Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis KarenMichael: SF-LA-NY hulp bij planning aub?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
KarenMichael
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis KarenMichael: SF-LA-NY hulp bij planning aub?

Bericht door KarenMichael »

Hey iedereen,

Ik heb net dit forum ontdekt en er gaat een wereld voor me open! :)

Mijn vriend en ik willen in juli als huwelijksreis een tour in het Westen maken en eindigen met enkele dagen NY.
Wij hebben volgende planning opgesteld, maar vragen ons af of dit niet een beetje krap wordt. Kunnen jullie ons even helpen?
Belangrijk om weten is dat we steden en bezienswaardigheden geselecteerd hebben op basis van wat we écht willen zien..
We zijn geen grote wandelaars, dus in de National Parks hoeven we geen dagen te spenderen.
Voor mijn vriend is het de derde rondreis, voor mij de eerste en we kijken er nu al heel hard naar uit.

Dus onze planning:
Dag 1 Vertrek - San Francisco
Vertrek luchthaven ???
(Downtown San Francisco, met shuttleservice?)

Dag 2 San Francisco
Alcatraz
Pier 39
Fishermans Warf

Dag 3 San Francisco
Fietstocht
Golden gate bridge, Golden gate park
Alamo square park, trams, Lombard street

Dag 4 San Francisco - Yosemite NP (314 km 4-5 uur)
Auto ophalen
Doorrijden naar Yosemite NP
Yosemite National park
Glacier point

Dag 5 Yosemite NP - Independence of Bishop
Tioga pass + Tuolemne Meadows Soda springs
Tuolemne Meadows naar Bodie = 52 mile - 1u30
Bodie naar Bishop = 96 mile - 2 uur

Dag 6 Independence of Bishop (163 mile - 3 uur) - Death Valley (148 mile - 2u30) - Las Vegas
Death Valley
Hoover dam

Dag 7 Las Vegas

Dag 8 Las Vegas - Bryce NP (256 mile - 4u30)
Slapen Bryan head
North view point / Cedar breaks monument (zonsondergang)

Dag 9 Bryce NP - Page
Bryan head naar Page = 152 mile - 3 uur
Horseshoe Bend (Best tussen 12 uur en 14 uur) + Lake Powell?

Dag 10 Page - Monument Valley - Flagstaff
Rit Page naar Monument Valley = 121 mile - 2 uur
Rit van Monument Valley naar Flagstaff = 171 mile - 3uur

Dag 11 Flagstaff - Grand canyon - Flagstaff
Volledige dag Grand canyon NP + eventueel doorrijden naar Flagstaff
Grand canyon naar Flagstaff = 84 mile - 1u30

Dag 12 Flagstaff - Los Angeles
483 mile - 7 uur

Dag 13 Los Angeles
Dag 14 Los Angeles (six Flaggs)
Dag 15 Los Angeles
Dag 16 Vlucht Los Angeles - New York
Dag 17 New York
Dag 18 New York
Dag 19 New York
Dag 20 New York - Brussel

Alvast bedankt voor de feedback!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis KarenMichael: SF-LA-NY hulp bij planning aub?

Bericht door PSVwally »

Allereerst gefeliciteerd met je huwelijk.

Ondanks dat jullie geen wandelaars zijn doen jullie toch 4 parken aan. Ik vind het tempo vanaf dat je SF verlaat tot aan LA voor een huwelijkreis nogal fors. Op sommige plaatsen moet je toch echt even je auto uit om rond te kijken. In Yosemite Valley bv heb je korte wandelingen nodig om bv bij de lower falls te komen. Bij Page heb je een wandeling van ik dacht dat het toch zo'n 15 min was om bij de horseshoe bend te komen. Dit moet je alleen niet als hiketrails zien, maar gewoon als een normaal pad (alhoewel heb bij de hsbend wel onverhard is). Antelope canyon neemt 1,5u in beslag. Aangezien je een tijd noemt denk ik dat je dat bedoeld ipv horsshoe bend tussen 12 en 14.

Hoover Dam ligt niet op de route Bishop - DV - Las Vegas. Voor een retour Las Vegas - Hoover Dam - Las Vegas ben je zeker minimaal 2,5 a 3 uur kwijt als je alleen nog maar vanaf de brug kijkt.

Page - Monument Valley - Flagstaff is ook nogal rigoureus. Neem die dag je tijd rond monument valley en pak ook wat dingen net erboven mee. Evt dus valley of the gods, moki dugway, muley point, goosenecks state park. Allemaal mooi zonder lange wandelingen en rij naar Kayenta, Tuba City of Cameron om te overnachten. Rij de dag erna via GCNP naar Flagstaff (of Williams, want flagstaff ligt eigenlijk niet op de route).

Ik denk dat als je de Hoover dam eruit haalt en bij Page de Glen Canyon dam bekijkt en de dag Monument Valley-Flagstaff nog eens onder de loep neemt je met je planning wel uitkomt.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik ken de route van Flagstaff naar LA niet, maar Six Flaggs LA ligt in Santa Clarita, een behoorlijk eindje boven LA. Mijn tip zou zijn om op dag 12 naar Santa Clarita te rijden, daar een overnachting mee te pakken. De volgende dag Six Flaggs en dan 's avonds of de volgende ochtend naar LA te rijden en daar een overnachting te nemen. Dat scheelt rijtijd.

Doch, zoals PSVWally al schreef, is jullie route behoorlijk stevig qua doorploegen. Als je het rustig aan wil doen, schrap New York en plak die dagen bij het Zuidwesten.
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Paul (PSVwally) heeft zo ongeveer alles al genoemd en, inclusief de felicitatie voor jullie huwelijk, ben ik het voor 100% met 'm eens.
Nog 1 extra puntje. Waarom Brian head als overnachting ? Waarom niet iets dichterbij Bryce ? Ik vraag me af of Bryce en Cedar Breaks op 1 dag niet te veel is.
Hou er rekening mee dat Nevada en Utah in verschillende tijdzones liggen. Je levert die dag dus ook nog eens 1 uur in.
KarenMichael
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door KarenMichael »

Ok, dit is feedback waar we al heel wat mee kunnen! Dankjewel!

Met "geen grote wandelaars" bedoel ik dat we gerust wel een wandeling willen maken overal, maar zware hikes laten we liever links liggen.

We bekijken het allemaal eens opnieuw.
De redenen waarom we sommige steden hebben gekozen boven andere is omdat we ons gebaseerd hebben op een huwelijksreis die een ander koppel afgelopen september maakte. En hier hebben we dan zelf enkele must-sees aan toegevoegd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer