Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis S&B go America: zuidwest 3 weken in september

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
S&B go America
Amerika-newbie

Reis S&B go America: zuidwest 3 weken in september

Bericht door S&B go America »

Hallo,

Mijn vriend en ik plannen een roadtrip van 3 weken (september) langs de Westkust van Amerika. Graag zou ik beroep doen op jullie ervaring en jullie mening willen vragen over onze route.

Dag 1: Brussel - San Fransisco
Dag 2: San Fransisco (Bezoek aan Alcatraz)
Dag 3: San Fransisco
Dag 4: San Fransisco - Santa Barbara
Dag 5: Santa Barbara - Los Angelas (via Malibu beach)
Dag 6: Los Angelas (Universal Studios)
Dag 7: Los Angelas - San Diego
Dag 8: San Diego - Palm Springs (doorrijden) - Lake Havasu
Dag 9: Lake Havasu - Grand canyon
Dag 10: Grand Canyon
Dag 11: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 12: Monument Valley - Moab
Dag 13: Moab
Dag 14: Moab - Bryce Canyon (via Capitol Reef NP)
Dag 15: Bryce Canyon - Springdale (Zion NP)
Dag 16: Springdale - Las Vegas
Dag 17: Las Vegas - Deat Valley - Bishop
Dag 18: Bishop - Bodie - Yosemite National Park
Dag 19: Yosemite NP
Dag 20: Yosemite NP - San Fransisco
Dag 21: San Fransisco - Brussel

Dit is de voorlopige route die we in gedachten hebben. Wat vinden jullie hiervan? Daarnaast heb ik nog enkele bijkomende vragen:
- In plaats van Moab zouden we ook Page/Lake Powell kunnen doen. Waar gaat jullie voorkeur naar uit?
- We kunnen ook landen in bvb Las Vegas of Los Angelas en de route van daaruit starten. Maakt dat veel uit?
- Is het mogelijk om een auto te huren vanaf dag 4 en de eerste dagen met het openbaar vervoer te doen (bereikbaarheid Alcatraz ed)?
- Misschien 1 dag San Fransisco schrappen en langer blijven op een andere locatie?

Ik ben benieuwd naar jullie mening. Alvast bedankt,
S&B
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Re: Reis S&B go America: zuidwest 3 weken in september

Bericht door Lilo »

Je hebt op verschillende plaatsen niet echt veel tijd om iets te gaan zien/doen. Ik zou San Diego voor een andere keer laten. In Moab heb je verschillende parken: Arches NP, Canyonlands NP, Dead Horse Point SP. Canyonlands bestaat uit verschillende delen. Eigenlijk heb je 3 volle dagen nodig om alles in Moab te zien, en dan nog. Als je in de Grand Canyon geen zware wandeling doet, heb je geen 2 overnachtingen nodig. Veel mensen vinden het aangenaam om in Zion 2 nachten te blijven. Yosemite is een heel mooi park, wat normaal gezien wel wat tijd vraagt, maar in september echter staan veel van de watervallen bijna droog. In Page is ook vanalles te zien: (Upper en Lower) Antelope Canyon, Glen Canyon Dam, Toadstool Hoodoo, the wave (permit nodig), Buckskin Gulch, Lake Powell, Horseshoe Bend, Waterholes Slot Canyon, ...

Willen jullie maar 1 nacht in Vegas blijven?
In San Francisco heb je geen auto nodig. Je kan er gemakkelijk het openbaar vervoer nemen (bus of cable car), je kan er ook fietsen huren. Als je van de cable car stapt, kan je gemakkelijk te voet verder gaan en kom je aan het water. Je bent dan in de buurt van de bezienswaardigheden: Alcatraz, Pier 39, Golden Gate Bridge,...

Nog veel voorbereidingsplezier,

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het stuk van SF naar Santa Barbara is te lang, zo trek je voor het mooiste deel van de kust veel te weinig tijd uit. Ik neem aan dat je langs de kust wilt rijden? Ik zou een stuk noordelijker overnachten.
Voor 1 nacht naar San Diego rijden heeft niet zoveel zin, dat zou ik laten vallen.
Het laatste stuk vind ik nogal gehaast. Een volle dag voor Arches en Canyonlands is niet veel, dan verder overal maar 1 nacht tot aan Yosemite; het zou mij veel te onrustig zijn.
Het hangt natuurlijk af van wat jullie allemaal willen doen in de parken; maar houden jullie van wandelen, fotograferen, etc, dan is het nu erg krap allemaal. Ik zou zelf Moab laten vallen en een nacht Page toevoegen.

Marianne
S&B go America
Amerika-newbie

Bericht door S&B go America »

Hallo,

Bedankt voor de hulp. Op basis van jullie tips heb ik een nieuwe route opgesteld.
- Moab heb ik vervangen door Page en Monument Valley heb ik laten vallen --> winnen we 1 dag
- Yosemite NP: ik veronderstel dat dit nog steeds de moeite waard is om te bezoeken ondanks het feit dat we in september gaan en er dus geen watervallen zijn?
- Hoelang heb je ongeveer nodig voor Lake Powell, Antelope Canyon en Horseshoe bend?
- Denken jullie dat we voldoende tijd hebben voorzien om alles 'rustig' te bezoeken of laten we beter iets vallen om het minder 'druk' te hebben?

Dag 1: Aankomst SF
Dag 2: SF - Yosemite NP
Dag 3: Yosemite NP
Dag 4: Yosemite NP - Bodie - Bishop
Dag 5: Bishop - Death Valley - Las Vegas
Dag 6: Las Vegas
Dag 7: Las Vegas - Zion NP (Springdale)
Dag 8: Zion NP
Dag 9: Zion NP - Bryce Canyon
Dag 10: Bryce Canyon - Lake Powell - Page
Dag 11: Page - Antelope Canyon - Horseshoe bend
Dag 12: Page - Grand Canyon
Dag 13: Grand Canyon - Lake Havasu
Dag 14: Lake Havasu - Palm Springs - Los Angeles
Dag 15: LA
Dag 16: LA
Dag 17: LA - San Simeon
Dag 18: San Simeon - San Fransisco
Dag 19: SF
Dag 20: SF
Dag 21: Vertrek

Alvast bedankt,
S&B
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Ziet er al veel beter uit. Voor Antelope Canyon heb je zo'n 2u nodig, HorseshoeBend 1u, er is ook nog de korte wandeling naar Toadstool Hoodoo, uitzichten op Lake Powell, Glen Canyon Dam... Probeer in de Antelope Canyon rond het middaguur (10-12u) een toer te boeken, dat is de beste tijd voor de lichtinval.Er zijn nog veel meer dingen te doen in Page, maar die wandelingen vragen wel 1/2 dag of ganse dag. Wat nog wel een echte aanrader is, is met een boot op Lake Powell naar de Rainbow Bridge.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door hke »

Deze route ziet er inderdaad al beter uit.
Wij hebben in 2010 dit gebied bezocht.
Yosemite lijkt me het hele jaar jaar fantastisch. Zion trouwens ook.

Denk aan het vooraf reserveren van Alcatraz kaartjes. Dit kun je al vanuit Nederland doen.

succes.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer