Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Toine21: Los angeles - Las vegas (14d)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Toine21
Amerika-ontdekker

Reis Toine21: Los angeles - Las vegas (14d)

Bericht door Toine21 »

Op 30 september vertrek ik met 3 vrienden naar Los Angeles, deze reis is pas enkele dagen definitief en we zijn dus ook nog opzoek naar een definitieve route.

De plaatsen die we zeker willen bezoeken: Los Angeles, Las Vegas, Grand canyon.

Ik ben al een keer in het zuidwesten geweest en heb toen de hierboven genoemde plaatsen al een keer bezocht.
Ik vind het niet erg om deze plekken nog een keer te bezoeken, dit omdat ik in Los Angeles lang niet alles heb gezien, Las Vegas blijft naar mijn idee toch vermakelijk (zeker met een paar vrienden) en de Grand canyon is naar mijn idee ook zeker nog wel een bezoek waard.

Even voor het idee ik heb toen ongeveer de volgende reis gemaakt:

30-03: Aankomst San Francisco
31-03: San Francisco
01-04: San Francisco
02-04: San Francisco
03-04: San Francisco - Yosemite
04-04: Yosemite
05-04: Yosemite - Death Valley
06-04: Death Valley - Las Vegas
07-04: Las Vegas
08-04: Las Vegas
09-04: Las Vegas - Grand Canyon - Las vegas
10-04: Las Vegas
11-04: Las Vegas - Los Angeles
12-04: Los Angeles
13-04: Los Angeles
14-04: Los Angeles
15-04: Los Angeles - Terugreis

We gaan 15 dagen en dus hebben we waarschijnlijk nog wel tijd om iets aan onze reis toe te voegen, wie heeft ervaring in deze streek en kan mij hierin adviseren?
Hieronder een idee van wat we ongeveer willen.

30-09: Los Angeles
01-10: Los Angeles
02-10: Los Angeles
03-10: Los Angeles - Sixflags of Disney ? (denk dat sixflags beter bij ons past, we houden wel van een achtbaan)
04-10: Los angeles - Las Vegas
05-10: Las Vegas
06-10: Las Vegas
07-10: Las Vegas
08-10: Las Vegas ?
09-10: Las Vegas - Grand canyon
10-10: Grand canyon / bryce canyon ?
11-10: Misschien Bryce canyon?
12-10 ?
13-10 ?
14-10 ?

Ons reisgezelschap bestaat uit 4 mannen rond de 25 jaar oud, niet vies van een biertje en met een centje te makken.

Iemand trouwens nog ervaring met ARKE FLY? Ik heb redelijk wat gevlogen in mijn leven maar nog nooit met ARKE en heb het idee dat ik hiervan niet veel moet verwachten. :?

Bedankt!
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Toine21: Los angeles - Las vegas (14d)

Bericht door Doockles »

Als ik je vorige reis zie, ben je blijkbaar niet vies van lange afstanden rijden. ;-) Een dagtrip naar de Grand Canyon vanuit Las Vegas is wel sterk. :shock: Of ben je niet helemaal tot aan de South rim geweest misschien?

Misschien eerst even een vraag: van waar vertrekken jullie opnieuw? LA of Las Vegas of nog iets anders? En welke dag vertrekken jullie juist? De 14e?

In ieder geval zou ik niet van LA naar Las Vegas rijden, maar onderlangs gaan via de Grand Canyon en dan zo oostelijk rondrijden tot Vegas.
Ik heb geen ervaring met LA of de route vanaf daar, maar je zou bijvoorbeeld zoiets kunnen doen:

04-10: Los Angeles - onderweg (heb ik geen ervaring mee)
05-10: onderweg - Grand Canyon
06-10: Grand Canyon
07-10: Grand Canyon - Page
08-10: Page - Bryce
09-10: Bryce - Zion
10-10: Zion - Las Vegas
11-10: Las Vegas
12-10: Las Vegas
13-10: Las Vegas
14-10: Las Vegas

Ik weet niet of natuur jullie interesseert, maar je zou bijvoorbeeld een volledige dag in Zion kunnen blijven. Ik ben zeker een Vegas fan, maar Zion is wel een geweldig park, met leuke wandelingen voor jullie twintigers. Angels Landing bijvoorbeeld. ;-)
Toine21
Amerika-ontdekker

Bericht door Toine21 »

Doockles schreef:Als ik je vorige reis zie, ben je blijkbaar niet vies van lange afstanden rijden. ;-) Een dagtrip naar de Grand Canyon vanuit Las Vegas is wel sterk. :shock: Of ben je niet helemaal tot aan de South rim geweest misschien?
We zijn toen inderdaad niet helemaal tot de south rim geweest maar ondanks dat was het toch een flinke rit (weet eigenlijk niet meer waarom wij dat toen zo gedaan hebben)
Maar grote afstanden zijn i.i.g. niet zo'n probleem, zeker niet met nog 3 andere chauffeurs. Als we er tijd mij kunnen winnen doe ik het graag.

Inderdaad vergeten te vermelden we vertrekken ook weer vanaf LAX Los Angeles

30/09/2012
Vervoersdatum: Van: Amsterdam
Naar: Los Angeles
Vertrektijd: 10:45
Aankomsttijd: 17:10
Airline: ArkeFly Klasse: Comfort

14/10/2012
Vervoersdatum: Van: Los Angeles
Naar: Amsterdam
Vertrektijd: 18:00
Aankomsttijd: 14:50
Airline: ArkeFly Klasse: Comfort

Edit: We houden ook van natuur, zeker zoals we dat in Nederland niet hebben.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Als je ook terug vanuit LA vertrekt zou ik precies Bryce en Zion voor een volgende keer laten. Maar bijvoorbeeld wel Joshua Tree NP, Grand Canyon en Death Valley meepikken. ;-) Of je zou wat kunnen snoeien in de dagen in Vegas en LA, als dat een optie zou zijn.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Die reis van Doocles kan best gedaan worden zeker als je geen bezwaar hebt tegen lange ritten. Je kan in een uur of 9 van LA naar GC met wat stops maar veel tijd voor R66 onderweg heb je niet. (Seligman is een must stop). Zorg dat je een reservering voor GC hebt http://www.grandcanyonlodges.com of http://www.tusayanhotels.com Probeer eerst die eerste site want het is aanbevolen om in het NP zelf te logeren.
Toine21
Amerika-ontdekker

Bericht door Toine21 »

Bedankt voor de tips Yeehaw en Doockles!

Joshua Tree NP was ik inderdaad ook aan het overwegen, Yosemite NP vond ik heel mooi en verwacht dus dat ik Joshua Tree NP ook wel kan waarderen.

Lange ritten vind ik niet erg, welke volgorde is aan te bevelen?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Yosemite is een mountain park en Joshua tree is een desert park. Ze zijn absoluut niet te vergelijken
Ik zou de route zo plannen dat je door de week (zo-do) in Las Vegas bent. In het weekend is Las vegas een stuk duurder.
Toine21
Amerika-ontdekker

Bericht door Toine21 »

Yeehaw schreef:Yosemite is een mountain park en Joshua tree is een desert park. Ze zijn absoluut niet te vergelijken
Ik zou de route zo plannen dat je door de week (zo-do) in Las Vegas bent. In het weekend is Las vegas een stuk duurder.
Aii, daar ga ik :oops:
Zat straks wat foto's te kijken en daar had ik dit op gebaseerd. Evengoed nog steeds erg mooi.

Wat betreft Las Vegas goede tip ga ik proberen.
Toine21
Amerika-ontdekker

Bericht door Toine21 »

Iemand nog meer ''must see" plekken, haalbaar qua route en tijd ?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Lower antelope canyon in Page (upper schijnt ook mooi te zijn, maar die ken ik niet).
Ook de horseshoe bend is wel een mooie viewpoint net als de scenic viewpoint over lake powell.

Met zoveel stad in je reis heb je weinig tijd voor een rondje om de GC heen.
Las Vegas - Grand Canyon village is dik 4,5u rijden en het is meer dan 6u, zonder stops bij bv horseshoe bend, naar Bryce.
Ik zou dan zeker een overnachting in Page ertussen plannen.

Als je vegas op het einde zet, wat qua planning wel slim is, zit je zowieso het weekend in Vegas, wat de prijs flink zal opdrijven. Aan de andere kant overbrug je in je eigen planning ook een weekend in Vegas, dus zal het weinig uitmaken.

In je eigen planning heb je 5 nachten Vegas, in die van Doockles 4 omdat je de 14e al terugvliegt. Ik zou in zijn planning de keus maken of Bryce of Zion als je persé die nacht in Vegas erbij wilt.

Tussenstop tussen LA en de GC of Kingman of Williams. In één keer naar de GC is wel mogelijk, maar dan is het echt een hele dag rijden.
Toine21
Amerika-ontdekker

Bericht door Toine21 »

Ik kom er niet uit.

De plaatsen die ik eigenlijk zeker wil bezoeken zijn: Los Angeles, Las Vegas, Zion, Grand canyon.

Plaasten die ik ook wel wil bezoeken maar nog niet zeker weet: Sequia national forest?, Bryce canyon

Wat is haalbaar en wat moeten we zeker niet overslaan(wellicht iets vergeten?). Het liefste hebben we 3 dagen in LA (30-9/01-10/02-10) en vier dagen in Las Vegas(Misschien denken we na 3 dagen het is mooi geweest en vertrekken we een dag eerder)
Death valley hoeft van mij niet zo aangezien ik daar al geweest ben.

Nog even voor de duidelijkheid: We komen aan in Los Angeles op 30-09 rond 17.00 uur - we vertrekken vanuit Los Angeles op 14-10 om 18.00 uur.
Wie helpt mij met een mooie route? Bedankt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Doockles heeft al een mooie voorzet gegeven, kijk daar nog eens naar. Sequoia NP (ik neem dat je dat bedoelt en niet Sequoia national forest?) zal wat te veel worden. Als je dat mee wilt nemen wordt het zoiets:

30-sep LA
1-okt LA - Grand Canyon
2-okt Grand Canyon
3-okt Grand Canyon - Bryce
4-okt Bryce - Zion
5-okt Zion
6-okt Zion - Las Vegas
7-okt Las Vegas
8-okt Las Vegas
9-okt Las Vegas - Sequoia
10-okt Sequoia
11-okt Sequoia - LA
12-okt LA
13-okt LA
14-okt LA

Hierin zitten lange afstanden, maar je kunt nog wat schuiven. Je zou de 1e nacht GC kunnen vervangen door een overnachting in bijvoorbeeld Kingman.
Als je veel tijd voor LV en LA wilt uittrekken zul je in elk geval Sequoia NP moeten laten vallen. Bryce zou ik zeker doen, is prachtig en hoeft niet veel tijd te kosten.
Misschien heb je ook iets aan mijn 2011-verslag voor een route.

Marianne
Toine21
Amerika-ontdekker

Bericht door Toine21 »

Martin & Marianne schreef: 30-sep LA
1-okt LA - Grand Canyon
2-okt Grand Canyon
3-okt Grand Canyon - Bryce
4-okt Bryce - Zion
5-okt Zion
6-okt Zion - Las Vegas
7-okt Las Vegas
8-okt Las Vegas
9-okt Las Vegas - Sequoia
10-okt Sequoia
11-okt Sequoia - LA
12-okt LA
13-okt LA
14-okt LA

Marianne
Marianne bedankt!
Ik denk inderdaad dat hem dit ongeveer gaat worden, Sequoia NP laten we zitten. Op die manier is er genoeg tijd.

Hieronder nog even uitgeschreven op de snelst mogelijke variant, wellicht niet haalbaar maar uitloop is mogelijk omdat er dagen over zijn op het einde.
Dit doe ik omdat ik een erg snelle reiziger ben en altijd mijn schema's inhaal.

30-09 (zondag) Amsterdam – Los Angeles
01-10 (maandag) Los Angeles
02-10 (dinsdag) Los Angeles
03-10 (woensdag) Los Angeles – Grand Canyon (reisduur 8 uur)
04-10 (donderdag) Grand Canyon - Bryce Canyon (reisduur 5 uur 43 min.)
05-10 (vrijdag) Bryce Canyon – Zion National park (1 uur 56 min.)
06-10 (zaterdag) Zion National park – Las Vegas (2 uur 57 min)
07-10 (zondag) Las Vegas
08-10 (maandag) Las Vegas
09-10 (dinsdag) Las Vegas
10-10 (woensdag) Las Vegas
11-10 (donderdag) Las Vegas ??
12-10 (vrijdag) ??
13-10 (zaterdag) Los Angeles ??
14-10 (zondag) Los Angeles
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Veel tijd voor GCNP zal je op deze manier niet hebben. Tussen GC en Bryce verlies je ook nog een uur ivm tijdsverschil. Tussen Zion en Las Vegas win je weer een uur.
Toine21
Amerika-ontdekker

Bericht door Toine21 »

Yeehaw schreef:Veel tijd voor GCNP zal je op deze manier niet hebben. Tussen GC en Bryce verlies je ook nog een uur ivm tijdsverschil. Tussen Zion en Las Vegas win je weer een uur.
Klopt, we kijken wel even hoe het ongeveer loopt qua tijd.
Wat betreft het tijdsverschil daar had ik nog niet aan gedacht, bedankt!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer