Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Xon: LV - GC -LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
xon
Amerika-ontdekker

Reis Xon: LV - GC -LA

Bericht door xon »

Hi!

Groot stuk van de reis (SF/Yosemite/Bishop/DF/LV) al klaar en gepland/geboekt maar zit nog een beetje te tobben wat betreft het laatste gedeelte van de reis. Het gaat hier dan om het stuk Las Vegas ->> GC >> LA.

We rijden weg uit Las Vegas op de 10e dag van de 17e daagse vakantie waarbij we op laatste dag vertrekken rond het middaguur vanaf LAX.

GC moet nou eenmaal worden afgevinkt dus die moet nog als moetje in de route. Ook zou het leuk zijn om nog een 1 of 2 dagen strand te pakken.

Ik denk dat er tussen LV en GC nog een mooie route mogelijk is (hoover dam?) en het stuk tussen GC en LA/kust vraagt natuurlijk ook nog wel om een stop omdat het anders wel een enorm stuk om te rijden is.

I know..met 5 effectieve dagen over vanaf LV is het krap..waarbij gezegd moet worden dat een lang verblijf rondom de CG niet nodig is.

Ben benieuwd wat jullie voor moois zouden plannen en welke route.
Laatst gewijzigd door xon op 08 aug 2012, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis Xon: LV - GC -LA

Bericht door Yeehaw »

Bedoel je Las Vegas-GC-Los Angeles?
5 uur rijden tussen LV en GC. Zorg dat je een resevering voor GC hebt.
Na GC kan je bv naar Sedona maar van Sedona naar LA is ook nog 8 uur rijden. Anders rijd dezelfde weg terug en overnacht in Kingman. Tussen Kingman en Seligman en tussen Kingman en Topock heb je nog stukken R66. Ook in California trouwens.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou zoiets kunnen doen:
10 Las Vegas - Grand Canyon
11 Grand Canyon
12 GC - tussenstop
13 tussenstop - LA
14 LA
15 LA
16 LA (strand)
17 vlucht

Wanneer ben je er? Je zou op weg van de GC naar LA nog Joshua Tree mee kunnen nemen. Kan nog heet zijn. Sedona is ook een goed plan: dan rij je op dag 11 naar Sedona of je neemt nog een extra dag GC of Sedona. Hoeveel tijd wil je voor LA uittrekken?

Marianne
xon
Amerika-ontdekker

Bericht door xon »

dank voor jullie reactie

oeps..heb ik me daar even verkeken op de duur van de rit LV <> GC!
Ik dacht eigenlijk dat dit max een paar uur zou zijn maar niet 4 tot 5 uur. Vooral als je nog even zou willen stoppen bij de Hoover dam dan ben je zeker 6 uur onderweg lijkt me. je moet dan heel vroeg uit Vegas vertrekken om nog wat te kunnen zien in GC. Toch doen vele dit in 1 keer als ik het goed begrijp?

Hoe moet ik dit trouwens zien in het GC park? Stel je zou om een uur of 5 aankomen dan is het al best laat (het is begin oktober dus de zon zal sneller ondergaan) en heb je eigenlijk alleen de volgende dag om te sightseeing. Is dat de moeite waard om met koffers en al daar aan de westkant van het park te gaan rondrijden en daar een paar uur voor uit te trekken of raffel ik het dan teveel af en moet je echt een aantal punten gaan bekijken en is een tweede overnachting echt een must?

Verder ook de lengte tussen CG en LA wat onderschat zie ik (amateur!) en op het moment we bij Kingman zouden stoppen (wat is daar eigenlijk behalve hotels?) dan ben je alsnog 6 a 7 uur onderweg naar La of verder. Ik rij liever echt in twee stukken dus 3 of 4 uur heen en dan overnachten en dan weer 3 of 4 uur. Nog meer suggesties die iets meer aan de kant van LA liggen en de moeite waard zijn en meer dan een tussenstop kunnen zijn om te slapen?

Wat betreft La hoef ik LA dus niet perse in! het gaat er mij meer om om toch even de stranden aan te raken en misschien daar in de buurt te overnachten en dan laatste nacht bij vliegveld ergens cheapass hotel te zoeken om de dag erna te vliegen.
girltje155
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door girltje155 »

Wellicht haal je nu iets door elkaar bij de grand canyon. Het is 5 - 6 uur naar de South rim, de west rim is veel korter, maar de south rim heeft volgens mij wel meer spektakel. 1 overnachting south rim kan wel, maar dan zou ik wel vroeg vertrekken in LV zodat je ook een stuk van de middag nog hebt en dan slapen in het park zodat je zonsondergang meemaakt en de volgende ochtend ook nog wat kan zien. Je kan ook in needles overnachten als je de sitgreaves pass neemt ipv Kingman, maar inderdaad het blijft even rijden naar LA.
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Grand Canyon West ligt 2.5 uur van Las Vegas af en is heel iets anders dan het National Park dat je kent van de vele foto's en films. Toegang to GCW kost alles bij elkaar zo'n $ 100,-- pp. In GCNP ben je voor $ 25,-- voor auto en passagiers klaar. Plus naar GCW moet je een stuk dirtroad rijden. Gewoon vroeg uit Las Vegas vertrekken en naar GC National Park aka south rim gaan. Rijden in de USA is heel iets anders dan in Europa. Een uur of 6 rijden is echt geen probleem.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Eens met Yeehaw. Rijden, vooral buiten de steden is heel relaxed. De south rim is wel te ver om als dagtocht te doen. Gewoon vroeg vertrekken en dan kun je best even langs de hoover dam. Al moet je geen tour daar doen, want dan kost het je min. 2,5u. Gewoon ff erbij parkeren en bij de brug naar boven lopen en vanaf daar foto's nemen. Dan ben je met een half uur klaar. Lunchen in Kingman en dan door naar de GC voor de zonsondergang. De dag erna nog een halve dag langs de rim vanalles bekijken en dan door richting LA. Ik zou de terugweg dannvia route66 rijden.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als eens iets bizonders wil meemaken ga dan wat eten en drinken in Delgadillos Snow Cap in Seligman. De show is gratis en ik verraad niets.....
xon
Amerika-ontdekker

Bericht door xon »

@yeehaw haha..shows? kan ik me vriendin wel meenemen? :-)

ok...dat worden dan flinke trips.
Las vegas na ontbijt meteen vertrekken had ik al in mijn hoofd en is ook geen probleem en stiekem bevalt me dat "foto maken van hoover dam en weg" ook wel :-). Even afvinken zeg maar.

Ik begrijp dat het stuk gewoon helemaal verhard/en snelweg is naar de zuidingang van CG? Nog suggesties voor hotels om daar te overnachten 's avonds?

Maar daarna echt in 1 stuk door naar de kust? Het voelt als een dag rijden en dat is het volgens mij bijna ook.
Wat betreft kust..daar nog mooie suggesties voor? Hoef geen massa toerisme maar gewoon een lekker strand ..een duik...lekker eten...en klaarmaken om afscheid te nemen naar Nederland met vallende blaadjes (het is immers dan oktober)
girltje155
Amerikafan

Bericht door girltje155 »

Ik zou proberen een hotel aan de rim te nemen bij de Grand Canyon, bijvoorbeeld de Bright angel lodge. Maar inderdaad naar de kust zou ik wel een tussenstop maken, anders is het wel heeeel ver rijden.
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Voor een hotel zou ik eerst proberen iets in GC village te vinden zoals Girltje ook al aangaf, anders in Tusayan. Ik zou niet ook nog terugrijden naar Williams. Flagstaff kom je al helemaal niet.

Terug naar de kust, je zou de route van Marianne kunnen nemen of zoals yeehaw aangaf, maar dan is t nog 8u rijden naar LA. Ik vind het eigenlijk afhangen van of je eigenlijk alleen maar nog iets in LA wilt zien of dat je de rijdag ook nog wat wilt doen/zien. Opties genoeg.

1) heen na de hooverdam gewoon de highway pakken naar de GC, terug vanaf Seligman route66 op en dan overnachten zeg tussen Needles en 29palms. De dag erna via Joshua tree of Palm Spings aerial tramway naar LA
2) heen na hooverdam bij Kingman route66 op en dan de dag erna nog bij de GC blijven en later op de dag via de highway naar Kingman als tussenstop voor LA.
3) na de grand canyon naar Palm Springs rijden. Dit is dan wel een dagtocht, maar bv via prescott wel een mooie route. Dan eind vd middag in Palm springs en de dag erna naar LA.
4) direct naar LA om daar wat meer tijd te hebben.
xon
Amerika-ontdekker

Bericht door xon »

Kijken..plannen..kijken..plannen...ik denk dat de tussenstop tussen GC en LA een "moetje" gaat worden puur voor wat nachtrust en een goed ontbijt. Dit zal dan inderdaad ergens bij Needles worden (of jullie moeten goede suggesties hebben in de buurt??) omdat dit aardig in het midden ligt van de route en je zo niet te vroeg van CG weg moet maar ook niet te laat in "LA" bent.

Dat zou betekenen 5/10 aankomen in het overnachtingshotel...6/10 weer vertrekken richting LA waardoor er dan nog 3 dagen overblijven om ergens op een fijne plek te zitten (wat niet perse dezelfde plek hoeft te zijn overigens) en daar ga ik graag nog even ten rade bij jullie.

Het lijkt me mooi om aan het strand te zitten met overbrugbare afstanden voor de attracties in de buurt maar wel gewoon relaxed en in een mooie omgeving. Even 'actief luieren" zeg maar zonder alle echte toeristendrukte
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Toen ik in LA was meed ik de highways. Ik vond dat echt wel goed te rijden eigenlijk. Afhankelijk van wat je precies in LA wilt doen zou je bv eerst een nacht in hollywood kunnen gaan zitten voor evt universal studio's en de dag erop hollywood, beverly hills ed evt griffith obs of getty center en dan naar de kust rijden voor nog 2 overnachtingen?
xon
Amerika-ontdekker

Bericht door xon »

Ja maar juist LA zelf hoeft niet perse voor ons (en Hollywood etc). Het gaat er meer om waar je naar toe kan gaan aan de kust even buiten alle toeristendingen.

Want Venice beach etc lijken me 1 en al massa
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Druk of niet, het blijft toch heel leuk om Santa Monica en Venice te bezoeken imo. Je kijkt je ogen uit !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer