Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis FBonte: Hulp bij route 14 dagen
-
- Amerika-ontdekker
- Partner van: Jessica Alba
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Nachtleven zuidwesten
We gaan binnenkort (2 22jarigen) naar het zuidwesten van de VS. Las Vegas, San Francisco, Los Angeles, Santa Barbara, Grand Canyon,...
Heeft iemand ervaringen met het nachtleven hier? Clubs, discotheken, lounges,... ZIjn er plaatsen waar we zeker moeten geweest zijn. Ook in steden die in niet noemde maar wel op de route liggen?
Freek.
Heeft iemand ervaringen met het nachtleven hier? Clubs, discotheken, lounges,... ZIjn er plaatsen waar we zeker moeten geweest zijn. Ook in steden die in niet noemde maar wel op de route liggen?
Freek.
Laatst gewijzigd door markro op 30 jul 2012, 03:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Travelling the world, one city at a time.
-
- Amerika-ontdekker
Re: Nachtleven zuidwesten
Oh ja, het nachtleven van Las Vegas hoeft geen verdere uitleg
Info over de andere steden is wel welkom.

Info over de andere steden is wel welkom.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis FBonte: Hulp bij route 14 dagen
In LA liggen er diverse clubs op west Sunset boulevard. Maar ik vraag me af of je daar zomaar binnenkomt/druk. Wij moesten alleen al een uur wachten in de saddle ranch bar om te kunnen eten. Voor, volgens mij de roxy, hebben we 30m gestaan om daarna maar door te lopen, want dr zat helemaal geen beweging in. Maar daar moest je iig kaartjes kopen.
Misschien heb je hier wat aan. http://www.pubclub.com/losangeles/sunsetstrip.htm
Misschien heb je hier wat aan. http://www.pubclub.com/losangeles/sunsetstrip.htm
-
- Amerika-ontdekker

Wat denken jullie van deze route? Zoals je ziet zijn wij meer geïnteresseerd in de steden dan in de parken. Voor ons volstaat het om eens door deze parken te rijden en af en toe te stoppen om eens rond te kijken.
Lijkt dit te doen qua rijden of zouden jullie ons aanraden de grote afstanden op te splitsen en telkens een dag minder in de grote steden? (Wij zijn met 2 jongeren van 22 jaar)
Laatst gewijzigd door FBonte op 13 aug 2012, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je schrijft het een beetje onhandig op vind ik. Als je bv dag 13 Los angeles - Cambria , dag 14 Cambria - SF op zou schrijven dan zijn je reisdagen wat duidelijker.Wanneer vertrek je bv vanaf de grand canyon naar LA? Als je dag 10 vanaf de GC naar LA wilt rijden zal ik je aanraden om dag 9 al t/m kingman in de richting van LA te rijden. Dat is anders echt een monsterrit.
Eenzelfde geldt voor de rit Cambria - SF, maar die snap ik door je tijdgebrek wel. De rit Yosemite - Las Vegas is ook huge zeg. Ik heb even geen google maps nu, maar is dat door death valley of erbovenlangs?
De volgende keer eindigen in SF en dan vanaf Monterey naar Yosemite en dan naar SF, dat had je zeker 2 megaritten gescheeld.
Eenzelfde geldt voor de rit Cambria - SF, maar die snap ik door je tijdgebrek wel. De rit Yosemite - Las Vegas is ook huge zeg. Ik heb even geen google maps nu, maar is dat door death valley of erbovenlangs?
De volgende keer eindigen in SF en dan vanaf Monterey naar Yosemite en dan naar SF, dat had je zeker 2 megaritten gescheeld.
-
- Amerika-ontdekker
Oei, het kopieren van Word heeft mijn schema wat door elkaar gehaald, ik pas het aan. Ik zou inderdaad door Death Valley rijden om het park eens gezien te hebben.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat je voor yosemite village via death valley dan een verkeerde route in google maps hebt staan want het is vanuit yosemite village al dik 5.5u zonder stops naar stovepipe wells en dan is het ook nog wel 3u naar Vegas. Blijft weinig tijd over om iets van death valley te zien. Ik zou in jou geval een dag LA eraf halen en na de dag SF - yosemite er een dag tussenplakken, nl yosemite - lone pine. Dan heb je ook meer tijd voor yosemite en de tioga road.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt!
Hier de geüpdate route :

Hier de geüpdate route :

-
- Amerika-ontdekker

Dit zou dus de route worden. Nu vraag ik me af hoe jullie de exacte wegen kiezen. Bij google maps neemt men meestal alle snelwegen. Missen we hierdoor niet veel mooie dingen in de parken?
Zoals je ziet rijden we nu tussen Yosemite, Kings en Death Valley door.
Een paar bedenkingen:
-Zijn hier op het forum eigenlijk mensen die the Hoover Dam aanraden? Ik ben zelf 23 en vond er echt niks aan.
-Heb je al beslist wat je gaat doen in de Grand Canyon? Ik zou persoonlijk liever een dag in Yosemite rondlopen dan een dag in de GC
-Als je graag eens met een geweer wilt schieten, Las Vegas is je kans
-Wat ga je allemaal doen in San Francisco? Ik vond het er heel erg gezellig, maar ik zou aan twee volle dagen genoeg hebben, zeker voor deze reis.
-Yosemite heeft enorm mooie hikes! Waar ga je logeren in Yosemite? Is er nog plaats in Curry Village? Ik denk dat dat tijdsgewijs het handigste zal zijn.
-Hebben jullie een 4X4? In Death Valley heb je heel leuke weggetjes voor 4X4's, oa de zuidelijke weg naar racetrack playa, dat vonden wij echt superleuk ^^ maar met een gewone auto is het niet aan te raden.
-Gezien jullie zo weinig tijd hebben zou ik gewoon de grote wegen volgen ja (op de PCH/Highway 1 langs de kust na, die is echt super). Jullie rijden sowieso al door Yosemite en er is geen weg die van Yosemite door King's Canyon tot in Death Valley loopt.
-Zijn hier op het forum eigenlijk mensen die the Hoover Dam aanraden? Ik ben zelf 23 en vond er echt niks aan.
-Heb je al beslist wat je gaat doen in de Grand Canyon? Ik zou persoonlijk liever een dag in Yosemite rondlopen dan een dag in de GC

-Wat ga je allemaal doen in San Francisco? Ik vond het er heel erg gezellig, maar ik zou aan twee volle dagen genoeg hebben, zeker voor deze reis.
-Yosemite heeft enorm mooie hikes! Waar ga je logeren in Yosemite? Is er nog plaats in Curry Village? Ik denk dat dat tijdsgewijs het handigste zal zijn.
-Hebben jullie een 4X4? In Death Valley heb je heel leuke weggetjes voor 4X4's, oa de zuidelijke weg naar racetrack playa, dat vonden wij echt superleuk ^^ maar met een gewone auto is het niet aan te raden.
-Gezien jullie zo weinig tijd hebben zou ik gewoon de grote wegen volgen ja (op de PCH/Highway 1 langs de kust na, die is echt super). Jullie rijden sowieso al door Yosemite en er is geen weg die van Yosemite door King's Canyon tot in Death Valley loopt.
2009: AZ, NV, CA
2010: WA, OR, CA, NV, AZ, UT
2011: FL, LA, MS, AL, GA, NC, SC
2012: CA, NV, AZ, UT
2013: NV
2015: CA, NV, AZ, NM, TX
2016: NY, NJ, PA, DC, MD, MA, CT
2017: NYC
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
De route die google maps aangeeft van yosemite naar death valley en las vegas is de goede hoor.
Je kunt de routes in google maps aanpassen hoor. Klik bv langs Monterey op de blauwe lijn en sleep die lijn naar de kust, evt iets onder monterey, dan zul je zien dat de blauwe route ineens naar de kust verschuift tussen zeg san luis obispo en monterey. Zo kun je dat aanpassen.
Je kunt de routes in google maps aanpassen hoor. Klik bv langs Monterey op de blauwe lijn en sleep die lijn naar de kust, evt iets onder monterey, dan zul je zien dat de blauwe route ineens naar de kust verschuift tussen zeg san luis obispo en monterey. Zo kun je dat aanpassen.
-
- Amerika-ontdekker
-Gewoon eens voorbij de Hoover Dam rijden lijkt me ook al goed, en eens een kijkje nemen van dichtbij. Dat is toch niet zoveel om richting Grand Canyon.nightfoal schreef:Een paar bedenkingen:
-Nog niet echt beslist wat we zullen doen in Grand Canyon, raad je dan aan om hier slechts één middag te blijven?
-Waar kan je best schieten in Vegas? Lijkt me wel leuk om eens te doen.
-Ook nog geen echte plannen voor San Fransisco, we willen wel telkens een avond (of twee) uit gaan in de grote steden.
-We blijven in een WigWamhotel in Curry Village.
-Een 4X4 hebben we helaas niet.
Er is dus geen mogelijkheid om van Yosemite Village naar King's Canyon en Death Valley te rijden binnen een beperkte tijd?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt er nu een volle dag, en als je een deel van de Bright Angel Trail of de South Kaibab Trail wilt lopen, en de rim trail is dat wel mooi. Maar ten opzichte van de tijd die je voor Yosemite hebt is het wel veel. Misschien is het niet onverstandig om de tweede nacht een overnachting op weg naar LA te plannen, bijvoorbeeld in Wiliams of Kingman; dan heb je niet die hele lange rijdag van de GC naar LA.FBonte schreef:Nog niet echt beslist wat we zullen doen in Grand Canyon, raad je dan aan om hier slechts één middag te blijven?
Voor Yosemite heb je maar 1 overnachting als ik het goed zie. Dat is wel heel weinig. Ik heb nog nooit van een wigwamhotel in Yosemite gehoord, bedoel je een tentcabin?
Nee, de beste en mooiste route van Yosemite naar Death Valley is via de Tioga Pass. Voor Kings Canyon en Sequoia heb je geen tijd.FBonte schreef: Er is dus geen mogelijkheid om van Yosemite Village naar King's Canyon en Death Valley te rijden binnen een beperkte tijd?
Wat Death Valley betreft: je zult al je handen vol hebben aan de normale wegen, ik zou beslist niet aan dirt roads gaan beginnen daar.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 14 aug 2012, 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- avsboz
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik zou toch echt een van de twee westelijke opties van Marianne kiezen. Nu moet je heel ver rijden voor alleen de GC. Aangezien jullie graag in de steden uit willen gaan, zie ik jullie niet 's ochtends vroeg al vertrekken (?). Zoals het nu is plan je echt veel te ver in te korte tijd.
Schieten in Vegas ? Dat is niet zo moeilijk te vinden. http://bit.ly/Ormo1U en kies de bovenste
Schieten in Vegas ? Dat is niet zo moeilijk te vinden. http://bit.ly/Ormo1U en kies de bovenste

-
- Amerika-ontdekker
Ik denk dat ik hier voor het zombie-pakket ga
. Dat komt op zo'n 110 euro.
http://thegunstorelasvegas.com/gun-rentals
We hebben de route al enkele keren ingekort en zouden liefst bij deze route blijven, zo kunnen we de Grand Canyon ook meenemen. Tenzij dat meerdere mensen ons dit afraden natuurlijk, ik heb al verschillende meningen gehoord.
Eventueel kunnen er wel kleine dingen worden aangepast, zoals de avond voor een lange dag rijden nog een stukje doen zodat we wat dichter zitten enzo. De hotels liggen toch nog niet allemaal vast.

http://thegunstorelasvegas.com/gun-rentals
We hebben de route al enkele keren ingekort en zouden liefst bij deze route blijven, zo kunnen we de Grand Canyon ook meenemen. Tenzij dat meerdere mensen ons dit afraden natuurlijk, ik heb al verschillende meningen gehoord.
Eventueel kunnen er wel kleine dingen worden aangepast, zoals de avond voor een lange dag rijden nog een stukje doen zodat we wat dichter zitten enzo. De hotels liggen toch nog niet allemaal vast.
Ik zou persoonlijk gewoon vanuit Vegas een helicoptertour doen met bottom picnic of zo. Naar het schijnt doe je dit beter vanuit GC zelf maar als je er een dikke twee dagen mee wint... ik vond GC zelf ook het minst indrukwekkende/mooie wat we gezien hadden, dus ik ben misschien bevooroordeeld 

2009: AZ, NV, CA
-
- Amerika-ontdekker
Ik zie net dat we eigenlijk de 18e al naar huis moeten. Ik had me miskeken met het uurverschil enzo.
Nu moet ik kiezen tussen volgende 2 opties. Wat denken jullie?
De helikoptertour is wel nogal duur voor ons budget.

Onze voorkeur gaat naar het eerste.
Nu moet ik kiezen tussen volgende 2 opties. Wat denken jullie?
De helikoptertour is wel nogal duur voor ons budget.

Onze voorkeur gaat naar het eerste.
- avsboz
- Amerikakenner
- Contacteer:
Als je een voorkeur hebt voor optie een, zou ik daar dan voor gaan. Alleen zou ik niet een hele dag bij de GC blijven. Je zult daar aan het einde van de middag aankomen en kan zonsondergang en zons opkomst meemaken (mits geen bewolking). Zorg wel dat je dan in GC Village een overnachting boekt. Als je krap in de tijd zit en niet van wandelen houd dan is een middag, overnachting en ochtend voldoende.
De dag die je dan wint zou ik tussen GC en LA plannen. Dan heb je wat kortere reisdagen en kun je eventueel via Yoshua Tree NP naar LA. Overnachten bij lake Havasu ofzo.
Hoe dan ook, je gaat veel tijd in de auto doorbrengen. Heb je echt wat met de GC, dan moet je het gewoon doen. Als het is voor het vinkje "Ik ben er geweest", sla hem dan over. Nightfoal heeft een punt vwb mooi/indukwekkendheid... Wij vonden hem in eerste instantie mooi, maar daarna deden we nog Bryce, Zion en Yosemite... 't werd steeds mooier (vonden wij).
De dag die je dan wint zou ik tussen GC en LA plannen. Dan heb je wat kortere reisdagen en kun je eventueel via Yoshua Tree NP naar LA. Overnachten bij lake Havasu ofzo.
Hoe dan ook, je gaat veel tijd in de auto doorbrengen. Heb je echt wat met de GC, dan moet je het gewoon doen. Als het is voor het vinkje "Ik ben er geweest", sla hem dan over. Nightfoal heeft een punt vwb mooi/indukwekkendheid... Wij vonden hem in eerste instantie mooi, maar daarna deden we nog Bryce, Zion en Yosemite... 't werd steeds mooier (vonden wij).
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie persoonlijk niet de vergelijking tussen Yosemite en de GC. 2 compleet verschillende parken, of je moet het met het kaibab forest wat er tegenaan ligt vergelijken?
Ik heb helaas zion en bryce over moeten slaan en ik vond de GC magistraal. Vooral de vlucht erover.
De hooverdam hebben we vanaf de brug gedaan. Ik denk dat we met een 30 min weer beneden bij de auto stonden. Zorg dat je de goede afslag hebt, want de volgende is pas veel later. Ik vind die trouwens mooier dan de Glen Canyon Dam, maar de laatstgenoemde ligt weer in een mooiere omgeving.
Ik heb helaas zion en bryce over moeten slaan en ik vond de GC magistraal. Vooral de vlucht erover.
De hooverdam hebben we vanaf de brug gedaan. Ik denk dat we met een 30 min weer beneden bij de auto stonden. Zorg dat je de goede afslag hebt, want de volgende is pas veel later. Ik vind die trouwens mooier dan de Glen Canyon Dam, maar de laatstgenoemde ligt weer in een mooiere omgeving.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht