel hetzelfde. De 25e vertrek uit Vegas en de 29e 's middags moeten we de camper inleveren.
Suggesties voor een route?
Ben trouwens erg nieuwsgierig wat maakt dat jij Yosemite boven Sequioa verkiest natuurlijk
Groetjes!
Dank voor je snelle reactie!
Heb net even op de site van Cruise America zelf gezocht en daar staat dat je er zelfs in juli/augustus mag komen, maar met aantal restricties. Mei zou dan dus zeker geen probleem moeten zijn...
Dat zou dan kunnen betekenen dat we vanaf Las Vegas naar Yosemite kunnen. Ook eventueel via Death Valley.
Aantal dagen blijft wel hetzelfde. De 25e vertrek uit Vegas en de 29e 's middags moeten we de camper inleveren.
Suggesties voor een route?
Ben trouwens erg nieuwsgierig wat maakt dat jij Yosemite boven Sequioa verkiest natuurlijk
Groetjes!
-
_marijn_
- Amerika-ontdekker
Oh, schiet me ineens de Tioga Pass weer te binnen.
Moet je daar over als je via Death Valley-kant Yosemite in wil?
Moet je daar over als je via Death Valley-kant Yosemite in wil?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor Monument Valley heb je geen hele dag nodig. Die dag zou ik dan eerder gebruiken voor een extra overnachting in Page. Kijk ook eens wat je een hele dag in Bryce wilt doen, ik weet niet of jullie met een rugdrager een wandeling naar beneden willen maken. In Zion is het misschien wel lekker om nog een dag langer te blijven, gewoon om ook te relaxen.
Als je naar Sequoia gaat zou ik ook Kings Canon bezoeken, zie daarvoor ons 2006-verslag. Yosemite is drukker maar ook toegankelijker dan Sequoia, met ook wandelingen die je met een buggy kunt doen, Fietsen is ook een mogelijkheid. Ik zou het echter alleen doen als je een camping in de vallei kunt vinden, dan heb je geen last van de files 's morgens vroeg het park in. Niet makkelijk met twee grote campers om iets te vinden denk ik
Zie mijn wandelsite voor wandelingen in de parken.
De Tioga Pass is een probleem in mei, je kunt vanaf DV onderlangs rijden als hij gesloten is, of een noordelijker pas nemen.
Marianne.
Als je naar Sequoia gaat zou ik ook Kings Canon bezoeken, zie daarvoor ons 2006-verslag. Yosemite is drukker maar ook toegankelijker dan Sequoia, met ook wandelingen die je met een buggy kunt doen, Fietsen is ook een mogelijkheid. Ik zou het echter alleen doen als je een camping in de vallei kunt vinden, dan heb je geen last van de files 's morgens vroeg het park in. Niet makkelijk met twee grote campers om iets te vinden denk ik
Zie mijn wandelsite voor wandelingen in de parken.
De Tioga Pass is een probleem in mei, je kunt vanaf DV onderlangs rijden als hij gesloten is, of een noordelijker pas nemen.
Marianne.
-
_marijn_
- Amerika-ontdekker
Reserveren voor een camping in Yosemite kan pas vanaf 15 januari. Dat zal ik dus even in de gaten moeten houden, want het zal i.v.m. de feestdag inderdaad druk zijn..
Er vanuitgaande dat de Tioga Pass afgesloten is, wat is dan handiger: onderlangs via Death Valley of toch via Bakersfield?
Ik neem aan dat we vanaf Yosemite terug kunnen rijden en 's middags de camper inleveren. Dat zou een extra nachtje kunnen betekenen, omdat we niet nog tussen Yosemite en SF hoeven overnachten.
Er vanuitgaande dat de Tioga Pass afgesloten is, wat is dan handiger: onderlangs via Death Valley of toch via Bakersfield?
Ik neem aan dat we vanaf Yosemite terug kunnen rijden en 's middags de camper inleveren. Dat zou een extra nachtje kunnen betekenen, omdat we niet nog tussen Yosemite en SF hoeven overnachten.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is toch hetzelfde?_marijn_ schreef:Er vanuitgaande dat de Tioga Pass afgesloten is, wat is dan handiger: onderlangs via Death Valley of toch via Bakersfield?
Marianne
-
_marijn_
- Amerika-ontdekker
Las Vegas- Barstow- Bakersfield is niet door Death Valley, toch?
Kan zijn dat ik niet goed op de kaart heb gekeken...
Kan zijn dat ik niet goed op de kaart heb gekeken...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik dacht dat je sowieso via DV zou rijden. Of je wel of niet via DV rijdt is iets wat je zelf moet beslissen, zou ik zeker doen als je de tijd hebt.
Marianne
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Je zou Las Vegas - Death Valley - (ongeveer) Ridgecrest - Lake Isabella - Bakersfield kunnen doen. Als de Tioga pass niet open is kun je ook nog kijken of de Sonora Pass al wel open is, die ligt iets noordelijker.
Als je naar Sequoia wilt puur voor de hoge bomen, dan zou je deze ook in Yosemite bij de Mariposa Grove kunnen bekijken. Niet helemaal hetzelfde, maar voor zowel Sequoia als Yosemite zou je een aantal dagen kunnen doorbrengen en je kunt je zo op 1 park focussen. Er zijn ook restricties voor 30ft campers in Sequoia trouwens, ik weet niet precies welke, maar die kun je op http://www.nps.gov/seki/index.htm wel vinden.
Ik vind dat je een redelijk rustige reis hebt gepland. Lekker kalmpjes aan en geen onoverkomelijke dingen erin.
Een volle dag Monument Valley zou ik alleen doen als je bv met paarden daar gaat rondtrekken, maar als je puur gaat kijken om het gezien te hebben is een halve dag meer dan genoeg. Dan zou ik dat tussen Las Vegas en Yosemite zetten. Ook het stuk Joshua Tree - Lake Havasu op dag 13 stelt eigenlijk weinig voor. Dat zou je ook 12 mei kunnen doen vanuit San Diego en evt 13 mei in de buurt van Sedona eindigen..
Tussen Pismo Beach en LA is ook nog veel te zien en dan maar 1 dag LA is erg kort voor zo'n megagebied. Maar ok, met een camper door LA lijkt me ook niet het makkelijkste.
maar nogmaals, een mooie rustige route.
Als je naar Sequoia wilt puur voor de hoge bomen, dan zou je deze ook in Yosemite bij de Mariposa Grove kunnen bekijken. Niet helemaal hetzelfde, maar voor zowel Sequoia als Yosemite zou je een aantal dagen kunnen doorbrengen en je kunt je zo op 1 park focussen. Er zijn ook restricties voor 30ft campers in Sequoia trouwens, ik weet niet precies welke, maar die kun je op http://www.nps.gov/seki/index.htm wel vinden.
Ik vind dat je een redelijk rustige reis hebt gepland. Lekker kalmpjes aan en geen onoverkomelijke dingen erin.
Een volle dag Monument Valley zou ik alleen doen als je bv met paarden daar gaat rondtrekken, maar als je puur gaat kijken om het gezien te hebben is een halve dag meer dan genoeg. Dan zou ik dat tussen Las Vegas en Yosemite zetten. Ook het stuk Joshua Tree - Lake Havasu op dag 13 stelt eigenlijk weinig voor. Dat zou je ook 12 mei kunnen doen vanuit San Diego en evt 13 mei in de buurt van Sedona eindigen..
Tussen Pismo Beach en LA is ook nog veel te zien en dan maar 1 dag LA is erg kort voor zo'n megagebied. Maar ok, met een camper door LA lijkt me ook niet het makkelijkste.
maar nogmaals, een mooie rustige route.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Als je bedoelt om vanuit DV naar Ridgecrest via de CA-178 te rijden, dat kan/mag niet met een 30 ft er geld net als in Sequoia een lengte beperking voor die route.PSVwally schreef:Je zou Las Vegas - Death Valley - (ongeveer) Ridgecrest - Lake Isabella - Bakersfield kunnen doen.
Dat is de weg via Wildrose Rob. 178 begint pas bij Trona. Je kan wel met een RV naar Ridgecrest rijden via Panamint Springs.
Als Tioga Pass dicht is zou ik altijd via Bakersfield naar Yosemite rijden. Sonora pass is een grote omweg en ook een steile en bochtige route.
Als Tioga Pass dicht is zou ik altijd via Bakersfield naar Yosemite rijden. Sonora pass is een grote omweg en ook een steile en bochtige route.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Mijn fout
dacht dat de 178 al bij de 190 begon.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik bedoelde eigenlijk gewoon door death valley en dan naar olancha en dan de 395 en dan de 178. Alleen kon even niet op dat wegnr komen. Ridgecrest ligt daar eigenlijk niet aan, daarom dat ongeveer erbij gezet.
Met een camper zou ik ook voor de zuidelijke route gaan, maar puur qua natuurschoon lijkt het me bovenlangs veel mooier. Ik bedoel, die snelweg tussen Bakersfield en Fresno is hetzelfde als hier de A58.
Met een camper zou ik ook voor de zuidelijke route gaan, maar puur qua natuurschoon lijkt het me bovenlangs veel mooier. Ik bedoel, die snelweg tussen Bakersfield en Fresno is hetzelfde als hier de A58.
-
_marijn_
- Amerika-ontdekker
Als ik de reacties zo lees lijkt het me handig om vanaf Las Vegas de snelweg te nemen naar Bakersfield. Misschien wat saai, maar voor zo'n eerste keer met een grote camper ook wel handig.
Afhankelijk van of we een plek kunnen reserveren in het park gaan we naar Yosemite of Sequioa denk ik.
Dag Monument Valley er af en bij Page er bij wellicht.
Afhankelijk van of we een plek kunnen reserveren in het park gaan we naar Yosemite of Sequioa denk ik.
Dag Monument Valley er af en bij Page er bij wellicht.
-
_marijn_
- Amerika-ontdekker
Dag allemaal,
Ben inmiddels toch maar aan het reserveren geslagen. Ben wat gaan zoeken naar campings waar ik graag zou willen staan en daar bleken soms nog maar een paar plekjes vrij te zijn voor een grote camper.
Om die reden toch ook maar gekozen voor Sequoia ipv Yosemite. Op Yosemite had ik als een idioot moeten boeken om 16 uur 's middags. Daar had ik dan vrij voor moeten nemen, met het risico dat het niet zou lukken en dat de plekken voor Sequoia dan ook al bezet zouden zijn. Komt bij dat ik het ook wel leuk vind om op een plekje te staan waar mijn ouders dan ook in de buurt staan.
Heb n.a.v. alle berichten een nacht minder Monument Valley geboekt en een nachtje meer in Page.
Erg fijn om zo veel tips te krijgen hier!
Ben inmiddels toch maar aan het reserveren geslagen. Ben wat gaan zoeken naar campings waar ik graag zou willen staan en daar bleken soms nog maar een paar plekjes vrij te zijn voor een grote camper.
Om die reden toch ook maar gekozen voor Sequoia ipv Yosemite. Op Yosemite had ik als een idioot moeten boeken om 16 uur 's middags. Daar had ik dan vrij voor moeten nemen, met het risico dat het niet zou lukken en dat de plekken voor Sequoia dan ook al bezet zouden zijn. Komt bij dat ik het ook wel leuk vind om op een plekje te staan waar mijn ouders dan ook in de buurt staan.
Heb n.a.v. alle berichten een nacht minder Monument Valley geboekt en een nachtje meer in Page.
Erg fijn om zo veel tips te krijgen hier!
-
_marijn_
- Amerika-ontdekker
camping tussen Monument Valley en Bryce
Dag allemaal,
In mei verblijven we 2 nachten in Monument Valley. Ook de overnachting in Bryce is al geboekt.
Daar tussen heb ik nog 2 nachten. Ik dacht erover om te overnachten in de buurt van Page. We reizen met 2 RV's.
Iemand tips? Wat moeten we daar zien?
Groeten,
Marijn
In mei verblijven we 2 nachten in Monument Valley. Ook de overnachting in Bryce is al geboekt.
Daar tussen heb ik nog 2 nachten. Ik dacht erover om te overnachten in de buurt van Page. We reizen met 2 RV's.
Iemand tips? Wat moeten we daar zien?
Groeten,
Marijn
Laatst gewijzigd door markro op 19 apr 2013, 08:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Re: camping tussen Monument Valley en Bryce
Vlakbij Page heb je natuurlijk allereerst Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Lake Powell.
Maar zoals je op deze kaart ziet zijn er nog meer interessante dingen in de buurt van Page: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... izona.html
Maar zoals je op deze kaart ziet zijn er nog meer interessante dingen in de buurt van Page: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... izona.html
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Lake Powell zal in Mei waarschijnlijk nog te koud zijn om in te zwemmen, maar je kunt er bv een bootje huren of een tocht naar de Rainbow bridge maken. Zoals Cees aangeeft heb je inderdaad (2x) antelope canyon, horseshoe bend, glen canyon dam. Doordat de 89 nog afgesloten is zal marble canyon/Navajo bridge/lees ferry waarschijnlijk te ver rijden zijn
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In je route had je al een nacht Page staan toch? Twee nachten daar lijkt me prima. 2 nachten MV lijkt me niet nodig, ik had begrepen uit je andere topic dat je die tweede nacht geschrapt had? Je kunt ook via Capitol Reef rijden, dan heb je een prachtige route, maar dan mis je Page. Of je gaat eerst naar Page (als je van de Grand Canyon komt) en dan naar Monument Valley en dan via Capitol Reef naar Bryce.
Misschien goed om de hele route eens op te schrijven?
Je kunt hier reviews vinden van forumleden voor de Wahweap Campground. Ik dacht dat forumleden ook goede ervaringen hadden met een andere camping in Page. Misschien Lake Powell Campground?
Marianne
Misschien goed om de hele route eens op te schrijven?
Je kunt hier reviews vinden van forumleden voor de Wahweap Campground. Ik dacht dat forumleden ook goede ervaringen hadden met een andere camping in Page. Misschien Lake Powell Campground?
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 7197 Weergaves
-
Laatste bericht door BahamaOne
-