Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis GodsSon: September 2013

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
GodsSon
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis GodsSon: September 2013

Bericht door GodsSon »

Hallo allemaal,

Het is eindelijk zover (voor mij in ieder geval) mijn eerste grote reis staat op de planning, volgend jaar september naar de Westkant van de VS. Een reis waar ik al langer naar uitkijk heeft nu eindelijk een datum gekregen.
Voor nu zijn er al enkele dingen vastgelegd/vastgeroest in mijn gedachten, zou graag wat tips ontvangen over mogelijke routeplannen en mogelijk interessante bezienswaardigheden. De vele topics op het forum zijn in ieder geval een bron van informatie, heerlijk om in te lezen.

Wat vast staat:
Ik vertrek volgend jaar, samen met mijn vriendin, op 1 september naar Las Vegas (tickets geboekt).
Wij willen 2 nachten Las Vegas doen (komen laat aan volgens de huidige planning), om daarna met een camper te vertrekken.
Na ongeveer 2 weken camper (14-17 nachten), willen we in San Francisco overstappen op een huurauto, om daarmee naar San Diego af te zakken in ongeveer een week tijd.
Laatste 2/3 dagen willen op het gemak in San Diego verblijven om ontspannen terug naar Nederland te vertrekken en nog even te genieten van de zon.

Wat willen we zien:
Na Las Vegas begint twee weken camper, hierin zou ik graag iig naar Yellowstone gaan, dit is qua afstand het lastigst te bereiden volgens mij.
Vanaf Yellowstone zouden we dan terug kunnen afzakken richting San Francisco, via Craters of the Moon en Yosemite bijvoorbeeld. Hoe haalbaar dit is ben ik vooral benieuwd naar, voordat we vanuit Vegas naar Yellowstone rijden lijken mij de Grand Canyon, horseshoe bend en Moab must sees in het begin. Hier kan natuurlijk, in het voordeel van de route, vanaf geweken worden.

Route idee:

1-9 - Amsterdam - Las Vegas
2-9 - Las Vegas
3-9 - Las Vegas (vertrek camper) - Grand Canyon (haalbaar?)
4-9 - Grand Canyon - Horseshoe Bend - Zion
5-9 - Zion - Bryce?
6-9
7-9
8-9
9-9
10-9
11-9 - Yellowstone
12-9 - Yellowstone
13-9 - Yellowstone
14-9 -
15-9 -
16-9 - Yosemite
17-9 - Yosemite
18-9 - San Francisco (inleveren camper)
19-9 - San Francisco
20-9 - San Francisco - Highway 1
21-9 - Highway 1 (overnachting nabij LA?)
22-9 - Los Angeles
23-9 - Los Angeles
24-9 - Aankomst San Diego, einde dag
25-9 - San Diego
26-9 - San Diego
27-9 - Vertrek San Diego
28-9 - Amsterdam

Hoe zouden jullie een en ander inrichten, af en toe een dag langer rijden is geen probleem. Maar het moet niet te gek worden natuurlijk (8-9 uur rijden zie ik niet zitten). Mochten jullie iets aan willen passen in de verdeling kust / parken zie ik dit natuurlijk ook graag terug.

Bedankt alvast voor jullie reacties :-)
2013 - Las Vegas - San Diego | 4 weken (Camper + Auto)
2017 - Las Vegas - Vancouver | 6 weken (Camper)
2022 - Denver - Denver | 12 weken (Camper)
GodsSon
Amerika-ontdekker

Re: Reis GodsSon: September 2013

Bericht door GodsSon »

Ik ben zelf weer iets verder gaan kijken naar mogelijkheden en planning en tot onderstaande gekomen :)
Datum Van Naar Via
1-9 Amsterdam Las Vegas
2-9 Las Vegas
3-9 Las Vegas Grand Canyon Hoover Dam
4-9 Grand Canyon Zion Horseshoe Bend
5-9 Zion Bryce
6-9 Bryce Moab? Moab = Arches NP (Grote omweg richt SLC)
7-9 Moab Salt Lake City
8-9
9-9 Yellowstone
10-9 Yellowstone
11-9 Yellowstone
12-9 Yellowstone Craters of the Moon
13-9
14-9 Reno/Carson City
15-9 Reno/Carson City Yosemite Bodie
16-9 Yosemite
17-9 Yosemite
18-9 Yosemite San Francisco
19-9 San Francisco
20-9 San Francisco Monterey Highway 1
21-9 Monterey San Luis Obispo Big Sur / Mc Way (waterval)
22-9 San Luis Obisbo Los Angeles
23-9 Los Angeles Hollywood / Venice Beach
24-9 Los Angeles San Diego
25-9 San Diego
26-9 San Diego Dierentuin / Sea World
27-9 San Diego New York Terugvlucht
28-9 Amsterdam
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Het laatste deel van je schema, vanaf Yellowstone, ziet er goed uit. Lekker rustig en voldoende tijd om iets te zien en te ondernemen
In het eerste deel ga je een beetje (erg) snel overal doorheen en ik zie eigenlijk niet zo snel hoe je dat moet oplossen.

M'n eerste gedachte was om OF Zion en Bryce OF Moab (met Arches en Canyonlands) te schrappen, maar ook alleen daarmee schep je in dat eerste deel onvoldoende ruimte.
Er moet dus nog van andere delen van je route wat tijd vandaan "getoverd" worden.
Nou, gelukkig kan dat.
De afstand Salt Lake city - Yellowstone is slechts een halve dag rijden. Die overnachting die je in je schema hebt ingepland kan dus vervallen. Da's al 1 dag
Die 2e dag zit in het deel Twin Falls (tenminste, ik neem aan dat je daar overnacht na je bezoek aan Craters of the Moon) naar Reno.
Als je in 1 keer doorrijdt van Twin Falls naar Reno win je daar ook een dag. Realiseer je wel dat dat een lange rijdag van 8 uur gaat worden.
Gelukkig allemaal doorgaande of grote weg dus dat schiet lekker op en er is op dat stuk toch niks anders te zien dan lege woestijn dus stoppen voor mooie uitzichten hoeft ook niet.

Probeer deze opmerkingen eens in te passen in je schema.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Naar mijn mening besteed je veel te weinig tijd aan Zion, Bryce, Page en Moab. Ik zou overwegen om Yellowstone uit de route te halen. Bryce naar Moab in een dag met een RV is al een hele opgave vooral als je via ut12 gaar rijden. Die ut12 http://www.scenicbyway12.com is een van de mooiste wegen in de USA en je gaat bv Capitol Reef NP, Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon helemaal overslaan. Ik zou tussen Bryce en Moab een extra nacht plannen. In Moab kan je gerust 3 volle dagen doorbrengen omdat er zo veel te zien is. Ik zie ook Monument Valley niet in de route en ook niet Grand Teton NP.
Ik denk dat het met een RV lekker is om het rustiger aan te doen. Bv een extra dag voor GC en 2 nachten in Page. 2 nachten Zion.
Las Vegas-GC kan je ook nog via R66 rijden maar dan houd je nauwelijks tijd voor GC over in jouw schema.
De weg naar Bodie kent 3 miles tamelijk ruwe dirtroad. Niet echt aanbevolen met een RV.
Yosemite naar SF met een RV neemt als snel 5 uur en ik weet niet of je de RV zo laat mag inleveren.
Het zal niet meevallen om Seaworld en de Zoo in een dag te doen.
Je komt op 1 september in LV aan. Dat is tijdens het Labor Day weekend en de prijzen zullen hoog zijn.
Met 4 weken is het wel mogelijk om Yellowstone in de route op te nemen maar het wordt toch allemaal nogal gehaast imo.
Yeehaw
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

volledig akkoord met bovenstaande posts. Door die hectische planning sla je inderdaad heel wat over, waar je zelfs "gewoon" kan langs rijden als je één en ander uit jouw route haalt.
Probeer het voor de eerste keer een beetje meer te beperken. Hoe dan ook ga je volgende jaren toch terug, daar kunnen de meesten van ons over meespreken... :wink:
Als je wilt zien wat Yeehaw bedoelt met wat je oa mist, kijk eens naar onze video's : " onclick="window.open(this.href);return false; (hier bedoel ik enkel het eerste deel, de Scenic 12, het overige deel zou "nogal" moeilijk worden met een RV :shock: ) en " onclick="window.open(this.href);return false;. Zonde toch om dat op een eerste VS-reis te missen :wink: ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk eens naar ons 2008-verslag voor een route met Yellowstone er in. Wij hadden toen een aantal parken in het zuidwesten al bezocht dus we hadden wat meer tijd voor de rest. Met een start in Las Vegas en eventueel zonder San Diego heb je in principe wel voldoende tijd om ook naar Yellowstone te gaan. Het lijkt me wel verstandig om iets te schrappen.

Marianne
GodsSon
Amerika-ontdekker

Bericht door GodsSon »

Bedankt voor alle reacties zover, maakt me duidelijk dat er in ieder geval iets in aangepast moet worden.

De data en begin en eindpunt liggen al vast, vluchten zijn al geboekt :)
Aankomst 01-09 in Las Vegas is dus een zekerheitje, hotelprijzen vallen me alleszins mee op die date (gelukkig).
Vertrek 27-09 vanuit San Diego is dus ook niet meer aan te passen, wil daar ook echt graag heen om even rustig op adem te komen voor vertrek. Deze laatste "lus" uit de route halen gaat dus helaas niet lukken.

Ik zal het 2008 verslag van Martin & Marianne zeker even doornemen om ideeen op te doen.

Wij zijn er beide niet geweest op dit moment, dus ieder park zal een nieuwe ervaring zijn. Mijn ouders zijn er een paar jaar geleden geweest, het is voor mij daarna duidelijk geworden dat de "steen" parken met wat grotere snelheid mogen dan bijvoorbeeld een Yosemite. Ik zal eerder in Yosemite wandelen dan uitgebreid in de Grand Canyon.

Iets schrappen ben ik dan zeker van plan, lastige is alleen dat ik de volgende stappen zeker wil behouden:
Las Vegas - Grand Canyon - Yellowstone - Yosemite - Las Vegas - San Diego

Ik snap dat het makkelijkste is om Yellowstone er in dit geval uit te halen, maar hoop toch op een tussenversie te kunnen vinden waarbij dit toch mogelijk is :0

Ga komende dagen maar weer eens verder puzzelen, bedankt!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Met de plaatsen die je noemt zou je het volgende kunnen doen:
1. Las Vegas
2. Las Vegas
3. Naar GCNP (zal moeilijk zijn als je deze dag ook nog de RV moet ophalen.
4. GCNP
5. GCNP-Page
6. Page- Monument Valley
7. MV-Moab
8,9: Moab
10. Moab-Flaming Gorge
11. Flaming Gorge-GTNP
12. GTNP-Yellowstone
13,14,15: Yell
16: Yell-Twin Falls via CotM
17. Twin Falls-Fallon
18: Fallon-Yosemite
19: Yosemite
20. Yosemite-San Francisco
21: San Francisco
22. SF-Monterey
23. Monterey-Cambria
24. Cambria-Los Angeles
25. Los Angeles
26: LA-San Diego
27: San Diego
28: Naar huis en je volgende reis plannen.
Als je een dag minder Moab doet zou je die kunnen besteden aan San Diego aan het eind van de reis. Het blijft een volle route.
Yeehaw
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

3. Naar GCNP (zal moeilijk zijn als je deze dag ook nog de RV moet ophalen.
Zorg in ieder geval voor een early bird. Dan moet je vroeg in de avond GCNP nog wel kunnen halen. Al weet ik niet precies hoe het werkt met campgrounds en evt aankomsttijden.
Anders zou je een KOA in Williams kunnen pakken. Dan heb je ook nog een klein beetje tijd voor een tussenstop bij de Hoover Dam.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Goed plan, die KOA in Williams. Of wellicht nog iets eerder stoppen. Het is vroeg donker in september - ook iets om rekening mee te houden met de planning - en je wilt die eerste dag niet in het donker bij de GC naar je plaats gaan zoeken.
Wat je ook kan doen is de route van Yeehaw, maar dan Moab laten vallen en via Zion en Bryce naar Grand Teton/Yellowstone rijden. Kijk ook eens naar mijn 2011-verslag voor Zion, Bryce, GC en Page in september.

Marianne
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Yeehaw schreef: 28: Naar huis en je volgende reis plannen.
Ik moest lachen :D
GodsSon
Amerika-ontdekker

Bericht door GodsSon »

Nu toch aan het proberen om een en ander zonder Yellowstone ( :cry: ) te organiseren. Een eerste opzet:
1-9 Amsterdam - Las Vegas
2-9 Las Vegas
3-9 Las Vegas - Williams (ongeveer)
4-9 Williams (ongeveer) - Grand Canyon
5-9 Grand Canyon
6-9 Grand Canyon - Page
7-9 Page - Moab
8-9 Moab
9-9 Moab - Zion
10-9 Zion - Death Valley
11-9 Death Valley - Seqoia National Forrest
12-9 Seqoia National Forrest
13-9 Seqoia National Forrest - Yosemite
14-9 Yosemite
15-9 Yosemite
16-9 Yosemite - San Francisco
17-9 San Francisco
18-9 San Francisco
19-9 San Francisco - Monterey
20-9 Monterey - Cambria
21-9 Cambria - Santa Barbara
22-9 Santa Barbara - Los Angeles
23-9 Los Angeles - Los Angeles
24-9 Los Angeles - San Diego
25-9 San Diego - San Diego
26-9 San Diego - San Diego
27-9 San Diego - Amsterdam 13:00 Flight Home
28-9 Amsterdam

Op deze manier heb ik achter in het schema 1/2 dagen die ik eventueel nog in het begin kan gebruiken. San Francisco zal waarschijnlijk ook nog wel korter kunnen, een dag minder bijvoorbeeld. Heb nog steeds wel het gevoel dat het stuk Page - Moab - Zion wat lastig is, vraag me ook af of Zion - Death Valley te overzien is, of dat een overnachting in de omgeving van Lake Mead meer aan te raden is. (Het open zijn voor campers is ook wel belangrijk indien gekozen voor de trip door Death Valley, tevens kan overnachting natuurlijk voorbij gepland worden)

Nogmaals bedankt voor alle tips zover :)
Laatst gewijzigd door GodsSon op 28 nov 2012, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Met een RV is het ca 6 uur rijden tussen Zion en Death Valley maar je wint een uur tussen Utah en California/Nevada. Je moet idd eerst informeren of je wel door DV mag met een RV. De overnachting in Williams begrijp ik niet. Je kan hier een dag winnen door een uurtje verder te rijden meteen naar GC. Je zou die dag aan Moab kunnen toevoegen. Je slaat Bryce nu over en om in een dag van Moab naar Zion te rijden zal je via de interstates moeten gaan.
Je wil niet naar Sequoia National Forest maar naar Sequoia-Kings Canyon NP (Seki) denk ik.
Cambria en SLO liggen vlak bij elkaar. Geen idee waarom je in beide plaatsen wil overnachten.
GodsSon
Amerika-ontdekker

Bericht door GodsSon »

Yeehaw schreef:Met een RV is het ca 6 uur rijden tussen Zion en Death Valley maar je wint een uur tussen Utah en California/Nevada. Je moet idd eerst informeren of je wel door DV mag met een RV. De overnachting in Williams begrijp ik niet. Je kan hier een dag winnen door een uurtje verder te rijden meteen naar GC.
Kwam uit een eerdere tip dat GCNP misschien lastig te rijden zou zijn inclusief het ophalen van de RV, dan meer op het gemak met wat tussenstops tot Williams, vandaar :)
Yeehaw schreef:Je zou die dag aan Moab kunnen toevoegen. Je slaat Bryce nu over en om in een dag van Moab naar Zion te rijden zal je via de interstates moeten gaan.
Je wil niet naar Sequoia National Forest maar naar Sequoia-Kings Canyon NP (Seki) denk ik.
Cambria en SLO liggen vlak bij elkaar. Geen idee waarom je in beide plaatsen wil overnachten.
SLO was al aangepast tijdens je reactie, is nu Santa Barbara geworden, willen een en ander meer op het gemak doen. Vandaar dat we daar iig de tijd voor nemen.

Bedankt voor je bijdrage, deel rond Zion ga ik nog eens goed naar kijken!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou via de Tioga Pass naar Yosemite rijden en Sequoia overslaan. Als je van Williams naar de GC gaat is 1 nacht GC ook voldoende en ook langs de kust kun je een dag uitsparen. Die tijd kun je dan gebruiken voor Bryce en voor een extra dag bij Moab. Het stuk van de GC naar Death valley is nu veel te gehaast.
Ik zou dat deel zo doen:
GC- Page
Page - Monument Valley
MV - Moab
Moab
Moab - Capitol Reef
CR - Bryce
Bryce - Zion
Zion
Zion - Death Valley

Marianne
GodsSon
Amerika-ontdekker

Bericht door GodsSon »

Tioga Pass was wel de planning, zie nu in dat een en ander op die manier ook wel makkelijker is.

Ik kom alleen een belangrijk punt tegen, om met de camper door Death Valley te mogen moeten we wachten tot 15 september. Helaas is dit 2 dagen wachten niet direct een optie, ik wil dan ook kijken naar een alternatieve route van Zion naar Yosemite.

Het lijkt me niet logisch om via de 50 en de 6 te rijden als je vanuit Zion komt, deze bocht oogt vele malen groter. Ik vrees dus dat we niet door Death Valley moeten rijden maar er omheen, eventueel overnachten ergens onderweg.

De weg Zion - Bishop lijkt me teveel van het goede in een dag. We zouden bijvoorbeeld aan het eind van de dag bij Zion al richting Lake Mead kunnen rijden, om daar te overnachten en de volgende dag door te rijden naar Bishop/Yosemite.

Een andere optie is langs de andere kant langs Death Valley rijden, met een overnachting rond Mojave National Preserve, maar ik heb geen idee of dat de moeite waard is, tevens lijkt me de afstand die dan afgelegd moet worden iets te groot.

De route, zoals ik nu denk dat het ongeveer zou moeten worden:
1-9 Amsterdam - Las Vegas
2-9 Las Vegas -
3-9 Las Vegas - Grand Canyon
4-9 Grand Canyon
5-9 Grand Canyon - Page
6-9 Page - Monument Valley
7-9 Monument Valley - Moab
8-9 Moab
9-9 Moab - Capitol Reef
10-9 Capitol Reef - Bryce
11-9 Bryce - Zion

12-9 Zion
13-9 Zion - ?
14-9 ? - Yosemite

15-9 Yosemite -
16-9 Yosemite - San Francisco
17-9 San Francisco -
18-9 San Francisco -
19-9 San Francisco Monterey
20-9 Monterey Cambria / San Luis Obispo
21-9 Cambria Santa Barabara
22-9 Santa Barabara - Los Angeles
23-9 Los Angeles
24-9 Los Angeles
25-9 Los Angeles - San Diego
26-9 San Diego
27-9 13:00 San Diego - Amsterdam :cry:
28-9 Amsterdam

Laatste deel van de reis is bewust in een rustig tempo. Wil hierin ook weinig vastleggen, de laatste 2 overnachtingen in San Diego zullen geboekt worden en de eerste (twee) overnachtingen in SF. Rest met de auto op het gemak uitrijden, kijken waar het interessant is en daar blijven hangen. Eventueel zou een extra dag aan het eind weggelaten kunnen worden, maar dit heeft niet mijn eerste voorkeur. Zou als ik dat doe de voorkeur hebben om die dag ook in Yosemite te blijven, aangezien we daar nu relatief weinig tijd voor hebben denk ik
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je kan van Zion via Tonopah en Lee Vining naar Yosemite rijden. Dat is via nv375 of te wel de Extra Terrestrial highway. Je kan dan in Tonopah overnachten. Ik benadruk het nog maar eens maar tussen Ash Springs en Tonopah (150 miles) zijn geen pompen en je wil hier niet zonder brandstof komen te staan. Onderweg is nog het gehucht Rachel (meer ETs dan inwoners) met de A'le Inn en de ghosttown van Warm Springs (3 huizen). Wij hebben deze route regelmatig gereden en de wegen zijn goed.
Yeehaw
GodsSon
Amerika-ontdekker

Bericht door GodsSon »

Super, bedankt voor je reactie. Lijkt me inderdaad een logische route om DV te vermijden. Thanks voor de extra tank tip, altijd welkom :-)
Goede optie om op te nemen, in ieder geval toch in mijn huidige / voorlopige schema!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer