Het is eindelijk zover (voor mij in ieder geval) mijn eerste grote reis staat op de planning, volgend jaar september naar de Westkant van de VS. Een reis waar ik al langer naar uitkijk heeft nu eindelijk een datum gekregen.
Voor nu zijn er al enkele dingen vastgelegd/vastgeroest in mijn gedachten, zou graag wat tips ontvangen over mogelijke routeplannen en mogelijk interessante bezienswaardigheden. De vele topics op het forum zijn in ieder geval een bron van informatie, heerlijk om in te lezen.
Wat vast staat:
Ik vertrek volgend jaar, samen met mijn vriendin, op 1 september naar Las Vegas (tickets geboekt).
Wij willen 2 nachten Las Vegas doen (komen laat aan volgens de huidige planning), om daarna met een camper te vertrekken.
Na ongeveer 2 weken camper (14-17 nachten), willen we in San Francisco overstappen op een huurauto, om daarmee naar San Diego af te zakken in ongeveer een week tijd.
Laatste 2/3 dagen willen op het gemak in San Diego verblijven om ontspannen terug naar Nederland te vertrekken en nog even te genieten van de zon.
Wat willen we zien:
Na Las Vegas begint twee weken camper, hierin zou ik graag iig naar Yellowstone gaan, dit is qua afstand het lastigst te bereiden volgens mij.
Vanaf Yellowstone zouden we dan terug kunnen afzakken richting San Francisco, via Craters of the Moon en Yosemite bijvoorbeeld. Hoe haalbaar dit is ben ik vooral benieuwd naar, voordat we vanuit Vegas naar Yellowstone rijden lijken mij de Grand Canyon, horseshoe bend en Moab must sees in het begin. Hier kan natuurlijk, in het voordeel van de route, vanaf geweken worden.
Route idee:
1-9 - Amsterdam - Las Vegas
2-9 - Las Vegas
3-9 - Las Vegas (vertrek camper) - Grand Canyon (haalbaar?)
4-9 - Grand Canyon - Horseshoe Bend - Zion
5-9 - Zion - Bryce?
6-9
7-9
8-9
9-9
10-9
11-9 - Yellowstone
12-9 - Yellowstone
13-9 - Yellowstone
14-9 -
15-9 -
16-9 - Yosemite
17-9 - Yosemite
18-9 - San Francisco (inleveren camper)
19-9 - San Francisco
20-9 - San Francisco - Highway 1
21-9 - Highway 1 (overnachting nabij LA?)
22-9 - Los Angeles
23-9 - Los Angeles
24-9 - Aankomst San Diego, einde dag
25-9 - San Diego
26-9 - San Diego
27-9 - Vertrek San Diego
28-9 - Amsterdam
Hoe zouden jullie een en ander inrichten, af en toe een dag langer rijden is geen probleem. Maar het moet niet te gek worden natuurlijk (8-9 uur rijden zie ik niet zitten). Mochten jullie iets aan willen passen in de verdeling kust / parken zie ik dit natuurlijk ook graag terug.
Bedankt alvast voor jullie reacties